Niko Rosbergs šajā nedēļas nogalē izcīnīja 16. uzvaru savā karjerā, šajā rādītājā panākot Stirlingu Mosu, kurš līdz šim bija uzvarām bagātākais braucējs bez pasaules čempiona titulu. Protams, Rosbergam ir visas iespējas šogad to izcīnīt, pateicoties uzvarām Austrālijā un Bahreinā. Līdz šim 16 reizes sezonas pirmos divus posmus uzvarējis viens braucējs un tikai 4 no tām (Fitipaldi 1973. gadā, Lauda 1976. gadā, Lafits 1979. gadā, Prosts 1982. gadā) šis pilots nav spējis izcīnīt titulu.
| Braucējs | Uzv. pēc k. | Posmi |
|---|---|---|
| S. Fetels | 9 | Beļģija 2013 – Brazīlija 2013 |
| A. Askari | 7 | Beļģija 1952 – Argentīna 1953 |
| M. Šūmahers | 7 | Eiropa 2004 – Ungārija 2004 |
| M. Šūmahers | 6 | Itālija 2000 – Malaizija 2001 |
| M. Šūmahers | 5 | Austrālija 2004 – Spānija 2004 |
| Dž. Brebems | 5 | Nīderlande 1960 – Portugāle 1960 |
| Dž. Klarks | 5 | Beļģija 1965 – Vācija 1965 |
| N. Mansels | 5 | Dienvidāfrika 1992 – Sanmarino 1992 |
| L. Hamiltons | 5 | Itālija 2014 – ASV 2014 |
| N. Rosbergs | 5 | Meksika 2015 – … |
Rosbergs arī pievienojies diezgan elitārām klubiņam – braucējiem ar 5 uzvarām pēc kārtas. Šajā jomā rekordists ir Sebastians Fetels, kurš “Red Bull” sastāvā uzvarēja 9 posmus pēc kārtas. Arī Alberto Askari čempionāta pirmssākumos guva uzvaras 9 posmus pēc kārtas, taču šīs sērijas vidū, kā jau gandrīz visi braucēji, izlaida 1953. gada sacīkstes Indianapolisā.
Tikmēr Rosberga komandas biedrs Luiss Hamiltons kvalifikācijā apli veica ātrāk kā jebkurš to spējis līdz šim, pārspējot 2005. gada Marka Vēbera 4. treniņos paveikto. Līdz sacīkšu ātrākā apļa rekordam gan vēl ir tālu. Tas tika uzstādīts, kad degvielas uzpilde sacīkšu laikā bija atļauta, līdz ar to mašīnām nenācās vest līdz tik daudz liekā svara.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
| 1 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’34”482 | 41 |
| 2 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’34”677 | 43 |
| 3 | K. Raikonens | Ferrari | 1’35”158 | 39 |
| 4 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’35”188 | 53 |
| 5 | F. Nasrs | Sauber | 1’35”360 | 49 |
| 6 | P. Verleins | Manor | 1’35”448 | 43 |
| 7 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1’35”504 | 49 |
| 8 | D. Kvjats | Red Bull | 1’35”678 | 36 |
| 9 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’36”064 | 44 |
| 10 | S. Peress | Force India | 1’36”067 | 39 |
| 11 | R. Grožāns | Haas | 1’36”095 | 42 |
| 12 | S. Vandūrns | McLaren | 1’36”121 | 44 |
| 13 | R. Harjanto | Manor | 1’36”685 | 47 |
| 14 | K. Magnusens | Renault | 1’36”730 | 40 |
| 15 | V. Botass | Williams | 1’37”077 | 37 |
| 16 | F. Masa | Williams | 1’37”560 | 31 |
| 17 | M. Ēriksons | Sauber | 1’38”003 | 32 |
| 18 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’38”408 | 22 |
| 19 | E. Gutjeress | Haas | 1’39”341 | 2 |
| 20 | Dž. Batons | McLaren | 1’39”427 | 3 |
Kārtējo reizi uz goda pjedestāla kāpa Kimi Raikonens. Viņš Bahreinā to paveicis jau astoņas reizes, tomēr pie uzvaras vēl arvien nav ticis, tādējādi atkārtojot Fernando Alonso iespēto Brazīlijā. Pie tam Raikonens Bahreinā otrais palicis 5 reizes, tikpat cik Šūmahers Kanādā un Sanmarino, bet pats Raikonens Ungārijā, tomēr visos šajos gadījumos braucēji konkrētajā trasē tikuši arī pie uzvarām. Raikonens arī neļāva “Mercedes” kļūt par pirmo komandu, kas izcīna 6 dubultuzvaras pēc kārtas. Viņš labāko trijniekā ticis 81 reizi, šai rādītājā tiekot garām Sebastianam Fetelam un Airtonam Sennam.
Par dienas braucēju kļuvušais Romēns Grožāns finiša līniju, daļēji pateicoties izcilai pitstopu stratēģijai, sasniedza 5. vietā, uz to pakāpjoties arī kopvērtējumā (karjeras rekords). Tikmēr “Haas” komanda kļuva par pirmo F1 jaunpienācēju kopš “Shadow” vienības 1973. gadā, kas pirmajos divos posmos finišēja labāko sešiniekā. Pēc “Shadow” sasnieguma tas ir izdevies tikai komandām, kas pārpirkušas citas vienības (spilgtākais piemērs “Brawn GP” 2009. gadā).
Tikmēr “McLaren” sastāvā debiju piedzīvoja Stofels Vandūrns. Beļģu braucējs finišēja 10. vietā, kļūstot par 75. debitantu, kas debijas posmā finišējis punktos. Ja neskaita Indianapolisas sacīkstes, kas bija F1 kalendārā 1950-tajos gados, beļģu braucējs kļuva par pirmo braucēju, kas lietojis 47. numuru.
Pēc sadursmes ar Hamiltonu “Williams” braucējs Valteri Botass tika sodīts ar piespiedu izbraukšanu caur boksiem, kā arī 2 soda punktiem. Kā zināms, tad 12 soda punkti nozīmē diskvalifikāciju uz 1 posmu. Botass pagaidām sakrājis 4 soda punktus. Vienīgais, kam pašlaik ir vairāk, ir Makss Verstapens, kurš sapelnījis jau 8 soda punktus, bet 24. maijā 2 no tiem tiks dzēsti.
Lai gan “Williams” braucējiem šis posms neizrādījās pārāk veiksmīgs, tomēr mehāniķi savu darbu veica godam. Felipe Masa savā pirmajā pitstopā boksu celiņā atradās 24.09 sekundes, kas ir par 0.13 sekundēm ātrāk par Daņilu Kvjatu. Arī trešā ātrākā pitstopa laiks pieder tieši Felipem Masam, bet ceturtais un piektais ātrākais pitstops “Renault” pārstāvim Kevinam Magnusenam.
Lai gan Sebastianu Fetelu piemeklēja problēmas un viņš sacīkstēs nemaz nestartēja, viņa tautietis Niko Rosbergs ir startējis katrā no pēdējiem 187 posmiem, atkārtojot Rikardo Patrēzes rekordu.
Rosbergs arī atradās vadībā visā sacīkšu garumā, ja neskaita 40. apli, kad uz boksu apmeklējuma rēķina vadībā nonāca Luiss Hamiltons.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!



