Par spīti neveiksmīgam startam un apturētām sacīkstēm pie uzvaras sezonas atklāšanas posmā ticis “Mercedes” komandas braucējs Niko Rosbergs, kurš aiz sevis atstāja komandas biedru Luisu Hamiltonu un Sebastianu Fetelu, bet pie 8 punktiem tika “Haas” braucējs Romēns Grožāns.
Starts lielisks izdevās abiem “Ferrari” komandas braucējiem, ļaujot Fetelam pakāpties uz pirmo vietu, bet Raikonens nonāca tieši aiz komandas biedra un priekšā Niko Rosbergam, kamēr pole position ieguvējs Luiss Hamiltons pēc neveiksmīgas trajektorijas izvēles nonāca sestajā pozīcijā. “Manor” braucējam Paskālam Verleinam izdevās pakāpties uz 14. vietu, bet Magnusenam cauras riepas dēļ nācās dotis boksos un atkrist uz pēdējo vietu. Sacīkstēs nestartēja Daņila Kvjats, kurš apstājās iesildīšanas apļa pašās beigās, nemaz nenonācis līdz savai starta pozīcijai.
Luiss Hamiltons ātri vien tika garām Felipem Masam, taču iesprūda aiz Maksa Verstapens cīņā par 5. pozīciju līdz pat brīdim, kad 18 gadus vecais “Toro Rosso” braucējs devās boksos. Kimi Raikonens un Luiss Hamiltons nolēma boksos doties nedaudz vēlāk, kas lika Rosbergam nedaudz aizkavēties aiz Hamiltona.
Īsi pēc tam, kad visi vadošie braucēji bija veikuši pitstopu šaušalīgu avāriju piedzīvoja Fernando Alonso, kura mašīna apmeta 2 kūleņus pēc sadursmes ar Estebanu Gutjeresu. Abu sacīkstes bija beigušās, bet sacīkstes tika apturētas. Braucēji traumas neguva.
Sacīkstēm atsākoties, priekšā esošie “Ferrari” braucēji nolēma braukt ar supermīkstajām riepām, kamēr “Mercedes” braucēji izmantoja vidējas cietības riepas, kas ļāva viņiem vairāk boksos nedoties. Kimi Raikonena sacīkstes beidzās 22. aplī, kad somu braucējs ar liesmojošo “Ferrari” mašīnu devās boksos.
Pamazām boksos devās visi, kas pēc sacīkšu atsākšanās izmantoja mīkstās vai supermīkstās riepas, ļaujot vadošajās pozīcijās nonākt Rosbergam ar Hamiltonu. Lai gan Fetels sacīkstes beigās spēja noķert Hamiltonu, tomēr pēc kļūdas divus apļus pirms finiša, četrkārtējam pasaules čempionam nācās samierināties ar 3. vietu.
Mājnieks Rikjardo, kurš lieliski izmantoja sarkano karogu fāzi, finiša līniju šķērsoja ceturtais, aiz sevis atstājot Felipi Masu. Par vienu no galvenajiem šīs dienas varoņiem kļuva “Haas” komandas braucējs Romēns Grožāns, kurš iztika bez pitstopiem pirms Alonso un Gutjeresa avārijas, bet ar vidējā sastāva riepām finišēja sestais.
Ātrāko apli uzstādīja Daniels Rikjardo, kurš sacensību beigās izmantoja supermīkstās riepas. Nākamais posms pēc 2 nedēļām notiks Bahreinā, Sakiras trasē.
Un viss tik labi sākās… Protams, Ferrari ir pielikuši, taču finišā atkal augstāk par 3. vietu netika. Tā gan arī varētu būt sezonas vienīgā intriga – cik bieži sarkanajiem izdosies pakutināt nervus sudrabotajiem. Jo pērnās sezonas trešais numurs Williams izskatās nekādi, Red Bull arī brīnumus nerāda, bet pārējie jau ir trešais un ceturtais ešelons.
Alonso malacis – skaisti nolidoja… 😀
Mani šobrīd interesē tikai viens – vai šī bija Ferrari 2016.gada sezonas labākā sacīkste, vai tomēr mūs gaida cīņa par čempiona titulu? Ļoti jau gribētos cerēt, ka otrais variants…
Ja sacīkste nebūtu redzēta, tad “uz papīra” itkā nekas nav mainījies – Mercedes 1.,2., Fetels – trešais.
…nekas nav mainījies Ivar, nekas….. ir vēl ļaunāk – Ferrari paši pat ne par ko nav pārliecināti.. – kautkas tāds vēl nebija redzēts, ka top komanda ir pabaidījusies izmantot kādu konkrēta tipa riepu…bet iemīļoto trio pjedestālu mēs redzēsim vēl regulārāk , nekā pagājušogad..tas gan…par drupaču tuvāk Ferrariki ir, bet tas neko būtiski nemaina, jo šīs ēras apstākļos ar to ir par maz….
…uzvaras nozags Meršiem noteikti, bet titulam pie mūsdienu noteikumiem un apstākļiem pat tikai ar 0.100 sekunžu deficītu ir vienkārši daudz un dikti jānoveicas, lai iegūtu titulu…kas pamatā ir diezgan neiespējami, jo komandas kļūdās maz….
Mani parasti besī, ja kautkas notiek dēļ stratēģijas, nevis apdzīšanām, bet šitas bija rets gadījums, kad interesanti bij palūrēt, ko viņi tur sadomās ar tām riepām. Alonso nospīdēja, ka F1 ir tik augsta drošības pakāpe un var doties uz savām kājām prom, Indy varētu doties prom varbūt ar kājām pa priekšu.
Šeit jau arī drošības mašīnai bija sava loma 🙂 Un arī Fetela aizķeršanās boksos savu artavu deva 🙂
..nekādu pārsteigumu priekš manis….. ja godīgi , pat komentēt negribas….viss zināms un paredzams….
…..un vēl ilgi…..
Pārsteidza “Haas” sniegums (Grožāns), arī ar visiem “Ferrari” dzinējiem varēja būt astesgalā, ja šasija būtu slikta… vizuāli patīkami pāsteidza “Renault” – dzeltenās krāsās(!), kāpēc tad pirmssezonas atrādīšanās laikā nobaidīja ar dominējošo melno krāsu?
Nepiekrītu IncimZ par Indy komentāru, ka varbūt tur būtu “ar kājām pa priekšu”, tur ir bijuši vēl tālāki lidojumi ar laimīgām beigām. ” Dallara” šasijas ir pietiekami labas.
Speciāli noskatījos atkārtojumu, viss izrādījās savādāk(labāk) nekā sākumā šķita:
1) Izcils starts priekš Ferrari un iepriecinošs ātrums, kas ļāva atrauties no Meršiem.
2) Lieliskas cīņas no 4. līdz 10. pozīcijai.
3) Haas pārsteigums finišējot tik augstu.
4) Intriga pašās beigās, kad Fetels gandrīz noķēra Hami(skatoties jau zināju, ka nenoķers, bet būtu bijis interesanti, ja skatītos tiešraidi).
5) Sākotnēji šķita, ka Kimim nodega dzinējs, bet izrādās tomēr kaut kas cits tur aizdegās.. 🙁
Avāriju par action neuzskatu, to es nepieskaitu pie izdevušās gonkas. 🙂 Labi, ka “uzace” nenositās tur..
Tas viss kopā dod cerību, ka 2016. sezona nebūs nemaz tik slikta. 🙂
…..daudzi uzskata , ka bija cīņas un aizrautīgi notikumi…darbības bija, piekrītu , īpaši tas raksturīgs 1 posmam…. daudzi tur pūta un elsa, ka Hamim tagad hana un sacīkste bija sabojāta…da beidziet – viss ir tik paredzams un LIKUMSAKARĪGS, ka bija skaidrs par Hamja tikšanu un podiuma…tas tāpat kā pagājušosezon ar Williamsiem , kan muļķa fani savērsa pamatīgu ohohooooo, – tā tik bija cīņa . lai gan Merši vienkārši pieturējās savai stratēģijai….tāpat arī tagad .. – a vui kas par cīņām..da beidziet – visi , kuriem bija jāizcīna savi ,,vidējie aritmētiskie,, , tie izcīnīja – paredzami…. lūk ir tā nianse – kad tu zaudē, bet apstākļi tev palīdz bez īpašas piepūles labot savas kļūdas un visu pārējo….. tās ir DARBĪBAS ,nevis cīņas , un tas ir pats skumjākais…. šis princips F1 pastāv jau vairākus gadus…bet nu kādam tas šķiet baigais ekšns protams….. pārējais ir nejaušības un varbūtības…. (Raikonenam piemēram) …. ja formulu nepiemeklē neveiksmes un kļūdas – viņa vieta finišā ir diezgan paredzama….. Has gan nepārsteidza – ļoti veiksmīga stratēģija un viss…. tāpat kā pagājušajā gadā Sauber pirmajā posmā…..