Straujiem soļiem pienācis F1 vasaras atvaļinājums, kas šoreiz autosporta faniem netraucēti ļaus izbaudīt olimpiskās spēles, tomēr šai nedēļas nogalē pēdējā pieturvieta pirms četru nedēļu pauzes – Vācijas Grand Prix, kas kalendārā atgriezies pēc gada pauzes. Sacīkstes notiks Hokenheimā, kas gadu gaitā sniegusi vairākus satraucošus mirkļus, kā arī pamatīgi izmainījusies no sākotnējās konfigurācijas.
Pirmo reizi kalendārā trase parādījās 1970. gadā, tomēr tā kā katrai valstij ir tikai viena Grand Prix izcīņa, tad konkurence ar Nirburgringu likusi vairākkārt palikt bez Hokenheimas. Pēdējos gados abas trases Vācijas posma rīkošanu dalījušas pārmaiņus, pāra gados to uzticot Hokenheimai.
Viens no īpatnējākajiem F1 incidentiem notika 1982. gadā, toreiz vēl ātrajā un garajā trases variantā, kad Nelsons Pikē centās par apli apdzīt Eliseo Salazaru. Abu mašīnas sadūrās un dusmīgais Pikē nolēma izkauties ar Salazaru.
Tikmēr 1994. gadā jau starta incidentos izstājās 10 braucēji, kamēr boksos pēc neveiksmīga degvielas uzpildes mēģinājuma pamatīgi uzliesmoja Maksa Verstapena tēva Josa mašīna.
Viena no pēdējām reizēm, kad sacīkstes notika garajā trasē bija 2000. gadā. Pēc mokošas kvalifikācijas Rubensa Barikello cerības uz augstu rezultātu neizskatījās diez ko cerīgas, startējot no 18. pozīcijas, tomēr brazīlietis ātri vien atguva zaudēto, kā arī veiksmīgi izvēlējās doties boksos tieši pirms sacīkšu norisi iztraucēja uz trases izskrējis fans. “Ferrari” braucējs šķērsoja finiša līniju pirms “McLaren” braucējiem, izcīnot pirmo uzvaru karjerā.
Ar dalītām emocijām Hokenheimu var atcerēties Felipe Masa, kurš 2010. gadā traucās pretim savai pirmajai uzvarai kopš atgriešanās sportā pēc galvas traumas, kas tika gūta gadu iepriekš, tomēr “Ferrari” nolēma, ka Fernando Alonso uzvara ir nepieciešama cīņā par titulu, tādēļ Masas sacīkšu inženierim Robam Smedlijam nācās paziņot Masam, lai palaiž komandas biedru garām. Četrus gadus vēlāk Hokenheimas startā Masas “Williams” mašīna pamanījās pat nonākt kājām gaisā.
No aktīvajiem F1 braucējiem šeit vislabāk veicies Fernando Alonso, kurš izcīnījis 3 uzvaras, tomēr skaidrs, ka šogad ar “McLaren” formulu uz tādiem rezultātiem tēmēt nav iespējams, lai gan progress mašīnas attīstībā ļaus abiem komandas veterāniem pacīnīties par vērtīgiem punktiem konstruktoru kausa izcīņā.
Galvenajiem favorītiem Hokenheimā vērojama vienlīdzība – gan Fetels, gan abi “Mercedes” braucēji šai trasē guvuši pa vienam panākumam. Nenoliedzami, “Mercedes” būs galvenie favorīti arī šajā nedēļā, turklāt kopvērtējuma vadības maiņa dos papildus stimulu abiem braucējiem, kamēr “Ferrari” un “Red Bull” braucēju starpā jau atkal solās būt aizraujoša cīņa.
Vācijas GP līdzjutējiem būs lielas iespējas izvēlēties, kuru sportistu atbalstīt, jo tikai šo zemi šogad pārstāv veseli četri braucēji. Bez Niko Rosberga un Sebastiana Fetela, pēc iespējas kvalitatīvākus rezultātus savās mājās centīsies sasniegt “Force India” braucējs Niko Hilkenbergs, kā arī “Manor” komandas zvaigzne Paskāls Verleins, kura komandas biedram Rio Harjanto šī var arī kļūt par pēdējo F1 nedēļas nogali, ja finansiālās saistības netiks laicīgi nokārtotas.
#F1 State of user-power unit elements before #GermanGP: 2 drivers on 5th components pic.twitter.com/ZbUNA8D7Ja
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 28, 2016
1. treniņbraucieni | Piektdien pl. 11:00 |
2. treniņbraucieni | Piektdien pl. 15:00 |
3. treniņbraucieni | Sestdien pl. 12:00 |
Kvalifikācija | Sestdien pl. 15:00 |
Sacīkstes | Svētdien pl. 15:00 |
Kā, tavuprāt, beigsies Vācijas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus! Sacīkšu starts svētdien pl. 15:00 pēc Latvijas laika, bet nedēļas nogalē Vācijā risināsies arī GP2 un GP3 čempionātu posmi, kamēr Spa trasē Lamborghini Blancpain Super Trofeo ietvaros sacīkstes aizvadīs Haralds Šlēgelmilhs.