Diez vai kvēlākie Maksa Verstapena atbalstītāji varēja iedomāties, ka braucēja paaugstināšana amatā uz “Red Bull” beigsies ar uzvaru jau Spānijas GP izcīņā. Lai gan panākuma gūšanā liels nopelns bija “Mercedes” braucēju avārijai un ne pārāk sekmīgai Fetela un Rikjardo stratēģijai, tomēr Makss kļūdas nepieļāva, kļūstot ne tikai par jaunāko Grand Prix uzvarētāju F1 66 gadu garajā vēsturē, bet arī par jaunāko braucēju uz goda pjedestāla un jaunāko, kas atradies sacīkšu vadībā. Turklāt, ņemot vērā, ka turpmāk sacīkšu licenci drīkstēs iegūt tikai no 18 gadu vecuma, šie rekordi diez vai tik drīz tiks laboti.

| V. | Braucējs | Komanda | Ātrākais aplis | Aplis |
| 1 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’26”948 | 53 |
| 2 | S. Fetels | Ferrari | 1’27”974 | 39 |
| 3 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’28”209 | 46 |
| 4 | K. Raikonens | Ferrari | 1’28”538 | 38 |
| 5 | K. Magnusens | Renault | 1’28”716 | 57 |
| 6 | M. Verstapens | Red Bull | 1’28”816 | 36 |
| 7 | R. Grožāns | Haas | 1’28”974 | 41 |
| 8 | V. Botass | Williams | 1’29”081 | 60 |
| 9 | F. Masa | Williams | 1’29”238 | 43 |
| 10 | R. Harjanto | Manor | 1’29”402 | 52 |
| 11 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’29”663 | 42 |
| 12 | M. Ēriksons | Sauber | 1’29”715 | 42 |
| 13 | F. Alonso | McLaren | 1’29”750 | 41 |
| 14 | Dž. Palmers | Renault | 1’29”779 | 35 |
| 15 | S. Peress | Force India | 1’29”801 | 37 |
| 16 | F. Nasrs | Sauber | 1’29”905 | 38 |
| 17 | E. Gutjeress | Haas | 1’30”139 | 34 |
| 18 | Dž. Batons | McLaren | 1’30”260 | 39 |
| 19 | P. Verleins | Manor | 1’31”182 | 37 |
| 20 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’31”810 | 8 |
Ironiski, ka pie sacīkšu ātrākā apļa tika “Toro Rosso” braucējs Daņila Kvjats, kura vietu “Red Bull” sastāvā ieņēma Verstapens. Krievu braucējs kļuva par sesto visu laiku jaunāko braucēju F1 vēsturē, kam izdevies uzrādīt sacīkšu ātrāko apli. Līdz šim vienīgā reize, kad krievu braucējs uzrāda ātrāko apli, bija Turcijas GP izcīņā 2010. gadā, kad to paveica Vitālijs Petrovs. Arī toreiz cīņā par uzvaru sadūrās vienas komandas braucēji – Marks Vēbers un Sebastians Fetels, kas pamatīgi sabojāja abu braucēju savstarpējās attiecības.
Pašu “Mercedes” braucēju vidū gan vārdu kaujas nav sākušās, neraugoties uz abu braucēju saspīlētajām attiecībām iepriekšējo gadu laikā. Iespējams, tad tādēļ, ka sacīkšu tiesneši to atzinuši par sacīkšu incidentu, bet F1.LV lasītāju vidū viedokļi dalās, vairākumam vainojot Hamiltonu.
Šī avārija liedza Niko Rosbergam panākt Askari un Fetelu un lika apstāties pie 7 uzvarām pēc kārtas, kamēr pašai “Mercedes” vienībai pietrūka viena uzvara, lai atkārtotu “McLaren” 1988. gada sasniegumu – 11 uzvaras pēc kārtas.
Šī bija pirmā reize kopš 2012. gada ASV izcīņas, kad neviens no “Mercedes” braucējiem neguva punktus. Tomēr 62 rezultatīvu posmu sērija nav garākā čempionāta vēsturē, jo “Ferrari” un “McLaren” 2010. gadā aizsāktās stabilitātes sērijas (81 un 64 posmi punktos pēc kārtas) joprojām gozējas šīs statistikas ailes pirmajās rindās. Turklāt “Mercedes” tikai otro reizi nespēja līdz finišam nogādāt nevienu no savām mašīnām. Iepriekšējo reizi šāda neveiksme piedzīvota 2011. gadā Austrālijā.
| D. Rikjardo | 1-10 |
| M. Verstapens | 11 |
| S. Fetels | 12-15 |
| D. Rikjardo | 16-27 |
| M. Verstapens | 28-33 |
| K. Raikonens | 34-35 |
| D. Rikjardo | 36-43 |
| M. Verstapens | 44-66 |
“Mercedes” braucēji bija arī vienīgie, kas līdz šim bija veikuši pilnīgi visus sacīkšu apļus. Nu par ražīgākajiem kļuvuši “Williams” braucēji un Daniels Rikjardo, kuri šogad nobraukuši 288 no 289 apļiem, bet vismazāk apļu no braucējiem, kas piedalījušies visos posmos, veicis Sebastians Fetels (179).
Makss Verstapens jau kvalifikācijā atkārtoja savas valsts rekordu. Līdz šim no 4. starta pozīcijas bija startējis vien Jans Lammers. Tomēr pie uzvaras nevienam Nīderlandi pārstāvošam braucējam nebija izdevies tikt. Vienīgos goda pjedestālus mazajai Centrāleiropas valstiņai bija atnesis Maksa tēvs Joss Verstapens, finišējot 3. vietā 1994. gada Ungārijas un Beļģijas GP izcīņās “Benetton” sastāvā.
Finiša šķērsošanas brīdī Verstapena pārsvars pār Kimi Raikonenu bija tikai 0.616 sekundes. Tas bija ciešākais finišs kopš 2010. gada Singapūras GP, kad Alonso pārsvars pār Fetelu bija tikai 0.297 sekundes.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!



