Niko Rosbergs Austrālijā izcīnīja 15. uzvaru savā karjerā, tādējādi šai rādītājā panākot 2009. gada pasaules čempionu Džensonu Batonu. Pašam Rosbergam gan līdz šim pie titula nav izdevies tikt, un nu vācietis ir nokļuvis 1 uzvaras attālumā no visu laiku veiksmīgākā F1 braucēja bez čempiona titula – Stirlinga Mosa. Protams, Rosbergam ir visas iespējas no šī rādītāja izzust, uzvarot čempionātā. Piemēram, Naidžels Mansels savu vienīgo titulu nodrošināja tikai pēc tam, kad jau bija uzvarējis 29 GP izcīņās. Rosbergs ir arī pagaidām vienīgais braucējs, kas nav kļuvis par čempionu, neraugoties uz 4 uzvarām pēc kārtas. Šo sēriju Rosbergs uzsāka pagājušogad, uzvarot Meksikas GP izcīņā.

Austrālijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Rezultāts Aplis
1 D. Rikjardo Red Bull 1’28”997 49
2 S. Fetels Ferrari 1’29”951 23
3 N. Rosbergs Mercedes 1’30”557 21
4 L. Hamiltons Mercedes 1’30”646 48
5 K. Raikonens Ferrari 1’30”701 21
6 M. Verstapens Toro Rosso 1’31”516 44
7 K. Sainss Toro Rosso 1’31”671 23
8 Dž. Batons McLaren 1’31”684 33
9 F. Masa Williams 1’32”288 39
10 K. Magnusens Renault 1’32”452 45
11 F. Alonso McLaren 1’32”553 14
12 P. Verleins Manor 1’32”673 34
13 F. Nasrs Sauber 1’32”711 48
14 V. Botass Williams 1’32”725 51
15 S. Peress Force India 1’32”780 39
16 N. Hilkenbergs Force India 1’32”833 49
17 R. Grožāns Haas 1’32”862 48
18 Dž. Palmers Renault 1’32”955 14
19 E. Gutjeress Haas 1’32”998 4
20 R. Harjanto Manor 1’33”847 15
21 M. Ēriksons Sauber 1’33”892 15

Tomēr kvalifikācijā pie ātrākā apļa laika tika Rosberga komandas biedrs Luiss Hamiltons, kuram tā bija 50. pole position karjerā. Vairāk uzvaras kvalifikācijā izdevies sasniegt vien Mihaelam Šūmaheram (68) un Airtonam Sennam (65), kurš “McLaren” sastāvā spēja to paveikt 8 posmos pēc kārtas. Līdz ar Hamiltona sasniegumu pātrūka Rosberga sešu pēc kārtas gūto pole position sērija.

Tikmēr pie ātrākā apļa piekto reizi karjerā tika “Red Bull” braucējs Daniels Rikjardo, kurš izmantoja ievērojami atšķirīgāku stratēģiju kā konkurenti, pēdējo sacīkšu nogriezni veicot ar supermīkstajām riepām, līdz ar to pat Rikjardo ceturtais ātrākais aplis bija labāks par visu pārējo braucēju sasniegtajiem. Finiša līniju Rikjardo šķērsoja 4. vietā, kas ir atkārtots labākais rezultāts austrāliešu braucējam mājas trasē. Marks Vēbers, kurš šoreiz iejutās ātrāko braucēju intervētāja amatā, to paveica 2012. gadā.

Lai gan pie uzvaras sacīkstēs tika Niko Rosbergs, tomēr visvairāk apļus vadībā pavadīja Sebastians Fetels (32). Niko Rosbergs vadībā atradās 22 apļus, bet Kimi Raikonens, pateicoties vēlākam boksu apmeklējumam par komandas biedru Fetelu, 1. pozīcijā pavadīja 3 apļus.

Avots: FIA

Par vienu no spilgtākajiem mirkļiem Austrālijas GP kļuva Fernando Alonso un Estebana Gutjeresa avārija, kurā Alonso mašīna pat apmeta 2 kūleņus. Šī bija pirmā reize kopš pagājušā gada Japānas GP kvalifikācijas, kad kāda formula apmetusi kūleni. Gluži kā sacīkstēs Alonso, arī toreiz Daņilam Kvjatam izdevās avāriju pārciest bez traumām. Šogad Kvjats gan Austrālijas GP nepiedalījās pēc tehniskām ķibelēm iesildīšanās aplī. Arī pagājušogad krievu braucējs piedalījās kvalifikācijā, bet līdz startam netika.

Goda pjedestāli karjerā
V. Braucējs Skaits
1 M. Šūmahers 155
2 A. Prosts 106
3 F. Alonso 97
4 L. Hamiltons 88
5 A. Senna 80
6 K. Raikonens 80
7 S. Fetels 80

Tikmēr “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels izcīnījis 80. goda pjedestālu savā karjerā, šai rādītājā panākot savu komandas biedru Kimi Raikonenu un trīskārtējo pasaules čempionu Airtonu Sennu.

“Mercedes” komanda Austrālijā izcīnīja piekto dubultuzvaru pēc kārtas, atkārtojot 2014. gada sasniegumu, kā arī “Ferrari” iespēto 1952. un 2002. gadā. Ja Toto Volfa vadītajai komandai izdosies to atkārtot arī Bahreinā, viņi kļūs par pirmo komandu F1 vēsturē ar 6 secīgām dubultuzvarām.

Par dienas varoņiem kļuva “Haas” vienība, kas jau savā debijas posmā tika pie 8 punktiem, pateicoties Romēna Grožāna 6. vietai. Īpatnēji, ka Grožāns ne reizi nedevās pitstopā. Viņš bija vienīgais braucējs, kas to nebija paguvis izdarīt līdz sacīkšu apturēšanai, bet tām atsākoties izmantoja vidējā sastāva riepas, ar kurām brauca līdz pa finišam. “Haas” sasniegumu īpašu padara fakts, ka tā ir tiešām jauna komanda, nevis pārpirkta kāda no vecajām komandām. Pēdējo reizi pilnīgi jauna komanda punktus savā debijas posmā guva 2002. gadā, kad Mika Salo palīdzēja “Toyota” sasniegt 6. vietu.

Pie ātrākā boksu apmeklējuma tika “Williams” braucējs Valteri Botass. Tomēr, aplūkojot boksu celiņā pavadīto laiku, Sebastiana Fetela boksu apmeklējums bija par 0.04 sekundēm ātrāks. Visvairāk laika boksos zaudēja Makss Verstapens (7.7 sekundes pret Fetelu), kura mehāniķi aizkavējās ar riepu nomaiņu un Kevins Magnusens (6.5 sekundes), kurš tajos devās jau pirmajā aplī ar cauru riepu. Tas bija vienīgais Magnusena boksu apmeklējums. Lai gan pārtraukumā viņam bija iespēja tikt pie jauna riepu komplekta, dāņu braucējs to neizmantoja, kas nozīmē, ka viņa riepas, šķērsojot finiša līniju, bija pārcietušas 297 km distanci.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

4 KOMENTĀRI

  1. PILOTI:
    – Batons kļuvis par 5. braucēju ar vismaz 17 sezonām
    – Masam 230. GP, 9. rādītājs, priekšā ar 232 GP ir Kimi
    – Rosbergam 13. GP pēc kura viņš ir vadībā kopvērtējumā, panācis Reitemanu un Halmi , visi trīs dala 22/24 vietu. Rosbergs un Reitemans ar šiem 13 GP vadībā kopvērtējumā dala 1/2 vietu starp tiem braucējiem kuri nav kļuvuši par čempioniem
    – Rosbergs kļuvis par 13. braucēju ar nobrauktiem vismaz 10 000 apļiem, līdz 12. vietā esošajam Prostam 535 apļi
    – Hamiltonam 26. reizi 2. vieta, panācis Kulthārdu, abi dala 6/7 vietu, līdz Barikello 3x 2. vietas
    – Fetelam 21. reizi 3. vieta, panācis Šūmaheru un Bergeru, dala 5/7 vietu, līdz Kulthārdam 2x 3. vietas
    – Masam 20. reizi 5. vieta, panācis Alonso, dala 2/3 vietu, līdz Batonam 7x 5. vietas
    – Batonam kļuvis par trešo braucēju ar vismaz 10 finišiem 14. vietā, līdz Kovalainenam 1 14. vieta
    – Reikenens TOP10 kvalificējies 188. reizi, panācis Prostu, abi dala 4/5 vietu, līdz Alonso un Barikello 10x jākvalificējas TOP10
    – Rosbergs punktu ziņā apgājis Batonu un pacēlies uz 5. vietu, līdz 4. vietā esošajam Šūmaheram vēl 332 punkti
    – Masam 140. finišs punktos, panācis Barikello, abi dala 5/6 vietu, līdz Reikenenam 14 finiši punktos

    KONSTRUKTORI:
    – Renault kļuvusi par 10. konstruktoru ar vismaz 20 sezonām
    – Ferrari 1300. reizi klasificējušies TOP10, pārliecinoši līderi McLaren apsteigti par 303 reizēm
    – Williams tikmēr TOP10 klasificējusies 700. reizes, pārliecinoši 3. rādītājs
    – Hamiltons atveda Mercedes 34. 2. vietu, panākuši Renault, dala 6/7 vietu, līdz Brabham 7 2. vietas
    – Rikardo atveda Red Bull 40. 4. vietu, panākuši Renault, dala 7/8 vietu, līdz Benetton un Brabham 1x 4. vieta

    VALSTIS:
    – Spānijai šī ir 30. sezona
    – Francijai 800. GP, 2. rādītājs, britiem 920 GP

    • Vēl var piebilst, ka Rosbergs ar 15 GP uzvarām ir nostiprinājies ‘dižo lūzeru’ (tie, kuri nekad nav kļuvuši par čempioniem) saraksta otrajā pozīcijā, un tagad tikai par vienu uzvaru atpaliek no visu laiku lielākā neveiksminieka Stirlinga Mosa. Ir nopietns pamats uzskatīt, ka jau šogad Niko izvirzīsies lūzeru topa galvgalī un vienīgais, kas viņu varētu paglābt no šī negoda, protams, ir čempiona titula izcīnīšana 😀