Niko Rosbergs Austrālijā izcīnīja 15. uzvaru savā karjerā, tādējādi šai rādītājā panākot 2009. gada pasaules čempionu Džensonu Batonu. Pašam Rosbergam gan līdz šim pie titula nav izdevies tikt, un nu vācietis ir nokļuvis 1 uzvaras attālumā no visu laiku veiksmīgākā F1 braucēja bez čempiona titula – Stirlinga Mosa. Protams, Rosbergam ir visas iespējas no šī rādītāja izzust, uzvarot čempionātā. Piemēram, Naidžels Mansels savu vienīgo titulu nodrošināja tikai pēc tam, kad jau bija uzvarējis 29 GP izcīņās. Rosbergs ir arī pagaidām vienīgais braucējs, kas nav kļuvis par čempionu, neraugoties uz 4 uzvarām pēc kārtas. Šo sēriju Rosbergs uzsāka pagājušogad, uzvarot Meksikas GP izcīņā.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
| 1 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’28”997 | 49 |
| 2 | S. Fetels | Ferrari | 1’29”951 | 23 |
| 3 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’30”557 | 21 |
| 4 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’30”646 | 48 |
| 5 | K. Raikonens | Ferrari | 1’30”701 | 21 |
| 6 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1’31”516 | 44 |
| 7 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’31”671 | 23 |
| 8 | Dž. Batons | McLaren | 1’31”684 | 33 |
| 9 | F. Masa | Williams | 1’32”288 | 39 |
| 10 | K. Magnusens | Renault | 1’32”452 | 45 |
| 11 | F. Alonso | McLaren | 1’32”553 | 14 |
| 12 | P. Verleins | Manor | 1’32”673 | 34 |
| 13 | F. Nasrs | Sauber | 1’32”711 | 48 |
| 14 | V. Botass | Williams | 1’32”725 | 51 |
| 15 | S. Peress | Force India | 1’32”780 | 39 |
| 16 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’32”833 | 49 |
| 17 | R. Grožāns | Haas | 1’32”862 | 48 |
| 18 | Dž. Palmers | Renault | 1’32”955 | 14 |
| 19 | E. Gutjeress | Haas | 1’32”998 | 4 |
| 20 | R. Harjanto | Manor | 1’33”847 | 15 |
| 21 | M. Ēriksons | Sauber | 1’33”892 | 15 |
Tomēr kvalifikācijā pie ātrākā apļa laika tika Rosberga komandas biedrs Luiss Hamiltons, kuram tā bija 50. pole position karjerā. Vairāk uzvaras kvalifikācijā izdevies sasniegt vien Mihaelam Šūmaheram (68) un Airtonam Sennam (65), kurš “McLaren” sastāvā spēja to paveikt 8 posmos pēc kārtas. Līdz ar Hamiltona sasniegumu pātrūka Rosberga sešu pēc kārtas gūto pole position sērija.
Tikmēr pie ātrākā apļa piekto reizi karjerā tika “Red Bull” braucējs Daniels Rikjardo, kurš izmantoja ievērojami atšķirīgāku stratēģiju kā konkurenti, pēdējo sacīkšu nogriezni veicot ar supermīkstajām riepām, līdz ar to pat Rikjardo ceturtais ātrākais aplis bija labāks par visu pārējo braucēju sasniegtajiem. Finiša līniju Rikjardo šķērsoja 4. vietā, kas ir atkārtots labākais rezultāts austrāliešu braucējam mājas trasē. Marks Vēbers, kurš šoreiz iejutās ātrāko braucēju intervētāja amatā, to paveica 2012. gadā.
Lai gan pie uzvaras sacīkstēs tika Niko Rosbergs, tomēr visvairāk apļus vadībā pavadīja Sebastians Fetels (32). Niko Rosbergs vadībā atradās 22 apļus, bet Kimi Raikonens, pateicoties vēlākam boksu apmeklējumam par komandas biedru Fetelu, 1. pozīcijā pavadīja 3 apļus.
Par vienu no spilgtākajiem mirkļiem Austrālijas GP kļuva Fernando Alonso un Estebana Gutjeresa avārija, kurā Alonso mašīna pat apmeta 2 kūleņus. Šī bija pirmā reize kopš pagājušā gada Japānas GP kvalifikācijas, kad kāda formula apmetusi kūleni. Gluži kā sacīkstēs Alonso, arī toreiz Daņilam Kvjatam izdevās avāriju pārciest bez traumām. Šogad Kvjats gan Austrālijas GP nepiedalījās pēc tehniskām ķibelēm iesildīšanās aplī. Arī pagājušogad krievu braucējs piedalījās kvalifikācijā, bet līdz startam netika.
| V. | Braucējs | Skaits |
| 1 | M. Šūmahers | 155 |
| 2 | A. Prosts | 106 |
| 3 | F. Alonso | 97 |
| 4 | L. Hamiltons | 88 |
| 5 | A. Senna | 80 |
| 6 | K. Raikonens | 80 |
| 7 | S. Fetels | 80 |
Tikmēr “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels izcīnījis 80. goda pjedestālu savā karjerā, šai rādītājā panākot savu komandas biedru Kimi Raikonenu un trīskārtējo pasaules čempionu Airtonu Sennu.
“Mercedes” komanda Austrālijā izcīnīja piekto dubultuzvaru pēc kārtas, atkārtojot 2014. gada sasniegumu, kā arī “Ferrari” iespēto 1952. un 2002. gadā. Ja Toto Volfa vadītajai komandai izdosies to atkārtot arī Bahreinā, viņi kļūs par pirmo komandu F1 vēsturē ar 6 secīgām dubultuzvarām.
Par dienas varoņiem kļuva “Haas” vienība, kas jau savā debijas posmā tika pie 8 punktiem, pateicoties Romēna Grožāna 6. vietai. Īpatnēji, ka Grožāns ne reizi nedevās pitstopā. Viņš bija vienīgais braucējs, kas to nebija paguvis izdarīt līdz sacīkšu apturēšanai, bet tām atsākoties izmantoja vidējā sastāva riepas, ar kurām brauca līdz pa finišam. “Haas” sasniegumu īpašu padara fakts, ka tā ir tiešām jauna komanda, nevis pārpirkta kāda no vecajām komandām. Pēdējo reizi pilnīgi jauna komanda punktus savā debijas posmā guva 2002. gadā, kad Mika Salo palīdzēja “Toyota” sasniegt 6. vietu.
Pie ātrākā boksu apmeklējuma tika “Williams” braucējs Valteri Botass. Tomēr, aplūkojot boksu celiņā pavadīto laiku, Sebastiana Fetela boksu apmeklējums bija par 0.04 sekundēm ātrāks. Visvairāk laika boksos zaudēja Makss Verstapens (7.7 sekundes pret Fetelu), kura mehāniķi aizkavējās ar riepu nomaiņu un Kevins Magnusens (6.5 sekundes), kurš tajos devās jau pirmajā aplī ar cauru riepu. Tas bija vienīgais Magnusena boksu apmeklējums. Lai gan pārtraukumā viņam bija iespēja tikt pie jauna riepu komplekta, dāņu braucējs to neizmantoja, kas nozīmē, ka viņa riepas, šķērsojot finiša līniju, bija pārcietušas 297 km distanci.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!





