Autosporta pasaule pamazām atgūstas no šokējošās Spānijas GP izcīņas, kurā Makss Verstapens nodemonstrēja uzvarētāja cienīgu sniegumu, kļūstot par dienas galveno varoni. Tomēr viss varēja beigties nedaudz citādāk, ja viņa konkurenti izvēlētos nedaudz atšķirīgas riepu stratēģijas.
Sacīkstes visi vadošie braucēji uzsāka ar kvalifikācijā lietotām mīkstajām riepām. Pirmais boksos 11. apļa beigās devās sacīkšu līderis Daniels Rikjardo. Tas lika sarosīties aizmugurē esošajiem Verstapenam un Raikonenam, kuri, braucot boksos vēlāk kā nākamajā aplī, varētu zaudēt daudz laika. Tikmēr pirmie signāli par atšķirīgu stratēģiju nāca no Fetela, kurš boksos devās tikai 15. aplī. Tā kā apdzīšana Barselonas trasē nav vienkārša, šķita, ka Sebs varētu izmantot 2 boksu apmeklējumu stratēģiju.

“Red Bull” vadītājs Kristians Horners pavēstījis, ka tai brīdī sapratis, ka bez priekšā esošiem traucēkļiem, visticamāk, “Ferrari” mašīnas ir ātrākas, tādēļ nolēma nodrošināties pret šādu situāciju, pieņemot lēmumu vienu braucēju sūtot boksos divas reizes, bet otru – trīs reizes. Rikjardo bija pirmais no līderiem, kas veica otro pitstopu. Tikmēr “Ferrari” Fetelam uzmontēja mīkstās riepas, cerot, ka ar šo manevru izdosies tikt garām Maksam Verstapenam.
Kad šī stratēģija nedeva rezultātu, vienīgais veids, kā nokļūt priekšā Danielam Rikjardo bija ātrāks trešais boksu apmeklējums. Ar to pietika, tomēr riepu nodilums sacīkšu beigās gandrīz liedza Fetelam saglabāt vietu priekšā Rikjardo, bet vadošos braucējus, neraugoties uz jaunākām riepām, noķert neizdevās. Iespējams, “Red Bull” trasē nudien nebija paši ātrākie, tomēr lielisks ātrums līkumos pirms apdzīšanas zonām, kā arī drosmīga stratēģijas izvēle, nodrošinoties pret jebkādām “Ferrari” darbībām kļuva par panākumu atslēgu “Red Bull” uzvarai.
Kur “Ferrari” varēja rīkoties citādāk? Ātrāk veikts pirmais pitstops diez vai ļautu nonākt priekšā Verstapenam, jo, pateicoties lieliskam Sainsa startam, “Red Bull” bija iekrājuši pārsvaru pār “Ferrari”. Tomēr šai pitstopā izvēlētās riepas gan varēja atšķirties. Kimi Raikonens bija sataupījis nelietotu mīksto riepu komplektu. Pagarinot pirmo nogriezni, bet viena no vidējā sastāva riepu nogriežņa pagarināšana un otra aizvietošana ar mīkstajām riepām, iespējams, dotu atšķirīgu gala iznākumu. Tikmēr Sebastianam Fetelam, turpinot izmantot jaunāku riepu priekšrocības un pieturoties pie divu boksu apmeklējumu stratēģijas, būtu lieliskas izredzes pēdējos apļos atrasties tieši aiz Verstapena ar jaunākām riepām un varbūt paveikt to, ko Raikonens nespēja.
“Pirelli” pirms sacīkstēm kā optimālo stratēģiju piedāvāja mīkstās-mīkstās-vidējās riepas. Vienīgais, kurš nolēma īstenot šādu piegājienu bija Estebans Gutjeress. Lai gan meksikānis finišēja 11. vietā, kas ir viņa labākais sasniegums šosezon, tomēr riepu mūžs nebija tik garš kā “Pirelli” cerēja, tādēļ pēdējais nogrieznis Gutjeresam bija 35 apļu garš un to laikā tika zaudēta pat 8. pozīcija.
Tikai “Renault” vienība izvēlējās sacīkstēs izmantot arī cietāko pieejamo riepu sastāvu. Par zelta stratēģiju to grūti nosaukt, jo riepas padarīja mašīnas tik lēnas, ka Magnusens pa sacīkšu beigās devās pēc mīksto riepu komplekta, ar kuru 10 apļu laikā tika līdz savai vietai. To gan iegūt neizdevās sadursmes dēļ, kā rezultātā “Renault” braucēji sacīkstes pabeidza turpat, kur “Sauber” pārstāvji.
Nenoliedzami, tas lika uzdot jautājumu – vai cieto riepu vietā “Pirelli” nevajadzēja nodrošināt braucējus ar supermīkstajām riepām? Tomēr fakts, ka mīkstās riepas spēja izturēt vien nedaudz vairāk kā 10 apļu, rada šaubas par supermīksto riepu vajadzību Barselonā. Šādā gadījumā mūs gaidītu ne tikai 2 vai 3, bet, iespējams, pat 4 boksu apmeklējumu taktikas, kas vēl vairāk sarežģītu skatīšanās procesu skatītājiem.
Jau atkal visātrāk boksos darbojās “Williams” mehāniķi, tomēr boksu celiņā pavadītais laiks Sebastianam Fetelam un Danielam Rikjardo bija pat labāks par Valteri Botasu. Boksu apmeklējumā pavadītais laiks izmaiņas rezultātos neveica, tomēr jāuzslavē “Red Bull” mehāniķi, kas spēja Rikjardo uzstādīt jaunas riepas pēdējam aplim tikai par sekundi lēnāk kā tad, kad riepas nav sprāgušas. Tā kā Rikjardo finiša līniju sasniedza 2 sekundes priekša Botasam, tad var secināt, ka ja šī riepa būtu sprāgusi kaut 100-200 metru ātrāk, rezultāti varētu būt citādāki.


 
                                    


