Pirmajā maijā, kas kvēlākajiem autosporta faniem pēc 1994. gada notikumiem kļuvusi par gandrīz oficiālu sēru dienu, norisinājās Krievijas GP izcīņa, kur pie panākuma jau atkal tika Niko Rosbergs, izcīnot jau septīto uzvaru pēc kārtas. Vācietis kļuvis par ceturto braucēju pēc Askari, Šūmahera un Fetela, kam to izdevies sasniegt. Turklāt šai sērijā vien Rosbergam ir izdevies uzvarēt biežāk kā viņa tēvam Kekem, kurš, neraugoties uz nelielo uzvaru skaitu, spēja tikt pie viena titula. Rosbergs arī kļuvis tikai par ceturto braucēju pēc Mansela, Sennas un Šūmahera, kurš uzsācis sezonu ar uzvaru pirmajos 4 čempionāta posmos.
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
1 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’39”094 | 52 |
2 | F. Masa | Williams | 1’39”743 | 52 |
3 | K. Raikonens | Ferrari | 1’40”101 | 47 |
4 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’40”266 | 36 |
5 | F. Alonso | McLaren | 1’40”347 | 52 |
6 | V. Botass | Williams | 1’41”159 | 37 |
7 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’41”179 | 46 |
8 | Dž. Batons | McLaren | 1’41”720 | 50 |
9 | K. Magnusens | Renault | 1’41”832 | 50 |
10 | S. Peress | Force India | 1’41”897 | 47 |
11 | P. Verleins | Manor | 1’41”907 | 43 |
12 | R. Grožāns | Haas | 1’42”026 | 51 |
13 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1’42”029 | 32 |
14 | M. Ēriksons | Sauber | 1’42”050 | 45 |
15 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’42”205 | 41 |
16 | F. Nasrs | Sauber | 1’42”253 | 50 |
17 | D. Kvjats | Red Bull | 1’42”344 | 44 |
18 | E. Gutjeress | Haas | 1’42”378 | 52 |
19 | Dž. Palmers | Renault | 1’42”660 | 37 |
Tikmēr Niko pārstāvētā “Mercedes” komanda ir uzvarējusi katru no pēdējām 10 sacīkstēm, atkārtojot “Ferrari” 2002. gada sasniegumu, kas to paveica 2002. gada sezonas otrajā pusē. Pārliecinošāku dominanci līdz šim demonstrējusi tikai “McLaren” vienība, kuras braucēji Airtons Senna un Alens Prosts triumfēja 1988. gada pirmajos 11 posmos.
Pašam Rosbergam izdevās aizvadīt perfektu nedēļas nogali – uzvara no pole position, atrodoties vadībā katru apli, kam pievienots arī ātrākais aplis. Ko tādu līdz šim spējuši 23 braucēji. Visbiežāk – 8 reizes – Džims Klarks, kamēr, piemēram, Alenam Prostam tik perfekta nedēļas nogale ne reizi nav izdevusies. Sestdien izcīnītā pole position ļāva Rosbergam šai rādītājā panākt Nelsonu Pikē un Nikiju Laudu, ar 24 pole position dalot 10. vietu šai rādītājā.
Neliela jubileja “Ferrari” nometnē – Kimi Raikonens atnesa komandai 700. goda pjedestālu komandas vēsturē, pats šai rādītājā apsteidzot komandas biedru Sebastianu Fetelu, tomēr liels gandarījums no šī sasnieguma itāļu komandā nav gaidāms, apzinoties, ka “Mercedes” komanda turpina palielināt pārsvaru čempionāta kopvērtējumā.
“Mercedes” kā dzinēju piegādātāji ir guvuši punktus jau 138 posmus pēc kārtas, panākot “Renault”, kas to paveica no 2008. līdz 2015. gadam. Lai gan teorētiski “Renault” sērija turpinās arī šobrīd, tomēr oficiāli “Red Bull” dzinēji marķēti zem “TAG Heuer” nosaukuma, kamēr pašai “Renault” komandai punktus līdz Krievijas GP izcīņai vēl nebija izdevies gūt. Garāku sēriju spējuši veikt tikai “Ford Cosworth”, kas no 1967. līdz 1983. gadam spēja tikt punktos 228 secīgas sacīkstes.
Braucējs | GP |
Adrians Zutils | 128 |
Pjerluidži Martini | 118 |
Filipe Aliots | 109 |
Pedro Dinīzs | 98 |
Niko Hilkenbergs | 98 |
“Force India” braucēji Serhio Peress un Niko Hilkenbergs šajā nedēļas nogalē svinēja savu simto F1 nedēļas nogali, tomēr līdz 100 startiem abiem vēl nedaudz jāpaciešas, jo abi izlaiduši sacīkstes tehnisku problēmu dēļ, kā arī Serhio Peress nav startējis pēc smagas avārijas kvalifikācijā Monako 2011. gadā. Neraugoties uz izdaudzināto Hilkenberga talantu, viņš tā arī ne reizi nav kāpis uz goda pjedestāla, šai rādītājā pamazām tuvojoties rekordam.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
PILOTI:
– Hamiltons kļuvis par 4. braucēju ar 90 pjedestāliem, 3. vietā ir Alonso ar 97 pjedestāliem
– Kimi TOP6 klasificējies 128. reizi, panācis Prostu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 158x TOP6 ir Alonso
– Rosbergs TOP15 klasificējies 155. reizi, panācis Fisikellu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 157x ir Vēbers
– Kimi turpina atrauties starp tiem kuri finišējuši 3. vietā, šis bija Kimi 31. finišs 3. vietā, nākamais, 2. vietā ir Masa un Barikello ar 28x
– Perezs 9. vietā finišējies 11. reizi, panācis Arnū un Būtsenu, visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 12. šādiem finišiem ir Barikello
– Batons 10. vietā finišējis 14. reizi, panācis Heitfeldu, abi dala 2. vietu, līderis ar 20. šādiem finišiem ir Barikello
– Ēriksons 14. vietā finišējis 7. reizi, panācis Barikello, abi dala 6. vietu, nākamie sarakstā ar 8 šādiem finišiem ir Gutjerezs un Fisikella
– Masa bez uzvarām jau aizvadījis 128 sacīkstes pēc kārtas, panācis Zutilu, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 130 šādām sacīkstēm ir Vēbers
– Alonso sasniedzis finišu 210. reizi, kļuvis par 4. ar šādu sasniegumu, 3. vietā ir Batons ar 218 finišiem
– Kimi ar uzvarētāju vienā aplī finišējis 158. reizi, panācis Batonu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 188 šādiem finišiem ir Alonso
– Masa no 4. vietas startē 26. reizi, panācis Prostu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 27 startiem no 4. vietas ir Šūmahers
– Batons no 12. vietas startē 19. reizi, panācis Vorviku, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 20 startiem no 12. vietas ir Paniss
– Hulkenbergs no 13. vietas startē 15. reizi, panācis de Čezarisu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 17 startiem no 13. vietas ir Paniss
– Rosbergs no pirmās rindas startēja 44. reizi, panācis Pikē, abi dala 10. vietu, 9. vietā ar 47x ir Deimons Hils
– Rosbergam šī bija 10. pirmā rinda pēc kārtas, panācis Andretti (1978), abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 11 pirmajām rindām pēc kārtas ir Fetels (2013)
– Rosbergs kļuvis par 5. kurš pārsniedzis 1300 punktu robežu (pašreiz 1309,5), 4. vietā Šūmahers ar 1566 punktiem
– Alonso punktos finišēja 180. reizi, priekšā ir vien Šūmahers ar 221 finišu punktos
KONSTRUKTORI:
– Mercedes dubultuzvara ļāva komandai noķert Benetton pjedestālu skaita ziņā, ar 102. pjedestāliem abas dala 7. vietu, 6. vietā Red Bull ar 120 pjedestāliem
– Pateicoties Alonso un Batona finišiem punktos, tagad McLaren TOP10 klasificējuši 1000 formulas, 2. rādītājs, līderiem Ferrari ir 1304
– McLaren 10. vietā finišē jau 35. reizi, panākuši Ferrari, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 37 šadiem finišiem ir Tyrrell
– Sauber 16. vietā finišē jau 12. reizi, panākuši Caterham, abas komandas dala 7. vietu, 6. vietā ar 13 šādiem finišiem ir Super Aguri
– Mercedes kļuvuši ar 7. komandu kura sasniegusi 40 ātrāko apļu robežu, 6. vietā ar 41 ĀA ir Brabham
– Mercedes izcīnīja 57. Pole position, panākuši Re Bull, abas komandas dala 5. vietu, 4. vietā ar 107 PP ir Lotus
– McLaren no 12. vietas startē 69. reizi, panākuši līderus Lotus
– Mercedes no pirmās rindas startē 69. reizi, panākuši Renault, abas komandas dala 7. vietu, 6. vietā ar 81 pirmo starta rindu ir Red Bull
– Mercedes 22. reizi sasniedz hattrick (šai gadījumā vismaz hattrick), panākuši Red Bull, abas komandas dala 5. vietu, 4. vietā ar 26 HT ir Lotus
VALSTIS:
– Rikardo kļuvis par to braucēju, kurš aveda Austrālijai 400. klasificēšanos TOP15, 8. valsts ar šādu sasniegumu, 7. vietā ar 548x ir Somija
– Palmers atveda britu 70. finišu 13. vietā, priekšā ir vienīgi itāļi ar 84 šādiem finišiem
– Brazīlis no 4. vietas startē jau 93. reizi, brazīļi panākuši vāciešus, abas nācijas dala 4. vietu, 3. vietā ar 101 šādu startu ir itāļi
– Tikmēr paši vācieši no 7. vietas arī startēja 93. reizi, panākuši francūžus, abas nācijas dala 3. vietu, 2. vietā ar 135 šādiem startiem ir itāļi
– Vācieši no 13. vietas startēja 85. reizi, panākuši brazīļus, abas nācijas dala 4. vietu, 3. vietā ar 123 šādiem startiem ir itāļi
– Vācieši no 20. vietas startēja 67. reizi, panākuši brazīļus, abas nācijas dala 4. vietu, 3. vietā ar 101 šādu startu ir francūži
– Spāņi kļuvuši par 8. nāciju, kuri pārsnieguši 1900 punktu robežu (pašreiz 1902), 7. vietā ir Austrālija ar 1917,5 punktiem
KOMANDĀS:
– Rosbergs ar Mercedes vadībā bijis 43 GP, panācis Klārku ar Lotus, abi dala 10. vietu, priekšā ar 44 GP vadībā ir Alonso ar Renault un Kulthārds ar McLaren
– Rosbergs ar Mercedes uz pjedestāla bijis 43 reizes, panācis Manselu ar Williams, abi dala 10. vietu, 9. vietā ar 44 pjedestāliem ir Alonso ar Ferrari
– Kimi ar Ferrari uz 3. pakāpiena stājies 15. reizi, panācis Alonso ar Ferrari, abi dala 6. vietu, priekšā ir Vēbers ar Red Bull un Lafits ar Ligier
– Batons ar McLaren finišē 10. vietā 6. reizi, panācis Kimi (Ferrari), Rikardo (Toro Rosso) un Vurcu (Benetton), visi dala 4. vietu, priekšā ar 7. reizēm ir Barikello (Honda), Masa (Sauber) un Heitfelds (Sauber)
– Batons ar McLaren no 12. vietas startēja 10. reizi, panācis Depailē ar Tyrrell, abi dala 4. vietu, priekšā ir di Resta (Force India), Vilinēvs (BAR), Herberts (Sauber)
– Hulkenbergs ar Force India no 13. vietas startēja 12. vietu, viņš ir līderis šai sarakstā
– Rosbergs ar Mercedes no pirmās rindas startēja 44. reizi, panācis Hamiltonu ar Mercedes, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 47 pirmajām rindām ir Hils (Williams)
– Hamiltosn ar Mercedes pārsniedzis 1000 punktu robežu (pašreiz 1011), kļuvis par 5. ar šādu sasniegumu, 4. vietā ar 1066 punktiem ir Šūmahers ar Ferrari
– Kimi ar Ferrari pēc punktiem apsteidzis Alonso ar Renault (481:468) un pacēlies uz 10. vietu, 9. vietā ar 789 punktiem ir Masa ar Ferrari
– Perezs ar Force India izcīnījis jau 139 punktus bez uzvaras un viņš ir panācis Batonu ar BAR, abi dala 7. vietu šai rādītājā, 6. vietā ar 169 punktiem bez uzvarām ir Heitfelds ar BMW Sauber
– Batons ar McLaren punktos iebrauca 76. reizi, panācis Hakinenu ar McLaren, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 82 reizēm punktos ir Hamiltons arī ar McLaren
– Rosbergs kļuvis par 5. kurš pārsniedzis 1300 punktu robežu (pašreiz 1309,5), 4. vietā Šūmahers ar 1566 punktiem
lol varbūt saskaiti cik maize maksāja Ulmaņa laika latos, otrās republikas latos un tagad eiro! pilnīgs absurds statistikā pieminēt punktus. jo to apjoms un vietas par kurām tos piešķir ir mainīgi lielumi laika gaitā.
zinu ka pac jau neskaitīji. bet paldies ka pārtulkoji no http://www.f1fanatic.co.uk/
jep….tai punktu skaitiishanai vairs nav jeegas…vismaz saliidzinaat ir stulbi ar tiem,kas brauca veel tajos laikos,kad liidz 6 vietai iedeva 1 punktinju!
nu tak jau. kaut cik vērtība ir uzvaru un pole skaitam, bet ar jau- laikam ejot tagad ir lielāks skaits GP kalendārā. manuprāt vienīgā, lielā statistika ir titulu skaits. jo lai arī kā punktus skaitītu un cik gonkas gadā drillētu, čempions ir uzvarējis pārējos pilotus pie vienādiem noteikumiem tajā konkrētajā gadā.
yep, I couldn’t agree more
Esnu jau vairākkārt teicis, jā šie rādītāji īsti neatspoguļo patiesību, jo punktu sistēma laika gaitā ir mainījusies, bet tai pat laikā visi punkti ir oficiāli iegūti, kā tam arī ir jābūt.
Ok, varu pateikt arī savādāk:
Pēc pāsreizējās sistēmas Rosbergam ir 1450 punkti, viņš ir 14. vietā šai sarakstā, 13. vietā ar 1493 punktiem ir Mansels
a varbūt labāk ir vienkārši statistiku, kas ar punktiem saistīta, vispār nepieminēt?
tā jau ir…..Rosbergs ja tā turpinās,tad punktu ziņā būs līderis bez titula 🙂
Labrīt 🙂
statistiku salīdzinātājiem-analizētājiem būtu varbūt interesanti daži domu graudi no Maika Lourensa (Mike Lawrence) – ‘F1 žurnālista, kura aktīvās darbības gadi nu jau vairāk pagātnē 🙁
According to statistics, Sin City is not Las Vegas, it is the Vatican, a view long held by some Protestants.
Statistics using the World Championship cannot measure the advantage some drivers had in the early 1950s. Giuseppe Farina set pole in the first World Championship event in 1950, but he had first raced in a Grand Prix in 1935. Mario Andretti set pole first time he drove a Grand Prix car. The two achievements are not equal.
Statistics do not take account of the extraordinary. Take Fangio’s last win, the 1957 German GP, often cited as one of the greatest drives ever. What most people overlook is that it was the first time in a Grand Prix that a pitstop had been used as strategy, rather than as a necessity.
Kā reiz teica Marks Tvens: There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics. 😉