Formula 1 devusies uz iedzīvotāju skaita ziņā lielāko pasaules valsti – Ķīnu. Lai gan līdz savam braucējam vai komandai šai nācijai vēl kādu laiku būs jāpagaida, tomēr Šanhajas trase čempionāta kalendārā stabili atrodas jau kopš 2004. gada un plāno tur palikt vēl ilgi.

chinaTrase atstājusi skatītāju atmiņās vairākas spožas epizodes. 2006. gadā mitrajos apstākļos uzvaru izcīnīja no sestās vietas startējušais Mihaēls Šūmahers, tādējādi divus posmus pirms sezonas beigām kopvērtējumā panākot Fernando Alonso. Tā bija pēdējā uzvara septiņkārtējā pasaules čempiona karjerā.

“F1LV

Lietus bijis regulārs viesis arī turpmāk. Šanhajas trasē ir ļoti gara un līkumota ieeja boksos. Tieši tur 2007. gada debitants Luiss Hamiltons pieļāva kļūdu, kas vēlāk, iespējams, maksāja viņam čempiona titulu. Neraugoties uz to, Hamiltons ar 4 uzvarām ir veiksmīgākais braucējs Ķīnā. Vēl tikai Fernando Alonso ir izdevies te uzvarēt divreiz.

Pozitīvas atmiņas par šo trasi ir “Red Bull” vienībai, kuras braucējs Sebastians Fetels 2009. gadā spēcīgā lietū atnesa komandai pirmo uzvaru tās pastāvēšanas vēsturē. Tā arī bija vienīgā reize sezonas pirmo septiņu posmu laikā, kad Džensons Batons nekāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Par savām pārdomām un atmiņām no Ķīnas ar skatītājiem dalās “Ferrari” braucējs Kimi Raikonens.

Pērn uzvaru izcīnīja Luiss Hamiltons, kurš gan par vietējās meitenes aplaistīšanu ar šampānieti apbalvošanas laikā saņēma pamatīgu kritikas devu no dažādām organizācijām. Viņa uzvara arī pastiprināja nesaskaņas ar komandas biedru Niko Rosbergu.

“Mercedes” un “Ferrari” pārstāvji būs galvenie pretendenti uz uzvaru arī šoreiz, tomēr arī citas komandas nesnauž un “Williams”, “Renault” un “Sauber” sola būt konkurētspējīgāki kā pirmajos posmos. Par pēdējiem gan liela pārliecība nav, jo pēc Bahreinas posma pat parādījās baumas, ka Nasra un Ēriksona pārstāvētā komanda varētu uz Ķīnu nemaz nedoties. Pēc lieliskā snieguma pirmajos posmos no “Haas” braucēja Romēna Grožāna finišs punktos vairs nebūtu nekāds pārsteigums, kamēr viņa komandas biedram Gutjeresam sezonu tik labi nav izdevies uzsākt. Kā, tavuprāt, beigsies Ķīnas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus!

Pagaidām lietus tiek solīts tikai uz kvalifikāciju, kas, atšķirībā no sezonas pirmajiem diviem posmiem, notiks pēc vecā formāta, kurā braucēji tiek atsijāti tikai katras sesijas beigās, bet uz izšķirošo kārtu tiek 10 nevis 8 braucēji. Noteikumi par to, ka trešās kārtas dalībniekiem sacīkstes jāuzsāk ar riepām, kuras tika izmantotas ātrākajā aplī otrajā kārtā, paliek spēkā. Tomēr pa kādam tumšam mākonim var piezagties virs Šanhajas trases arī piektdienā vai svētdienā.

Ķīnas GP norises programma
1. treniņbraucieni Piektdien pl. 5:00
2. treniņbraucieni Piektdien pl. 9:00
3. treniņbraucieni Sestdien pl. 7:00
Kvalifikācija Sestdien pl. 10:00
Sacīkstes Svētdien pl. 9:00

Par vienu no spilgtākajām pārmaiņām šosezon kļuvusi iespēja braucējiem izvēlēties starp trim riepu sastāviem, kas pavēris plašas iespējas variēt ar sacīkšu stratēģiju. Hamiltons un Rosbergs liek akcentu uz cietākajiem sastāviem, Masa un Grožāns – uz mīkstākajiem. Kuram no 22 braucējiem būs izdevies atminēt šo mīklu visprecīzāk? Atbildi uzzināsim svētdien pl. 9:00 pēc Latvijas laika.

03-chinese-selected-sets-per-driver-4k-en1_8