Aizvadītajā nedēļas nogalē Norvēģijas pilsētā Hellā aizvadīts kārtējais pasaules rallijkrosa čempionāta posms. Tas pagāja vietējā braucēja Andreasa Bakeruda zīmē – viņš kļuva par pirmo braucēju čempionāta 3 sezonu ilgajā vēsturē, kam izdevās uzvarēt visās četrās kvalifikācijas kārtās, pēc tam pārmācot konkurentus arī pusfinālā un finālā. Uz goda pjedestāla kāpa arī zviedru braucēji Timijs Hansens un Matiass Ekstrems, kura pārsvars čempionātā pār Peteru Solbergu palicis nemainīgs – bijušais WRC čempions kvalifikāciju noslēdza 4. vietā, bet pēc 3. vietas pusfināla braucienā, finālu nācās uzsākt no pēdējās rindas, kas liedza iesaistīties cīņā par uzvaru.
Lielisks nedēļas nogales iesākums Jāņa Baumaņa komandai “World RX Team Austria” – Timerzjanovs katrā braucienā cīnījās par labākajiem rezultātiem, kamēr Baumanis pirmo dienu noslēdza 6. pozīcijā. Otrā diena Baumanim nebija tik sekmīga – aizkavēšanās startā un kļūda 4. braucienā, lika Jānim atkāpties uz astoto vietu kopējā ieskaitē. Pusfinālā pagājušā gada Super 1600 klases čempionam padevās labs starts, tomēr sadursme ar Ekstremu radīja problēmas ar mašīnu un ātrums bija zaudēts, tādēļ nācās samierināties ar pēdējo vietu braucienā.
”Starts sanāca ļoti labs un ātri vien biju jau faktiski blakus no pirmās rindas startējušajam Peteram Solbergam. Pēc mūsu taktikas šādos apstākļos, kad gandrīz apdzīts pamata aplī par mani lēnāk braucošais Solbergs, jāseko Timerzjanovam, kurš šajā nedēļas nogalē bija ļoti ātrs. Tomēr jau pirmajā pagriezienā pēc sitiena no Ekstrema sagriezos pilnīgā sānslīdē. Ar pilnu pedāli un izgrieztu stūri centos iztaisnoties, kas arī izdevās, taču tieši šajā brīdī no Ekstrema saņēmu vēl vienu triecienu pa priekšējo riteni un mašīnai atteica stūres pastiprinātājs. Ja jāgriež apmēram 300 kilogramus smaga stūre, cīnīties vairs nevar. Šāda problēma mums ir atkārtojusies vairākkārt, bet komandai uz nākamo, Zviedrijas posmu ir plāns, ko darīt, lai šādās reizēs varam turpināt cīnīties. Katrā ziņā ir redzams, ka ātrums mums ir un ir prieks par komandas padarīto. Ļoti daudz strādājām, lai atrastu tieši šo ātrumu. Pie tam ne tikai mašīnā, bet arī pašam sevī, pamainot braukšanas stilu. Prieks, ka komandas biedrs ir ļoti ātrs un varam no viņa ņemt tās tūkstošdaļas, kas mums līdz šim ir pietrūkušas. Paldies ģimenei, visiem atbalstītājiem un līdzjutējiem, kuri Hellā bija ieradušies kuplā skaitā. Nākamās sacensības jau pēc trim nedēļām Zviedrijā, Holjes trasē, kas man saistās ar ļoti labām atmiņām un pozitīvu pieredzi. Vēl tikai jāaprunājas ar Matiasu un tiesnešiem, ko viņi saka par šodienas situāciju, un pēc tam tikai “jādod virsū!”” Par sacensībām stāsta Baumanis.
Tikmēr Reinim Nitišam cīņa sākās smagi – 12. un 14. vieta pirmajos braucienos neradīja daudz cerību uz pozitīvu nedēļas nogales noslēgumu, turklāt 2. braucienā Nitišs pat saskrējās ar Liamu Dorānu, kurš apmeta vairākus kūleņus. Brauciens tika apturēts un atsākts bez brita līdzdalības, bet Nitišam nekādi sodi netika piešķirti, lai gan stūres mehānisms pamatīgi ietekmēja ātrumu. Otrā diena uzsākās veiksmīgi – uzvara savā braucienā un izvairīšanās no kļūdām arī izšķirošajā kārtā ļāva ierindoties 11. vietā kopvērtējumā. Pusfinālā jēkabpilieša “Seat Ibiza” jūtami trūka jaudas, lai cīnītos ar Sebastianu Lēbu, bet, kad no džokera izbrauca Heikinens, abi sportisti sadūrās un Nitiša mašīnai tika nolauzta aizmugurējā riteņa svira, kas pielika punktu viņa cerībām uz konkurētspējīgu rezultātu.
“Šī bija ļoti gaidīta iespēja atkal būt starp 12 ātrākajiem braucējiem un startēt pusfinālā. Brauciens izdevās labi, kā jau rallijkrosā ierasts, bija arī pa kādai sadursmei. Lai gan finišu sasniedzu sestais, svarīgi, ka man bija iespēja cīnīties arī par augstāku pozīciju. Tas ir solis pareizā virzienā uz priekšu, ja salīdzina ar mūsu iepriekšējiem rezultātiem. Lai gan vienmēr var vēlēties ko vairāk, esmu apmierināts ar sasniegto rezultātu. Jaunas sporta automašīnas izveidošana un uzlabošana nav viegls uzdevums, un šīs sacensības atgādināja, ka, lai sasniegtu rezultātu, ir jāturpina šis laikietilpīgais darbs. Liels paldies visiem maniem faniem un atbalstītājiem, kuri ikreiz piestāj pie ALL-INKL.com Münnich Motorsport komandas telts, lai uzsistu man uz pleca un citādi uzmundrinātu. Tas ir papildu enerģijas lādiņš, kas vienmēr dod pareizo motivāciju visu izdarīt par 115%!” Pēc posma atzīst Reinis Nitišs.