Vēl pirms neilga laika bija grūti iedomāties, ka “Red Bull” komanda jau tik ātri spēs cīnīties par uzvarām, tomēr aizvadītajā nedēļas nogalē Kristiana Hornera vadītā komanda apliecināja, ka pamazām atgriežas virsotnē. Līdz uzvarai pietrūka pavisam nedaudz. Tomēr Luisa Hamiltona panākums ļāvis “Mercedes” braucējam kļūt par tikai trešo braucēju F1 vēsturē, kurš spējis kaut reizi uzvarēt 10 gadus pēc kārtas. To bija paveicis arī Alens Prosts, bet Mihaels Šūmahers uzvarēja 15 secīgas sezonas.
V. | Komanda | Uzv. |
1 | Ferrari | 224 |
2 | McLaren | 182 |
3 | Williams | 114 |
4 | Lotus | 81 |
5 | Red Bull | 51 |
6 | Mercedes | 50 |
Šī bija 44. uzvara Hamiltona karjerā. Līdz ar to viņa, tāpat kā Monako GP galvenā konkurenta Daniela Rikjardo, izcīnīto uzvaru skaits sakrīt ar mašīnas numuru (44 un 3). Lai kļūtu par otro uzvarām bagātāko braucēju jau šogad, Hamiltonam jāaizvada krietni labāka sezonas atlikušā daļa, jo Prosts savā karjerā izcīnīja 51 uzvaru. Šī bija tikai otrā reize pēdējo 12 gadu laikā, kad Monako GP uzvarētājs nestartēja no pirmās rindas – arī 2008. gadā pie panākuma tā gada čempions kļuva no 3. pozīcijas.
Tikmēr viņa pārstāvētajai “Mercedes” vienībai tā bija 50. uzvara komandas pastāvēšanas vēsturē, ieskaitot deviņus panākumus, ko Huans Manuels Fanhio un Stirlings Moss guva 1954. un 1955. gadā. Tikai par vienu uzvaru vairāk guvusi “Red Bull” komanda.
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Apļi |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’17”939 | 71 |
2 | S. Fetels | Ferrari | 1’18”005 | 62 |
3 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’18”294 | 67 |
4 | S. Peress | Force India | 1’18”446 | 64 |
5 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’18”519 | 70 |
6 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’18”763 | 74 |
7 | E. Gutjeress | Haas | 1’19”131 | 69 |
8 | F. Alonso | McLaren | 1’19”170 | 72 |
9 | F. Masa | Williams | 1’19”213 | 69 |
10 | V. Botass | Williams | 1’19”223 | 66 |
11 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’19”232 | 74 |
12 | Dž. Batons | McLaren | 1’19”670 | 66 |
13 | R. Harjanto | Manor | 1’19”868 | 70 |
14 | R. Grožāns | Haas | 1’20”219 | 65 |
15 | P. Verleins | Manor | 1’20”372 | 60 |
16 | M. Ēriksons | Sauber | 1’21”342 | 51 |
17 | F. Nasrs | Sauber | 1’21”889 | 46 |
18 | M. Verstapens | Red Bull | 1’26”563 | 34 |
19 | K. Magnusens | Renault | 1’29”802 | 27 |
20 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’37”895 | 14 |
21 | K. Raikonens | Ferrari | 1’47”149 | 10 |
22 | Dž. Palmers | Renault | 1’58”474 | 2 |
Hamiltonam ar 40 apļu vecām ultramīkstajām riepām izdevās uzrādīt arī sacīkšu ātrāko apli. Šai rādītājā Hamiltons atzīmējies 29 reizes. Vairāk ātrākos apļus uzstādījuši vien Šūmahers (77), Raikonens (42), Prosts (41) un Mansels (30).
Kvalifikācijā Danielam Rikjardo izdevās pārtraukt “Mercedes” vienības dominanci – vācu komanda pie pole position bija tikusi 11 posmus pēc kārtas, kas bija sestā garākā sērija čempionāta vēsturē. Pašam Rikjardo tā bija pirmā uzvara kvalifikācijā, turklāt viņš kļuvis par vienīgo braucēju, kas šogad visos sešos posmos kvalifikācijā pārspējis komandas biedru. Lai gan Rikjardo no pirmās starta rindas startējis 5 reizes, visas viņa uzvaras nākušas no zemākām starta pozīcijām.
Sacīkstēs Rikjardo finišēja 2. vietā, līdz ar to 3 dažādi “Red Bull” braucēji šogad kāpuši uz goda pjedestāla. Kas tāds pēdējo reizi notika pirms 10 gadiem, kad “McLaren” sastāvā 1 gada laikā uz goda pjedestāla kāpa Raikonens, Montoija un de la Rosa.
Neveiksmīga nedēļas nogale izvērtās “Williams” komandai – Masa finišēja 10. pozīcijā, bet Botass pēc soda saņemšanas tika klasificēts 12. vietā. Tas nozīmē, ka Masa ir kļuvis par vienīgo braucēju, kuram šogad izdevies tikt punktos katrā posmā.
Tikmēr par dienas braucēju kļuva 3. vietas ieguvējs Serhio Peress, kurš, kopš “McLaren” pamešanas un pievienošanās “Force India” 2014. gadā, uz goda pjedestāla kāpis biežāk nekā “McLaren” braucēji šai laika posmā. Pašai “Force India” komandai tikai otro reizi tās pastāvēšanas vēsturē izdevās abas mašīnas ievest labāko sešiniekā. Viņi to paveica arī 2014. gada Bahreinas GP izcīņā.
Lai gan “Manor” vienībai šis posms nebija ievērības cienīgs, tomēr tās pagājušā gada pamatsastāva braucējam Aleksandram Rosi pāri okeānam izdevās uzvarēt prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs, kļūstot par pirmo debitantu kopš 2001. gada, kas to paveicis. Par uzvaru Rosi saņēmis aptuveni 2.5 miljonu dolāru lielu prēmiju, kas ir aptuveni 10 reizes vairāk kā gada alga nabadzīgāko komandu braucējiem F1 pagājušajā sezonā pēc portāla crash.net datiem.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
PILOTI:
– Batons kļuvis par 3. braucēju ar 290 aizvadītām sacīkstēm, 2. vietā ir M. Šūmahers ar 307 sacīkstēm
– Masa kļuvis par 5. braucēju ar nobrauktiem vismaz 13 000 apļiem (13 037 apļi), 4. vietā ar 14 085 apļiem ir Alonso
– Kimi nobraukto apļu ziņā apsteidzis Trulli un ar 12 369 apļiem pacēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 12 394 apļiem ir Kulthārds
– Alonso kļuvis par 4. braucēju ar nobrauktiem vismaz 70 000 km (70 159 km), 3. vietā ar 77 039 km ir Batons
– Hamiltons nobraukto km vadībā apsteidzis Prostu un ar 12 528 km vadībā pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar 13 430 km vadībā ir Senna
– Hulkenbergs kļuvis par 4. braucēju ar aizvadītām 100 sacīkstēm, bet bez pjedestāliem (labākā vietā – 4.), 3. vietā ar 109 šādām sacīkstēm ir Alio
– Fetels klasificējies TOP6 119. reizi un panācis Batonu un Barikello, visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 125 TOP6 klasifikācijām ir Hamiltons
– Masa kļuvis par 5. braucēju, kurš TOP20 klasificējas vismaz 200 reizes, 4. vietā ar 213 TOP20 klasifikācijām ir Alonso
– Rosbergs klasificējies TOP20 163. reizi un panācis Fisikellu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 168 TOP20 klasifikācijām ir Trulli
– Fetels 4. vietā finišējis 19. reizi, panācis R. Šūmaheru, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 20. finišiem 4. vietā ir Barikello
– Alonso 5. vietā finišējis 21. reizi, panācis Masu, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 27 finišiem 5. vietā ir Batons
– Rosbergs 7. vietā finišējis 15. reizi, panācis Trulli, abi dala 5. vietu, dalītā 2. vietā ar 16 finišiem 7. vietā ir Masa, Vēbers un Kulthārds
– Batons 9. vietā finišējis 12. reizi, panācis Barikello, abi dala 8. vietu, dalītā 5. vietā ar 13 finišiem 9. vietā ir Vēbers, Heitfelds un Panis
– Masa nav uzvarējis jau 130 sacīkstes pēc kārtas, panācis Vēberu, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 132 sacīkstēm pēc kārtas bez uzvarām ir Čīvers
– Rosbergs finišu sasniedzis 158. reizi, panācis Vēberu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 159 finišiem ir Trulli
– Masa kļuvis par 5. braucēju, kurš ir bijis klasificēts 200 reizes, 4. vietā ar 214 klasifikācijām ir Alonso
– Rosbergs klasificējies 163. reizi, panācis Fisikellu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 169 klasifikācijām ir Kulthārds
– Rosbergs no 2. vietas startē 22. reizi, panācis Sennu, abi dala 9. vietu, dalītā 7. vietā ar 24 startiem no 2. vietas ir Vēbers un Mansels
– Rosbergs no pirmās rindas startē 12. reizi pēc kārtas, panācis pats savu 14/15 gada sasniegumu, dala 7. vietu, 6. vietā ar 14 pirmajām rindām pēc kārtas ir 10/11 gada Fetela sasniegums
– Saincs izcīnījs 34 punktus bez pjedestāliem, apsteidzis Algesuari un B. Sennu, pacēlies uz 5. vietu, 4. vietā ar 51 punktu bez pjedestāla ir Vernjē
– Batons punktos finišējis 158. reizi, panācis Reikenenu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 181 finišu punktos ir Alonso
– Fetels punktos finišējis 128. reizi, panācis Prostu, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 138 finišiem punktos ir Hamiltons
KONSTRUKTORI:
– McLaren kļuvuši par 2. komandu, kura nobraukusi 83 000 apļus, 1. vietā ar 103 919 apļiem ir Ferrari
– Williams nobraukto apļu ziņā apsteiguši Lotus un ar 67 220 apļiem pacēlušies uz 3. vietu, 2. vietā ar 83 000 apļiem ir McLaren
– Mercedes kļuvusi par 6. komandu ar vismaz 50 uzvarām, 5. vietā ar 51 uzvaru ir Red Bull
– Red Bull 2. vietā finišējuši 33. reizi, panākuši Tyrrell, abas komandas dala 8. vietu, 7. vietā ar 34. finišiem 2. vietā ir Renault
– Toro Rosso 8. vietā finišējuši 27. reizi, panākuši Minardi, Arrows un Ligier, visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 29 finišiem 8. vietā ir Renault
– McLaren 9. vietā finišējuši 49. reizi, panākuši Sauber, abas komandas dala 2. vietu, 1. vietā ar 52 finišiem 9. vietā ir Ferrari
– Williams kļuvusi par 1. komandu, kurs 12. vietā finišējuši vismaz 40 reizes, 2. vietā ar 36 finišiem 12. vietā ir Lotus, no aktīvajām komandām visvairāk (32) finiši 12. vietā ir Toro Rosso, viņi ieņem 3. vietu
– Mercedes ātrāko apli sasniedz 41, reizi, panākuši Brabham, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 48 ātrākajiem apļiem ir Red Bull
– Merceddes TOP10 kvalificējuši 241 formulu, apsteiguši Tyrrell un pacēlušies uz 9. vietu, 8. vietā ar 250 formulām TOP10 kvalifikācijā ir BRM
VALSTIS:
– Somija kļuvusi par 7. valsti ar 560 aizvadītām sacīkstēm, 6. vietā ir Austrālija ar 563 sacīkstēm
– Vācija kļuvusi par 4. valsti ar nobrauktiem vismaz 96 000 apļiem (96 083 apļi), 3. vietā ar 116 805 apļiem ir Francija
– Austrālija kļuvusi par 8. valsti ar nobrauktiem vismaz 160 000 km (160 000 km), 7. vietā ar 209 945 km ir Somija
– Pārtrūkusi Vācijas pjedestālu sērija. Vācieši uz pjedestāla kāpa 24 sacīkstes pēc kārtas, 4. labākais rādītājs
– Spānis 5. vietā finišējis 27. reizi, panākuši jaunzēlandiešus, abas nācijas dala 8. vietu, 7. vietā ar 47 finišiem 5. vietā ir amerikāņi
– Spānis 8. vietā finišējis 24. reizi, panākuši austrāļus, abas nācijas dala 9. vietu, 8. vietā ar 25 finišiem 8. vietā ir šveicieši
– Meksikānis 11. vietā finišējis 24. reizi, panākuši japāņus, abas nācijas dala 8. vietu, 7. vietā ar 29 finišiem 11. vietā ir spāņi
– Dāņi aizvadījuši 57. sacīksti bez uzvarām, panākuši indiešus, abas nācijas dala 5. vietu, 4. vietā ar 65 sacīkstēm bez uzvarām ir īri
– Francija kļuvusi par 3. nāciju ar vismaz 240 sacīkstēm bez uzvarām pēc kārtas, 2. vietā ar 286 sacīkstēm bez uzvarām pēc kārtas ir Nīderlande
– Dāni aizvaījuši 57. sacīksti bez ātrākajiem apļiem, panākuši indiešus, abas nācijas dala 5. vietu, 4. vietā ar 65 sacīkstēm bez ātrākajiem apļiem ir īri
– Dāņi aizvadījuši 57. sacīksti bez pole position, panākuši indiešus, abas nācijas dala 7. vietu, 6. vietā ar 65 sacīkstēm bez pole position ir īri
– Vācietis no 20. vietas startē 68. reizi, panākuši brazīļus, abas nācijas dala 4. vietu, 3. vietā ar 101 startu no 20. vietas ir francūži
– Holandieši no 21. vietas startē 27. reizi, panākuši amerikāņus, abas nācijas dala 9. vietu, 8. vietā ar 29 startiem no 21. vietas ir beļģi
– Meksika ir 1. valsts, kurai ir vismaz 400 punkti (403), bet nav tituls
KOMANDĀ:
– Batons ar McLaren kļuvis par 5. kurš vienas komandas sastāvā nobraucis vairāk par 34 000 km (34 108 km), 4. vietā ar 35 190 km ir Vēbers ar Red Bull
– Hamiltons ar Mercedes vadībā pabijis 1203 apļus, apsteidzis Rosbergu ar Mercedes un pacēlies uz 10. vietu, 9. vietā ar 1269 apļiem vadībā ir D. Hils ar Williams
– Hamiltons ar Mercedes vadībā pabijis 6265 km, apsteidzis Hamiltonu ar McLaren un pacēlies uz 8. vietu, 7. vietā ar 6950 km vadībā ir Prosts ar McLaren
– Batons ar McLaren TOP10 klasificējies 81. reizi, panācis Alonso no Renault, abi dala 10. vietu, 9. vietā ar 84 TOP10 klasifikācijām ir Hakinens ar McLaren
– Rosbergs TOP15 klasificējies 105. reizi, panācis Kulthārdu no McLaren, abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 107 TOP15 klasifikācijām ir Vēbers no Red Bull
– Batons TOP15 klasificējies 100. reizi, panācis Fetelu no Red Bull, abi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 105 TOP15 klasifikācijām ir Rosbergs no Mercedes un Kulthārds no McLaren
– Hulkenbergs ar Force India 6. vietā finišējis 8. reizi, panācis Frencenu (Sauber), Lafitu (Ligier) un Vatsonu (McLaren), visi dala 8. vietu, dalītā 6. vietā ar 9 finišiem 8. vietā ir Alonso (Ferrari) un Halme (McLaren)
– Rosbergs ar Mercedes no 2. vietas startē 22. reizi, panācis Fetelu (Red Bull) un Hamiltonu (McLaren), visi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ir Kulthārds (McLaren) un Mansels (Williams)
– Saincs ar Toro Rosso izcīnījis 34 punktus bez pjedestāliem, apsteidzis Kobajaši (BMW Sauber), B. Sennu (Williams) un Algesuari (Toro Rosso), pacēlies uz 9. vietu, 8. vietā ar 49 punktiem bez pjedestāla ir Perezs ar McLaren
ārkārtīgi incants, izglītojošs, pamācošs un visādi citādi slavējams materiāls – http://www.pitpass.com/56225/We-Need-A-Revolution
Rekomendēju no visas sirds :thumbsup:
Jā, par FIArrari varētu runāt gari un plaši, bet šis ir gana labs izvilkums:
“Then there is the distribution of the cake. In the last two seasons Ferrari was runner-up to Mercedes F1 yet received more money. There is the notion that Ferrari is essential to F1, but no team, not even Arsenal, can be bigger than its sport. Since technical advance is fuelled by money, giving Ferrari extra cash is like teams in other sports being awarded bonus points ahead of a season. No other sport would countenance that.”
Ja par statistiku, tad par statistiku:
Hamiltons vs. Fetels
Uzvaras: 44-42
Pjedestāli: 91-82
Pole Position: 52-46
Ātrākie Apļi: 29-25
Sviecieni Lauberei! 🙂
KOPSAVILKUMS…Šoreiž apbrīnojams komentāru daudzums un lielums…sīkāk nav pētīts par ko te tiek runāts :)))
31/05/2016 at 00:27…lūk arī apliecinājums, ka diviem pilotiem bija lēnāks sacīkšu temps (Ham un Vet) …nekā viņu galvenajiem konkurentiem pēdējā sacīkšu nogrieznī ar cietāka sastāva riepām…ko tas izsaka – lieki piebilst….
31/05/2016 at 17:25 Atbildēt Vermin – cilvēk – paņem acis rokā.. – Hamis loģiski ka varēja štancēt labākus apļa laikus , jo Ric bija aiz viņa..tu saproti, kas notiek tad, kad viens pilots notur otru?? vēl pie tam ņemot vērā, ka Rikjardo gan atpaliekot vairāk dažu bremzēšanas kļūdu dēļ, gan atpalicēju dēļ, izkrītot aiz Hamja ārpus DRS zonas šim zibenīgi atkal pietuvojās..tev tas neko neizsaka?? un vēl pie tam pēc Hamja pita tiekot brīvā trasē uzštancēja tādus apļa laikus, ka par ar tādu kļūdu boksos Hamim knapi pietika ,lai paliktu priekšā Rikjardo…acis paņem rokā….pat Alonso spētu uzrādīt labākus apļa laikus, ja viņam Rikjardo būtu aizmugurē… tas ir Monaco vecīt…pat sekundes pārsvars nedod garantiju apdzīt…
31/05/2016 at 21:59 Atbildē…satin kāsīti no katra pilota apļa laikiem viņu konstantajos ātrumos par katru no viņu izmantotajiem riepu tipiem un saliec tos kopā ,salīdzini un aizdedzini…
01/06/2016 at 00:33
..kādā vēl kvalifikācijas ātrumā Vermin ???? tad man tev jājautā – vai maz zini, ko nozīmē konstants ātrums un tas, kā to noturēt ilgāku laika posmu??? ….starpcitu – par kvalifikācijas ātrumu… droši vien nekad neesi dzirdējis komandu radiosarunas ar frāzēm ,,push, push now,, ….maksimālā ātrumā piloti veic tikai pāris apļus – dažus apļus pirms boksiem , un dažus apļus pēc boksiem, ja tas nepieciešams, lai paliktu priekšā pilotam, kas veic pitu apli vai dažus apļus vēlāk… pārējā sacīkšu daļā gan lai sataupītu degvielu, gan lai turētu konstantu ātrumu – ir domātas pogas uz stūres un režīmi (dzinēja režīmi) …pie katra atsevišķa režīma piloti brauc maksimāli ātri – cik konkrētais dzinēja režīms spēj dot….vai tas taupīšanas režīms, vai maksimālais režīms….(izņemot nogriežņus, kad jātaupa riepas) …es tev labprāt uzdāvinātu biļeti uz simulatora izmēģinājumu pašam…tas tev noteikti palīdzētu saprast to , kā tavs ātrums mainās ,kad pagrozi sviras uz stūres ,tajā pašā laikā braucot uz savu pilota spēju maksimumu…. braucot kvalifikācijas režīmā visu vai kaut pusi sacīkstes – tu diezvai vispār tiktu līdz finišam….jeb netiktu…. kā arī – katrs režīms katrai komandai atsevišķi ,,noslāpē,, vai ,,piedod,, resursus aptuveni vienādās ,,devās,, …..
31/05/2016 at 17:30 Atbildēt
…kādu apstiprinājumu?? paseko datiem lāčuk….tev ar karoti mutē kautkas būs jāieliek ,lai kautko spētu izsecināt..kā gan tu varētu kautko izsecināt, ja kā man šķiet – tu nespēj saprast principu, kā riepu nobraukuma un apļa laiku dati vispār tiek analizēti…..tas tāpat kā uzdot 7 klasniekam izrēķināt saistīto pierakstu algebrā pie tā noteikuma, ka viņš šo vielu nemaz nav apguvis….
31/05/2016 at 21:56
opaņķi..labrīt mīļo cilvēk….otrajā tabulā ir tīrie skaitļi ar pilotu ātrākajiem apļa laikiem pie noteiktiem riepu tipiem un to, cik kurš ar kuru tipu veica garu distanci….tālāk jau tev pašam jāsameklē informācija ar pilotu apļa laiku tempu konstantos ātrumos, (tev kā informācijas citēšanas specam jau nu tas būtu jāprot) , un tālāk jau pašam jāizanalizē dati, cik kurš ar kādu komplektu ir veicis savus labākos sacīkšu nogriežņus…bitīt matos …tu gribi izlasīt kādu virsrakstu vai , kurā rakstīts ,ka kādam bija kādas problēmas…? dodot sacīkšu rezultātus un to, kurš ar kuru riepu cik ilgi ir braucis un kur kuram ir veicies labāk, kur mazāk – loģiski ka neviens nepublicēs ziņu portālos kā šis….tās jau ir atsevišķas analīzes…kur ta tev bija notāriusa apstiprināti raksti par to, cik tieši bija
lielas problēmas Mercedesiem piemēram 2012 gadā, kautgan tās bija, un pamatīgas….ar analīzēm jādarbojas atsevišķi, nevis jāmeklē tās šāda tipa portālos….nu moins …jau šādu informāciju vien papētot daudzkas ir skaidrs, kur nu vēl saliekot kopā un veicot analīzi…..
01/06/2016 at 00:40 p.s. vermin , ja tu domā, ka hamis un rikjardo cīņā par uzvaru izmantoja dažādus režīmus, td tu pamatīgi kļūdies..katra režīma resursi ļoooti krasi atšķiras…kaut viens režīms Hamim zemāk, un Rikjardo pat Monaco trasē spētu tikt garām Hamim… to uzskatāmi varēja redzēt iepriekšējā sacīkstē, kad Rosbergs nokļūdījās ar režīmiem startā un Hamis tūdaļ bija pie sāniem….režīmu resursa atšķirības ir ievērojamas….diemžēl lai par to pārliecinātos, tev būtu jāiegūst dati no pašu komandu rokām , vai arī pašam jāizmēģina kāds simulators vai pat tikai vienkārša f1 spēlīte, kur to skaisti var izjust un pārbaudīt….
01/06/2016 at 00:40 Atbildēt
p.s. vermin , ja tu domā, ka hamis un rikjardo cīņā par uzvaru izmantoja dažādus režīmus, td tu pamatīgi kļūdies..katra režīma resursi ļoooti krasi atšķiras…kaut viens režīms Hamim zemāk, un Rikjardo pat Monaco trasē spētu tikt garām Hamim… to uzskatāmi varēja redzēt iepriekšējā sacīkstē, kad Rosbergs nokļūdījās ar režīmiem startā un Hamis tūdaļ bija pie sāniem….režīmu resursa atšķirības ir ievērojamas….diemžēl lai par to pārliecinātos, tev būtu jāiegūst dati no pašu komandu rokām , vai arī pašam jāizmēģina kāds simulators vai pat tikai vienkārša f1 spēlīte, kur to skaisti var izjust un pārbaudīt….
Vermin , interesanti ,kas tad skaitās tas tavs kvalifikācijas režīms tavā izpratnē???? …nu moins …maksimālā spēju robežā pilots brauc vienmēr, par to tu vari nešaubīties – īpaši ,ja cīnās par pozīciju…grožus atlaist pilots var tikai dažos gadījumos – tad , kad ir tālu visiem priekšā un tā teikt – kontrolē sacīksti , atļaujoties spēlēties pat ar dzinēju regulējumiem , kā arī taupot degvielu vai bremzes (problēmu gadījumā), ja nepieciešams… pārējā sacīkšu daļā vari nešaubīties, ka pilots no savas pilota puses atdod maksimumu…kas tu domā – šie tur vizināties sanākuši?? …
pat ja Hamis taupītos – ultramīkstās riepas dod noapaļojot sekundi aplī..taupīšanās režīms šo sekundi noņem (un pat vairāk par sekundi) ..tātad Hamim taupoties bija jābūt vismaz tikpat ātram kā Rikjardo ar cietāku sastāvu….kā redzējām tā nebija, jo tiklīdz Rikjardo kādā no trases vietām atpalika kāda iemesla dēļ, tā tūlīt pat bija Hamim atkal klāt, un vēlpietam pēc Hamja pita sakrājot vairāku sekunžu pārsvaru brīvā trasē…. Hamim bij jābūt ātrākam – taupoties ,vismaz tikpat ātram – bet viņš nebija ne ātrāks, un nedz arī tikpat ātrs kā Rikjardo…..tāka tur tu vecīt protams vari pievērt acis gan uz trases konfigurāciju, gan vēl kautko – bet tas, ka Rikjardo bija daudz labāks temps gandrīz visu sacīksti , tas nu vecozēn ir fakts…tikai jautājums – kurš to saskata un kurš uzskata, ka pilots, kurš brauc aiz kāda ir lēnāks , jo BRAUC AIZ KĀDA
spēlīšu geimeris gan neesmu – es izmēģinu spēkus daudz nopietnākās lietās kā spēle kompikā..taču tev pietiktu ar kompika spēlīti vien, jo nopietnākā simulatorā, kas vairs nav spēlīte – tu diezvai tiktu tālāk par pirmo līkumu…
01/06/2016 at 17:57 Atbildēt
Vermin , nu man ir pilnībā skaidrs, cik daudz tu saproti no sacīkšu procesa….tavs redzējums man ir skaidrs…tur pat vairs nav ko piebilst….
par kvalenēm runājot – ar loģiku tu šķiet esi uz Jūs…. uz pilnu banku iet piloti, kas cīnās par iekļūšanām izšķirošajās kārtās,savukārt tiem, kam ātrums ļauj , var pilnīgi mierīgi uzstādīt savus apļa laikus… fakts, ka apļa laiki REIZĒM (atkārtoju – REIZĒM) aug- par to arī liecina , ka temps top pilotiem ar katru kārtu ir jāpalielina, un VĒL PIE TAM ,katrā kvalifikācijas kārtā komandas savāc tai dienai un stundai nepieciešamos datus, un pamainot savus regulējumus katrai nākamajai kārtai – tā teikt – atrod vēl pa kādai simtdaļai aplī….arī šī iemesla dēļ aug ātrumi pa kārtām..bet arī ne vienmēr…
tāpēc tā ir kvalifikācija….sacīkstē valda pavisam citi pamatprincipi….sacīkstēs piloti izmanto vienu no trīs (vidējo) dzinēja pamatrežīmiem, kas uztur konstantu ātrumu (izņemot boksu apļus un taupīšanās apļus) …tāpēc jau tie ir F1 piloti, ka viņi spēj uzturēt tempu ilgā laika posmā, savādāk f1 braukātos visvisādi Vaņkas un Jankas…ar to f1 piloti arī atšķiras no gonščikiem parastajiem…. iemācīties trajektorijas var gandrīz katrs puika – strādāt ar savu ātrumu un spējām – tikai maza pasaules cilvēku daļa (f1 piloti) ….starpcitu savu tempu tā vienkārši pamainīt un samazināt sacīkstēs nemaz nav vēlams, jo tas izjauc pilota ritmu, kas var novest pie koncentrēšanās zuduma..īpaši bīstami tas ir moču klasēs….
01/06/2016 at 22:27 Vermin – konstantā ātruma uzturēšanai kalpo viens režīms, maksimālā ātruma uzturēšanai cits, un degvielas taupīšanai vēl cits…. (vēl ir dzinēja ierobežotāju apakšrežīmi, kuri gan maina resursu padeves daudz mērenāk… konstantā ātruma uzturēšanas režīms tiek lietots visilgāko laika posmu sacīkstēs…apsveicu ar iesoļošanu Tev jaunā priekš sevis pasaulē…..fantastiski no Tavas puses :D…
01/06/2016 at 22:28 Atbildēt
tavu kvalifikācijas domu es sapratu Vermin..tikai kā tu vari salīdzināt kvalifikāciju ar sacīksti, kur ir pavisam citi mērķi un citi uzdevumi…? ārprāts…
01/06/2016 at 23:22
Vermin – varbūt formulas stūre arī ir tāda pati kā automobilim??? …pamatu pamati…nabaga cilvēks….jej bogu iekačā kaut spēlīti, – tā būs laba palīgskola
01/06/2016 at 23:26
…tas konstantais režīms nozīmē dzinēja darbības parametru samazināšanu , nedzenot to uz maksimālu slodzi, kā arī automātiski samazinot degvielas patēriņu atšķirībā no maksimālā režīma…cilvēk…..
p.s. Vermin – ja formulas pārvietotos pilnā režīmā sacīkšu gaitā, tad pirmkārt – neaizbrauktu līdz finišam ,jo degvielas nepaliktu bākā ne kripatas, un otrkārt – riepas sadalītos daudz ātrāk par ieplānoto sacīkstes stratēģiju….ar to arī atšķiras šī f1 ēra…., ka tu nevari gāzēt cik uziet, par ko arī paši piloti sūdzas, ka nevar braukt uz mašīnu spēju robežām, tikai uz savām, pilotu spējām…. tu šķiet esi apmaldījies f1 pagātnē, kad bija citi laiki un citi noteikumi……..
02/06/2016 at 13:21 Ivar – nu pirmkārt – lai samazinātu degvielas resursus, tev vispirms ir jāsamazina arī dzinēja jaudas ,,apmēri,, , kas viss kopā nozīmē lēnāku tempu , kas vēl savukārt nozīmē, ka pie lēnāka tempa arī riepu nodilums nav tādā līmenī, kā būtu pie maksimāla ātruma…. 2×2 Ivar..
…bet nu tas ir tas pats kas bērnam iemācīties reizrēķina tabulu nepazīstot skaitļus…priekš vermina droši vien šis būs par smagu , bet tu šķiet mazliet sakarīgāks , varbūt kautko varētu saprast, es ceru….
ir 3 pamatrežīmi un vairāki apakšrežīmi, kuru darbība ir daaaaudz mērenāka nekā pamatrežīmiem , kuri sabalancē atkarībā no sacīkšu konkrēta nogriežņa uzdevuma gan degvielas resursus ,gan dzinēja resursus pie maksimālā vai gluži otrādi – taupības režīma….
http://soulsteer.com/wp-content/uploads/2015/06/Learn-about-Sauber-F1-Team-mechanism-with-these-detail-infographics-6.jpg
kautgan, ja šis viss princips kādam ir kā melna bilde, tad arī mācīt un skaidrot nav īpašas jēgas….tad arī vien ar acīm spēj pārvilkt pāri ,,tekstam,, ..
02/06/2016 at 15:52 Edgaram ir bijusi viena no tām retajām veiksmēm – tikt pabraukāties īstā F1 simulatorā (līdzīgu izmanto arī paši piloti trenējoties) …viss kā īstā bolīdā ar to atšķirību , ka neatrodies īstā trasē…. kompja spēlītes salīdzinājumā ar to nav pilnīgi nekas….tāpēc pamatlietas ,kas un kā notiek šajā jomā man ir zināmas, nesatraucies…. parasta spēlīte tev dos tikai mazu iepazīšanos ar šo ,,pasauli,, , jo spēlītē vispār ir pieejami tikai pamatrežīmi bez jebkā cita….
šis viss man atgādināja Barikello viņa pēdējos gados Williamsos, kad viņš kādā no sacīkstēm jau jaunajā ērā sacīkšu laikā bļāa komandai – ,,a kurš režīms man tagad jāslēdz, kur tas sasodītais kloķis,,? ..tāka kuram negadās ar to reizrēķinu..pat pilotam tādā sirmā vecumā
02/06/2016 at 18:26…Vermin , skumji ,ka palaidi garām to sacīksti, bet nu ok….. bija Baričello jautājums – un sekoja komandas atbilde..un tieši tā – šifrēta…
02/06/2016 at 15:43 Atbildēt
..nu redz, ja tev pats darbības princips nav skaidrs, tad tev stūres iekārtas vadību var rādīt, var nerādīt…
par režīmiem jau aprakstīju, pašķir augstāk.. maksimālais, (lieto parasti pēdējos apļos pirms pitiem, pirmajos apļos pēc pitiem, un to var izmantot arī apdzīšanas laikā… otrais režīms – kompaktais – sabalansēts degvielas patēriņš un mazāks dzinēja resurss, kas samazina arī ātrumu ( + – sekunde, pusotra aplī ,atšķirībā no trases specifikācijas) …un degvielas taupīšanas režīms, kuru piloti parasti lieto taupot mašīnu un tajos pat ar neapbruņotu aci redzamajos brīžos, kad ietur drošu distanci līdz priekšā braucošajam… par pārējo viss nolikts priekšā..studē….
Tu savukārt man atgādini vienu saimnieku, pie kura braucu haltūrā izrakt plēves piemājas dīķīti…es šim skaidroju, ka plēves dīķus vislabāk rakt ar dažāda platuma sašaurinājumiem , lai gaiss labāk cirkulētu un ūdens tik ātri nebojātos, a šis man skaidro, ka jārok bļodveidīgi, kā parastam āderes dīķim, neko neapjēdzot no tā, ka stāvošam ūdenim vajag pavisam savādāku nodrošinājumu temperatūras un gaisa cirkulācijai, nekā tas ir dabiskajos dīķos… principu nesaprot, bet skaidro pa savam…tāpat arī te – ko tev līdz pogu izkārtojums un nozīme, ja tu nepārzini principu, kādi resursi samazinās, kādi palielinās taupot riepas, degvielu vai braucot uz pilnā u.t.t…..
02/06/2016 at 17:38 Atbildēt
Vermin – o joooooohaidīīīīī ..Izsmējos līdz asarām… ..paklausies pašu pilotu komentus par degvielas taupīšanas režīmiem, un to, ka tajos piloti nevar veikt savu tik ļoti iemīļoto nodarbi – spiest grīdā, cik tehnika tur…ārprāts..pamatu pamati…. degvielu tu vari ietaupīt tikai samazinot ātrumu (tempu) …pieņemsim sekundi lēnāks temps aplī (uz dzinēja resursa ierobežojumu) arī nodrošina degvielas ekonomiju, kā arī tai pašā laikā riepu nodiluma intensitāti…apžēliņ vecīt ..to jau es teicu – kloķi redz, bet kloķa darbību neizprot… tāpēc nav nekādas jēgas no tā attēla… kas tu domā, ka braucot uz dzinēja resursu maksimuma ietaupīsi degvielu ,spiežot fuel podziņu?? tu varbūt esi redzējis kādu , kas štancē vienu ātrāko sacīkstes apli pēc otra – pamanās vēl sataupīt degvielu??? dēļ tā ir tie režīmi… ,,atvieglo,, dzinēja jaudas padevi , nospied vēlamo fuel rādītāju (atkarībā no savas stratēģijas sataupīt vairāk ātrākā laika posmā ,zaudējot mazliet vairāk laika, vai taupīt ilgākā nogrieznī zaudējot laiku mēreni) un sākas tava degvielas taupīšana… jāmāca kā tāds skolēns….
02/06/2016 at 20:35 Vermin ….
,, Dzinēju režīmu sakarā mani ne mazākā mērā neinteresē visādas iespējamās degvielas ekonomijas metodes,,jēziņ bitīt matos – nu ja tevi neinteresē ,tad tā nu ir tava paša problēma ..jo bez vajadzīgā dzinēja režīma nemaz nav iespējama nekāda degvielas taupīšana….āksts
es tev atbildēšu tā .. – izej pagalmā, iesēdies savā auto – ja tev tāds ir , nobrauc 10 apļus ap māju, cik vien ātri spēj, un nākamos 10 apļus lēnām….un salīdzini, cik kurā gadījumā degvielas tu esi patērējis….tev vismaz būs pamati zināšanām , uz kādu principu darbību degviela tērējas vairāk, uz kādu mazāk….skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …pilnīgi otrādi – dzinēja darbības režīmam ir ietekme uz degvielas kopējo patēriņu..
..ar dzinēja darbības režīma podziņu tu ieslēdz dzinēju vajadzīgajā ,,jaudas padeves tempā,, , un tad plus nospied fuel podziņu uz to režīmu, kāds ir vēlams pie tavas stratēģijas degvielu pietaupīt vairāk ilgākā laika posmā, vai mazāk ātrākā laika posmā (varianti vairāki)….man nu skaidrs bija jau sen, ka tu podziņas redzi, bet ko tās pilda, nesaproti ….tava fuel podziņa ir pilnā mērā atkarīga no dzinēja režīmu podziņām..taupīšanas režīmā tās ir jālieto abas cilvēk …..sanāca gari , bet es īsi atbildēt neprotu, tu jau zini..neuzdod īsus jautājumus
02/06/2016 at 21:48 ..Vermin , tu šo sviestu lej speciāli mani provocējot uz to, lai es nolamātos??? ….
…,,Un ir pilnīgi pie kājas degviela Ja motoram ir ieburta vajadzīgā jauda, tad viņš šo jaudu dos ārā neatkarīgi no degvielas padeves ,,
..nu tu dod vaļā
vismaz principu saproti , ka kautvai braucot ar parasto automobili braucot lēnāk un mazāk spiežot dzinējam strādāt – tavs degvielas daudzums krasi atšķirsies no tā, kad tu brauc lielā ātrumā??? ..tu vispār kādreiz esi braucis ar auto vismaz???
,,kāda velna pēc tie Sauber stūres ražotāji vispār ir uzlikusī kaut kādu Fuel consumption slēdzi, ja tas viss neko neietekmē,
..tu slims ar galvu , vai??? Fuel consumption slēdzis ir regulējums , kurš jāveic pēc tam, kad esi ieslēdzis taupīšanās režīmu (dzinēja jaudas režīmu) ..ja parastam automobilim tu dzinējam lielāku vai mazāku slodzi nodrošini tikai ar gāzes un bremzes pedāli braucot ātrāk vai lēnāk pats, tad formulā par to parūpējas elektronika, kas ar režīmu palīdzību ieslēdz dzinējam vajadzīgos apgriezienus , un notur tos ,…un tad sākas tava taupīšanās ieslēdzot fuel slēdzīti , kas ir regulējums – pie kādas konkrētas jaudas tu vēlies pagarināt vai paildzināt savu ,,taupīšanās ilgumu,, un tādā veidā arī intensitāti….kā tev nesvarīgs kloķītis?? pat ļoti svarīgs… …kāda tev tur jauda neatkarīgi no degvielas padeves, ja sākumā tiek nobalansēta paša dzinēja jauda….. tas jau ir tas pirmais solis… ….
..pilnīgi tas pats kas ar to dīķīša saimnieku – kamēr neiezubrīja principu ,tikmēr man ar viņu gāja jautri… te tas pats… īsti neizprot Fuel comsumption darbību , bet cenšas kautko izspriest ….
02/06/2016 at 23:18
….a es domāju, par kādu zvēru tu runā? …mēs runājam par vienām lietām, tikai katrs ,,savā valodā,, ….vienīgā problēma – neesi izpratis Fuel darbību…
,,Kas tad ir dzinēja jaudas avots , vai tad ne dzinējā sadegusī degviela?,,
…nu tieši tā – a ko ta es tev saku??
dzinēja trešais pamatrežīms , kuru lieto degvielas taupīšanai to arī pilda – samazina tautas valodā runājot ,,ātrumu,, , jeb tavā zinātniskajā – degvielas padevi dzinējam, kas ietekmē tā jaudu…par to jau es i runāju , ka dzinēja režīmi samazina vai palielina dzinēja jaudu – a kurš ta to nezina, ka tas notiek ar degvielas padošanu vai piegriešanu tajā??…
skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …
pilnīgi otrādi –
bļin cilvēk, mēs pašlaik runājam par pogu nozīmi uz stūres un ko tās pilda…..šo frāzi sakot es tev izskaidroju šīs pogas principu, KO TĀ nodrošina , nevis degvielas sadegšanas pašu procesu
,,DZINĒJA DARBĪBAS REŽĪMAM ir ietekme uz degvielas kopējo patēriņu.. ,,
(ar to, kas izcelts ar lielajiem burtiem es domāju pašu sviru (tās apzīmējumu), kas atbild par dzinēja darbību ,un piespiežot to tu panāc vēlamo ietekmi uz degvielas kopējo patēriņu , bet nevis dzinēja jaudas samazināšanas pašu procesu…pirms lasi , teikumu, padomā par ko iet runa ākst….. )ko tu te man p…s smadzenes? ..runājam par vienu un to pašu , tikai es aprobežojos ar dzinēja režīmu nosaukšanu , bet tu ar šī procesa darbību. kurš ta šo procesu nezina?? .. ja es saku, ka trešajā režīmā tiek samazināta jauda – un tas saucās DEGVIELAS TAUPĪŠANAS REŽĪMS , tad loģiski ka tas iekļauj sevī procesu , kuru tu
aprakstīji… tāpēc jau tas saucās – degvielas taupīšanas režīms ,kā rezultātā samazinās jauda ,ākst…. p..š man te smadzenes
02/06/2016 at 23:29
….nu tak par to jau arī iet runa bitīt matos.. – par to , ja vēlies paņemt vairāk degvielas arī atbild dzinēja viens no trijiem režīmiem (maksimālais) ….par to tak es i runāju…. vidējais režīms konstantam patēriņam … bet pēdējais trešais režīms par degvielas ekonomēšanu , kurai klāt pieliek vēl
Fuel pogas regulējumus..
.. jo lielāks ekonomēšanas režīms, jo mazāka degvielas padeve , jo zemāks ātrums trasē taupīšanās laikā…
02/06/2016 at 17:53 Atbildēt
Ivar, pag pag, nejauc krāsas kopā… protams, ka ir vēl push poga, jeb uzbrukšana, aizstāvēšanās – bet to lieto tikai šajos gadījumos UN KOPĀ AR maksimālo režīmu (ja to atļauj komanda gadījumos, kad formulai ir vēl kādas rezerves dzinēja darbībā, jo push + maksimālais režīms diezgan pamatīgi var kaitēt dzinējam un tas reizēm var novest pie palomkas)..tā podziņa Ivar ir palīgpodziņa apdzīšnai , ja tā var teikt…piemēram pirms un pēc boksiem piloti izmanto tikai maksimālo režīmu, bez ,,puša,, ..tie ir divi atšķirīgi režīmi Ivar un tos nevar bāzt vienā maisā…. ja ,kā tu saki – mēs sāktu skaitīt režīmus – to ir diezgan daudz – piepluso vēl pitstopa
ātruma ierobežošanas režīmu, piepluso vēl drošības mašīnas ,,slow,, režīmu u.t.t. es runāju Ivar tikai par pamatrežīmiem , un papildus pamatrežīmu balansa palīgmehānismiem (jeb apakšrežīmiem, kuru ir paprāvs skaitiņš) ….izstudēt stūres mehānismu (ko kas nozīmē) ir viens – bet saprast , kā tas viss darbojas , un kurai podziņa ir atkarīga vēl no kādas podziņas , un kā viss strādā kopā – tas ir pavisam kas cits….princips..katrā lietā ir jāizprot princips….
02/06/2016 at 17:55 Atbildēt
Ivar – ja kas, svarīgi ir arī papētīt ,, pareizo stūri,, ..es ceru ka neiekačāji kādu 2006 gada stūres iekārtu un tagad nepēti to ….nu domāju, ka tik traki ar Tevi vēl nav ….pietiekami sakarīgs cilvēks…
02/06/2016 at 18:18 Ivar, a kāpēc tā??? ,,pirms rakstu – izčekoju netu ,, …. vaitad tev sava viedokļa nav, ka tev pirms runāšanas vispirms kautkas jāizčeko un jāmeklē internetā ,,špiķeris,, , pēc kura veidot savu sakāmo ??? 🙁 🙁 🙁
02/06/2016 at 18:10 Atbildēt
Ivar – tā drošā distance ir tā distance, kuru ieturēt komanda pa radio palūdz pilotam brīžos, kad mašīna ir pārslogota un turpināt braukt tuvu nav ieteicams….esi tak simtiem reižu redzējis, kā piloti turās viens pie otra un tad speciāli atpaliek, lai pietaupītu savu formulu…. to dara vēl arī otrā gadījumā, kad pilots taupa degvielu, uzturot tādu ātrumu un distanci, kas nekaitē viņa mašīnai, jo taupot degvielu uzbrukt, vai braukt tuvu nav nekādas jēgas…
par to ietaupīšanu braucot aiz kāda… lūk par to es jau minēju komentārā, kuram tu tikai pārlaidi pāri acis…
tā ietaupīšana izpaužas biku savādāk…. tāpēc es tev prasīju,
a) vai tu redzi atšķirību , kad pilots aiz līdera brauc savā maksimāli iespējamā ātrumā ,knapi turoties līdzi
b) un ja pilots strauji noķer sev priekšā braucošo – UN AR REZERVI turās viņam astē….
lūk šis pilots , KURŠ AR REZERVI turās otram astē, BET VARĒTU pabraukt vēl ātrāk – mazliet ietaupa tādā ziņā, ka pieņemot konkurenta ātrumu viņš patērē mazāk resursu, nekā ja būtu līderim priekšā turpinot braukt ar savu maksimālo ātrumu, ar kādu līderi noķēra….saproti starpību??? .. tas nozīmē, ka viņš ar savu rezervi tā var pabraukāties aiz otra un tikai vēlāk veikt kārtējo uzbrukumu…ko rikjardo arī darīja, kad uzkrāja lielu pārsvaru pēc sava pita, bet mehāniķi visu nočakarēja… ja tu brauc uz maksimālā kādam aizmugurē – tas čakarē tavu formulu daudz ātrāk, nekā tad, kad tu kādam aizmugurē brauc ar ātruma un resursu rezervi , jo pie rezerves resursi NAV MAKSIMĀLI ,,noslogoti,, … tas nav tas pats , kas knapi turēties līdzi līderim , tas ir – sekot līderim viņa ātrumā, zaudējot savējo , ar kādu tu līderim pirms tam tuvojies….saproti atšķirību???
02/06/2016 at 18:12 Atbildēt
pārrakstījos.. ,,ko rikjardo arī darīja, kad uzkrāja lielu pārsvaru pēc sava pita, bet mehāniķi visu nočakarēja,,
es gribēju teikt – pēc Hamja pita..
02/06/2016 at 20:07 Atbildēt
Ivar – skaidri un gaiši runājot – jebkāda braukšana aiz konkurenta NAV VĒLAMA un čakarē formulu….
… bet gadījumā, kuru pieminēju – tā neizbēgamā formulas čakarēšana tam, kurš nebrauc uz maksimumu IR MAĶENĪT MAZĀKA , nekā tam , kurš aiz kāda brauc TIK VIEN KĀ TUROT LĪDERIM LĪDZI…. tā resursu patērēšana māāāzliet pietaupās tad, kad tu vienkārši brauc aiz līdera un seko viņam viņa tempā , nekā tad, kad knapi turies līdzi līderim, izmantojot maksimālo ,ko var izspiest no formulas…..
02/06/2016 at 20:18
p.s. tāpēc, ka tas bija Monaco – Rikjardo tik ilgi varēja atļauties sēdēt aiz Hamja un uzbrukt pilnā apmērā pēc Hamja došanās boksos…Monaco tā sēdēšana aiz kāda nav tik kritiska kā citās , ātrās trasēs…Monaco bija tā vieta, kad braucot aiz kāda var mazliet pietaupīties , ja tev ir lielāks temps un tu tiec bremzēts… protams to var darīt arī citās trasēs – taču mazāku laika sprīdi pie noteikuma, ka tev ir krietni lielāks temps nekā priekšā braucošajam…bet to dara reti , parasti jau apdzen…tikai Monaco ar to apdzīšanu ir kā ir…tur pat sekunde rezervē neko daudz nedod….