Aizvadītajā nedēļas nogalē aizvadīts kārtējais aizraujošais F1 posms. Par vienu no galvenajiem iemesliem tam ir šosezon pieņemtās izmaiņas riepu noteikumos. Tas pavēra iespēju vērot ievērojamas ātruma izmaiņas sacīkšu gaitā, jo 13 no 22 braucējiem sacīkstēs izmantoja visu trīs cietības tipu riepas.

Lielu lomu tajā spēlēja laikapstākļi. Lai gan galvenie notikumi (kvalifikācija un sacīkstes) tika aizvadītas sausā trasē, tomēr lietus 3. treniņbraucienos ne tikai patraucēja tikt skaidrībā ar pareizajiem mašīnu regulējumiem, bet arī ļāva ietaupīt vairākus sausā laika riepu komplektus.

Tomēr ietaupītās supermīkstās riepas braucējiem likās vilinošākas kvalifikācijai un tikai daži vadošie braucēji sataupīja nelietotu mīkstāko riepu komplektu svētdienai. Ja neskaita braucējus, kas finišēja ārpus punktiem, tikai Sebastians Fetels pēc pirmā sacīkšu nogriežņa nolēma uzmontēt vēl vienu mīkstāko riepu komplektu. Tikmēr Luiss Hamiltons bija iecerējis supermīksto riepu komplektu izmantot tikai uz 1 apli aiz drošības mašīnas, atlikušo distanci braucot ar mīkstajām riepām, tomēr konkurenti pierādīja, ka vidējas cietības riepas nav īpaši lēnākas, tādēļ pēdējais nogrieznis tika veikts ar tām.

CgPHt8pWcAAwp7v

Jāizceļ arī Niko Rosberga stratēģija – viņa formula bija pietiekami ātra, lai kvalifikācijas izšķirošajā daļā tiktu ar mīkstajām riepām, ar kurām arī tika uzsāktas sacīkstes. Lai gan uzvara vācietim nāca viegli, tomēr vairāki riski tomēr pastāvēja. Pirmkārt, konkurenti startēja ar mīkstākām riepām, kas, lai gan bija nodilušākas, tomēr palīdzētu pirmos apļus veikt ātrāk. Tieši tādēļ pirmajos apļos nācās zaudēt Rikjardo. Otrkārt, drošības mašīnas došanās trasē ļāva supermīksto riepu īpašniekiem veikt pitstopu, nezaudējot laiku. Ja “Ferrari” braucēji nebūtu startā saskrējušies, pastāv varbūtība, ka līdz Rosberga pirmajam pitstopam viņš jau atrastos aiz kādas no sarkanajām mašīnām, redzot to cik ātri Fetels pēc priekšējā antispārna nomaiņas atguva zaudētās pozīcijas. Turklāt Rosbergs zaudēto nevarētu atgūt ar nelietotām supermīkstajām riepām. Viņam tādu nebija.

Tomēr fakts, ka sacīkstēs tik maz tika izmantotas supermīkstās riepas nenozīmē, ka konservatīvāka pieeja garantē labākus rezultātus. Ķīnā apdzīšana nav pārāk sarežģīta, tādēļ Alonso stratēģija (mīkstās/vidējās/vidējās) rezultātus neatnesa, par spīti divkārtējā čempiona izteikumiem sestdien, kad Alonso vēstīja, ka “McLaren” pietika ātruma, lai tiktu trešajā kārtā.

Vai lietotu supermīksto riepu izmantošana atmaksātos? Protams, katra braucēja situācija jāvērtē individuāli, tomēr, neraugoties uz vairāku braucēju pausto izbrīnu par to, cik lieliski turējušās mīkstās riepas, būtu vērts aplūkot Niko Hilkenberga izvēli pēdējos 9 apļus veikt ar lietotu mīkstāko riepu komplektu. Viņš ne tikai uzstādīja ātrāko sacīkšu apli, bet viņa lēnākais no šiem deviņiem bija ātrāks kā jebkurš cits aplis “Force India” izpildījumā (ieskaitot arī Peresu). Rodas jautājums – vai tādi piloti kā Hamiltons, Masa, Botass, Peress, kuri sacīkšu vidū veica 9-12 apļus garu nogriezni ar mīkstajām riepām nebūtu ieguvuši laiku vai pat kādu pozīciju, ja šis nogrieznis tiktu veikts ar sarkanā marķējuma riepām?

Drošu atbildi ‘kā būtu, ja būtu’ situācijā nekad nav viegli sniegt, tomēr jāizceļ Gutjeress, kurš pēdējos divus nogriežņus veica ar supermīkstajām riepām, bet finiša līniju sasniedza 14. vietā, kas, salīdzinot ar viņa ātrumu visas nedēļas garumā nav slikts rezultāts. Salīdzinājumi ar komandas biedru gan nebūtu korekti, jo Grožāns savu mašīnu sabojāja jau pirmajā aplī. Tai pat laikā Džolions Palmers, kurš savas supermīkstās riepas uzmontēja 15. aplī, veica apļa laikus aptuveni 1 minūtes 44 sekunžu robežās – aptuveni sekundi lēnāk kā pēdējā nogrieznī, ko veica ar vidējās cietības riepām, finišējot pēdējā pozīcijā.

CgPImZkW8AAh_ae

“Williams” mehāniķiem izdevās Felipi Masu 19. aplī apkalpot visātrāk no visiem braucējiem. Viņš boksu celiņā pavadīja 22.12 sekundes, kas ir par 0.15 sekundēm mazāk kā Fetels 17. aplī un par 0.18 sekundēm ātrāk kā Hamiltona 6. aplī veiktais pitstops, kas gan tika veikts trasē esot drošības mašīnai. Kā jau ierasts, ja neskaita pirmā apļa incidentos iesaistītos, visvairāk laika boksos arī zaudēja lēnāko komandu braucēji.

CgPpcGkUsAEzDYh

1 KOMENTĀRS