Šodien aizvadīta 2016. gada sezonas atklāšanas posma kvalifikācija. Jaunajam izslēgšanas formātam debitējot, vairākas komadas un braucēji pieļāva stratēģiskas kļūdas, bet noteikumiem vislabāk pielāgojās un pole position izcīnīja pērnā gada čempions Luiss Hamiltons. Viņam blakus stāsies komandas biedrs Rosbergs, bet “Ferrari” aizņems 2. starta rindu.
Pirmajā kārtā redzējām visus braucējus trasē jau ar pirmo minūti. Lēnāko laiku uzrādīja Paskāls Verleins, bet vācietis startēs vienu vietu augstāk, jo Rio Harjanto saņēmis 3 starta vietu sodu par avārijas izraisīšanu 3. treniņos. Vairākiem braucējiem neizdevās tikt uz otro kārtu, jo, lai gan apļa laiks bija konkurētspējīgs, to neizdevās paspēt uzrādīt laikā. No priekšpēdējās starta rindas rīt startēs “Haas” braucēji, bet nedaudz pārsteidzoši tikai 18. vieta Daņilam Kvjatam. Otrajā kārtā, pēc Palmera izglābšanās pēdējā brīdī, netika “Sauber” braucēji. Tikmēr vadošo vienību braucēji, lai juceklī neciestu, veica vairākus lidojošos apļus, pat neraugoties uz savu atrašanos rezultātu tabulas augšgalā.
Otrajā kārtā lēnākos rezultātus uzrādīja abi “Renault” braucēji, bet Džensons Batons sev kritiskās 90 sekundes pavadīja boksos. Tieši priekšā Batonam startēs komandas biedrs Alonso, kura rezultātu pēdējā brīdī pārspēja Karloss Sainss. Neveiksme “Williams” nometnē – Valteri Botass nespēja pakāpties augstāk par 11. pozīciju, bet “Force India” braucēji necentās tikt labāko astoņu braucēju vidū, tādējādi saglabājot iespēju brīvi izvēlēties riepu statēģiju. Labāko laiku abās sesijās uzrādīja Luiss Hamiltons.
Trešajā kārtā vadošo braucēju cīņā Hamiltons uzrādīja ātrāko apli, bet Niko Rosbergs piekāpās abiem “Ferrari” pilotiem. Lēnāko apļa laiku uzrādīja Daniels Rikjardo, līdz ar to abas “Red Bull” formulas sacīkstes sāks aiz savas juniorkomandas “Toro Rosso”. Karloss Sainss palika septītais, bet Masa un Verstapens savu izslēgšanu sagaidīja boksos. Niko Rosbergam izdevās apsteigt Raikonenu un Fetelu, bet Luiss Hamiltons vēl vairāk uzlaboja savu rezultātu, par 0.84 sekundēm apsteidzot “Ferrari” braucējus.
V | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Laiks | Atst. | Vid. ātr. |
1 | Lewis HAMILTON | Mercedes | Mercedes | 1’23”837 | 227.713 | |
2 | Nico ROSBERG | Mercedes | Mercedes | 1’24”197 | 0.360 | 226.740 |
3 | Sebastian VETTEL | Ferrari | Ferrari | 1’24”675 | 0.838 | 225.460 |
4 | Kimi RAIKKONEN | Ferrari | Ferrari | 1’25”033 | 1.196 | 224.510 |
5 | Max VERSTAPPEN | Toro Rosso | Ferrari | 1’25”434 | 1.597 | 223.457 |
6 | Felipe MASSA | Williams | Mercedes | 1’25”582 | 1.745 | 223.070 |
7 | Carlos SAINZ | Toro Rosso | Ferrari | 1’25”582 | 1.745 | 223.070 |
8 | Daniel RICCIARDO | Red Bull | TAG Heuer | 1’25”589 | 1.752 | 223.052 |
9 | Sergio PEREZ | Force India | Mercedes | 1’25”753 | 1.916 | 222.625 |
10 | Nico HULKENBERG | Force India | Mercedes | 1’25”865 | 2.028 | 222.335 |
11 | Valtteri BOTTAS | Williams | Mercedes | 1’25”961 | 2.124 | 222.087 |
12 | Fernando ALONSO | McLaren | Honda | 1’26”125 | 2.288 | 221.664 |
13 | Jenson BUTTON | McLaren | Honda | 1’26”304 | 2.467 | 221.204 |
14 | Jolyon PALMER | Renault | Renault | 1’27”601 | 3.764 | 217.929 |
15 | Kevin MAGNUSSEN | Renault | Renault | 1’27”742 | 3.905 | 217.579 |
16 | Marcus ERICSSON | Sauber | Ferrari | 1’27”435 | 3.598 | 218.343 |
17 | Felipe NASR | Sauber | Ferrari | 1’27”958 | 4.121 | 217.044 |
18 | Daniil KVYAT | Red Bull | TAG Heuer | 1’28”006 | 4.169 | 216.926 |
19 | Romain GROSJEAN | Haas | Ferrari | 1’28”322 | 4.485 | 216.150 |
20 | Esteban GUTIERREZ | Haas | Ferrari | 1’29”606 | 5.769 | 213.053 |
21 | Rio HARYANTO | Manor | Mercedes | 1’29”627 | 5.790 | 213.003 |
22 | Pascal WEHRLEIN | Manor | Mercedes | 1’29”642 | 5.805 | 212.967 |
“Izcila” jaunā Q sistēma. Visi pēdējā kārtā nobrauc pa aplim un iespēju vairs uzlabot neko nav. Jau uzreiz sapratu, ka 3. Q daļā to murgu nevajadzēja ar laikiem.
tas nu laikam ir tiesa – Q3 neattaisnoja uz to liktās cerības. Sarkanie saprata, ka augstāk par sēžamvietu tāpat neuzleks, vienīgais ROS uzturēja intrigu vēl kādu brīsniņu 🙁
Viņš varēja paturpināt intrigu un braukt. Bet varu saderēt, ka merši pateica, ka nevar vai kaut ko tādu.
Citādi arī nevarēja būt. Ir taču skaidrs, ka pilots nevar visu laiku būt trasē, būs jāpasēž boksos. Vienīgā atšķirība, ka ārā no boksiem vairs neviens nebrauc, jo viss jau ir noskaidrots.
Kvalifikācijas formāts ahūni interesants 😛 Līdz beigām 3 minūtes bet kvalifikācija jau beigusies. Skatītāji noteikti ir sajūsmā 😛
…a vui , palasot komentus lielākajos publiskajos portālos , nākas secināt – cik visi ir gudri ,,pēc kara,, , a kur ta jūs agrāk bijāt ļautiņi??? .. skaidri redzams, cik fani un sabiedrība ir tālredzīga, nerunājot par gudrajām f1 galvām….. ok , par muļķiem nevienu nesaukšu ētisku normu dēļ..vien pateikšu – AR STEIGU APTURIET šo vājprātu , kamēr tas viss nav aizgājis par tālu….
..par spēku samēriem un šo sezonu viss pamatā ir skaidrs (personīgi man tas bij skaidrs vēl pirmssezonā) …pārsteigumu pa lielam nav…trijnieks būs mūsu klasiskais, iemīļotais sezonas garumā ar izņēmumiem, ja kādam nenotiks kādas blakusķibeles…. pārējie atkal knābās drupačas…. varbūt maaaaazliet manas cerības pārspēja Mclaren… – es zināju , ka būs progress , bet domāju , ka tas būs maaaķenīt mazāks..tākā Maķiem vēl bija rezerve, progress ir plats.. tas ir tas ko teicu , vēl 2-3 gadi , un Maķi atkal būs , kas ir diezgan loģiski, jo lielo rūpnīcu dzinējražotājiem ir pietiekami daudz resursu attīstībai (nu līdzīgi kā ar Mercedes dzinējiem 90 gados, kad tie paši Maķi veltīja pāris sezonas, kamēr ieskrējās…viss ir loģiski) ……a tā pa lielam nepārsteidza nekas….. – izņemot protams cilvēku stulbumu sakarā ar to jautro kvalifikāciju….. un jā…arī testiem īpaši neuzticējos – Ferrari kā jau bij domājams būs tuvāk , bet ne tik , lai pietiktu titulam, to var teikt jau uzreiz….bet trijnieks klasiskais mums noteikti nodrošinās vēl interesantāku sezonu, nekā pērn.. pēdiņās protams…..
Tev par prieku varu pateikt, ka uzreiz sapratu, ka baigās cīņas izpaliks. Necerēju tikai, ka būs TIK nožēlojami, par ko prieks, jo varbūt vismaz nāks cilvēki pie prāta.
..ka tur teica Māris Janševics komentējot kval. – ,,tavu vietu nosaka trīs faktori – pilots , dzinējs un šasija??? ,, ..tur tie gudrie galvas šķiet galīgi neņem vērā riepu faktoru, kurš izšķir 70% no rezultāta , pēc tam nāk dzinējs , tad pašas formulas tehniskie rādītāji…piloti – tie jaunu ameriku pilotēšanas ziņā vairs atklāt nevar…. tāka viss ir gaužām ne tā , kā būtu jābūt… – pilots, dzinējs , šasija , aerodinamika – tas viss pieder vecajai ērai…. – jaunajai ērai pieder – tikai divi komponenti – riepas un dzinējs….ā un vēl trešais komponents – komandu politika….
Riepas taču visiem vienādas. Vienīgi atšķirās no formulas taupīguma.
Un ne jau Janševics teica… viņš citēja (laikam) Ņūviju.
….katra komanda pret riepām attiecas pa savam…tiem , kuri ar riepām sadzīvo labāk, tiem arī rezultāti stabilāki. tiklīdz tu nevari uzsildīt riepas laicīgi , vai mokies ar to dilumu , tā ar tevi ir cauri….tieši riepu faktors nosaka lielāko spēku samēru..par piemēru 2012 gads Mercedes komandai – kamēr kvalifikācijā Rosbergs un Šūmahers bija pat trijnieka piloti, tikmēr sacīkstē Mercedess tā ēda riepas, ka visi rezultāti bija vējā…. nebūtu riepu faktora – kopvērtējums izskatītos DAUDZ savādāk tīrā ātruma ziņā…. kvalifikācijā tieši sadraudzēšanās ar riepām noliek tevi tur, kur esi..tieši tāpēc kvalifikācijās dominē viena komanda visu sezonu jaunajā riepu ērā….pārāk daudz no rezultāta ietekmē riepu faktors,pārāk daudz…. tas kādai komandai izdodas labāk, kādai sliktāk….. ..par Janševicu ja – viņš citēja Ņūviju…. 😉
p.s. tieši tas sasodītais taupīguma , uzsiluma un diluma faktors dod tās simtdaļas aplī līderiem , un atņem tās simtdaļas aplī zaudētājiem…
Nu bet apstākļi visiem ar riepām ir vienādi. Tobiš- visiem ir vienādas riepas. Tas, ka nevar uzsildīt? Tā jau nav riepu problēma, bet aerodinamikas un piespiedējspēka utt. dēļ.
…mēģināšu paskaidrot savādāk, ka zeme ir apaļa 😀 … ne tikai uzsildīšana, bet arī viss pārējais, kas ir atkarīgs no riepām būtiski iespaido rezultātu…. nu tad kas sanāk – JA RIEPĀM nepatiks tava aerodinamika vai izsvarojumi, vai vēl kautkas – tās ātrāk dils un lēnāk uzsils…ja aerodinamika un pārējie parametri vienā gadījumā var dot labu ātrumu un ieguvumu tīrā ātruma ziņā, tad pret riepām tas savukārt var atsaukties negatīvi… vismaz tik ir skaidrs, es ceru….un uz to arī viss balstās – JA RIEPĀM KAUTKAS NEPATIKS….atkārtoju latviski vēlreiz – ,,JA RIEPĀM,, ….salīdzinājumam – vecajā ērā nebij tāda lietas kā kādam komponentam kas nepatīk..mūsdienās pat laba aerodinamika, kas dotu lielāku ātrumu vairs neko nedod, jo redz tad sakarā ar piespiedēju RIEPĀM KAUTKAS VAR NEPATIKT…..riepas atsaucas uz visu, uz katru niansi… un tas ir vairāk kā muļķīgi – visus tehniskos komponentus veidot par un ap riepām…. tāpēc katrai komandai atšķiras riepu nodilumi un rezultāts trasē…. – tas Tev liekas normāli, ka viss kas notiek – ir pielāgošanās riepu ,,interesēm,, ?….
Nu c`mon. Tad pirmo reizi tas tā F1, ka riepas izšķir?!?!?! Agrāk nenotika viss tevis uzskaitītais?
Kvalifikācijas formāta ‘zvaigžņu stunda’ jau vēl priekšā 😛 Gan jau kādreiz gadīsies arī sarkanie vai dzeltenie karogi 😀
Einār , loģiski ka nenotika…tas sākās līdz ar neizturīgo riepu ieviešanu F1 ….. (jeb , jo neizturīgākas riepas , jo krasāk tās ietekmē temperatūras izmaiņas , tādējādi dilstot ar katru apli, tās automātiski sasniedz momentāli to robežu , kad apļu laiku grafiki slīd uz leju… pie izturīgām riepām tas viss nenotiek – kādreiz , lai riepas tik krasi ietekmētu apļa laiku, tās bija jādeldē gandrīz visu sacīksti… a te apļa laiki mainās burtiski pa apļiem (un katru komandu iespaido atsevišķi)…..jo izturīgākas riepas, jo mazāk tās iespaido rezultātus kopējā komandu fonā….
…..o jā , tur vēl tik daudz priekšā ka tik turies 😉 ….pat iedomāties baismīgi 😀
…un jā , vēl piemirsu – vislielākais ieguvums formulā 1 šogad – Harjanto ….paldies dieviņam ka būs kāds Maldonādo aizstājējs šogad, kas neļaus aizmigt pie ekrāniem…. te nu ir tas ko reiz teicu – naudas politika, kā arī komandu interešu politika ir tāda, ka katrs Vaņka, kam ir naudiņš vai kopprojekts ar kādu no komandām – var pilnīgi droši ņemt dalību F1 un vārīt tur mēslus…kamēr mazāko klašu čempioni bieži vien paliek ar garu degunu – tādiem pilotiem kā Harjanto visas durvis ir vaļā , kaut īsti neko izcīnījis nekad nav… tādu Vaņku iekš F1 būs vairāk un vairāk…nauda, vara…..un daram ko gribam….
Te gan nevajadzētu aizmirst, ka F1 vienmēr ir bijis bagātnieku sports un lielākus vai mazākus finansiālos atbalstītājus ienes katrs braucējs. Turklāt, salīdzinot ar dažiem braucējiem senākā un nesenākā vēsturē, Harjanto nemaz nav tas bezcerīgākais. Galu galā, kvalifikācijā pieveikts talantīgais komandas biedrs Verleins. Bet mazo klašu čempioni palikuši ar garu degunu arī agrāk.
..tur jau tā problēma, ka šai sportā piedalās visi, kam apstākļi atļauj..protams arī pagātnē…un vaitad tas ir normāli? tas nes kaunu šim sportam….lieki pieminēt kautvai to pašu 1994, 95 gadu un Hideki Nodu , Domiiku Ščiatarellu , Žanu Luī Deletrāzu , Takī Inove , kas vispār atstāja pārējos bez valodas ar savu braucēju prasmi….
Hamiltonam kā parasti ir viss atļauts. Piemēram; sēdēt braucošas , drošības, mašīnas vaļējā logā , kaut mašīnas aizmugurējā stiklā bija uzraksts par drošu braukšanu.Kuram no šoferiem pienākas soda punkti, drošības mašīnas ,vai arī Hamiltonam? Vienu gadu Rikardo diskvalificēja ,itkā bolīdu grīdas berzās gar trases segumu . Varbūt vēl bija kāds cits iemesls. šodien abas ,,Mersedes,, mašīnas pulēja asfaltu .,Arī par radio ziņojumiem , būs izdomāts veids ,kā sazināties ar pilotiem, Jo ,,Mersedesam,, ir savi likumi .Gaidīsim rītdienu, būs interesanti.
Ne jau meršiem grīda vilkās pa zemi. Tak visām formulām aizmugure sitās pa zemi, lai būtu dzirkstelītes.
Cepuri nost Hamim! Jauns trases rekords!!!
Nebija jau tik traki kā rakstat. Domāju ka citos posmos buus arī intriga Q3. Šī trase mersim taada laba vnk.