F1 vasaras atvaļinājums ieviesis savas korekcijas arī braucēju sastāvos – “Manor” komanda Rio Harjanto pazeminājusi darbā par rezerves braucēju pēc tam, kad indonēzieša investori nespēja apmaksāt nepieciešamo summu. Viņa vietu ieņems Estebans Okons. Francūža tikšana līdz autosporta virsotnei nav pārsteigums, ieskatoties viņa CV, varētu pat teikt – likumsakarība, turklāt par to, ka viņu gaida spoža karjera ir pārliecināti ne tikai kvēlākie Francijas patrioti, bet arī liela daļa autosporta ekspertu.
Savu kartinga karjeru Okons sāka salīdzinoši vēlu – vien 10 gadu vecumā, tomēr ātri vien spēja iekarot virsotnes un 2012. gadā piedzīvoja debiju pie formulu stūres, bet galveno izrāvienu veica 2014. gadā, “Prema Powerteam” sastāvā F3 Eiropas čempionātā pārspējot šī brīža spožāko zvaigzni Maksu Verstapenu un izcīnot čempiona titulu.
Tas ļāva nopelnīt iespēju Abū Dabī Grand Prix izcīņas piektdienas treniņos sēsties pie “Lotus” F1 mašīnas stūres. Sekoja pāreja uz GP3 čempionātu, kur Okons nodemonstrēja apskaužamu stabilitāti, tiekot uz goda pjedestāla katrā nedēļas nogalē (9 sacīkstes pēc kārtas Okons ierindojās 2. vietā!), kas ļāva ar tikai vienu uzvaru izcīnīt čempiona titulu.
Arvien regulārākas dalības treniņos “Renault” komandā, kurai “Mercedes” šosezon bija izīrējusi Okonu apliecināja, ka ātruma ziņā viņš spēj sacensties ar Palmeru un Magnusenu, tomēr DTM čempionātā šogad aina nav sevišķi iepriecinoša – aizvietojot pērnā gadu čempionu Verleinu “Mercedes” sastāvā, Okons spējis gūt vien 2 punktus, tomēr salonautomobiļu sacīkstes tehniskā ziņā ir ļoti atšķirīgas, tādēļ to nevajadzētu uztvert kā objektīvāko mērauklu.
“Manor” komanda par savu braucēju līmeni var neuztraukties, tomēr iekšējā konkurence solās būt nežēlīga. Gan Verleins, gan Okons labvēlīgu apstākļu rezultātā var kļūt par Hamiltona un Rosberga mantiniekiem “Mercedes” sastāvā, tomēr ceļš līdz virsotnēm ir, maigi sakot, sarežģīts. Ielekt komandā sezonas vidū nav viegls uzdevums, bet tieši tā savulaik karjeru F1 uzsāka tādi braucēji kā Fetels, Rikjardo un Grožāns.
Pats garākais
Nepilnus 20 gadus vecais Okons vienā rādītājā jau paguvis izcelties uz citu braucēju fona – 1 metru un 86 centimetrus garais sportists atņems Niko Hilkenbergam garākā aktīvā braucēja titulu, kura augums sasniedz ‘tikai’ metru un 84 centimetrus. Lai gan nereti uzskatīts, ka braucējam būtu jābūt pēc iespējas mazākam, ko savā laikā lieliski nodemonstrējuši Nuvolari, Prosts un Stjuarts, tomēr pat ar savu raženo augumu Okons šai rādītājā nepārspēs F1 lielākos ‘milžus’.
Nav precīzu datu par to, kurš ir visu laiku garākais F1 braucējs, tomēr nereti par to tiek uzskatīts 193 cm garais Maiks Parks, kurš savus spožākos panākumus guva pirms 50 gadiem. Nesenākā pagātnē 190 cm slieksnim pāri tikuši Ralfs Fīrmans un Džastins Vilsons, tomēr neviens no viņiem F1 lielus panākumus neguva. Garākais braucējs, kam izdevies izcīnīt čempiona titulu ir 1 metru un 88 centimetru garais Maiks Hotorns 1958. gadā, pārspējot Stirlingu Mosu.
Skaidrs, ka ne jau garums vai svars, kas Okonam nav lielāks kā citiem F1 braucējiem, būs izšķirošais, bet gan spēja mācīties un spēja ar sniegumu piesaistīt atbalstītājus. Nevienam francūzim nav izdevies izcīnīt uzvaru F1 čempionātā kopš 1996. gada Monako haosa, kur triumfēja Olivjē Panī. Vai Okons spēs likt punktu šai sausajai sērijai? Viss ir paša rokās…
Ar citiem šīs sezonas debitantiem vari iepazīties ŠEIT.
tikmēr limonādnieki atkal draugi ar reņu motoristiem –
http://www.autosport.com/news/report.php/id/125696/engine-helped-red-bull-halve-gap-to-mercedes