Neraugoties uz piekāpšanos komandas biedram kvalifikācijā, Luiss Hamiltons Ungārijā izcīnījis piekto uzvaru, kļūstot par panākumiem bagātāko braucēju Hungaroringā. Līdz šim Hamiltons rekordu dalīja ar Mihaelu Šūmaheru, kurš Budapeštā tika pie četriem panākumiem. Īpatnēji, ka katrā no iepriekšējām četrām Hamiltona uzvarām Ungārijā uz goda pjedestāla otrā pakāpiena stāvēja Kimi Raikonens. “Ferrari” braucējam šoreiz neizdevās turpināt uzsākto trendu.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
| 1 | K. Raikonens | Ferrari | 1’23”086 | 52 |
| 2 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’23”670 | 60 |
| 3 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’23”849 | 69 |
| 4 | S. Fetels | Ferrari | 1’24”383 | 59 |
| 5 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’24”608 | 60 |
| 6 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’24”669 | 48 |
| 7 | M. Verstapens | Red Bull | 1’24”687 | 40 |
| 8 | F. Alonso | McLaren | 1’24”958 | 62 |
| 9 | S. Peress | Force India | 1’25”021 | 65 |
| 10 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’25”103 | 67 |
| 11 | V. Botass | Williams | 1’25”273 | 59 |
| 12 | F. Masa | Williams | 1’25”296 | 68 |
| 13 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’25”392 | 69 |
| 14 | M. Ēriksons | Sauber | 1’25”475 | 47 |
| 15 | F. Nasrs | Sauber | 1’25”676 | 66 |
| 16 | Dž. Palmers | Renault | 1’25”743 | 41 |
| 17 | E. Gutjeress | Haas | 1’25”955 | 39 |
| 18 | R. Grožāns | Haas | 1’25”958 | 56 |
| 19 | K. Magnusens | Renault | 1’26”230 | 39 |
| 20 | P. Verleins | Manor | 1’26”524 | 47 |
| 21 | Dž. Batons | McLaren | 1’26”744 | 9 |
| 22 | R. Harjanto | Manor | 1’27”791 | 64 |
Hungarorings nav vienīgā trase, kurā Hamiltons guvis 5 uzvaras – “Mercedes” braucējam tas ir izdevies arī Montreālā, atkārtojot Sennas (Monako un Spa) un Prosta (Žakarepaga un Silverstouna) panākumu, kamēr Šūmaheram pie piecām uzvarām ir izdevies tikt desmit dažādās trasēs.
Tikmēr ātrāko apļa laiku, pateicoties atšķirīgai stratēģijai, kas ļāva mīkstāko riepu sastāvu izmantot sacīkšu beigās, kad degvielas tvertnes ir gandrīz tukšas, izcīnīja Kimi Raikonens. Ledus vīra apļa laiks bija par 1.8 sekundēm ātrāks nekā Daniela Rikjardo pagājušogad uzrādītais rezultāts. Raikonens ir ne tikai otrais ātrākajiem apļiem bagātākais braucējs aiz Šūmahera, bet arī ar otro garāko laika periodu starp pirmo un pēdējo reizi, kad tas paveikts (14 gadi 4 mēneši 21 diena). Līdz Šūmahera rekordam gan vēl jāpaciešas vairāk kā 5 gadi.
Lielisku sniegumu šajā nedēļas nogalē demonstrēja “McLaren” vienība, pierādot, ka Hungaroringā ir ceturtā ātrākā komanda. Īpašu stabilitāti nodemonstrēja Fernando Alonso, kurš izcīnīja 7. vietu ne tikai sacīkstēs, bet arī kvalifikācijā, kā arī katrā treniņu sesijā.
Nokrišņu radītā slapjā trase bija pamatīgs izaicinājums braucējiem kvalifikācijas pirmajā kārtā. Lai gan vairākkārt kvalifikācijas laikā sarkanie karogi izkārti pat trīs reizes, tomēr šī bija pirmā reize, kad sesija ir jāaptur četras reizes. Turklāt lietus neļāva 107% robežās iekļauties 11 braucējiem. Šo noteikumu pastāvēšanas laikā (1996. – 2002., 2011. – 2016. gads) rekords līdz šim piederēja 1999. gada Francijas GP kvalifikācijai, kas arī tika aizvadīta slapjos laika apstākļos, kā rezultātā startam tika pielaisti visi pieci braucēji, kas neiekļāvās 107% robežās no Barikello pole position rezultāta.
Pirmo desmit sacīkšu laikā sestajā pozīcijā tika klasificēti desmit dažādi braucēji. Par dienas braucēju atzītais Kimi Raikonens kļuvis par pirmo braucēju, kas šai pozīcijā finišējis divas reizes, paveicot to arī Kanādas GP izcīņā.
“Williams” komanda, kuras ātrums ar katru posmu arvien mazāk raisa pārliecību par spēju kopvērtējumā palikt priekšā “Force India” vienībai, jau atkal izcēlusies ar ātriem boksu apmeklējumiem, tomēr šoreiz visveiklāk darbojušies “Mercedes” mehāniķi, apkalpojot Niko Rosberga mašīnu.
Kopš 2005. gada neviens Ungārijas GP uzvarētājs nav spējis kļūt par čempionu tai pašā sezonā. Vai Hamiltonam izdosies vairāk kā dekādi seno lāstu? Pamati ir ielikti, turpinājumam varēs sekot jau šajā nedēļas nogalē, kad čempionāts pārceļas uz Hokenheimu, kur “Mercedes” braucējs nav uzvarējis kopš 2008. gada.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!






