Aizvadītajā nedēļas nogalē Baku trasē kopā ar F1 čempionāta posmu notika arī sacensības GP2 čempionātā, kur piektdien tika pārcelta kvalifikācija vaļīgo trases apmaļu dēļ. Tomēr lielā drāma un galvenie notikumi bija tikai priekšā.
Pirmajā braucienā lielisks starts padevās Macušitam, kurš pirmo līkumu izbrauca kā līderis, kamēr cīņā par zemākām pozīcijām notika vairākas sadursmes, kuru vidū arī čempionātu līderu Nato un Gazlī sadursme, kas izsita arī Kanamazasu. Sacīkstēm atsākoties Marčello gandrīz tika garām Macušitam, kad pēc Armanda neveiksmes jau atkal trasē devās drošības mašīna. Liela daļa braucēju nolēma izmantot izdevību, lai dotos boksos. Vadībā nokļuva Marčello, bet sekoja vēl viena sadursme – šoreiz starp Piku un Monako posma varoni Markelovu. Macušita nespēja nodemonstrēt tādu pašu ātrumu kā konkurenti un drīz nonāca arī aiz Džiovinaci un Roulanda. Džiovinaci apdzina savu tautieti, bet līdz 2. vietai paspēja tikt Sergejs Sirotkins. No 22 braucējiem finiša līniju šķersoja vien desmit sportisti.
https://www.youtube.com/watch?v=KWJdfF0M-cQ
V. | Braucējs | Komanda | Atst. |
---|---|---|---|
1 | ![]() |
![]() |
|
2 | ![]() |
![]() |
1.2 |
3 | ![]() |
![]() |
1.3 |
4 | ![]() |
![]() |
2.1 |
5 | ![]() |
![]() |
2.6 |
6 | ![]() |
![]() |
3.1 |
7 | ![]() |
![]() |
5.8 |
8 | ![]() |
![]() |
6.6 |
9 | ![]() |
![]() |
7.0 |
10 | ![]() |
![]() |
7.5 |
11 | ![]() |
![]() |
2 apļi |
12 | ![]() |
![]() |
2 apļi |
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
Otrajā braucienā pirmajā rindā startējošajiem De Jongam un Gelaelam starti nepadevās un jau atkal vadībā nonāca “ART” vienības braucējs Macušita. Otrajā vietā esošajam Evansam drīz vien garām aizsteidzās Roulands un Sirotkins, bet japāņa pārsvars jau atkal tika dzēsts drošības mašīnas dēļ pēc 7 apļiem. Drošības mašīnai dodoties malā, “McLaren” komandas jauno braucēju programmas biedrs paātrinājās pietiekami ātri, tomēr tas neļāva noturēt Roulandu sev aizmugurē, kurš gan pieļāva kļūdu un zaudēja savu pozīciju. Jau atkal trases malā palikušas mašīnas dēļ braucēji nokļuva aiz drošības mašīnas.
Tomēr atkārtotais restarts bija ļoti neparasts. Macušita pēc paātrināšanās strauji samazināja ātrumu pirms starta finiša taisnes. Tā kā pirms tās apdzīt nav atļauts, negaidītā rīcība lika strauji bremzēt visiem pārējiem braucējiem, kuri jau bija ieņēmuši vietu cīņai par pozīcijām. Evanss un Malja saskrējās, nolaužot zviedra priekšējo antispārnu. Tas pakļuva zem mašīnas, kā rezultātā, mašīnu nebija iespējams nobremzēt un tā nekontrolēti lielā ātrumā ieskrēja Roulanda mašīnā, izsitot arī Gelaelu. Pēc drošības mašīnas došanās malā Macušita centās vēl vienu reizi izspēlēt līdzīgu triku, tomēr šoreiz sadūrās ar Marčello, liekot abiem izstāties. Vadību pārņēma Gazlī, tomēr Džiovinaci viņu panāca un guva uzvaru, neraugoties uz atrašanos pēdējā vietā pēc pirmā apļa.
V. | Braucējs | Komanda | Atst. |
---|---|---|---|
1 | ![]() |
![]() |
|
2 | ![]() |
![]() |
1.7 |
3 | ![]() |
![]() |
4.1 |
4 | ![]() |
![]() |
5.6 |
5 | ![]() |
![]() |
14.8 |
6 | ![]() |
![]() |
16.1 |
7 | ![]() |
![]() |
17.6 |
8 | ![]() |
![]() |
18.2 |
9 | ![]() |
![]() |
19.8 |
10 | ![]() |
![]() |
22.7 |
11 | ![]() |
![]() |
23.6 |
12 | ![]() |
![]() |
26.4 |
13 | ![]() |
![]() |
28.8 |
14 | ![]() |
![]() |
52.8 |
15 | ![]() |
![]() |
1 aplis |
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
|
NF | ![]() |
![]() |
Redzot Macušitas avāriju “Campos” braucēji Gelaels un Evanss boksos neslēpa savu sajūsmu ar aplausiem. Lai gan priecāšanās par citu neveiksmēm parasti nenotiek tik atklāti, katra avārija rada risku braucējiem gūt traumas. Bīstamie manevri, ko veica Macušita, šim riskam pakļāva visus trasē esošos braucējus, tādēļ Gelaela un Evansa rīcība ir pilnībā saprotama. Sacensību rīkotāji Macušitam piešķīruši diskvalifikāciju 2. un 3. jūlijā notiekošajā posmā Austrijā. Lai gan par kopvērtējuma līderi kļuvis Markelovs, vadošos braucējus šķir vien daži punkti.
Diemžēl rakstam nevarēju pievienot 2. brauciena atkārtotā starta video ar Macušitas bīstamajiem manevriem https://www.youtube.com/watch?v=NkWEXPgwifU jo FOM to ir bloķējis. Ja kādam ir pieejams video, padalieties ar to komentāros!