F1 stratēģiskā grupa izlēmusi atcelt pretrunīgi vērtētos noteikumus par radio sarunu ierobežojumiem sacīkšu laikā. Līdz ar to turpmāk braucēju un komandu starpā varēs diskutēt par jebko, ieskaitot mašīnu regulējumus, trajektoriju izvēles un citus norādījumus. Vienīgais aizliegums, kas palicis spēkā – saruna ar komandu iesildīšanās aplī un startā, ja neskaita paziņojumus par problēmām, kas var izraisīt bīstamu situāciju. Šīs izmaiņas stāsies spēkā jau šajā nedēļas nogale notiekošajā Vācijas GP izcīņā.

Tikmēr komandu vadītāji pēc stratēģiskās grupas sapulces nobalsojuši pret ‘Halo’ sistēmas ieviešanu F1 nākamajā sezonā. Vieni no dedzīgākajiem kritiķiem bija “Red Bull” vienība. “Neatbalstu ‘Halo’ ieviešanu. Tas nav pats labākais risinājums šai problēmai. Es ieteiktu veltīt vairāk laika izpētei pirms mēs sasteidzam jebkādus risinājumus,” uzsver Kristians Horners. ‘Halo’ gan joprojām paliks primārā opcija un netiks aizstāta ar “Red Bull” piedāvāto ‘Aeroscreen’. Tikmēr Sebastians Fetels uzsvēris, ka 95 procenti braucēju atbalsta šīs sistēmas ieviešanu, kamēr Džolions Palmers “Ferrari” braucēja izteikumus komentē kā melus, jo zinot pusi braucēju, kurus šī sistēma neapmierina.

Jau iepriekš rakstījām par jaunu priekšlikumu startiem slapjā laikā. F1 stratēģiskā grupa apstiprinājusi šādu priekšlikumu, līdz ar to turpmāk, ja laikapstākļi neļaus veikt ierasto starta procedūru un tas notiks braucot aiz drošības mašīnas, kā to pieredzējām Lielbritānijas GP izcīņā, drošības mašīnai dodoties malā, braucēji nostāsies savās starta vietās un notiks ierastais statiskais starts nevis gaitā, kā tas bijis līdz šim.

[socialpoll id=”2377633″]

5 KOMENTĀRI

  1. …nu lūk, vismaz kautkur ieviesta kārtība šajā bardakā…
    p.s. interesanti tas, ka dažs labs sāk psihot ,ka kāds izliekas par gudru un ir gatavs mācīt tiesnešus (es par dažiem šeit esošajiem runāju)…..nu tad redz ka būs iemācīti tā vai šā… kā tad, ka jāmāca 😀 ….kārtējo reizi viss nostājas savās vietās..tas priecē….

  2. ..tieši tā….. es vairāk šoreiz gan par tiesāšanas sistēmu kopumā…. apmēram tas pats ,kas mūsu politikā – sēž gudrie galvas – statuss ir, ietekme arī ir , tikai kad jāķeras pie darba – ne jēgas , ne saprašanas….jāmāca i jāmāca tie gudrie galvas iekš f1 būtu….

  3. 3 labas ziņas. Nebūs vairs slepeno kodu sacīkšu laikā, mēģinot noziņot pilotam, lai neliek 7.robā 😀
    Atvērtā tipa formulai nevēlētos redzēt šādu veidojumu. Pret citas formulas svaru vai apkalpojošā personāla traktortehniku tāpat neglābs. Pret atsperēm arī nelīdzēs. Varbūt pret lidojošām riepām, bet šajā lauciņā jau krietni pielikts (nav manīts Buemī variants, kad bremzējot abas priekšējās riepas vienkārši aizlido uz sāniem tā, ka pat kaķis pie TV ekrāna šokā).
    Un starts no vietas lietū…. lai cik sausā trases josla to visu pasākumu var padarīt negodīgu, tomēr tas ir solis pareizajā virzienā. Vēl tikai, lai drošības mašīna malā brauktu uzreiz pēc 1.apļa, nevis noriņķotu 10 apļus, kad jau uz sausajām gandrīz var pāriet. Tās uzdevums tomēr ir ļaut droši novākt formulas un to atlūzas. Ja trase nav piemērota sacīkstēm no 1.apļa, tad gaidām. Ja trasē var veikt vienu iesildīšanās apli un visi noturējušies trasē – zaļā gaisma un lai rāda meistarklasi.

    • Neko labu neredzu. Vienmēr esmu uzskatījis, ka jebkāda veida elektroniska datu pārraide starp mašīnu un boksiem sacīkšu laikā (tajā skaitā pļurkstēšana pa radio) pārsniedz normālos sportiskos principus. ‘Halo’ un līdzīgie risinājumi vispār ir pretrunā ar 1.formulas būtību. Savukārt manipulācijas ar starta kārtību lietus laikā ir spļāviens sejā visām tām pilotu paaudzēm, kurām gadu desmitiem bija normāli jāstartē jebkuros laika apstākļos.