Niko Rosbergs aizvadījis perfektu nedēļas nogali, uzvarot Krievijas GP izcīņu, kurā atradās vadībā katru apli, bet viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons finiša līniju šķērsoja otrais, pateicoties lieliski izmantotām izdevībām pēc pirmā apļa haosa, pēc kā boksos devās 5 braucēji, bet vēl 3 piloti, kuru vidū arī Fetels, izstājās.
Beidzot veiksmīgs starts padevās Rosbergam, kurš nosargāja sacīkšu vadību, bet Valteri Botass zaudēj pozīcijua Kimi Raikonenam. Tikmēr Daņila Kvjats nesadalīja trasi ar Sebastianu Fetelu, kā rezultātā vācietis uzgrūdās Rikjardo formulai, bet jau nākamajā līkumā Kvjats vēlreiz ieskrēja Fetela mašīnas aizmugurē, liekot “Ferrari” braucējam izstāties, kā arī aizķerot Peresa mašīnu. Bez kontaktiem neiztika arī peletona lejasgalā, kur sadūrās Gutjeress, Ēriksons, Hilkenbergs un Harjanto, liekot pēdējiem diviem izstāties. Pēc šiem notikumiem trasē devās drošības mašīna.
Sacīkstēm atsākoties, Kimi Raikonens zaudēja vietu savam tautietim Botasam, bet atgūt to nespēja. To lieliski izmantoja Luiss Hamiltons, kuram startā nācās nogriezt otro līkumu, pēc kā pašreizējais pasaules čempions nonāca piektajā pozīcijā. Hamiltons nespēja tikt garām Botasam līdz pat boksu apmeklējumam, kur pirmais devās Botass. “Williams” braucējs drīz vien zaudēja savu pozīciju, bet Raikonens pēc sava pistopa nonāca aiz Hamiltona. Niko Rosbergs tikmēr turpināja palielināt savu pārsvaru.
Tehniskas ķibeles piemeklēja sestajā vietā braucošo Maksu Verstapenu, kas pavēra iespējas vairākiem vidējā ešalona braucējiem, padarot cīņu no 7. līdz 12. pozīcijai ļoti saistošu. Tikmēr Hamiltons uzsāka pakaļdzīšanos Rosbergam, kas tika apturēta pēc problēmām ar ūdens spiedienu. Savu otro pozīciju Hamiltons noturēja bez problēmām, taču ļoti atzīstamu sniegumu demonstrēja viņa bijusī komanda “McLaren”, kuras braucējiem sestā un desmitā vieta.
Tas ļāvis Niko Rosbergam palielināt pārsvaru čempionāta kopvērtējumā pār Hamiltonu līdz 43 punktiem, kamēr Kimi Raikonens nostiprinājies trešajā pozīcijā, bet viņa komandas biedrs Fetels pēc neveiksmes Krievijā ar 33 punktiem ieņem piekto vietu. Nākamais posms pēc 2 nedēļām notiks Barselonas trasē.
Eh….vismaz prieks par Kimii…Kvjats palicis paaraak meistariigs 😉
Man patika sacīkste. Es jau pēc 1.apļa ērti iekārtojos kubkrēslā un izbaudīju katru apli. 😀 Niko Rosbergam bija nepieciešamas 111 (!!!) sacīkstes, lai izcīnītu savu pirmo uzvaru, bet tagad ir 7 uzvaras pēc kārtas. Kā jau pats Niko Rosbergs vēl būdams Williams pilots reiz izteicās:
”From the best car to the worst car, I guess it’s two seconds or one and a half seconds. So make a percentage with that: 20 percent driver and 80 percent car.”
Mūsdienās pilota loma varētu būt vēl mazāka.
20 percent driver and 80 percent car.
….tieši tā…tāpēc sacīkstes arī ir tik paredzamas un jau iepriekš zināmas….
Nu ko atliek tikai Niko apsveikt. Pretenzijas un zanačka jau kļūst arvien nopietnākas 😀
Sacīkste īstenībā nekāda, jo iespējamā intriga tika sačakarēta jau pašā sākumā. Kārtējais gāzētājs uzradies :). Līdz ar to faktiska noripināšanās. Skaidra lieta , ka Rihardam tā lielā mērā patika, jo f1 sacīkstes kā tādas viņu neinteresē. Notika vismaz kaut kas , kas atbilda viņa ‘kara’ interesēm. Kaut arī pilnas laimes ta nav, jo galvenais mērķis statistikas lomā ta nepildās 😛
..nu tā īsumā – sacīkste ,kā i visas ….cik nejaušību un neveiksmju, tik arī izmaiņu.. a tā viss kā pēc grāmatas…..
godigi sak pietrukt radio komunikacija 🙁
jo tad vareja tik daud zsiumus un incigas ietas dzirdet, tagad pec gonkas lasit tekstus daudz incigak neka gonka, jo izradas rico gandriz izstajies, hamim udens spiediens vairakas reize sgonka glucija..
…bet nu Fetela radiosaruna pārsita visas pārējās kopā ņemot 😀 …likās, ka tūlīt sāks raudāt…..
Protams, emocijas sakāpj čalim, jo nebija iespējas pat pacīnīties.. Var jau arī saprast. Bet nu labāk būtu izturēties kā somu kolēģis, kas vēsā mierā pārdzīvo tādas neveiksmes, skaidri apzinoties, ka tituls nespīd ne komandai, ne viņam. Fetelam novēlu atslābināties, izbaudīt laiku Ferrari, tērēt miljonus un gaidīt labāku dzinēju Ferrari.. 🙂
..nu sakāpinātās emocijās piloti bārsta rācijā necenzētus vārdus pret apbižotājiem..te Fetels noraksturoja katru līkumu, kas kur notika..tas vairāk pēc panikas izklausījās….gluži kā laikos, kad cīnījās ar Alonso….
Noskatījos startu un vēl 27 apļus, un sapratu, ka tālāk būs tikai kruīz-kontrole, jo Hamis tuvāk netika, bet Kimis arvien iepalika. Par startu man vispār trūkst vārdu. Ja vēl līkumu kaut kā varētu piedot Kvjatam, tad kā var gandrīz taisnā posmā nepamanīt mašīnu priekšā.. It kā saka, ka Fetels esot pēkšņi samazinājis ātrumu.. Rosbergam šīs 4 uzvaras ļoti viegli nāk, nekādas konkurences vispār. Red Bull nekādu konkurenci nebūtu sastādījuši – ja nebūtu uzprāgusi riepa Rikjardo, tāpat tiktu apdzīts pēc pāris apļiem.. Nu neko, gaidam nākamo gonku, turpinam cerēt uz brīnumu. 🙂
Par Red Bull tas par Ķīnu bija domāts, ne par šo gonku..
Kvjats pēc pirmā trieciena sabojāja sev antispārnu , un vēlāk esot aiz Fetela ar Red Bull formulas vadāmību notika tas, kas parasti notiek gadījumos, kad priekšējais antispārns nav savā dabīgajā pozīcijā…. par to liecina mašīnas ,,raustīšanās,, bremzējot garā ātrā līkuma vidū….
Skaidrs, ka speciāli jau neietriecās. Vēl Arivabenem uzdeva interesantu jautājumu vai gadījumā Fetelam nebija pārdurta riepa, kas varēja tiešām viņam samazināt ātrumu, kā Kvjats saka.. Un ja paskatās atkārtojumu, tad tiešām Fetela riepa pēc pirmā līkuma varēja tikt pārdurta. Pēc otrā trieciena riepa jau bija nomontējusies, kas droši vien bija trieciena rezultātā.
Nez kas atklāsies Fetele telemetrijā. Tie taču ir publiski dati vai ne? Jeb komanda varētu arī noklusēt, ja gribētu? Nav jau svarīgi, bet nu gribētos uzzināt, kā tur bija.
..telemetrijas dati ir pieejami, bet ir arī izņēmumi , kad atsevišķos gadījumos komandas izvēlas tos turēt noslēpumā…pagaidām neesmu nekur atradis šos telemetrijas datus..
…jā, par pārdurto riepu tas pilnībā varēja tā būt, kautgan tagad to pārbaudīt gan vairs nav iespējams….video izskatās, ka Fetelam pēc atduriena pret Rikjardo varēja būt plīsusi riepa..sākumā ,,mikroskopiski,, , pēc tam jau mehāniski… baigi jocīgi Fetela formula uzvedās pirms otrā trieciena….. pilnīgi iespējams par to riepu….
…savukārt Fetelam iespējams pēc pirmā trieciena tika sabojāta riteņu ģeometrija..arī viņa formula īsi pirms otrā trieciena sāka raustīties un uzvesties savādi….
kā tad, kā tad – īsāk sakot, pac vainīks, ka krievs vēlreiz uzbrauca virsū.. ikurāt kā ar Gutjeresu/ALO
…nebrīnos, ka Tev incidentu analīze neko neizsaka Austin…..tas mani neizbrīna, kad daži cilvēki savu verdiktu nosaka pēc sava emocionālā stāvokļa pret kādu konkrētu pilotu…. paldies dievam ,neesi F1 tiesnesis 😀 ….ja jau tu pat neapzinies to, ka katra formulas kustība par kautko pastāsta un nav bez pamata, tad kādu gan viedokli no Tevis var jautāt???
..starp citu līdzīgs incidents kā ar Gutjeresu un Alonso notika starp Hami un Kvjatu … Hamis nodarbojās ar regulējumiem uz stūres, Kvjats bija turpat aizmugurē…. tas bija uzskatāms piemērs, kas notiek, kad priekšā braucošais pilots ,,ir aizņemts,, un tādējādi bremzē mazliet agrāk nekā parasti…. šeit atšķirība bija tāda, ka abu pilotu ātrums bija daudz mazāks , nekā ALO un GUT avārijā , un Kvjatam bija laiks noreāģēt – taču pat tas lika viņām izbraukt ārpus trases robežām, kas pie lielāka ātruma un citā trasē būtu beidzies daudz nopietnāk, nekā Sočos, kur ir plašas drošības joslas,,, ja no šī incidenta Austins neko nav iemācījies (kā un kas notiek) , tad nu , man vien jāizsaka līdzjūtība…
ka tu, pamuļki, esi iemācījies gudrus terminus izrunāt un pat uzrakstīt, tas nu vēl nenozīmē itin nemaz, ka tev ir kautjelkāda sapratne par to, ko tie nozīmē.
rādot uz pirkstiem, kā jau pamuļuj auditorijai skaidrojot – pie taisnvirziena uzbraukšanas virsū no aizmugures, kā to Kvjac pamanījās izdarīt DIVREIZ (!!!), pirmajos divos līkumos – pričom tur vispār drošības joslu platums vai šaurums..
Austin nu neņem taču galvā,es taču ari mēģināju ar viņu par tehniskajiem noteikumiem parunāt – uzrādītais izpratnes līmenis bija tuvs nullei :D. Tas laikam ir visuzinoša eksperta līmenis 😀
nu pirmkārt jau Kvaja 2x uztriekšanās Fetelam bija savi iemesli…pirmais – bloķēti riteņi .. otrais – abu pilotu formulu bojājumi , kas lika Fetelam strauji zaudēt ātrumu, bet Kvjatam nesavaldīt formulu… bet tas Tev protams pa vienu aci iekšā, pa otru ausi ārā 😀 ..
cilvēk , tā kā tu pieminēji Alonso un Gutjeresa avāriju , citēju
,,kā tad, kā tad – īsāk sakot, pac vainīks, ka krievs vēlreiz uzbrauca virsū.. ikurāt kā ar Gutjeresu/ALO ,, , tad es tev devu piemēru – treniņbraucienu incidentu starp Kvjatu un Hamiltonu, vai arī Tu lasīt neproti??
Edgar…Kvjats vareeja aatraak bremzeet nevis nesties kaa taada vista bez galvas! Tad nebuutu ne viena ne otra sadursme! Taa tad vainiigs un par to sanjeema sodu!
Iespējams Kvjats bija aiztaisījis acis pirms pirmā līkuma…iespējams Kvjats nemācēja prognozēt situācijas nopietnību un aizmirsa laicīgi nospiest bremzes…iespējams Kvjats nav izvēlējies īsto nodarbošanos….un tik daudz iespējamības,ka baill!
Fan , nu jej bogu pacenties taču video ieraudzīt, ka pirmajā bremzāšanā Kvjats bremzēja kā i visi pārējie – bet viņam nobloķējās riteņi , ko neviens piots nevar paredzēt un kur nu vēl kontrolēt… otrais trieciens taisnajā gabalā – Fetels dēļ bojājumiem (riteņu ģeometrijā, vai arī dēļ plīsušas riepas) strauji zaudē ātrumu , bet tā kā Kvjats pēc pirmā trieciena sabojā sev antispārnu , tad bremzējot aiz Fetela – formula vairs īsti neklausa…tāpēc adekvāti nobremzēt pilotam vairs nav iespējams…. spried pats, ja pilots tev priekšā strauji zaudē ātrumu plus tev vēl ir bojāta mašīna , kas tad tur cits gaidāms, ja ne sadursme?? noskaties tač video , un uzmanīgi…
Palasot Wolffa interviju peec Sochu GP….Tad chalis liek noprast,ka Hamim shogad tituls nespiid un uz Rosb.tiks straadaats vairaak,lai shis dabuutu beidzot titulu!
kur tāda intervija izlasāma? ko varu atrast es (piem. Autosport.com), šķiet sakām gluži pretējo..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124061/wolff-slams-lunatic-sabotage-theories
F1.lt tur tikai leišu valodā raksti…
Šādiem komentāriem nekādi nevaru piekrist, ka ir visādas iekšējās vienošanās un ka Hamim nedos pašu labāko komandā.. Varbūt daļēji piekrītu, ka Hamim pašam iekšējā motivācija nedaudz pazudusi. Izrādās, lai Hamim uz Soču gonku nodrošinātu pienācīgu mašīnu, komanda ļoti iespringa. Gonkas rītā no UK lidoja speciālais reiss ar vajadzīgo detaļu un pat Bērnijs sarunāja, lai nekavējas muitā.. 🙂 Bet pat pēc 4 uzvarām nekas vēl nav beidzies un Hamis vēl noteikti cīnīsies!
Komanda varbuut juut,ka Hamim zudusi motivaacija…+ vaacu komandai gribaas,lai uzvar shoreiz vaacietis 😉 laiks raadiis kaa buus 😉 Galvenais,lai nepaliek garlaiciigi 😉
….obanā…jūs mani pārsteidzāt…es jau domāju, ka ap sezonas beigām sāksiet just ,uz ko velk abu Mercedes komandas biedru komandas politika 😀 , A te jau pēc ceturtā posma sākat skatīties pareizā virzienā (vismaz cenšaties, ja vēl īsti nesaskatat) ..nu pilnīgi apsveicami, jūtams progress izpratnē 🙂 ….. bet nu vēl jāpagaida kādam laiciņš, lai tas vēl kautko parāda (lai gan es nesaprotu, ko īsti) …nesatraucies Fan , garlaicīgi nebūs – protams tikai tiem, kam vēl nekas nav skaidrs 😀
…vispār jau visu jauno F1 ēru nevar nosaukt par garlaicīgu – 4 Red bull gadi , trešais Mercedes gads – top komandu pjedestālu pārsvars, pārējiem drupačas gadu no gada….F1 brien vēl dziļāk biznesa purvā, kas nosaka šī sporta politisko stāvokli…nauda un bizness palielina apgriezienus…
Nevar jau arī izslēgt, ka ir vienkārša komandas vienošanās. Nekur jau nav izslēgts ka iepriekšējos divos gados netika upurētas Rosberga intereses, par labu Hamja tituliem, un tagad tiek atdots parāds.
Kaut kā tā izskatās…Vācijai sen nav bijis titula izņemot konstruktora! )
Tas būtu tiešām drausmīgi, ja tā būtu.. Sportiskais gars vispār 0!
.. vau ,arī Vermins sāk izteikt veselīgus un pareizus secinājumus…vau, kas gan te notiek? pilnīgi jābrīnās…laikam diena tāda – labvēlīga domāšanai 😀
Māri , šāda komandu politika ir bijusi pilnīgi visos laikos F1 vēsturē…. pat 1950 gadā, kad Farina bija Alfa Romeo protežē ,un lielākā ,,menedzmenta pašreklāma,, komandā… Fanhio togad tika apzināti ,,piebremzēts,, , jo Alfa Romeo tālam un biznesplāniem bija izdevīgāk , lai uzvar Farina togad…. visspilgtākais piemērs un redzamākā politika starp komandas biedriem bija Šūmahera / Baričello laikos, kad Bariks to pat neslēpa un spļāva zilus uguņus… Ronija Petersona un Andretti laiki…. Sennas un Bergera laiki un dāāāāāūdzi citi piemēri…. šāda politika ir pat vēlama komandai , ja tās mērķis ir augstākie panākumi (1.vieta) , jo ,,piebremzējot,, vienu no pilotiem komanda samazina iespējamību ,ka pilotiem esot ,,vienādiem,, un cīnoties – tie muļķības pēc varētu vairāk zaudēt, nekā iegūt komandas rezultātos kopumā… šāda politika ir bijusi visos laikos ik pa laiciņam..un komandas interesēs tāda politika ir pat vēlama
Tad tas ir diezgan šausmīgi.. Ok, Šūmaheram varbūt palīdzēja uzvarēt, jo viņš bija un ir leģenda, kas piesaistīja milzīgu auditoriju. Bet pričom tad Rosbergs tagad? Mani kaitina reāli tā doma, ka ir kaut kāds “parāds”, kas tagad jāatdot. Kas tad viņš par čempi būs pēc tā, ja Hamis vienk. atdod viņam titulu?
kas teica, ka atdod HAM kaut ko..
tas gan bija pirms Soču vīkenda, tiesa, bet vēl pavisam nesen HAM betonēja intervijās, ka lai Nikolajs izbaudot uzvaru priekus, kamēr tie ir, vot tūdaļ HAM parādīšot visiem, kuŗš tur ir īstais alfa-tēviņš meŗšu stallī 😀
….. Sakarā ar Šūmaheru ,gan Irvains ,gan Bariks bija spiesti strādāt uz viņu… Laikā ar Fetelu un Vēberu – komanda Vēberam piegrieza skābekli jau 2011 gadā, kad pēc pirmajiem abu pilotu savārītajiem mēsliem ,komanda saprata, ka ļaujot šiem cīnīties, komanda vairāk zaudēs, ne iegūs… te 2010 gadā Vēbers normāli konkurēja ar Fetelu , te pārējos gados Vēbers neizrādīja nekādu konkurenci (un nevajadzētu to novelt uz talantu..talants kā zināms nevar svārstīties,.tas vai nu ir ,vai nav) ..
starp citu – rotāciju Mercedes komandā arī nenosaka vien pati komanda…reizēm tur iejaucas F1 vīri.. tad, kad viena pilota dominante draud iedragāt F1 tēlu – F1 vadība scenārijā arī šo to pamainīt?? Atceries, kā F1 vadība apturēja Šūmahera dominanti ?? -Šūmahera gados F1 vadība jau kasīja pauri, ko darīt lietas labā..bija jau dažādi izteikumi par to …un še tev – 2005 gadā
pamainot tehniskos noteikumus, kas sajauca kārtis pa jaunam…. tik vien vajadzēja, lai Ferrari komandu novirzītu jaunā lauciņā un izlīdzinātu komandu iespējas…
savukārt spēlēšanās ar pilotu vietām komandā arī palīdz panākt vēlamo…. otrkārt – ja komandas spēki atļauj , tā var atļauties padalīt kausus starp pilotiem… Hamim bija 100% priekšrocības iepriekšējos 2 gadus pret Rosbergu – un ja komanda dominē arī tālāk, tad tā var atļauties veikt politiskās pilotu rotācijas…. tas, kā komanda strādā uz vienu pilotu ir redzēts desmitiem reižu….šobrīd pilotu politiskā rotācija ir izdevīga gan komandai, gan pašai F1 …jauns ,,tēls,, – jauna reklāma, jauns uzvarētājs ,jauna ,,leģenda,, ….publicitāte = biznesa atdeve , u.t.t.
Māri , kā Rosbergs sakot par mašīnu , ka 80% visu nosaka tehnika un 20% pilots, tad es saku to pašu par F1 – ka F1 uz 80% ir politika un tikai 20% sports…. diemžēl….. tie ziedu laiki F1 beidzās jau pirms 80 gadiem , kopš nauda pārņēma šo sportu tā – līdz galam…
tas labi. Hamis nenoķers Feķu titulu skaita ziņā ja šogad lielo prīzi ņem Britnijs.
Edgar….atslābsti mazliet 😉 viss kaartiibaa mees visi te saprataam ka Tu esi F1 guruu…vienkaarshi panjem atvaljinaajumu no f1.lv 😉
…..es pat iesildījies neesmu 😀
fan , nu pirmkārt es Tev nevarēšu palīdzēt, jo neesmu acu ārsts…
otrkārt – kurā brīdī pilots bremzē , noteikt var… kā redzams, Kvjats pirms līkuma brauc vienā ātrumā ar konkurentiem un arī bremzēšanas punkts ir pilnībā pareizs… (to, cik visi sinhroni sāk bremzēt var redzēt pēc katra pilota ātruma pirms bremzēšanas, ar kādu tie tuvojas līkumam , kā arī pēc bremzēšanas punkta, kad viņš sāk bremzēt un formula sāk samazināt ātrumu) …tas nozīmē, ka nedz ar gāzi , nedz ar bremzēšanas punktu viņš nekļūdījās… savukārt ja pilots apzināti sit kādu no trases ārā – viņš riepas vis nekūpina bet gan ,,lido taisni,, , kamēr Kvjata stūre bija sagriesta brīdī pirms liktenīgā līkuma…..tas viss nozīmē ,ka Kvjats nepārrēķinājās nevienā vietā…. nobloķēti riteņi protams neatbrīvo no atbildības, taču jāatceras arī tas, ka riteņu bloķēšanās ne visos gadījumos ir atkarīga no pilota….tā ir neparedzama lieta… tur tu pamatīgi kļūdies , riteņi nebloķējas tikai un vienīgi izmisīgi bremzējot lielā ātrumā…. riteņu bloķēšanos var izsaukt vairāki iemesli:
a) seguma nelīdzenumi (jeb trases seguma mikrobedrītes, kas izjauc riteņu saķeres balansu ar trasi)
b) bremžu darbība kā tāda , jeb tautas valodā runājot – kad mehānisms iekļiņīj…
c) un galvenokārt – mehāniskā riteņu saķere ar trasi, kas ir atkarīga no trases seguma konkrētās vietās konkrētā laikā…. ne par velti reizēm var nobloķēties gan viens ritenis atsevišķi , gan abi riteņi kopā….
visbiežāk riteņi bloķējas no pārcenšanās ar ātrumu, bet paanalizējot Kvjata ātrumu pirms līkuma un bremzēšanas punktu – šis nav Kvjata gadījumā…
p.s. var pietikt pat ar to, ka trase vienā vietā ir putekļaināka vai piegružotāka nekā citur…. tiklīdz abu riteņu mehāniskās saķeres balanss ar trasi tiek izjaukts , seko riteņu nobloķēšanās..
peec Tava referaata jaaspriezh,ka tiesneshi neko taadu,ko Tu te raksti nav njeemushi veeraa un sodija neiisto cilveeku 😀
Nez kaapeec Vettels laiciigi bremzeeja tieshi tajaa pashaa vietaa kur Kvjats un neielidoja neviema dibenaa…Tavi secinaajumi visi ir no pirksta izziisti…logjikas tur nav nekaadas! Pats nejuuti,ka esi ljoti slima personiiba… Mees te visi esam sapratushi,ka Tu esi F1 guruuu…gudrs visos jautaajumos…pat 1x maaceeji sleedzienu noteikt par pilotu kakaam! Nu liels respekts Tev…es nonjemu cepuri Tevis priekshaa 😀
..jēziņ, apbrīnoju Tevi 😀 …
…tāpēc, ka riteņu nobloķēšanās var piemeklēt jebkuru pilotu… es tev vēlreiz atkārtoju – riteņu bloķēšanās ne vienmēr ir atkarīga no pilota…. tā var piemeklēt jebkuru ….. šoreiz nepaveicās Kvjatam…
kas tu domā, ka ja Kvatam riteņi nobloķējās, tad arī visiem pārējiem vajadzēja nobloķēties?? 😀 …. tu esi unikāls 😀 ….
neee es taa nedomaaju……es zinu kaapeec Kvjats noblokjeeja ritenjus….jo spieda bremzi griidaaa( PAARCENTAAS ar bremzeeshanu) un spieda bremzi griidaaa,taapeec,ka neaprekjinaaja savas speejas …nevis taapeec,ka vinji taa vienkaarshi njeema un noblokjeejaas! Turpini mani apbriinot…:D
.. 😀 😀 😀 ….ak manu vai… tad tomēr ar tehniku un īpaši ,,sporta tehnikas niansēm,, esi uz ,,tu,, …..cilvēks neizprot pat tik izplatītu parādību tehniskajā sportā, kā riepu nobloķēšanās…. kā var sekot pasākumam, no kura neko nesaprot?? – šo fanu kategoriju nekad neizpratīšu…tas būtu tāpat kā skatīties Franču romānu , un teikt ,cik tas bija foršs, kaut no franču valodas ne mū ne bē…. 😀 …..ok , nepārzināt politiskās nianses vai attīstības nianses – ok , pieņemami…nu bet nezināt tādas dabiskas parādības kā šī, tas ir ko vērts….
..nē, tiesneši rīkojās pilnīgi pareizi , jo šādos gadījumos kā jau tu teici – pilotu uzskata par vainīgu…. cik pamatoti no sportiskā viedokļa – tas jau ir cits jautājums.. ja es būtu tiesnesis, arī es dotu sodu Kvjatam , jo f1 nolikumā nav paredzēts vērtēt – ,,kāpēc tā notika un uz kādiem pamatiem tas notika,, , bet gan ,,ka incidents vispār notika,, …..es vienīgi tos trīs soda punktus iespējams ka nepiespriestu..iespējams….
sodīt Kvjatu vajadzētu šā vai tā, jo pat ja viņš nekur nav vainīgs – viņa nesodīšana nebūtu vēlama, jo tā izsauktu pārāk lielu sabiedrības pretreakciju , kas kaitētu Formula 1 tēlam… tāpēc šādās situācijās kāds ir jāsoda..tā ir bijis vienmēr un būs…. arī es sodītu Kvjatu no pēc likuma burta…bet pēc tā, kas un kāpēc atgadījās tieši tā kā atgadījās – es viņu nesodītu….
Uzredzeeshanos slimikji…turpmaak Tevi ignoreeshu…veel agraak domaaju,ka esi normaals pipars ar kuru normaali varees parunaat par F1….bet…
..ja tas Tev atvieglos dzīvi – lūdzu 😀
atvainojos – uz ,,jūs,, ….drukas kļūda
…..ņemot vērā tiesnešu darbu – uz pirkstiem varētu saskaitīt , cik pilotu APZINĀTI ir izraisījuši sadursmes…tas nav pilotu interesēs – izraisīt sadursmes….. tas nozīmē, ka tiesnešu darbs ir mazliet aiz ausīm pievilkts un sabiedrības spiedienā radīts, jo pēc būtības piloti izraisa incidentus nevis apzināti , bet gan vai nu pārcenšoties, vai tehnisku iemeslu dēļ….. tas vien jau parāda to, ka pilotu sodāmība ir mazliet pievilkta aiz ausīm , jo kāds pilots ir vainīgāks – tas kurš izsit kādu apzināti, vai tas , kurš pārcenšas nedarot neko speciāli?? tomēr te ir atšķirība… bet jāsoda tak ir, savādāk tiesneši dabūs pamatīgu belzienu un kritikas devu….