18 gadus jaunais Čarls Leklerks Fiorano trasē aizvadīja testus ar 2014.gada “Ferrari” modeli F14T (foto augšā) un veica nepieciešamos 300 km, lai pretendētu uz īpašo superlicenci dalībai Grand Prix nedēļas nogales piektdienas treniņos. Šajā sezonā Leklerks, kurš ir Monako pavalstnieks, startēs GP3 sērijās ART komandas sastāvā un turpinās aktīvu līdzdalību “Ferrari” jauno pilotu akadēmijā, kuru tagad vada Masimo Rivola. Leklerka starti piektdienas treniņos varētu risināties tuvāk sezonas otrai pusei un nav izslēgts, ka tas notiks “Haas” komandas satāvā.
Itālijas prese izplatījusi runas par to, ka “Ferrari” komandas vadībā atkal varētu notikt izmaiņas un Mauricio Arivabeni nomainīt līdzšinējais komandas tehniskais vadītājs Džeimss Elisons. Respektablais “Autosprint” ziņo, ka Arivabene nav izpildījis uzdevumu atnest uzvaru pirmajās četrās sacīkstēs un prezidents Serhio Markione domā par izmaiņām komandas vadībā. “Autosprint” tuklāt raksta, ka gadījumā, ja Elisons tiks iecelts Arivabenes vietā, tad tehnisko departamentu vadīšot bijušais “Ferrari” konstruktors Aldo Kosta, kurš tiks atvilināts atpakaļ no “Mercedes” vienības. Turklāt sarunas par šo pāreju jau esot uzsāktas un “Mercedes” varētu piekrist palaist Kostu bez papildus nosacījumiem par citkārt neiztrūkstošo tehniskā speciālista ’dīkstāves’ termiņu. Atgādinām, ka pēc veiksmīgās Žana Toda ēras, pie “Ferrari” stūres jau bijuši trīs vadītāji: Stefano Domenikalli, Marko Matiači un tagad Mauricio Arivabene.
“Williams” komandas tehniskais vadītājs Pats Simonds ir atzinis, ka Grūvas vienība šogad vairs nav trešā spēcīgākā, kā tas bija pērn. Šobrīd bez “Mercedes” komandas priekšā “Williams” esot arī “Ferrari” un “Red Bull”, skaidro Simonds:
“Mēs jau esam pirms sezonas ieviesuši daudz gudrus uzlabojumus, bet sezonas laikā noturēt šo tempu ir grūti, ja jāstrādā pret komandām, kurām ir divtik liels budžets.”
Labā ziņa ir tā, ka “Williams” komanda šogad konstanti ir bijusi ātrākā boksu apmeklējumos. Ja vidējais boksu apmeklējuma rādītājs komandām ir 3.3 sekundes, tad “Williams” nav īsti apmierināti pat ar 3.1 sekundes ātru apmeklējumu. Felipe Masa atzina, ka pirmajā posmā nav bijis pieradis pie tik zibenīga komandas mehāniķu darba un pats ‘aizgulējies’, zaudējot laiku boksos.
Neesmu priecīgs par iespējamo Ferrari bosa nomaiņu. Vēl jo vairāk tāpēc, ka uzvaras neizcīnīšana drīzāk bija saistīta ar “bad luck”.. Cerams tikai baumas..
Yep, Arrivabene ir acīmredzami labāks par saviem diviem priekštečiem.
Un neticu, ka tāda kalibra menedžeris, kāds neapšaubāmi ir Serdžo “Serhio” Markionne, to neredz.
Un vēl mazāk ticu, ka meŗši atdos Kostu ‘tā uzreiz’.
Kārtējā ‘žurnālistu’ pašizdomāta juhņa, karoče..
Protams, mēs visi zinam, ka Ferrari kumeliņš nav tik spēcīgs šogad lai vispār izcīnītu kādu uzvaru. Bet vai tāpēc būtu uzreiz jānomet Arrivabene? Manuprāt viņš dara lielisku darbu, lai saliedētu komandu un virzītu uz uzvarām(citu gadu). Tad jau drīzāk būtu jāatlaiž tehniskais direktors, kas nav spējis uzbūvēt pietiekami jaudīgu dzinēju.
Like I said – pēc elementāras loģikas, žurnolāmeru pašizdomāta drāma. Nothing to see here, move on..
..dzinējs ir tikai viens no iemesliem..es teiktu – pat ne lielākais….daudz lielākas problēmas sagādā draudzēšanās ar dažiem riepu sastāviem, bet kā zināms – riepu darbība ir galvastiesu atkarīga no formulas šasijas un formulas kopējā izsvarojuma…. ja dzinēju vēl ir iespējams ,,apārstēt,, , tad šis te ir kautkas vairāk un daudz apjomīgāk, ai tur varētu kautko mainīt….baidos, ka sezona norakstīta, jeb – ja būtu šancs uz šo sezonu – tā nebūtu galvenā barveža atlaišana, bet gan darba turpinājums ,,tam , kurš jau ir iestrādājies,, ……nomaiņa var nest augļus tikai pēc laika….nomaiņa vai runas sezonas gaitā – tas jau par kautko liecina…
… diezvai tev to saprast…šaubos ,vai Tu no sava zāles pļāvēja pagalmā saproti vairāk par to, kur tajā lejas degviela un
kur tam pļāvēja zobi atdodas, tāpēc par to nav vērts runāt vai Tev sīkāk izskaidrot………
Pilota kaku un arī zāles pļāvēju eksperts 😛
….Vermin…jā…a kas ir?? nedrīkst?? 😀
Da vot interesanti, kas tas tev tur par modernu zāles pļāvēju ar zobiem? 😀 Droši vien baigi moderns – kaste un iekšā vucāns 😀
Pastum uz priekšu šis zāli nograuž un var stumt tālāk 😀
būs sasmēlies par daudz un drusku sareibis
Vermin – varbūt es runāju daudz , piekrītu…bet vismaz priekš sevis zinu – apzināti būt gudrākam par kādu nekad neesmu centies…vienkārši daudziem ir tik grūti utočņitj savu redzējumu, ka uzreiz metas sev raut ārā visus matus…tik vien vajag…ak ļautiņi , ļautiņi…. ar aliņiem īpaši neaizraujos – ļoooti reti ,nav mana stihija, un neredzu tam jēgu , tāka nāksies vien paciest mani skaidrā 😀 ….
Varbūt vienkārši sāc lasīt uzmanīgāk, gan to ko pats raksti, gan to ko citi raksta. Un galvenais sāc domāt, nevis tikai impulsīvi kaut ko bērt ārā.
Vermin ….nu ļooooti šaubos, ka Tev pret pretējiem viedokļiem nav nekā personīga…nu šāāāubos…. zinu arī to , kā cilvēki kaistas ,ja kāds 1 klasē ir zīmējis labāk par viņiem – tēlaini runājot….bet nu ko – tas ir cilvēka dabā…tieši tad seko vārdi ,,gudrītis,, , ,,viszinis,, ,,tēlotājs,, ,,čmo,, u.t.t.
Acīmredzot es Tev liekos kā lielais ļaunais melnais :D, un tāpēcTev liekas, ka arī citiem Tevi tā jāuztver. 😀 Tu taču tiešām nepiederi pie tā tipa , kura mērķis ir te kasīties kasīšanās pēc, Tev vienkārši ir nedaudz galvā sakāpis. Viss ir vienkārši – kā mežā sauc, tā atskan. Tu taču nenāc ar personīgām pretenzijām, tad kāpēc man būtu jābūt tādām pret Tevi. Ja nu es Tevi kādreiz nosaucu par jefiņu, tas nozīmē,ka T diskusijas laikā tieši tā arī esi uzvedies un tātad to nopelnījis. Tas kas manā uztverē ir jefiņa cienīga uzvedība ir tas, ka cilvēks mēģina neatcerēties , ko pats ir teicis ( nepazīst savu cepuri) vai arī pilnīgi neizlasa to , kas viņam ir teikts.
Ferrari lago aiz Mercedesiem uzrāviena un arī top-speed rādītājos. bet profesors Vutāns vainu meklē riepās 🙂
Feik – atbildi man uz vienu pavisam vienkāršu jautājumu.. – kas Formulā 1 nosaka to , ka katras komandas ,,riepu ēstgriba,, savā starpā atšķiras??? …kas nosaka to, ka vienai komandai tās dilst vai uzsilst ātrāk , citai vēlāk???? …pirmās klases līmeņa jautājums…. kā arī kas noteica to, ka Ferrari pabaidījās gan pirmssezonā, gan pašā sezonā izmantot kādu no riepu sastāviem??? varbūt dzinējs un top speed??? 😀
..nevis riepās, bet tehnisko komponentu un šasijas (kopā ņemtu) darbību formulā…riepas ir tikai cēloņu sekas….
nez vai Alisons ir efektīvāks uzvaru kaldinātājs menedžera amatā. domāju ka tehniskā direktora ampluā viņš tiek izmantots lietderīgāk un savām zināšanām un pieredzei atbilstošāk.
ir jau atkal jauna versija ka ja arī Allisons ieņem Arrivabeņa vietu, tad medījamais tech dirkšķis ir īstenībā Kejs no Torro Rosso. Un piedevām Kostam nesen pagarināts līgums ar Merc uz 2+1 gadiem. Lai nu kā, bet Arrivabene man patīk – tāds temperamentīgs un atraktīvs tips!
…paradoksāli…versiju tik daudz , un pats galvenais – katrai jaunai versijai kāds tic…..tas man liek apstiprināt kādu sen izteiktu viedokli – ,,cilvēku redzējumu neveido viņi paši , bet gan citi , no malas,, ….
nu zini, kas kam tic būtu diskusijas vērts priekšmets kādā citā lapā – par hiromantiju utml. Šeit šinī konkrētā gadījienā mēs apspriežam BAUMAS ko kāds nogaraikojies žurnaļuga ir pasviedis neta gaurikiem par ēsmu. Nevajag te izdarīt baigi viedos kopsavilkumus no visa šitā. Lācis vēl staigā apkārt sarkanā mundierītī uzcirties. Nav ko ādu vēl dalīt un uz labākajiem gabaliem pretendēt. Pieļauju ka kautkas notiks, bet ne Mēs tie viedie zintnieki kas visu baigi zinās kas un kā notiks
..tieši tā…bet cilvēki parasti dzirdēto pieņem par esošo bieži vien….tāpēc jau baumām ir tāds spēks, un šo stratēģiju prese vienmēr labi izspelē….kāds tikai apspriež , bet kāds arī domā, ka viss tā arī varētu būt….tas ir cilvēku dabā….tāpēc presei ir spēks…
tikmēr, Itālijas prezentācijā priekš jaunās Alfa Romeo Džūlijas (Giulia) (smuka, starp citu), sinjors Markjonne atkal esot muldējis, cik jauki būtu atkal redzēt iekš F1 Alfa Romeo.
I could not agree more, personīgi, bet vai FIAT-Chrysler to var samaksāt? Un pat ja var, vai grib?
jā gan, būtu jau atkal headline ja Alfa atgriestos, bet vellos cik Džūlijas būs jāpārdod !?!! Kautgan, ja Marčione tā teiks, tad tā tam būs būt! Un tā kā šamais to saka diezgan bieži, tad pieņemu ka tas ir tikai (neilga)laika jautājums. Marčione ir no To Krusttēvu tipiem ko Labāk klausīt. Ne pa velti baumas cirkulē ka tieši viņš ir galvenais bīdītājs sazvērestībā pret BCE, bet par to citreiz
Ļoti vērtīgi komentāri.
nu tad uzraxti vienu patiesi vērtīgo.
Atturēšos. Pietiks, ka palasīšu.
tu gandrīz visiem esi teicis lai prātiņš nāk mājās un ka neko nesaprot.
kā jau vāirākārt esmu teicis ar tevi diskutēt netaisos. sūdu ir mazāk jākustina lai tas mazāk smird. ļoti vēlētos lai arī mani liec mierā, bet nē. pie visa ko raxtu seko Vutāna verdikts un kautkāda frāze par to ka neko nesaprotu.
…nē Feik..to esmu teicis tikai Tev… i to tā bija asākā frāze, ko šeit esmu izteicis 😀 ….ne vienmēr ,,kasos,, …tikai tur ,kur vajag…
melo aci nenoraustot. čmo tāds.
…kārtējā izvairīšanās no tēmas..nu ko…arī tā ir sava veida atbilde….
man poo tava teema. luni tāds 😀 kā tu nersaprast? kā vēl citādi pateikt?
Feik – starp citu par tiem top speed…esi sacīkstēs pavērojis, kurām komandām ir labākie top speed rādītāji??? …tos paanalizējot , priekš sevis neko jaunu neesi sapratis? – kādi ir Ferrari un Mercedes ātrumi, kā arī pie kādām problēmām Ferrari strādā sakarā ar dzinēju???
…tik jau saprast, ka tie ,,zobi,, ir pārnestā nozīmē….. kā vienmēr abi ar Feiku novirzaties no tēmas …runa gāja par Ferrari…. kā arī es pieminēju dzinējus , riepu faktoru ,kuru dara spējas iet ciešā sakarā ar formulas uzbūvi šasijā….
…tik jau nu varēji saprast, ka tie ,,zobi,, ir pārnestā nozīmē…..traki dzīvot, ja visu uztver burtiski 😀 …. kā vienmēr abi ar Feiku novirzaties no tēmas …runa gāja par Ferrari…. kā arī es pieminēju dzinējus , riepu faktoru ,kuru dara spējas iet ciešā sakarā ar formulas uzbūvi šasijā….
Melot Vutnāna kungs nav labi, ja nepamanījāt es komentāros ieaistījos tikai tad kad tieši Jūs diskusiju jau bijāt ievirzījis zāles pļāvēju tēmā. 😀
…zāles pļāvējs Vermuna kungs bij tieši tēmā, par Feika zināšanām šajā Formulu jomā,tāpēc tas attiecās tieši uz tēmu….vai arī kur Tu saskatīji melus???
Meli Vutnāna kungs ir Jūsu apgalvojumā, ka mēs ar Feiku vienmēr novirzāmies no tēmas, bet Jūs vienmēr pie tās turaties 😀 . Tikai Jūsu uztverē spriedelējumi par zobainiem zāles pļāvējiem 😀 attiecas uz tēmu par Ferrari. 😀 Problēma jau ir tur , ka Jūs ne vien nespējiet izlasīt un saprast diskusijas kontekstā to ko, ko Jums citi pasaka, bet nespējat saprast pat to, ko pats esiet pateicis. Un tūlīt sāksiet gari un plaši stāstīt kā Jūsu teiktais citiem bija jāsprot 😀
Kas attiecas uz Jūsu spriedelējumiem, par riepu faktoru, tad tā ir tikai tukšu salmu kulšana. Lai arī tas, ko Jūs kaut kur esiet lasījis, un tagad pat īsti nesaprotot atskaņojiet par riepu nozīmi ir principā pareizi, pareizi nav to atskaņot saistībā ar Ferrari šīgada startiem. Katrā gadījumā nekur nav redzēti nopietni analīzes dati par to ,ka Ferrari formulām šogad būtu novērota pastiprināta riepu dilšana, salīdzinājumā ar citiem, kas novestu pie nepieciešamības veikt vairāk pitstopus, vai būtiskāka ātruma zaudēšanās attiecībā pret citiem, Redziet es vienmēr ne tikai izlasu uzrakstīto, bet arī vērtēju kāpēc un kā tas ir pateikts. un te nu tajā kāpēc redzu tikai Jūsu vēlmi paspīdēt ar savām pārgudrībām, nevis nopietnu argumentētu un pamatotu viedokli. Un līdz šim pret to neiebildu tikai tāpēc , lai neizraisītu Jūsu kārtējos demagoģijas uzplūdus, jo līdz šim nekad nav gadījies redzēt , ka Jūs kādā diskusijā pievestu kaut kādus argumentus par lietu, visa diskusija pārvēršas par punktu, komatu vai kādu vārdu bīdīšanu, kura dēl kaut kas ne tā no Jūsu gudrībām tika nepareizi uztverts 😀
“show time” andim-andulim-anducim 😀
…droši vien ne to formulu klasi esi skatījies, un neesi sekojis pat pašu sacīkšu norisei un tam ,kā kura komanda atsevišķi katrā sezonā ir attiekusies pret riepām….. Tev es varētu uzdot to pašu jautājumu kā Feikam….nu ko lai saka…lojalitātes pēc neteikšu ,,prātiņ nāc mājās,, – tikai vēlreiz atļaušos pieminēt, lai pārskati savas zināšanas šajā jomā un paanalizēt, kur Ferrari zaudē un kur iegūst, kā arī kāpēc piemēram Force india spēj sadraudzēties ar riepām , vai Mercedesi – ar vairāk kā 20 apļus vecām riepām spēj uzrādīt sacīkšu ātrākos apļus, kamēr daudziem citiem tas tikai sapņos rādās……protams, protams, te apgreidi , top speeds un dzinējs to visu panāk 😀 ..jaunā ēra jau te kādu laiciņu notiek, bet kādam tā vēl ir visai tumša bilde….kā arī par velti Ferrari tā raustās brīvi koriģēt ar riepu pielietojumiem salīdzinājumā ar galvenajiem konkurentim, īpaši , ka riepu darbības otrajā pusē sāk zaudēt Mercedesiem vienos vārtos….ceru , ka vismaz sevī zini atbildes uz šiem jautājumiem…protams vieglāk ir noliegt, ka tādas problēmas vispār nepastāv un nekad nav bijis……..protams Ferrari ziņo un runā par dzinēju uzlabojumiem, un ne par ko citu… a kas viņiem atliek – jāattīsta tas, ko vēl var attīstīt..tas, kas vairs nav labojams- par to jau vispār nav vērts runāt…
..kurš saka, ka Ferrari ir tikai un vienīgi problēmas ar riepām??? ..pirmais ir šasijas darbība, kas vēlāk atsaucas uz riepām un ātrumu to otrajā ,,dzīves daļā,, …otrais būtiskais ir dzinējs un visa reģenerācijas sistēma u.t.t. ,kas šogad Ferrari ir gaužām nestabila ,plīstoša, un apgreidos zaudējoša (pie kā arī strādā Ferrari) ..šasija , izsvarojums = riepas ,tas ir tikai viens no iemesliem viņu startiem….pat ja dzinējs būtu ideāls – visas problēmas vēl atrisinātas netiktu….
p.s. neredzēt to , ka šiem ir problēmas ar konkrētu riepu tipu, kuru viņi pat pabaidījās pielietot un riepu kopējo ilgmūžību – man šķiet pat apsurdi, lai neteiktu vairāk…
..kā arī nesaprast to, ka problēmas ir daudz tālejosākas par vienkāršu dzinēja uzlabošanu ,pie kura vēl var strādāt – vēloties pie tā visa vēl lielā Bosa nomaiņu – ir vēl apsurdāk….neviens neķertos klāt Arivabenem tikai dēļ neizdevušās komponenta, pie kura komanda jau strādā un ir ieņēmusi kursu..tas vien liecina, ka situācija ir daudz nopietnāka par top speed…
Kā jau teicu – tūlīt sāksies demaģogijas plūdi piesaucot visādas pasaules gudrības, tādējādi cenšoties aiziet no faktiskās tēmas. 🙂 Vutnāna kungs Jūsu apgalvojums bija, ka Ferrari šīis sezonas ( un tikai šis sezonas) galvenā problēma ir tā ka tās šasijas uzbūve nesadzīvo ar riepām ( kas nozīmē neko citu kā to , ka ir jābūt pastiprinātai riepu dilšanai). Un tad lūdzu par to tad arī sniedziet pierādījumus, ka Jūsu rīcībā ir konkrēti fakti, kas šo apgalvojumu apstiprina. Visus pārējos spriedelējumus tipa, kā kura komanda atsevišķi katrā sezonā ir attiekusies pret riepām….. Par Force India, top speed , reģenerācijas sistēmu nestabilitāti . izsvarojumu un pat utt. iebāziet maisiņa , kurā ielieciet arī akmeni un palaidiet jūrskolā :D. Tas nekādi neattiecas uz Jūsu konkrēto apgalvojumu. 😀 Tas ka Jūs kaut kur esiet dzirdējis un bārstiet gudrus terminus, kurus pat īsti nesaprotiet te nepalīdzēs lai kā Jūs arī necenstos
….nu vismaz tik Tu saproti, ka riepas degradējas pastiprināta nodiluma dēļ..man prieks vismaz par to….
.tāpat kā Austins , no vārda ,,fakts,, izpūt nevienam nepazīstamu zvēru?? arī Tu man tūlīt jautāsi kādus slepenus dokumentus ,vai notāra apstiprinātu spriedumu?? 😀 ..tev pietiktu ar to vien , kā papētīt apļa laikus starp konkurentiem..kā tiem temps samazinās vai palielinās savā starpā.. ja tūlīt pēc starta un tieši pēc boksu apmeklējumiem Ferrari salīdzinot ar galvenajiem konkurentiem izskatās pieklājīgi un pat ļoti labi , tad ,,riepu dzīves,, otrajā nogrieznī , kad tās ir veikušas daļu no sava darba – Ferrari salīdzinājumā ar galvenajiem konkurentiem sāk zust temps…tas novērojams bija katrā no aizvadītajām sacīkstēm….piermie 4 – 9 apļi (atšķirībā no riepu tipa) – un tālāk degradēšanās process kļūst daudz jūtamāks.. un lūk Tev arī atbilde , kā Ferrari paši atzina pēc pirmā Austrālijas posma – ,,mēs pašu mīkstāko sastāvu nemaz neriskējām likt, jo bija skaidrs ,ka ar tām mēs pilnīgi noteikti nespēsim konkurēt,, …. (tas saistībā ar to pabaidīšanos likt konkrēto riepu sastāvu..jeb – jo mīkstāks sastāvs, jo lielākas problēmas noturēt ātrumu tik ilgi, kā to spēj galvenie konkurenti…. jeb pēc tava domu gājiena spriežot – pričom te riepas?? – tur jau dzinējs nogurst un zūd temps ..vai ne??? 😀 …. un tagad pajautā pats sev – kādēļ tad tās problēmas ar tempa uzturēšanu ilgākā laika sprīdī tiem Ferrari ir??? …pirmais nogrieznis pirmie un apļi sacīkstēs, kā arī tūlīt pēc pitiem – normā..tālāk čušš…. ja pat šo neesi piefiksējis, tad piedod man cilvēk – tur es Tev vairs nekādi nespēju palīdzēt….
par meliem….tev kompī nav vismaz teksta pavirzes uz augšu??? kur es aizgāju no tēmas, kad Feiks ievietoja savu pirmo ,,atbildi,, man….?? kurš ta ko Vermin???? ..tev princips tāds, vai tu tiešām izliecies???
…,, Par Force India, top speed , reģenerācijas sistēmu nestabilitāti . izsvarojumu un pat utt. iebāziet maisiņa , kurā ielieciet arī akmeni un palaidiet jūrskolā ,,
kāda reģenerācijas sistēmas nestabilitāte u.t.t. …kur tu ko tādu izrāvi???? 😀 ….vispār saprati , par ko iet runa??? 😀 ….ietruna par to lauciņu , kurā piemēram Adriens Ņūvijs bija meistaru meistars, kurš ar savu pieeju spēja izvietot TEHNISKOS KOMPONENTUS ,visas sistēmas u.t.t. tā, lai panāktu pareizo izsvarojumu formulā , kas krasi ietekmē šasijas darbību…par to tika runāts gan kuluāros, gan F1 tiešraidēs, gan presē diezgan bieži….un to , kā visi šie komponenti kopā ņemti ietekmē arī riepu nodilumu (ar kuru savukārt Mercedes mocījās 2012 gadā) ..tieši dēļ izsvarojuma ēdās aizmugurējās riepas un sezona Meršiem tika norakstīta, kaut kvalifikācijās bija top 3 komanda…piemēru desmitiem….vai tiešām no tā neko neesi sapratis – kāda saikne ir formulas tehniskajiem parametriem , šasijai un riepu darbībai???? comooooon….
Saproti jefiņ man no taviem vārdu plūdiem nav ne silts ne auksts, jo izgvelzts tiek daudz , bet pateikts nav pilnīgi nekas. Tātad, ja tu gribi kādam pierādīt sava apgalvojuma patiesumu, tad paņem visu šīgada sacensību live timing. Saliec to katram pilotam pa sacīkšu nogriežņiem (stint) izanalizē to (izņemot ārā drošības mašīnas periodus un ar cipariem pierādi , ka Ferrari komandai ātruma kritums dēl riepu nodiluma, vai degradācijas sacīkšu nogriežņos būtiski atšķiras no citu komandu rādītājiem. Jeb arī norādi kādu saiti uz avotu, kur kāds nopietns cilvēks to ir izdarījis. Ja neesi to izdarīji un nav avotu, tad aiztaupi savu liekvārdību 😀
Un izlasiet vienreiz to, ko pats esiet rakstījis 12/05/2016 at 10:46 pirms uzdodiet jautājumus 🙂
…visa reģenerācijas sistēma u.t.t. ,kas šogad Ferrari ir gaužām nestabila ,plīstoša, un apgreidos zaudējoša…
Par to kāda saikne ir formulas tehniskajiem parametriem , šasijai un riepu darbībai… es tieši tikpat informācijas kā no Jums varu iegūt no sava cirvja 😛 . Vienīgā starpība ir tā ka cirvis vismaz glupības negvelž.
vispār jau vējš formuli kā “technisko komponentu kopumu” spēj ietekmēt itin manāmi, cik dzirdēts/lasīts
Piekriitu Verminam…
Vermin – a kas , Tu teiksi , ka stabila??? 😀 …cik reižu Ferrari bija problēmas ar tehniku (dzinēja un sistēmas jomā?) ..un ko tur Arivabene teica par šāgada dzinēja nenstabilitāti??? vai arī tev dzinējs un tā sistēma aprobežojas tikai ar klapaniem un vihlopnoj trubi?? , jeb tomēr ar dzinēju ir saistīti arī citi komponenti , ko Vermin??? oj – nevajag 😀 …jūs gan dāsni bārstaties ar linkiem, un visu sameklējat citu vietā.. uzdot šiem 1 klases jautājumu , i to atbildēt nevar faktotāji un linkotāji….jāsmejas….tik vien dzirdu vērtējumus kāds es slikts un šāds un tāds..interviju linki jā – biezs kā jūra….tādā gadījumā uzmet notāra apstiprinātu linku, kas apgāž manis teikto… , kas gadiem ilgi jau ir pierādījies neskaitāmu sacīkšu gaitā…. te šis drīz sāks noliegt, ka ar dzinēju vispār ir kādas problēmas , neskatoties uz to , ka dēļ tā Fetelam nācās izstātie un komandu kopumā piemeklēja tehniskas problēmas ar dzinēju, ko te nesenā rakstā apstiprināja pats Arivabene….nez ,kāpēc tad šie to tagad ,,ārstē,, un uzlabo??? …darīt laikam šiem nav ko vai ne?? ja es Tev besīju – tas ir viens , bet ja tu sāc malt da jebko, lai tikai kautko pamaltu, tad nu sorry….
.. ne man jānodarbojas ar tevis izglītošanu… vēlu veiksmi F1 gonku skatīšanās un roku plaukšķināšanā par to, ka pa trasi braukā mašīnītes, un ar to redzējums arī aprobežojas.. tā jau vairs nav mana problēma…tev dzīvot savu dzīvi, ne man tavējo….tik cik zini , tev pietiek , kā saprotu….nu un paldies dievam….
…kur teikts , ka vēlos pierādīt savu viedokli?? man nav pat mazākās vēlēšanās to darīt..ja es izsaku savu viedokli, tad tas nebūt nenozīmē, ka man kādam būtu kautkas jāpierāda….
Redzi atkal tas pats tikko tēma par riepām ir kļuvusi neērta, tā notiek pārmešanās uz dzinēja problēmām. Un tā līdz tam, ka Āfrikā nēģerus šauj 😀 Ja diskusija būtu par dzinēja problēmām, tad varbūt arī viss būtu kārtībā bet atgādinu, ka diskusija ir par Jūsu apgalvojumu, ka Ferrari šīs sezonas ( un tikai šis sezonas) galvenā problēma ir tā ka tās šasijas uzbūve nesadzīvo ar riepām. Un tādēļ savus stāstiņus par dzinēja problēmām lūdzu maisiņā un jūrskolā 😀
Tik ilgi kamēr Jūs izsakiet tikai kaut kādu viedokli, bez pretenzijām, ka tas ir vienīgais un pareizais viedoklis, jūs variet šo viedokli nepamatot. Bet kā tikai Jūs kareivīgā tonī sāciet apkarot jebkuru citu viedokli un bīdīt savu viedokli kā vienīgo pareizo , tā arī Jums rodas pienākums pamatot sava viedokļa unikālo pareizību. Un tieši ar to Jums ir lielas problēmas. 😀
Neviens jau nešaubās, ka Jūs ilgi esiet skatījies formulu, kā arī lasījis visādās vietās informāciju , kas saistīta ar F1. Problēma ir tikai viena – tautas valodā Jūs vienkārši nerubījiet fišku :D. Jūsu galva ir pilna ar kaut kādām ar F1 saistītām lietām, bet Jums nav sapratnes ko šis lietas īsti nozīmē, kas no tā, ko esiet lasījis ir fakts, kas tikai kāda subjektīvs viedoklis. Jūs nespējiet sasaistīt lietas, notikumus, faktus un to interpretācija vienotā loģiskā ķēdē saprast cēloņakarības un to, kas tieši viens no otra izriet. Un tad nu kā tikai jāsāk diskutēt tā beriet ārā kaut kādu bezsakarīgu ķīseli no visas tās putras, kas Jums galvā par F1 tēmu ir, un nesaprotiet kāpēc visa šī ‘gudrību’ putra, kas no Jums ārā nāk rada citu iebildumus. Samierinieties – Jūs spējiet tikai iegaumēt faktus un tos atskaņot. Jums ir ļoti lielas grūtības ar faktu analīzi. un pilnīgi nekā no sintētiskās domāšanas, kas apmēram varētu būt faktu analīzes rezultātu vispārināšana un tālejoši secinājumi par iespējamo attīstību.
Tieši tāpat arī diskusijā jūs nespējiet pietuetie pie diskusijas tēma, bet esiett gatavs pildīt tikai papagaiļa funkciju – bez jēgas atskant kaut kur dzirdēto (lasīto)
Feik , nu lūk , apstiprinājums, ka tev poh… par ko vispār iet runa…. tad jājautā, ko tu meklē šai saitā….. ja nemaldos – tu reiz teici, ka meklējot te draugus, paziņas , un iespējams arī kārto savu privāto dzīvi 😀
…Vermin – vārdu spēles Tu pieproti , bet baidos, ka tā ir tikai Tava ,,aizsardzības taktika,, ….kāda vēl neērta riepu tēma un novirzīšanās?? Tu ilgi domāji?? 😀 …raksts par Arivabenes nomaiņu…komentāri par iespējamajiem cēloņiem šādai nomaiņai…sakarā ar to tiek pieminēts (un Ferrari nometnē arī strādāts) dzinējs – kā piemēram mūsu lasītāja Feika komentārā
,,Ferrari lago aiz Mercedesiem uzrāviena un arī top-speed rādītājos. bet profesors Vutāns vainu meklē riepās 🙂 ,,
..jeb tiek aprunāti Ferrari problēmu iemesli…. viens no iemesliem ir arī šasijas darbība+ riepas (ko es pievienoju pie ,,problēmu saraksta) …. savukārt mūsu sarunā pieminam gan riepas, gan dzinēju…. kur tu te redzi nobīdi no tēmas (Ferrari problēmas = Arivabenes nomaiņa) , vai bēgšanu no neērtas tēmas??? vēlies par to parunāt??? 😀 …. Otrkārt – tiklīdz es kautko piebilstu vai eju ar pretjautājumu , utočņitj kāda viedokli – tas uzreiz nozīmē, ka tēloju pārgudro vai ne???? 😀 veco zēn – ja es kādam jautātu kautko pierādīt, tad es klaigātu zem komentāriem Tavā un Austina stilā – ,,davaj pierādījumus,, ,,davaj linkus,, …kā redzi – nekad neko tādu neesmu pieprasījis, jo man nevajag ,lai man cenšas kautko pierādīt, vienkārši pamatot savu redzējumu…un ja šai vietā atkal uzskatat mani par pārgudreli – nu tā vecīt ir tikai jūsu pašu problēma…..es jūsu galvās gribēdams ielīst nevaru….
ko tu tur par tām riepām???? ..par ko vēlējies parunāt?? 😀
…šķiet atbildi uz 1 klases jautājumu tā arī nespēsiet sniegt… Tev , ja tu uzmanīgi būsi pētījis F1 takā būtu jāzina…. – piemēram , kāpēc un uz kādiem pamatiem nu pieņemsim 2012 gadā Mercedesiem bija problēmas ar riepām ,kamēr viena ātra apļa ietvaros šie bija topā?? man ļoti gribētos zināt Tavu viedokli – kas nosaka to, ka katra komanda pa savam izturās pret riepām un citām riepu faktors kļūst par sērgu…lūk kādi faktori to nosaka??? manuprāt atbildi tu zini, taču ja skaļi to pateiksi – tu pārvilksi svītru gan Feika , gan vēl dažu uzskatiem, ka riepas nav būtisks faktors, un tās tak ir vienādas visiem, koa???? ..to tu protams nevari atļauties :D…vienādas ta ir, bet vai strādā vienādi??? …ko tu tur vēl par riepām???
Vucāns k-gs, šī infa Jums varētu noderēt – ‘mierlaiku’ Grand Prix monstriem (ar to pirmām kārtām domājot Auto Union un Mercedes ‘bolīdus’ plikā ļumeņa krāsā) bija itin normāli nobraukt savas motocikla platuma (nu gandrīz vai) riepas līdz pūkainam stāvoklim finišā (kur pūkas no korda diegiem) –
tam NOTEIKTI ir kāda paliekoša ietekme uz šīssezonas Ferrari nedienām..
..mmmmmmm , tie gan bija saldi autosporta laiki….vieni no maniem iemīļotākajiem….
..tikai viena maza problēma – absolūti neko no tā laika nevar attiecināt uz mūsdienām , jo tais laikos valdīja pavisam citi tehniskie, un kur nu vēl vadīšanas pamatprincipi…. tolaik nebija tāda jēdziena kā – nianses… tolaik viss bija daaaaudz ,daaaaaudz atšķirīgāk ,nekā tagad…. ja Tu tomēr pielīdzini šos laikus vienus otram – man ļoti žēl , un tad man nu jāsaka patiešām skarbi.. – ja tu neredzi atšķirības, tad tavas zināšanas par autosportu nav visai aptverošas…. (tolaik riepas nedz ,,vārīja,, pēc receptēm , kur labāko nosaka tikai smalkas nianses, kā mūsdienās, nedz arī pievērsa tik būtisku uzmanību dažādiem – kā no malas izskatītos – sīkumiem – nekā tagad, kur tieši nianses izšķir to sekunžu simtdaļu atšķirību) ….kur nu vēl tehnisko komponentu izvietojumi, līdzsvarojumi, un citas smalkas nianses…pat šasijas tolaik bija pēc ,,primitīvām receptēm,, , kur nebija tik daudz tehnisku komponentu kā mūsdienās…šos laikmetus pat nav iespējams salīdzināt….
starp citu..neaprotu, kāpēc tika radīta tāda klase kā F1 , bet tajā pašā laikā nefigurē arī agrāko laiku augstākās klases motoru sporta sacīkšu klases…tikai arhīvos redzami dažādu sacensību rezultāti..manuprāt tos vajadzētu izcelt aiz cieņas pret tā laika sportistiem un auto zīmoliem…F1 aizsākās 1950 gadā, bet laiks pirms tam nav tikpat pienācīgi novērtēts….žēl ….. es par autosportu kopumā..augstākā kaluma autosportu…tāpēc vismaz priekš sevis nākas pašam sarūpēt gan statistikas, gan dažādus tehniski vēsturiskos materiālus….papildus F1 statistikas datiem ,varētu jau kautkur pieminēt arī agrākos laikus, kad augstākās klases oficiālās sacensības aizsākās jau 1894 gadā….ehhh….
Redziet Vutnāna kungs, tas jau arī ir tieši tas ko es Jums saku – Jums absolūti trūkst spēju saprast, par ko ir diskusija un pieturēties pie tēmas. Lai arī raksts bija par Arivabenes iespējamo nomaiņu, saistībā ar it kā neapmierinošajiem rezultātiem diskusija ir plaša tikai līdz brīdim, kad kāds no iemesliem netiek speciāli izcelts. un patīk vai nepatīk strīdīgais punkts, par ko izraisījās diskusija bija Jūsu apgalvojums, ka Ferrari šīs sezonas ( un tikai šīs sezonas) galvenā problēma ir tā ka tās šasijas uzbūve nesadzīvo ar riepām. Un tieši Jūs tos, kas šim apgalvojumam nepiekrita sākāt apveltīt visādiem epitetiem ieskaitot zobainos zāles pļāvējus. un ar šādu brīdi diskusija iegūst ļoti šauru un konkrētu tēmu. Un konkrētu apgalvojumu nevar pierādīt ar vispārējie pļurinājumiem kā Jūs to mēģiniet darīt.Tika problēma ir viena – konkrētu pierādījumu Jums nav. Gudri papļurināt variet vietējo meiteņu vidū, ja tas viņām patīk. Vīri par lietu runā ar konkrētiku.
Redziet par Jūsu jautājumu par 2012 gada Mersedes problēmām ar riepām. Neviens jau nenoliedz faktu , ka ir iespējams kā arī, ka ir bijuši gadījumi, kad formula ļoti slikti sadzīvo ar riepām. Spilgtākais piemērs visticamāk ir 2005 gada Ferrari un iespējams arī 2012 gada Mercedes. Tikai redziet es nekādi nespēju saskatīt to , kāda ir saistība 2012 gada Mercedesiem un 2016 gada Ferrari. Kāda šeit ir cēloņsakarība. Un ja nav cēloņsakarības, tad Jūsu mēģinājumi pārvest diskusiju uz 2012 gada Mercedesiem nav nekas cits kā mēģinājums aiziet no diskusijas tēmas. Un Jūs nu galīgi neesiet tas ar kuru par jebkuru tēmu būtu interesanti padiskutēt, jo diskusijas vietā tūlīt ieslēdzas papagailis , kas atskaņo kaut ko par F1 lēkājot pa tēmām kā pirdiens pa pannu 😛
Man darbā bija čalis līdzīgs Edgaram….runāja daudz un par viss kaut ko….līda iekšā sarunās ar savu viedokli….bija viņam taisnība vai nebija,bet mums jau pusgada laika sāka piegriezties viņš…paldies Dievam,ka bija tāda iespēja viņu aizsūtīt uz citu nodaļu un iestājās darbā atkal miers….cik atceros viņš vēlāk aizgāja prom no darba,jo arī tajā nodaļā viņš īpaši nevienam nepatika! Es jau esmu ar mūsu Edgaru samierinājies un saprotu,ka tādi cilvēki vienkārši ir un ar viņiem ir jāsadzīvo! 🙂 Mums jau te nav tāda opcija kā viņu aizrotēt kaut kur uz sadaļā Dakāra 🙂 Lai dzīvo Vutnāns….p.s. man nekas pret viņu nav,jo zinu,kad viņš iedzer alu,tad ir mazliet sakarīgāks! 🙂
Fan.. pēc dabas esmu kluss un mierīgs..bet ja ir ko teikt – i aliņu nevaiga…..ja ir ko teikt – jārunā katram….tas te nav liegts…
…nu tālāk jau seko kārtējā Tava faktošana ,manas gudrības vai glupības analizēšana..viss kā parasti…no tā arī tavi komentāri sastāv….tāpēc – ne tu autoritāte, kuras dēļ iespringt, ne skolnieks, kuru mācītu…
….interesanti, ka sabierdiskajos portālos komentāru sadaļa tam arī domāta, lai izteiktu viedokli un diskutētu – interesanti , ko gan varētu diskutēt par Arivabeni, ja nepieminētu problēmas iekš Ferrari…par to nevar nerunāt, jo šīs lietas ir savā starpā saistītas….bet nu – tava nostāja man skaidra…. lai arī kāds būtu mans viedoklis – tas Tev un dažiem nepatīk nevis tāpēc, ka būtu pareizs vai nepareizs, bet gan tāpēc, ka to saku ES ….tur arī slēpjas jūsu ,,klusā doma,, …bet mani tas netraucē….
Man nav iebildumi pret viedokļiem, kas atšķiras no manējā līdz brīdim kamēr kāds nemēģina sevi pozicionēt kā vienīgo patiesības vālodzi pēdējā instancē, lai arī faktiski ir pietiekami tālu no tā. Mēģiniet tikt vaļā no šīs uzmācīgās idejas, un problēmu nebūs 😀
Varbūt ņemiet vērā Fans81 teikto un biežāk iedzeriet kādu aliņu – varbūt izskalojas 😛
Vermin – uz sportisko jautājumu tā arī neatbildēsi vai ne???
Varbūt atgādini , kas no Tava domas lidojuma bija uztverams kā sportiskais jautājums. Ja nu tas bija par Mercedes 2012, tad jūtos būt izskaidrojis, kāpēc negribu atklāt diskusiju par šo jautājumu.
…..ak tad to tā tagad sauc 😀 ….jeb varbūt tomēr, kā tu tur teici – neērts jautājums?…..ej vien Feika pēdās, un mūc lapās cik….
Spilgtākais piemērs visticamāk ir 2005 gada Ferrari un iespējams arī 2012 gada Mercedes. Tikai redziet es nekādi nespēju saskatīt to , kāda ir saistība 2012 gada Mercedesiem un 2016 gada Ferrari. Kāda šeit ir cēloņsakarība. Un ja nav cēloņsakarības, tad Jūsu mēģinājumi pārvest diskusiju uz 2012 gada Mercedesiem nav nekas cits kā mēģinājums aiziet no diskusijas tēmas.
ja tas ir izskaidrojums, tad noteikti ne uz to jautājumu , kuru uzdevu… jautājums bija tāds – KĀDI FAKTORI IETEKMĒ TO , ka komandas dažādi izturas pret riepām?…. KAS NOSAKA RIEPU DILŠANAS ātrumu / ilgmūžību?? kāds tam ir iemesls un kādi tehniskie faktori to nosaka,ka vienai komandai ar riepām viss ok, citām problēmas??? …
kāds Tev 2005 gads un Ferrari?? – ja riepu ēra bija pavisam cita?? toreiz Šūmahera dominanti apturēja ar tehnisko noteikumu izmaiņu palīdzību…, kad Ferrari spēki izlīdzinājās ar konkurentiem…
atkal man tev sīkāk jāizskaidro?? 😀 ..2012 gadam ar šo gadu , tāpat kā ar visiem gadiem kopš jaunās ēras ir viena kopēja iezīme – Pirelli riepas, kuru darbība ir atkarīga no viena ļoti liela un būtiska faktora, sakarā ar ko uzdevu tev savu jautājumu… ,kas arī nosaka to , kā kura komanda izturas pret riepām… beidz tēlot ,ka nesaprati par ko iet runa..visu tu saprati veco zēn…visus šos gadus riepu darbība bija atkarīga no viena un tā paša principa ,a šis man jautā, kāda saistība starp 2012 gada Mercedes un šāgada Ferrari?? saistība ir riepu darbības principos…. nu tāds aktieris 😀
p.s.
,,Ja nu tas bija par Mercedes 2012, tad jūtos būt izskaidrojis, kāpēc negribu atklāt diskusiju par šo jautājumu.,,
…. a) tu nezini atbildi??
b) vai tu nevēlies atbildēt?
, lai nenonāktu pretrunā ar dažu savu labāko draugu uzskatiem (un baidies izbojāt jūsu labās attiecības 😀 ) ?? …manuprāt atbildi tu zini ļoti labi , tikai tā nav visai vēlama tavām interesēm un izpratnes paradumiem…
Redzi ja priekš Tevis apvienojošais faktors, kas vieno 2012 gada Mercedes un 2016 gada Ferrari ir riepu ražošanas firmas nosaukums, tad ar to tikai Tu kārtējo reizi nodemonstrē cik maz Tu rubī fišku – respektīvi nerubī nemaz 😛 . Pirelli 2016 gada F1 riepas nu galīgi nav tas pats , kas Pirrelli 2012 gada riepas. Netici? Paskaties kādas 2012 gada sacīkstes un pavēro, kas sacīkšu gaitā veidojās uz trases no riepām. Un pamēģini to pašu ieraudzīt tagad.
Tās i ir ļoti atškirīgas. Kas vēl kopējs? Nu jā, tā joprojām saucas F1 😀
Tu pats zini skaidru atbildi uz tiem jautājumiem – KĀDI FAKTORI IETEKMĒ TO , ka komandas dažādi izturas pret riepām?…. KAS NOSAKA RIEPU DILŠANAS ātrumu / ilgmūžību?? kāds tam ir iemesls un kādi tehniskie faktori to nosaka…
Piedod vecīt, es nejūtos, ka Tu mani būtu nolīdzis Tevis tehniskai izglītošanai. Katrā gadījumā nav vienas skaidras atbildes, jo tas ir daudzu un ļoti sarežģītu faktoru kopums, kas to nosaka. Tev , protams, varbūt lieks ka ir skaidrs, jo kā jau Tu to deklarē Tev vienmēr viss ir skaidrs 🙂 Divkŗāsina pasaule- balts, melns. 😀 Gadās 😛
vienīgais saskatāmais apvienojošais faktors ir princips – ‘kad Vucāns runā, visi klusē, klausās un māj ar galvu. Atļauts ir arī izsaukties ‘ -‘tu gan es gudrs un visu zini”..
dižā Sokrata gudrība, no romniekiem pārstāstīta kā SCIO ME NIHIL SCIRE, Vucāna pasaules uztverē nav implementēta 😛
mīļo cilvēk , Pirelli maina vien savu riepu ,,recepšu vārījumus,, gadu no gada, bet faktori un ,,spēki,, , no kā ir atkarīga to darbaspēja, katru gadu ir vieni un tie paši jaunajā ērā….riepu sastāvs tiek mainīts no gada uz gadu, bet formulas tehniskie principi, no kuriem atkarīgs ,,nonēsājums,, paliek vieni un tie paši….
jā, atbildi uz šo jautājumu es zinu, un vairākkārt esmu to pieminējis.. – īsi sakot – kopējā šasijas darbība izšķir to, kā kurai komandai izdodas pielāgoties pie riepām (savukārt šasijas darbību nosaka tehnisko komponentu izsvarojums formulā un šasijas parametri, kuri nosaka to, kā strādā šasija) ..
..bet tagad iedomāsimies, ka mans teiktais ir aplams…negribu ne mācīt, ne pārmest…gribu dzirdēt tavu viedokli par to , no kā ir atkarīga riepu darbība un kas to ietekmē….kāda ir tava versija??? varbūt dzinējs un top seed??? 😀 …
rezumē…. – Ferrari ir problēmas ar mīkstākā sastāva riepām..to tu pat noliegt nevari, jo pat šajā portālā rakstos par testiem pirmssezonā – bija skaidri uzsvērts, ka Ferrari ir problēmas konkrēta sastāva izmantošanā ..kā arī Austrālijas posmā Ferrari pat paši atzina, kādēļ pabaidījās izmantot vienu no sastāviem…
tātad, kā redzi – problēma ir…. (tur pat nevaig problēmas – mēs uzskatāmi redzam, kā katrai komandai riepu ēstgriba atšķiras..tas vienkārši ir sen zināms fakts) …
…tātad ja ir problēma, tad tai ir arī savi cēloņi… tie cēloņi arī slēpjas atbildē uz manu uzdoto jautājumu..tikai vot es gribētu dzirdēt tavu versiju – kas tad ir tas faktors, kas nodrošina riepu darbību katrai komandai atsevišķi….
,,Piedod vecīt, es nejūtos, ka Tu mani būtu nolīdzis Tevis tehniskai izglītošanai.,,
oi, tikai nevaig…šāda atbilde tevi neglābs… bet protams tu vari arī neatbildēt….tas man apstiprinās tikai vienu, un man būs skaidrs kas pa kam sakarā ar tevi un tavām zināšanām….
Kārtējo reizi uzrakstīji garu penteri un nepateici neko. Sorry, pat nesapratu vai tavā uztverē šasija un piekare ir viens un tas pats – man radās iespaids ka Tu domā, ka tas ir viens un tas pats :). Jeb man atkal bija jāsaprot , ka Vutnāna kungs raksta Ļeņins , bet domā Partija 😛
Varbūt pamēģini te tumsoņām izskaidrot WAFIT tehnisko komponentu izsvarojums formulā un šasijas parametri un vispār ko nozīmē jēdziens šasija strādā. 😀
…jau maļ iekšā piekari 😀 ..opā…
neizvairies no atbildes…es piedāvāju savu redzējumu , šoreiz parunāsim par tavu…
pagaidām manus izteikumus liksim mierā..pacilāsim pēc tam….es tā arī nesadzirdēju tavu versiju…
…bet nu – atbilde pieņemta 😀 ..un secinājumi izdarīti…vairāk jautājumu nav
p.s. lai tu naktīs varētu mierīgāk gulēt – varu nomierināt…termins ,,šasija strādā,, nav jāuztver butriski ..tas nozīmē -kādi fizikālie spēki iedarbojas uz šasiju (izsvarojuma rezultātā) , un vēlāk jau šasija ietekmē visus pārējos komponentus..arī riepas…tālāk skaidrot nav vērts, tā kā tev nav viedokļa par to , no kā atkarīga riepu darbība…tev tā ir tumša bilde…
Vucāns k-ks, normālā vīrieša cilvēku kompānijā Jūs stabili norautos pa muti, šitādu pekstiņus taisot – novirzot bazaru no sev neērtiem tematiem, un pēc tam sarunas biedriem kasoties virsū, kamdēļ šie maina tēmu.
Nekā personīga, vienkāŗši novērojums.
Spriežot pēc sašutuma piekare un šasija ir divas dažādas lietas 😀 Nu re tad jau var pat paspriedelēt kādi fizikāli spēki darbojas uz šasiju:
1) acīmredzot zemes pievilkšanas spēks.kā rezultātā tai ir svars 😀
2)Pilots tur sēžot ar savu svaru spiež uz šasiju, no kā teorētiski var rasties kāda deformācija 😀
3) To šasiju visa tā fiģņa kas ir formulā dzen uz priekšu. tātad acīmredzot uz to iedarbojas kaut kādas gaisa plūsmas 😀
4)Par cik tas visam ir gan jāizkustas, gan jābremzējas, gan kustība ne vienmēr ir pa taisni iedarbojas ari inerces un centrbēdzes spēki 😀
5)Pie šasijas ir stiprināta piekare, kas kustībā droši vien rada kaut kādu slodzi uz stiprinājuma vietām 😀
6)Tai šasijā ir ielikts iekšā motors un ir stiprināts pie tās Motoram darbojoties ir vibrācija un ar ī tas caur stiprinājuma vietām iedarbijas uz šasiju 🙂
7)kopā ar to šasiju jeb tajā iebūvēta ir suslas bāka. Taad kad brauc suslas daudzums mainās. Uskatīsim , ka arī tas iedarbojas uz šasiju 😀
Nu tas ļoti aptuveni arī viss ārējus faktorus tipa vējš, vai cēlā sastapta muša, kas atsitas pret šasiju vienkāršības labad izlaidīsim 😛
NU profesora Vitnāna kungs, vai kaut ko būtisku aizmirsu?
Kā šasija ietekmē visu pārējo? Nu tak ar savu svaru rada spiedienu uz riepām, kas tiešam atkarībā no izsvarojuma un arī no tā cik horizontāla ir vieta, kur tā ir var atškirties katrai riepai. 😀 Droši vien jau tā vibrācija ko rada motors un ari piekare , esot kustībā, tiek caur ;sisju novadīta līdz pilotam līdz ar to pilots tur iekšā tricinās :D. Nu un vēl šasija parasti taisa tā lai tā iztur kādu svaru tas motors un pilots neizkrīt tai cauri 😛
…par un ap mani 😀 …un tā šis aplis turpinās….par F1 – knapi dažus vārdus no tevis var saknābāt……..
…Nu lūk Vermin.. kā jau biju paredzējis sākumā – F1 tehniskā puse nav tavs laiciņš, kā arī tev diezvai joprojām nav skaidrs, ko ar savām idejām ir vēlējies parādīt Adrians Ņūvijs, un uz ko licis uzsvaru skicējot savus sacīkšu bolīdus..nebrīnīšos, ka teiksi , ka par neko tādu vispār neesi dzirdējis 😀 … tā kā nesniedzi arī savu redzējumu par riepu darbību – tas tikai apliecina ,cik daudz tu no šīs sfēras esi apguvis…. pa lielam man ar tevi viss skaidrs… jānovēl priecīga skatīšanās rīt kvalifikāciju un parīt sacīkstes….
A Tu patēlo vēl lielāku muļķi :D. Es kā redzi arī māku – un ar smaidiņu 🙂
Tu palasi pats sevi – Tu kaut ko vispār sakarīgu par to esi pateicis Vienīgais ko no Tevis var dzirdēt ir kaut kur dzirdēti papagaiļa atskaņoti lozungi, bet kaut ko pats par to lozungiem neesi spējīgs izdvest , jo nemaz nesaproti ko tie lozungi nozīmē 😀
Ja jau diskusija bija par 2016 gada Ferrari,kuru pēc tam Tu uzmācīgi centies pārvilkt uz Mercedes 2012, tad paskaidro lūdzu kāds tam atkal savukārt sakars ar Adrianu Ņūviju. Papagaiļa kungs kaut kur tādu vārdu ir dzirdējis bet nezina ar ko un kurās komandās viņš nodarbojās? Apsveicu 🙂
nu nezini, kur tu tur redzi sakaru starp adrianu Ņūviju un Mercedesiem vai Ferrari 😀 ..tu laikam kad lasi kāda viedokli – katru atsevišķi saputo vienā zupā un centies izprast 😀 .. ārprāts 😀 …man sāk šķist ,ka tu apzināti pārfrāzē manis teikto,lai tā teikt – censtos mani izprovacēt uz psihošanu…. Ņūvija gadījumā minēju pavisam citu domu, Mercedes 2012 un Ferrari 2016 jau vēl citu….. pārlasi pats…neatkārtošos 😀 ..jēziņ…šķiet sāk iskriztalizēties šīs portāla bandas ,,darba stils,, …prasti ,,kurinātāji,, …
Tieši uz to jau es Tevi aicinu – nelēkā pa tēmām kā pirdiens pa pannu bez kādas saistības. Citādi kā jau teicu Tu kā papagailis bezsakarīgi randomi izmet kādu lietu, ko kaut kur esi dzirdējis 😀
BTW Ņūvijs vairāk gan ir pazīstams kā aerodinamikas ģēnijs, nevis riepu taupīšanas virtozaurs 😀
…iesaku vispirms izlasīt rūpīgāk un saprast par ko iet runa… gan Ņūvija izsvarojuma idejas, gan Mercedes problēmas ,gan Ferrari 2016 vieni viens atslēgas vārds – riepu darbība, jeb riepu darbības ietekmējošie faktori….tāpēc nevienā no šiem minējumiem nav nekādas pārlekšanas uz tēmām…tas viss saistīts ar riepām…. tāka nevaig…
..tā jau domāju ,ka izliksies, ka neko neesi redzējis ,ne dzirdējis… Fettela gados Ņūvijs visvairāk ieguva ar to, ka spēja daudz savādāk par citiem konstruktoriem izvietot formulā tehniskos elementus tā, lai dabūtu viņam vēlamās svara proporcijas bolīdā… (priekšējās un aizmugurējās daļas izsvarojums) ..lieki man Tev pat jautāt – kam tas ir svarīgi , vai ne?? …..ar aerodinamikā viņš ir bijis ģēnijs visos laikos…. bet pēdējo lauciņu atklāja tikai Red Bull laikos…
Tev gadījumā nav ar kādu riepu pa galvu trāpījis – dziļas pēdas apziņā riepa ir atstājusi 😛
viens te nesen teica ka tikai man esot teicis šaj forumā ka neko nesaprotu.
bet lai jau, turpini domāt ka pie uzrāviena un top-speed trūkuma vainojamas ir riepas 🙂
Feik – manuprāt ir atšķirība starp ,,nesaprast,, un ,,prātiņ nāc mājās,, ….bet nu – tev atšķirības droši vien nav….
,, top-speed trūkuma vainojamas ir riepas 🙂 ,,
….manuprāt mēs te uzsvērām divas problēmas…. top speed trūkums, pie kura vainojams dzinējs…kā arī riepu darbība… comoon..atmosties no komas…
vienīgā problēma ko uzsvēru esi tu, nelaime tāda. diskutēt ar tevi ir zem manas pašcieņas. tas nenotiks.
Vermin , kopumā atbildes esmu saņēmis un šo to arī izsecinājis.. it īpaši pēc tava komentāra par to pilotu kratīšanos un vibrācijām 😀 … viss takā noskaidrots ,man vairs jautājumu nav…
Ir jau bēdīgi un reizē arī smieklīgi, ka kāds ir tāds Vucāns, tfu tobiš Vutnāns, ka jāķeras pie tik indīga sarkasma 😛 Nu bet kā redzams, pat tas nepalīdz – Vucāns ar sevišķi cietu galvu gadījies 😀
..pazīstama šī jūsu stratēģija… – pāradresācijas stratēģija… tieši es te visvairāk lamājos, sarkasmoju un pāreju uz privātiem spriedumiem..tieši es.. skolēnu bandas vērta stratēģija…. 😀
nu pirmkārt Austin – ja kautkur noraujas pa purnu , tad nevis īstu vīru kompānijās, bet gan gļēvuļu un lamzaku kompānijās, kuriem ar nerviem viss nav kārtībā un vienīgais ,kā viņi prot sevi izteikt – ir kulaki.. kad smadzeņu vietā strādā tikai dūres, tad par muļķiem nevajag uzskatīt citus…
es vēlreiz atkārtoju – tēma par Arivabenes atlaišanu…tika runāts arī par iemesliem…tika pieminētas gan dzinēja problēmas, gan es piekabināju arī riepu darbību… – visas apakštēmas ir saistītas ar galveno tēmu….un tā nu mūsu saruna aizgāja gan par dzinējiem, gan riepām ,un to, kas ietekmē to darbību….. nečivini putniņ ,ka kāds te novirzās no tēmas…novirzās no tēmas dažs labs ,kurš tēmo par un ap mani…par neērtiem jautājumiem labāk nepiemini – ar pirkstu nerādīšu , kuri divi nesen platiem soļiem ieskrēja mežā un notinās priedēs…
PAR BAZARU IR JĀATBILD
infografika – http://s1.dmcdn.net/SfvW9/1280×720-O9c.jpg
..tieši tāpēc es jums silti iesaku to darīt Austin….
zin. tev pa purnu es iedot asap jebkurā laikā un jebkurā vietā. jo tu kā krievu tehnika. bez belziena nepielec.
Feik…devējs 😀 … , kurš noslēpies aiz priedes pat šeit 😀 ….
ko? es tev pašu uz priedes caur ānusu uzsēdinātu. balamute tāds!