Daniela Rikjardo sejas izteiksme 24 stundu laikā strauji mainījusies. Pole position sestdienā ar iespējām sacīkstes uzsākt ar cietāku riepu komplektu kā konkurentiem viesa cerības, ka “Red Bull” braucējam izdosies reabilitēties par Spānijas GP neveiksmi, tomēr cilvēcīga un stratēģiska kļūda liedza Rikjardo pievienoties prestižā Monako GP uzvarētāju sarakstam.
Fakts, ka sacīkstes tika uzsāktas slapjos laika apstākļos aiz drošības mašīnas, pat uzlaboja Rikjardo cerības, likvidējot varbūtību tikt apdzītam startā. Daži braucēji, kuru vidū arī mainīgo laikapstākļu speciālists Batons pēc pārejas laika riepām devās līdz ar drošības mašīnas došanos malā, lai gan vēlāk atzina, ka tā bijusi kļūda un viņš tādā veidā zaudējis laiku.
Kur tieši meklējama robeža, kad došanās boksos būtu bijusi vispareizākā, nav viennozīmīgi atbildams, jo Fetels ar Alonso savu pirmo pitstopu veica attiecīgi 13. un 14. aplī, tomēr pēc atgriešanās, lai gan brīvā trasē, iespējams, būtu ātrāki par slapjā laika riepu lietotājiem, iestrēga aiz lēnākiem braucējiem un apļus veica līdzīgā ātrumā. Tas ļāva uz augšu pakāpties Sainsam un Peresam, kuri boksos devās tikai 21. aplī.
Diez vai Peress šai brīdī zināja, cik izšķirošs šis aplis viņam bija. Veicis boksu apmeklējumu 2 sekundes ātrāk kā Sainss, viņš atgriezās trasē tieši aiz Rosberga, bet priekšā Fetelam un Hilkenbergam, kamēr Sainsam tas maksāja 2 pozīcijas un atgriešanos trasē aiz abiem vāciešiem.
Tikmēr “Mercedes” veica drosmīgu soli, cerot, ka trase turpinās strauji žust, ļaujot Hamiltonam izlaist pārejas riepu nogriezni un pēc pirmā pitstopa sūtīt viņu trasē ar sausā laika riepām. Rikjardo ar vidēji slapjam laikam paredzētām riepām ātri vien noķēra Hamiltonu, tomēr jau atkal pierādījās, cik grūti Monako ir veikt apdzīšanu.
Šai brīdī bija skaidrs, ka uzvaru savā starpā sadalīs tieši šie abi braucēji. Aktuāls palika viens jautājums – kurā brīdī trase būs pietiekami sausa, lai dotos boksos? Pirmo objektīvo mērauklu varēja gūt pēc Ēriksona 29. apļa pitstopa. Drīz vien viņam pievienojās vēl daži braucēji. Šis bija mirklis, kad valdīja unikāla situācija – trasē vienlaikus atradās braucēji ar 5 dažādiem riepu komplektiem.
“Red Bull” nolēma Rikjardo sūtīt boksos apli pēc Hamiltona, tādējādi dodot pole position ieguvējam brīvu trasi ātram aplim, vienlaikus minimizējot risku, ka Hamiltons ar jaunajām riepām varētu iegūt nepieciešamo laiku, lai noturētu sacīkšu vadību. Šī ideja būtu strādājusi un atnesusi Rikjardo uzvaru, ja vien komanda nebūtu pieļāvusi kļūdu. Lai gan Rikjardo boksos zaudēja 10 sekundes, viņš atgriezās tieši aiz Hamiltona, kurš gan bija pieļāvis nelielu kļūdu, tomēr tas lieliski apliecināja, ka zaļā marķējuma riepas tobrīd vēl bija krietni ātrākas un Rikjardo, iespējams, pat ar misēkli boksos saglabātu vadību, ja dotos tajos apli vēlāk.
Interesanti, ka pēdējam sacīkšu nogrieznim vadošie braucēji izvēlējās atšķirīgus riepu sastāvus – Hamiltons tika pie ultramīkstajām, Rikjardo – supermīkstajām, kamēr Peress un Fetels trasē devās ar mīkstajām riepām. Ņemot vērā to, ka testos neviens neuzdrošinājās veikt 47 apļu nogriezni ar ultramīkstajām riepām, radās jautājums, kā Hamiltonam izdevās tikt līdz finišam, tās nesadeldējot? “Ja tu esi pārliecināts, ka tiksi līdz galam, tad mīkstākais pieejamais sastāvs ir loģiskākā izvēle. Mēs zinājām, ka braukšana nebūs kā parasti pa sausu trasi, jo trase vēl žuva un bija vēsāka, mazinot riepu nodilumu,” atzīst “Mercedes” tehniskais direktors Padijs Lovs.
“Red Bull” komanda apzinājās “Mercedes” mērķus, kas bija par iemeslu uz Rikjardo mašīnas uzmontēt supermīkstās riepas. Ar vienādām riepām Rikjardo nebūtu bijušas cerības apdzīt Hamiltonu, tādēļ šis risinājums ļautu viņam tikt pie panākuma, ja “Mercedes” aprēķini būtu kļūdaini un trīskārtēja čempiona riepu mūžs nebūtu pietiekams. Jau atkal jāuzteic “Williams” komanda, kas veica ātrākos pitstopus, tomēr tas arī ir praktiski vienīgais pozitīvais, ko Klēras Viljamsas komanda šonedēļ sniedza saviem atbalstītājiem.





