Pēc ārstu aizlieguma Fernando Alonso startēt Bahreinas GP izcīņā pie lielās iespējas ticis komandas testu pilots Stofels Vandūrns, kurš pie F1 durvīm klauvējis jau kādu laiciņu. Lai gan pagaidām izskatās, ka šogad beļģu braucējs autosporta prestižākajā čempionātā aizvadīs tikai vienu posmu (Alonso medicīniskās pārbaudes būs jāveic arī pirms Ķīnas GP), tomēr pastāv ļoti liela varbūtība, ka tieši Vandūrns kļūs par pirmo braucēju, pie kura vērsīsies Vokingā bāzētā komanda, kad ardievas čempionātam teiks Alonso vai Batons, kuri ir divi pieredzējušākie braucēji čempionātā.

Stoffels_bioVandūrna vārds starp spožākajiem šīs dekādes talantiem atrodas ne bez iemesla. Pāreja no kartingiem, kur 2009. gadā izcīnīts pasaules vicečempiona tituls, uz formulām bija izcila – jau pirmajā sezonā 2010. gadā beļģu braucējs uzvarēja F4 Eurocup 1.6 kopvērtējumā. Tas (un 100 000 EUR balvu fonds) pavēra ceļu jaunajam talantam soli pa solim virzīties uz aizvien prestižākiem Formula Renault čempionātiem, 2012. gadā uzvarot FR 2.0 čempionātā (otrā prestižākā klase), par mata tiesu pārspējot tagadējo “Red Bull” braucēju Daņilu Kvjatu. Šai laikā arī tika uzsākta sadarbība ar “McLaren”.

Gadu vēlāk Formula Renault 3.5 Series klasē Vandūrns ar 4 uzvarām kopvērtējumā ieņēma 2. vietu, piekāpjoties vien citam “McLaren” komandas jaunajam talantam Kevinam Magnusenam. Tas palīdzēja Magnusenam nodrošināt vietu komandas sastāvā uz 2014. gadu, kamēr Vandūrns devās iekarot GP2 virsotnes.

Stofels Vandūrns

Tas viņam izdevās nevainojami – uzvara jau savā pirmajā braucienā (Bahreinā), “ART” komandas sastāvā pārliecinoši pieveikts komandas biedrs Izava, bet kopvērtējumā piekāpšanās vien Džolionam Palmeram, bet par 5 punktiem pārspēts Felipe Nasrs. Pērn Vandūrns ļoti ātri iznīcināja jebkādu intrigu, labojot vairākus GP2 rekordus un izcīnot ļoti pārliecinošu titulu.

Tomēr durvis uz F1 vēl arvien bija ciet. Lai gan izmēģinājuma braucienos 24 gadus vecais sportists sevi vairākkārt pierādījis, tomēr tā kā “McLaren” nav tādas satelītkomandas kā “Red Bull” vai sadarbības ar citām komandām kā “Mercedes” vai “Ferrari” ar komandām, kas izmanto viņu dzinējus, tad šo sezonu Vandūrns bija nolēmis pavadīt Japānas Super Formula čempionātā (agrāk Formula Nippon), kurā šogad startē arī tādi vīri kā Kobajaši, Kartikejans, Loterers, brāļi Nakadžimas un Bertrands Bagete.

Autosports – nejauša sagadīšanās 

Pēdējos gados arvien straujāk pieaug to braucēju skaits, kuri nav pirmie ģimenes pārstāvji autosportā. Vandūrns ne tuvu tāds nav. Stofela tēvs ir arhitekts, kuram tika uzticēta kafejnīcas dizaina veidošana pie kartinga trases netālu no Vandūrna dzimtās Kortrijkas. Kādu dienu Stofela tēvs uz darbu paņēma arī savu 6 gadus veco dēlu, kam tika piedāvāta iespēja izbraukt ar kartingu.

“Es to iemīlēju un vēlējos mēģināt vēl. Man nebija ne jausmas, cik ātrs biju, jo trasē biju vienīgais. Drīz vien es vaļasprieka līmenī sāku piedalīties dažās sacīkstēs. Man nebija līdzekļu, lai tam pievērstos nopietnā līmenī, taču tad tēvs atrada sponsorus un mēs varējām turpināt uzsākto ceļu.”

Vai Beļģijai ir izdevies radīt pirmo braucēju kopš Tjerī Būtsena, kas spēs izcīnīt uzvaras? Līdz tam vēl kāds laiciņš jāpaciešas, taču pēc tik pārliecinoša progresa pēdējo gadu laikā diez vai šis paliks vienīgais posms Stofela Vandūrna F1 karjerā.

Ar citiem šīs sezonas debitantiem vari iepazīties ŠEIT.