Niko Rosbergs izcīnījis sesto uzvaru šajā sezonā, pārliecinoši kontrolējot notikumu gaitu, kamēr viņa konkurenti piedzīvoja sadursmi. Daniels Rikjardo izmantoja incidentus un finišēja 2. vietā, bet uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa no pēdējās rindas startējušais Luiss Hamiltons. Tikmēr Kevins Magnusens piedzīvoja smagu avāriju, kurā guva potītes savainojumu.

“F1LV

starts_BELStarts lielisks padevās Niko Rosbergam, kurš nosargāja pirmo pozīciju, taču cīņā par 2. vietu Makss Verstapens un Sebastians Fetels iespieda Kimi Raikonenu, kā rezultātā visi trīs sportisti sadūrās. Fetels sagriezās un atkrita uz pēdējo vietu, bet Raikonens ar Verstapenu ar bojātām mašīnām spēja ātrāk tikt līdz boksiem. Bez incidentiem neiztika arī peletona lejasgalā, kur sadursmi piedzīvoja Džensons Batons un Paskāls Verleins, liekot abiem braucējiem izstāties.

CS_SpaIebraucis boksos, sacīkstes neturpināja arī Markuss Ēriksons, bet Raikonens daudz laika zaudēja ugunsgrēka dēļ, kas radās viņam stāvot komandas boksos. Otrajā aplī uz atlūzām savas mašīnas riepu pārdūra Karloss Sainss, kas lika “Toro Rosso” braucējam izstāties, tikmēr trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna. Tai dodoties malā, Rosbergs vēl vairāk palielināja pārsvaru pār otrajā vietā esošo Hilkenbergu, kurš jau pēc 1. apļa atradās 4 sekundes aiz tautieša.

Kmag_Eau_RougeSestajā aplī Eau Rouge līkumā iespaidīgu avāriju piedzīvoja 8. vietā braucošais “Renault” pilots Kevins Magnusens, pilnībā iznīcinot savu spēkratu, tomēr spēja kokpitu pamest paša spēkiem. Sākotnēji trasē devās drošības mašīna, ko vairāki braucēji izmantoja, lai dotos boksos, tomēr vēlāk šī opcija izrādījās kļūdaina, jo sacīkstes tika apturētas, jo bija nepieciešams salabot trases apmales.

Kamēr sacīkstes ir apturētas, braucēji drīkst mainīt riepas, tādēļ par galvenajiem ieguvējiem uzskatāmi Fernando Alonso un Luiss Hamiltons, kuri sāka ar cietāko pieejamo riepu sastāvu un boksos nedevās. Viņiem priekšā atradās tikai Rosbergs, Rikjardo un Hilkenbergs, kurš pat palūdza komandai noliet daļu degvielas, lai samazinātu mašīnas svaru.

MV_KR_SpaSacīkstēm atsākoties, Hamiltons tika garām Alonso, bet Rosbergs un Rikjardo iekrāja pārsvaru pār Hilkenbergu. Sebastians Fetels ātri vien spēja atgriezties punktu zonā, kamēr Kimi Raikonena ceļu pretim augstākām vietām vēlreiz bloķēja Makss Verstapens, kuram soms veltīja daudz skarbu vārdu. Cīņa beidzās 16. aplī, kad Verstapens devās boksos. Raikonena nedienas turpinājās, kad jaunlaulātais F1 veterāns saskārās ar savu bijušo komandas biedru Grožānu, tomēr iztika bez bojājumiem.

NH_FA_SpaLuiss Hamiltons 17. aplī apdzina Hilkenbergu, bet piecus apļus vēlāk kā pirmais no līderiem devās boksos. Uz boksu apmeklējuma rēķina Alonso par mata tiesu neizdevās apdzīt Hilkenbergu, lai gan abu mašīnas boksu celiņā pat saskārās. Otro nogriezni pēc sacīkšu atsākšanas visi līderi, izņemot Hamiltonu, veica ar vidējas cietības riepām, kamēr Hamiltons demonstrēja ātruma priekšrocības ar mīkstajām, pietuvojoties Rikjardo formulai.

Apdzīt austrālieti Hamiltonam gan neizdevās, bet pēc boksu apmeklējuma atgriezās 4. vietā starp abām “Force India” formulām. Abiem “Ferrari” braucējiem, neraugoties uz sarežģītiem brīžiem cīņā pat ar ievērojami lēnākiem brīžiem tomēr izdevās iekļauties punktu zonā, kamēr viens no dienas lielākajiem nemiera cēlājiem Verstapens nespēja iepriecināt savus līdzjutējus, paliekot bez punktiem.

Pēc boksu apmeklējuma Hamiltons ar svaigām riepām bija ātrākais braucējs trasē un ātri vien atguva trešo vietu, tomēr desmit apļus pirms finiša Rikjardo pārsvars bija 20 sekundes, tomēr pietuvoties, lai domātu par apdzīšanu neizdevās. Pēdējos apļos cīņu par pēdējiem punktiem uzsāka Alonso, abi “Williams” braucēji un Raikonens. Par cīņas zaudētāju kļuva Masa, kurš zaudēja pozīciju Botasam un Raikonenam.

Kopvērtējumā Hamiltona pārsvars pār Rosbergu sarucis līdz 9 punktiem. Nākamais posms pēc nedēļas tiks aizvadīts Moncas trasē, Itālijā. Šodien skatītājiem vēl ir iespēja nobalsot par savu dienas braucēju F1 oficiālajā mājaslapā.

Cq84zqjWgAAN0H9

85 KOMENTĀRI

  1. Ferrari taka Antiņi,parupejas par izradi identisks incidents ka ķīnā,nezinu vai Raikkonens uzskata ka Verstapens bija vainīgs,(ka domāja fetels par kvajtu),cerams ka netarenes itālija raikkonenu,tad atkal būs jādomā ko likt vietā Red bull 😀

  2. Ja es teiktu, ka esmu apmierināts, tas nozīmē nepateikt neko par to kā jūtos pēc šīs gonkas. 😀
    Suppppperrrrr gonka! Luiss visiem parādīja who’s hot and who’s not. 🙂
    3 jauni motori, 3.vieta gonkā. Ko vēl vairāk var vēlēties? Var…. lai blakus abiem Meršiem uz pjedestāla ir RedBull pilots. Viss notika kā vislabākajā pasakā! Hip hip urā! 🙂

  3. Gonka pašā sākumā visai interesanta, beigās ne tik ļoti. Es teiktu HAM un ALO spēcīgi paveicās, bet bez veiksmes autosportā arī nevar. Par īpašu HAM un ALO supersacīksti es šo nenosauktu, nu vismaz neklaigātu par neizmērojamo meistarību, šoreiz tiešām apstākļu sakritība.
    RAI startā ar savu pieredzi varēja būt mazliet vēsāks un piebremzēt vairāk, kas iespējams būtu beidzies ar VET un MAX sadursmi, jo skatoties atkārtojumu VET un MAX uzņemtā trajektorija jebkurā gadījumā novestu pie sadursmes vienkārši RAI šoreiz neieslēdza vēso prātu.

  4. ..sacīkste , kurā visspožāk izpaudās F1 iekšējais bardaks….. kā jau mūsu komentētāji šausminājās – tiesneši izmeklē un analizē visu – kurš pilots kur izbrauc ārpus trases robežām, kurš izdara vēl daudz nenozīmīgākus pārkāpumus.. – te četrkārtējais čempions brauc tā , itkā neviena cita trasē nebūtu , bet šis manevrs netiek pat izmeklēts..sākumā šiem likās, ka ir kļūda sistēmā un nav pienākusi informācija, kas notiek šīs lietas sakarā, bet nē – tiesneši bija aizņemti šķiet ar Nasra izbraukšanu ārpus trases robežām pasniedzot sodu….kārtējais vāks.. Fetelam protams Bravo ar lielo burtu…tikai viņa atbalstītāji aizver acis ciet un neko neredz (jeb negrib redzēt) …. avārija, stop sacīkste.. – sacīkste automātiski tiek sačakarēta ļaujot pilotiem apaut tādus zābaciņus, kādus tie vēlas…. – visfantastiskākais noteikuma punkts visā tiesāšanas sistēmā….kurš tur runāja par kautkādu godīgumu un objektivitāti ritot sacīkstēm – šķiet Andis….. tad nu – laimes spēle + super palīdzība vieniem un pārsvītrota sacīkste citiem…. nu un odziņa šim visam protams f1 superatklājums – DRS , kas tā smuki ļauj pamest malā cīņu elementus ….ar lielu neinteresantumu gaidu nākamo posmu šajā ziņā…. notikumu sacīkstē itkā daudz, itkā to pat varētu nosaukt par interesantu sacīksti – taču arī šādas sacīkstes es metu mēslainē, jo šie visi notikumi sastāvēja no lielas daļas bezsakara un bardaka…..

    • Vucān tajā pirmajā epizodē visi trīs iesaistītie nebija bez vainas. Un visi trīs arī saņēma sodu – izpurgātu sacīksti 🙂 Bet nu kāpēc netika izmeklēt Max-a manevri pret Kimi jau nu gan nav skaidrs.

      • Starp citu IndyCar Maksis par tiem jociņiem dabūtu 100% sodu! tur bija pat laikam 4kārša trajektorijas maiņa, kas pat drusku apdraudēja Kimi.

      • Vermin , nu kā tad, kā tad , ka Raika un Makša epizode netika izmeklēta, jo jāizmeklē bija Fetels…. man patīk ,kā Ferrari apgalvo , ka Maksis pārāk agresīvi aizstāvējis savu pozīciju…tā jau nebija aizstāvēšanās, bet gan jauns apdzīšanas manevrs… Makšam kā jau ar komandu apsprieda nebija ne izgriezta stūre, ne nospolēti riteņi braucot iekšmalā, savukārt Kimiks tika iespiests starp diviem pilotiem un šim lielas iespējas ko mainīt vispār nebija.. a Fetels kā ieņēma slaidu līniju ārmalā , tā nemainot savu trajektoriju turpināja palielināt ātrumu aizķerot ar savu pakaļējo riteni Kimiku , kura aizķeršanās aiz Makša antispārna bija tikai neizbēgamas sekas…..bet nu – kam es to skaidroju…kā jau entos rakstus pierādījies – švaki iet ar tām detaļu analīzēm lielākajai daļai cilvēku….. Fetels ir uz kādiem 70% vainīgs, jo abi Ferrari braucēji jau uzskatīja ,ka ir apdzinuši Maxi un viņu nekur vairs negaidīja parādoties..redzēja viņu tikai Kimiks, Fetels iespējams nemaz nezināja, ka ir trīs mašīnas blakus, nevis divas…bet nu – pārkāpumus kā tādus apzināti pārsvarā vispār neviens netaisa, bet sodus saņem šā vai tā… fakts ir viens – incidents vispār netika izmeklēts…un tas liek gardi nosmieties…

      • p.s. pat šajā nieka bildītē redzama Fetela trajektorija, kurā viņš turpināja gaitu un ātruma uzņemšanu , kas vispār ir muļķīgs manevrs pie viena noteikuma – ja blakus ir tikai divas mašīnas, ne trīs….tā kā Kimiks uztriecās Maxim pēc tam, kad Fetels viņu aizķēra ir spilgts apliecināums, ka vaininieks ir ārmalā esošais… ja Maxis būtu vainīgs, tad sekotu pilnīgi pretējais – Kimiks aizķertu Makša antispārnu un tikai pēc tam pavirzītos uz ārmalu, kur sekotu sadursme ar Fetela riteni…..

      • Vucān…to mēs visi zinam 😉 Nevajag te kliegt kā tādai trakai vistai pagalmā! Man liels prieks,ka Tu beidzot redzi to pašu,ko vidējais vidējais F1 līdzjūtējs 😉 Tieši tā…Vettels luni nolaida…varēja vairāk paķert ārmalu,lai Kimii no trākā Makša varētu izvairīties 😉 Vucān…Tu beidzot sāc palikt sakarīgs čalis 😉 Vēl tikai ieskaidro to savai Ūdens galvai,ka komandai ir politika,ko virzīt uz titulu ar pavēlēm 😉

      • Redzi Vucān tu atkal esi jefiņus saklausījies. jo pašam ar domāšanu ir lelas problēmas. Problēmas būtība ir tur ka Max veica vienkārši idiotisku manevru.To līkumu pēc tādas trajektorijas kā to darīja Max nemaz nevar izbraukt savādāk ķā pēc tam nonesot visus kas ir trasē.

      • tikai viena njuanse – vai tad (vismaz līdz šim) neskaitījās, ka ‘priekšroka’ ir tam, kuŗš tur ‘līkuma iekšmalu’?

        Zebastiāns tagad var betonēt cik tīk, ka, viņaprāt, šams bija puskorpusu visiem priekšā Turn1 IEEJĀ, tomēr viņš tur bija rindā vien trešais 😛

      • 90 grādu pagriezienā varbūt. bet špiļkas tipa pagriezienā tam kas ir tik tuvā iekšmalā kā bija Max vispār nav iespējams iegriezties savādāk kā praktiski pilnīgi apstājoties. Ja tu neapstājies tad neizbēgami izspiedīsi no trases tos , kas ir Tev blakus. Tāpēc ši Max rīciba bija vienkārši idiotiska, Un ja puisis tā turpinās, tad tas agri vai vēlu novedīs pie ļoti nopietnas avārijas.
        Sebam protams, teorētiski bija iespēja izņemt līkumu mazliet slaidāk, un viņš varēja aizbraukt no ši incidenta neskarts , jo kontakts starp Max un Kimi bija vienkārši neizbēgams Max-a idiotisma dēļ.

      • nu tas ir no sērijas kā būtu, ja būtu.. 😛

        kas IR (bija) novērojams, odnako, ir Zeba manevrs agrīnā HAM stilā – ‘razoiģjisj, pļaķj, es braucu!!!’

        kā maxis būtu T1 izbraucis, nenotiekot nekādai mijiedarbībai ar kimstera formuli, tas nu paliks nenoskaidrots uz visiem laikiem 😛

      • ..nav vajadzīgi nekādi jefiņi Vermin ,lai kautko secinātu…. Maxa trajektorija tiek atkārtota simtiem cīņās, kurās asā līkumā pilots konkurentam nozog iekšmalu…ikdienišķs manevrs…viss būtu beidzies ok, ja Fetels padotu uz ārmalu..starpcitu līdzīgi kā Hulka un Alonso incidentā boksos, kad Hulks tāpat kā Fetels salauza savu trajektoriju , līkuma izejā sākot paātrināties…bet tas gan bija amizanti, kā Hulkam pa radio uzjautāja – vai Alonso šo esot aizķēris?? ,, … 😀 ,,, ..manevra princips pilnīgi tāds pats kā Fetelam…

      • p.s. Vermin – pilnīgas muļķības – Makša trajektorija iekšmalā ir vispiemērotākā šajos gadījumos…ja ne Fetala aizķeršanās aiz Kimi un Kimi
        kustība uz Maksa pusi cenšoties izvairīties no Fetela – Maksis ar Kimi nemaz nebūtu sabučojušies…

      • Par cik Tu Vucān ar fiziku nedraudzējies, tad ari nav brīnums, ka nes tādas muļķības :D. problēma jau nav iebraukt līkumā, problēma ir pietekamā ātrumā tikt no tā ārā. Un līdzko tev ir ātrums tu neizbēgami nonāc trases pretējā pusē vai pat tur ārpus tās 😀

  5. p.s. un vēlviens bardaka aspekts… man simpatizē Maxis, bet ja atslēdzam emocijas, tad jāsaka – kas tas par murgu, ka viņu necauršaujamajos likuma punktos ir uzsvērts, ka trajektoriju var mainīt tikai vienreiz, tad šajā sacenē ne tikai Maxis izmantoja plašās trases iespējas aizstāvoties….tas ir tas pats kas ar tiem entajiem starta vietu sodiem – likums ir, bet tas izplēn kautkur gaisā….
    par Hami runājot – pjedestāls šim bija garantēts arī bez šī bardaka…stratēģija un ātrums visus nostādītu kā jau parasti – savās vidējā aritmētiskā vietās….

    • Vermins to mēģina skaidrot, principā – Maxis droši vien būtu iznesis i kimsteru, i zebastiānu dažas sekundes daļas vēlāk šā kā tā (skat iepriekšējo gadu Pastora “The Jaw” Maldonaldo un Romēna “Didn’t You See Me?” Grožāna eskapādes), aber līdz tam nenonāca/nepaspēja nonākt – VET savu gājienu izdarīja pirmais 😀

      • Redzi Austin ir jau viegli vainot Sebu. Arī man pirmajā brīdī likās, ka tīra Seba vaina. 😀 Bet paanalizējot mans viedoklis mainījās. Visa problēma ir tā, ka Seba-am nebija ne mazāko iespēju redzēt Max-i. Pat Kimsters no spoguļu viedokļa bija viņam aklajā zonā. Ja Kimstera esamību, pat neredzot, viņš varēja un viņam vajadzēja ņemt vērā, tad to ka tur pēkšņi sadomās vēl iebāzties Max-is. nu nekādi, jo kā jau teicu tā no Max-a puses bija idiotiska rīcība. Un nezinu vai pilotiem sava rīcība trasē būtu jābalsta uz to , ka brauc arī idioti 😀
        Man pagaidām nav nekādu uzkrātu antipātiju pret Max, tomēr jo varāk skatos jo vairāk saku – tā braukt nedrīkst.. Agri vai vēlu viņam tuvumā gadīsies mazāk meistarīgs pilots kā Kimi. Un tad dod Dievs, lai pēc tam, kad tas notiks, visiem galvas paliktu savā vietā..

      • uztriecās VET, odnako, kimsteram (nevis maksim) – kuru (nu kimsteru) arī ‘neredzēja’, ja pareizi atminu pēcsacīkstes interviju citātus – vienīgais, ko VET zināja/atcerējās, ir (bija) tas, ka esot bijis 1/2-korpusu visiem priekšā, aiz ko tiem ‘visiem’ prātīgāk būtu bijis pastāvēt pie ratiem, kamēr VET izbrauc Turn1 😛

      • Nu ja Austin … 21 braucējam vispār vajadzēja apstāties – tur brauc 4kartējais čempions 😀

      • Fetels justos apvainots, ja pārējie viņa priekšā tikai apstātos… 🙂 …viņiem visiem kopīgi vēl vajadzēja Fetela priekšā izritināt sarkano paklāju, plati uzsmaidīt un laipni paziņot – “tikai pēc Jums, Fetela kungs”! 😉

      • un te Herr Wolff komenti par Maxi, Autosport.com versijā:

        “He is refreshing for me. He is a young boy I like a lot,” said Wolff, who tried to sign Verstappen before he became a Red Bull junior in 2014.

        “He comes in here with no fear, no respect, puts the elbows out.

        “It reminds me of the great ones – it reminds me of Lewis [Hamilton], of Ayrton Senna.

        “You can see that some guys are starting to think twice about how to overtake him.

        “Until now, all that has proven he is on the right track.

      • Nē, Andi – ja visi apstātos, Fetels apgalvotu , ka neko nav redzējis, dabūtu otru gāzes pedāli un divkāršotu savu ātrumu 😀

      • Uztriecās Kimsterim, jo viņš nevarēja paredzēt, ka Kimsters būs spiests pabāzt savu priekšu zem viņa pakaļas, dēļ tā, ka viņu kāds spiedīs no tās puses
        Par Herr Wolff teikto, Tu izskatās esi teicis taisnību tikai taisnību , bet ne visu taisnību ( kas zināms ,kā labākais melošanas veids) 😀 Mazlīet tālāk Herr Wolff atskaņoja arī sekojošo
        “I just fear it might end up in the wall heavily one day. It is refreshing but dangerous.”

      • un te iepriekšpiesauktā VET izteiciena pieraksts, Pitpass.com versijā –

        Today I had a brillant start. I was in second place and half a car ahead, so I could dictate the way. I could hardly see Kimi, he was in my blind spot (..)

        mana ‘analīze’ – storīlains par Maxi kā Turn1 sadursmes tiešo vaininieku ir radīts no sarkanās skudērijas pīārščikiem un novadīts kā partijas vadlīnija uz šoferiem – pašam VET nebija ne jausmas, kur kurais atradās brīdī, kad šams sāka savu iegriezienu into Turn1.

        un, sorī par atkārtošanos – pilnīgi iespējams, ka ja VET savu iegriezienu sāktu ar maķenīt lielāku ‘situational awareness’ līmeni –
        tagad visi teiktu ‘Max did a Romain/Pastor (favorītu katrs var izvēlēties pats)’, bet nebija lemts tam izpildīties – izpildīts tika ‘razoijģisj pļaķji’, no VET.

      • Ja Turn1 nevarēja izņemt Maksis (pieņēmums, kuŗš, šķiet, ir Vermina teorijas stūrakmens), tad kā to pat būtu izdarījis kimsters ( faktiski vienalga kurā tieši vietā trases ‘iekšpusē’ būdams attiecībā pret VET), nepārkrustojoties telpā UN laikā ar VET izpildīto trajektoriju caur Turn1 apeksu..(?)

      • Paskaties vien Austin uzmanīgi, stāvokli Vet-Kimi sadursmes brīdī. Vet trajektorija droši atstāja vietu pagriezienā vēl vienai mašīnai (asumed for Kimi by .Vetel) un tur pietrūka vien nieka sprīža daļa , lai šīs aizķeršanās nebūtu. Bet nu dēl Max KImi nebija iespēju pagriezt stūri nedaudz, lai šo sprīdi atstātu. Kimi trajektorija vēl bija pietiekama, lai šo pagriezienu principā izņemtu paliekot trasē ( bet būtu grūti atstāt vēl kādam vietu kreisajā pusē ( bet nu Vet tajā brīdī jau būtu tālāk dēļ ātruma starpības ) Max nopietni nesamazinot ātrumu pilnīgi nekādu iespēju iegriezt – viņš pats izbrauktu no trases kreisajā pusē nemaz jau nerunājot par to ka tur būtu jābūt vietai vēl arī Kimi.

      • Cik ir noveerots iz veestures…visi gurkji,kas traucee lieliem dūžiem kapāties ir viens liktenis…Maldons,Petruks,Kvjacis,Kobisjashais…negribētos domāt,ka next Maxis…

      • spekulācijas un asumpcijas, Vermin..

        jau norādīju uz paša VET vārdiem pēc sacīkstes – griežot iekšā Turn1, VET nezināja, kur kurais atrodas.

        vēlākie spriedelējumi (t.sk tie kas seko tai pat intervijā), ka sak pie visa vainīgs maksis, ir tikai un vienīgi spriedelējumi-otmazkas.

        Ja sarkanie ir tik pārliecināti, ka pie visa vainīgs maxis – kā apelāciju iesniegt, tak’ nav aizmirsuši..?

        Maxis pats esot teicis šādi :

        Verstappen haalde fel uit naar de klagende Raikkonen. “De Ferrari’s verzieken mijn race in de eerste bocht. Dan ga ik ze niet voorbij laten. Dan rijd ik ze nog liever van de baan. Laat ze maar lekker schelden over de teamradio hoor, dat is leuk voor de mensen thuis voor de tv.”

        manā neautorizētajā tulkojumā – Verstapens nekautrējās izteicienos par sūdzošos RAI: ‘Ferrari (daudzskaitlī) sabojāja manu sacīksti pirmajā līkumā. Pēc tam es viņus nelaidu (tik viegli) garām. Tad es viņus drusku pastumdīju nost no trases. Lai viņi lamājas pa radio, tas patīk ļaudīm mājās pie televizoriem’.

        Lecīgi? – jā, bīstami? – droši vien. Bet lai sarkanie nekautrējas un sniedz vien iekšā savus protestus par trako maksi, ja tic savam storijam 😛

      • Vermin wrote: ” Kimi trajektorija vēl bija pietiekama, lai šo pagriezienu principā izņemtu paliekot trasē” – tas ar aukstām bremzēm un diezgan jau pavēsām riepām (lieta notiek pirmā apļa pirmajā pagriezienā), kuras vēl piedevām ir saskaņā ar P riepnieku ‘preskripciju’ specijāli priekš Spa ir sapumpētas neredzēti cietas??

        kā teiksi, kā teiksi…

      • Fan – Maldonis, Kobajašs , Petrovs – Tu esi pārliecināts, ka zini iemeslu , kāpēc šie vairs nav iekš F1 ????? 😀 ..nu jā..par Kvjatu Tev arī sava pārliecība..par šiem izskatās arī 😀

      • Vermin – ja ar trajektorijas izņemšanu pilotam rodas problēmas – par to liecina vairāki faktori – ātruma pārmērīgums, kurš izsauc pirmkārt līdz galam izgriestu stūri , nevarot iegriezt līkumā, otrkārt riteņu bloķēšanos….. ja šo pazīmju nav – ātrums līkumā ir optimāls un pilots var turpināt adekvāti ieiet līkumā… Kimika bučas brīdī Maksis spēja pat vēl dziļāk ieiet iekšmalā, kas liecina par to, ka viņam pietika ,,lēnuma,, izņemt šo līkumu pat vēl asāk….

      • Prieks, ka ne tikai Edža, bet arī Austin Powers sāk pierādīt, ka izprot F1 nianses! Tā turēt, Austin!
        Par Vermina stūrgalvību un nespēju saprast pat elementāras lietas esmu jau visu pateicis un tur nav kam mainīties. 😀
        Par Spa sacīkstes afterparty varu pateikt tikai vienu:
        Un atkal zilā vakarā
        Dzied birzī lakstīgala.
        Viss nāk un aiziet tālumā
        Un sākas viss no gala… jau 4.to sutku. 😀

      • Vermin – atstāt vietu otrai mašīnai līkuma apeksa sākumā ir viens, bet salauzt savu trajektoriju un žmiegt gāzi grīdā ir pavisam kas cits… to labi var novērot piemēram Moto GP , kad priekšā braucošais līkuma apeksa ieejā maina savu trajektoriju par vairākiem grādiem un ar aizmugurējo riteni aizlidina tālumā blakus sānos esošo (esot puskorpusu priekšā) ……

      • Un ja par to ‘razoiģjisj, pļaķj, es braucu!!!’, tad tas, kā izskatās, vairāk atbilst Max-a stilam. Protams var saskatīt zināmu līdzību ar Sennu – ‘Tas bija mans ceļš’. Tfu, tfu, tfu, ka nebeidzas tieši tāpat.

      • Vermin – atkal viena nianse – tiesnešiem un sodīšanas sistēmā kā tādā ir paredzēts, ka tam pilnīgi nav nekādas nozīmes, pilots kādu redzēja vai neredzēja..sods pienākas un viss…tas pats princips darbojas ikkatrā jomā..pārkāp tu ātrumu boksos – tiksi sodīts , un vari apgalvot simtiem reižu, ka to nedarīji tīšām vai neredzēji ar kādu ātrumu brauc…izraisot sadursmi vai izbraucot ārpus trases robežām neviens tev neprasīs, vai tu kautko neredzēji, vai nedarīji to tīšām – sods būs tāpat…. tāpēc nav pilnīgi nekādas šķirbas, ko Fetels redzēja vai neredzēja.. – tās ir viņa paša problēmas….tiesāšanā šādi aspekti netiek ņemti vērā….

      • Austin – šādu piemēru pagātnē ir kā piesēts… Makša trajektorija neizsauktu sadursmi… Maksis ieņemot tik asu iekšmalu būtu spiests vēl vairāk samazināt ātrumu un zaudētu vietu Kimikam šā vai tā..tā kā Maksim nebija nedz nobloķējušies riteņi, nedz līdz galam izgriezta stūre liecina par to, ka iekšmalu viņš ieņēma plānotajā ātrumā , un viss ritēja adekvāti…. galu galā viņam Kimiku vajadzēja ,,iznest ārā,, šā vai tā.. arī pēc sabučošanās….arī tas nenotika… Makša antispārns tika aizķerts , bet Makša līkuma izņemšana joprojām turpinājās (plānotajā ātrumā)… – bez tālākas sadursmes…..tāpēc jebkurā gadījumā bija jāiztriec Kimiks , ja viņa trajektorija nebūtu tā pareizākā…..

      • pārkāpšu izņēmuma kārtā savu apņemšanos vucānveidīgajiem neatbildēt..

        1) neesi mēģinājis piemest uz aci, kā Spa ‘La Source’ hairpina (oficiāli Turn1 priekš formuļiem-vienc) izbraukšanas trajektorija, to iesākot no apmēram Makša pozīcijas izgāj’švētdien, UN noturoties ‘trases braucamās daļas robežās’, pēc pagrieziena rādiusa parametra salīdzinās ar slaveno Loewe hairpinu Monako?

        2) būsi tak dzirdējis kkad, ka piesauktā Monako hairpina izbraukšana ir iespējama vien ar specijāli priekš Monako ‘piegrieztu’ ‘priekšējā tilta’ ģeometriju?

        Tātad – cik reāli Maxim bija izbraukt Turn1, noturoties ‘noteikumu robežās’ (pat pilnībā ignorējot nepilnīgo saķeri, tātad makanu ‘understeer’ risku dēļ riepu darbības ārpus ‘darba diapazona’ – starts bija vien dažas sekundes/pārsimt metrus iepriekš). Atmini arī, ka bargie soģi tagad cieši seko ‘track limits’ ievērošanai, tai pat Spa kvalifikācijā rinda laiku tika anulēti dēļ ‘track limits’ pārkāpšanas…

      • Austin..
        1) …jebkura līkuma ,,asums,, , ja tā var izteikties ,kā arī izbraukšana ir atkarīga tikai no viena faktora – tava uzņemtā ātruma….iebraucot dziļi iekšmalā ar diviem riteņiem esot pāri apmalei šādu līkumu ir pilnīgi iespējams izbraukt un neaizbraukt taisni ,ja vien tev ir piemērots ātrums…ātrums Maxim bija – to pierāda vecie labie aspekti – pie konkrētā ātruma sagrieztās stūres leņķis un trajektorijas virziens, kurš Maxim nemainījās ne pa matu…gluži pretēji – Maxix aizķerot Kimi spēja pavirzīties vēl dziļāk iekšmalā, kas apliecina, ka viņam pat bija rezerve šī līkuma izņemšanā pat bez šīs sadursmes….viss notika jau līkuma apeksa viduszonā..un ja Makša ātrums nebūtu piemērots tā izņemšanai, tad neizbēgami formula sāktu slīdēt taisni un bloķētos riteņi …ja incidents būtu sācies līkuma apeksa sākumā, nevis vidusdaļā un izejas sākumā, vot tad jau varētu minēt , vai Maksim būtu vai nebūtu bijis optimālais ātrums līkuma izņemšanai…tā kā tas notika bremzēšanas pirms līkuma otrajā fāzē – detaļas runā pašas par sevi..

        b) ..īsti nesapratu, kāpēc piesauci Monaco un tam paredzēto stūres ģeometriju… šim gadījumam ar to nav nekāda sakara…šim līdzīgas iekšmalas nozagšanas ir vērojamas daudzās trasēs , vislabāk USA trasē vai Kanādā….šajā sakarā nav svarīgs līkuma leņķis – visu izšķir minimālais ātrums,lai tu šo līkumu izņemtu adekvāti izbrauc… ja tavs ātrums ir par lielu – tas momentā atspoguļojas mašīnas uzvedībā….

        c) ..trases limiti Makša gadījumā pat netika un netiktu izskatīti, jo viņš atradās tikai ar diviem riteņiem ārpus trases un vēl pie tam viņa virzīšanās uz trases apmali bija atkarīga no Kimika trajektorijas, jeb , cik tālu iekšā viņu iespiestu Kimiks….tādus gadījumus nesoda…. piemēram kad tevi kāds izspiež ārpus trases , tev taču nedod sodu , ja tu pat pilnībā izbrauc ārpus trases…pilnīgi tāpat pilots pilotu iespiež iekšmalā – vai apzināti, vai nē, tā jau ir cita opera….

      • Edža, man ir liels prieks, ka Tu ar Austinu apmainaties domām par F1. Austins pagaidām nedroši sāk izrādīt jau vismaz minimālu sapratni par F1. Austins visus iepriekšējos gadus bija zem totāla Vermina spiediena. Vermins ņirgājās un kaunināja Austinu katru reizi, kad Austins nepiekrita Verminam. Uz to bija sāpīgi noskatīties! 🙁

      • Vucān, tu pamēģini atslēgties no rakstīšanas, jo līdzko tu sāc rakstīt , tad tev smadzenes pilnībā atslēdzas. 😀 Un tad vienkārši pavēro sacīkstes SPA trasē. Paskaties pa kādu trajektoriju piloti brauc šo līkumu normālos apstākļos, un tad pamēģini ieslēgt domāšanu, ja vien tā tev vispār darbojas, un izdomāt kāpēc gan neviens pat nemēģina šo līkumu izbraukt par tavuprāt vispiemērotāko trajektoriju a la Max 😀 Lielas cerības uz tavām domāšanas spējām gan es nelieku, jo izskatās vajadzīgās vielas nav 😀

      • Vermin…Tādu pajoliņu kā Vucānu ir jāmeklē kaut kur ārpus šīs planētas zeme 😉 Vinjsh jau par Kvjacu bljaava,ka viss kaartiibaa…chalis meistariigs utt…beigaas visi zinam kas notika! 😀 Paarmetis kazhoku uz otru pusi un tgd dzied citu dziesmu 🙂 Kārtīga šļuha bez mugurkaula! ;)))

      • Vermin – tad , kad nav ko piebilst – jāgriež vaļā žults krāns no bunduļa… paredzama tā banda..pārāk paredzama.. 😀 ….šo te es uzķēru jau sen 😀

      • Andi – nespriedīšu par bandas locekļiem vai Austina personību kā tādu (es cilvēkus nešķiroju) , bet katrā ziņā ir patīkami runājot par F1 arī runāt par F1 , dalīties viedoklī neatejot no tēmas un nepārejot personiskās niansēs….

      • Redzi Vucān es esmu pieradis teikt, ko domāju , bez liekuļošanas . Nu un atklātu muļķību es panesu visai slikti, līdz ar to par to man labas domas nerodas 😀
        A tu ņem un apbēdini mani – ņem nm tā sakarīgi izskaidro kāpēc tie piloti ir tik muļki, ka spītīgi nebrauc pa Vucānprāt pašu piemērotāko trajektoriju 😀
        Un papūlies izvairīties no visādiem jokainiem terminiem, kuru jēgu tu tāpat nesaproti 😀 Varbūt dzerevņas meitenēm patīk, ka kāds izsakās bezjēdzīgi nesaprotami, un viņam tāds liekas gudrelis, bet te tas nedarbojas 😀

    • Fan – protams, ka ar Kvjatu viss kārtībā..manuprāt nu jau visas preses relīzes jau sen ir apliecinājušas to, ka Kvjats tika nomainīts nevis savārīto piedzīvojumu dēļ, bet gan Verstapena kā pilota meistarības dēļ, kuru Red Bulli steidzās izmantot… kļūda bija Verstapenu nepaņemt vēl sezonas sākumā..tas ,ka Maxis ir daudzsološāks pilots par Kvjatu nebūt nenozīmē ,ka ar Kvjatu kautkas nav labi… savukārt šo sezonu Kvjatam es norakstīju jau tūlīt pēc šīs apmaiņas, jo pilotam tas ir trieciens psiholoģijā un neizbēgami motivācija pilotam mainās…to es jau paredzēju un tā arī notika… tas tikai normāli….. par Petrova un Maldoņa situāciju gan mani sasmīdināji 😀

      • Andi..tas gan – esmu ievērojis ,ka Vermins te ir izkomandētājs…. kā Tu tur minēji – lielais boss… tiklīdz kādam, kurš viņu prasti aizstāv rodas cits viedoklis – lielais boss iebļaujas… bet nu – manuprāt bosam vajadzētu būt daudz kreptīgākai personībai..pagaidām Vermins man atgādina Feiku Akauntu ,kuram bija līdzīgs stils – ātri vien sāka psihot (kas nozīmē nenoturību) ….pat daži padotie ir daudz noturīgāki par lielo bosu..katik kādreiz nesāktos pilsoņu karš un lielo bosu negāztu no troņa…nezinu, kādas intereses viņa padotos liek viņam klausīt… manī tas izraisa tikai smaidu…. banda aizstāv kautkādu vienu šai bandai raksturīgo ideoloģiju – būt pret to, vai būt par to…gluži kā tāda sekta..lai gan es nezinu, kādēļ kautkādā portālā kautkas tāds vispār ir vajadzīgs… te vienkārši cilvēki runā par f1 un viss… kā tur bija – lai iekļūtu bandā bija jābūt pret Alonso un jānodod asiņu zvērasts, vai kā?? ..aizmirsu 😀 ..ok, atgājām no tēmas…pietiek nu par to..tāpat tur viss skaidrs… 😀

    • Vermin – man gan šķiet , ka iemesls Tavai nenoturībai ir pavisam cits .. – tas, ka es Tevi neklausu , jo kā jau es pāris gadus te palasījos šo portālu – visi gaudoja zem Tavas un Tavu domubiedru stabules..un ja uzradās kāds jauniņais, kurš nepieņēma Tavus noteikumus – ātri vien tika vai nu nolinčots, vai arī kādu laiku turējās, līdz salūza…. bet šie nabaga upuri nemaz neatkoda, kas pa lietu , pirms jau tika nolemti….. savukārt es esmu labs cilvēku pazinējs, kas Tevi kā redzams kaitina vēl vairāk….ja tas ko es saku ir muļķības , kuras Tu slikti panes – es Tev varu ieteikt labu līdzekli .. – nelasīt manas nožēlojamās muļķības…. vai spēsi?? diezvai…. barvedim taču jārāda ceļš, citādi banda aizmigs…. 😀 ..nu ko bos – ilgi vēl runāsim ārpus tēmas??? jeb varbūt tomēr beigsim šo parādi??? …

  6. “ātruma pārmērīgums, kurš izsauc pirmkārt līdz galam izgriestu stūri , nevarot iegriezt līkumā, otrkārt riteņu bloķēšanos….”

    Brāļu Kaudzīšu Pietuka Krustinš ar savu …. “Apkamp visu firmamentu,
    Univerzums nu ir tavs,…”….vienkārši nobāl šādu “pērļu” priekšā 🙂 Nu sviests, veči…SVIESTS 🙂

  7. Tāli , es taču nespiežu Tev lasīt manu viedokli…dari takš kā Fans81 – izlasi tikai pirmo teikumu … tikai nepielieto viņa stilu – jeb tikai pēc tam nesāc runāt par lietām , par kurām iet runa 😀 .. – tad man vai kādam Tevi būs jāapgaismo otrreiz un tad Tu beigās teiksi , ka Tu taču to zināji 😀 …beigās sanāks tik sakarīgs redzējums, par ko vispār iet runa, ka prieks 😀 ….

    • …Tāli – lai kāds būtu mans viedoklis Tavā vai kāda cita uztverē – es esmu šeit vienkārša iemesla dēļ – lai to izteiktu..tu vari to lasīt, nelasīt, atbildēt, vai neatbildēt – tas nav būtiski…. šeit ir paredzēta vieta viedoklim un tas arī viss…. Tavs viedoklis piemēram mani netraucē, lai kāds tas būtu…vai man būtu jādara kā Tev – jāčīkst? jo redz komentāri pilnīgi tik ļoti lien acīs kā dzērājam šņabja glāzīte mutē??? .

      • Es tieši tāpat esmu šeit lai izteiktu viedokli – iemesls tikpat vienkāršs kā tev. Tā kā mierīgi vari nelasīt manas domas par Tavām “pērlēm”. Arī Tev tas nav obligāti. 🙂

      • Tāli, šajā ziņā es esmu pretpols Tev – es lasu visu, un ja ir ko teikt ,tad arī atbildu šam un tam…savukārt ja kāda viedokli uzskatu par nepareizu vai nepamatotu – neskrienu čīkstēt…tā ir lielākā atšķirība starp Tevi un mani…man netraucē neviens viedoklis – vai tas pareizs vai aplams .. Tev kā izskatās traucē…

      • Tavas domas par manām pērlēm Tāli skar tieši mani , tāpēc atbildi parādā nepalieku… savukārt manas domas par f1 Tevi neskar it nemaz…redzi atšķirību??

  8. .. Fan… piedod man muļķim – es taču piemirsu, ka ir vēl lieliskāks stils – spriest par konkrētu sacīkšu notikumiem noskatoties tās tikai nākamajā dienā 😀 😀 😀 ….nu nebižojies tik ļoti… 😀 ..ganjau viss būs labi 😀 …

  9. Tu iedomājies Fan , sameklēju ar pirmo reizi arhīvos 😀

    pirms gonkas noskatīšanās par sacīksti:

    Edgars Vutnāns
    10/07/2016 at 18:07 Atbildēt
    Fetelam 5 sek sods – Ros 10 sek sods iepriekšējā sacīkstē (lai gan nebij vainīgs, bet nu labi – pēc būtības ņemsim) par abiem vienādu punktu – konkurenta izspiešanu ārmalā, kas Fetela gadījumā ir nepielīdzināma Ros manevram (gan pats, gan Massa ārpus trases robežām)…nē nu viss kārtībā protams..bravo tiesnešiem

    fans81
    10/07/2016 at 18:19 Atbildēt
    Nebija nebija vainiigs

    …šis te aizsāka garo tāmu, kas pārgāja apakštēmās, tāpēc lūgums bija vispirms noskatīties sacīksti un tikai tad piekrist vai nepiekrist man vai kadam citam, kurš izsaka savu viedokli..

    mazliet vēlāk…

    Fans81
    ,,Tikko sacīksti noskatījos….Laikam būs mazliet jāpiekrīt te vienam otram,kam arī nepatīk tiesnešu darbības bieži vien…Max turpina spridzināt…RB būs izvilkusi veiksmīgu lozi uz viņu! Rosbergs varētu teikt,ka sāk zaudēt titulu..,bet sezonas beigas vēl tālu 🙂 ,,

    Edgars Vutnāns
    11/07/2016 at 21:30 Atbildēt
    Fan – ja varētu sarunāt tā, ka turpmāk Tu ,,iepazītos ar situāciju,, , vai arī izzinātu lietas ,par kurām runā ,nevis otrādi….savādāk izskatās diezgan pabriesmīgi, kad cilvēks sāk runāt par recepti ,,kā visgardāk pagatavot medus torti,, pirms tam tortes tikai ēdot ,nevis cepjot…. tas pats par f1 principiem.. – iezubrīj , un tikai tad runā…

    :

    šis savukārt apiecina Tavu stilu – no sākuma runāt, pēc tam tikai iepazīties ar situāciju:
    fans81
    11/07/2016 at 22:19
    dļa osoba tupih…es par savu nezināšanu atvainojos par lietus sacīksti no 16v,atcerējos,ka kaut kas tur bija,bet kad īsti nepārbaudīju info pirms rakstīju….bet tu tik bla bla bla tāds un šitāds turpini….skumji,ka tupi provocē un tad kunkst,ka pret Tevi rupju izturas!
    Tas pats kā pie raksta par statistiku…stulba bērnišķīga provocēšana!

    pilna versija šeit…

    http://www.f1.lv/?p=27663

    • Vucān,iedomājies Tu atkal sāc rādīt savu stulbumu….paskaties,cikos tika ieliks komentārs…plkst. 18:07….sacīkste beidzās +/- 16:50….Video tika ievietot plkst.17:34

      Tev vecīt,steidzami jāiet ārstēties….Tu pat tik elementāras lietas nesaproti…Kurš Tevi laidis pasaulē….khmm…

  10. ….bija vēl pāris skaisti piemēri , bet tie daudz dziļāk jāmeklē, un man nav vēlēšanās tam tērēt daudz laika…. un protams negribu Tevi tik ļoti kaunināt , žēl jau paliek 😀 …Šis te gan bija nevainīgākais no Tavas puses, ja tā var teikt… odziņas atrodamas biku senākos rakstos…

  11. fans81
    10/07/2016 at 18:19 Atbildēt
    Nebija nebija vainiigs

    veco zēn – ar šo tu sāki diskusiju , kad es neilgi pēc sacīkstes ievietoju savu viedokli…neilgi pēc tiešraides, kuru Tu neredzēji… kāds Tev vēl video , ja Tu visu sacīksti noskatījies pakrietnu sauju stundu vēlāk….

    11/07/2016 at 21:30 Atbildēt
    Fan – ja varētu sarunāt tā, ka turpmāk Tu ,,iepazītos ar situāciju,, , vai arī izzinātu lietas ,par kurām runā ,nevis otrādi….savādāk izskatās diezgan pabriesmīgi, kad cilvēks sāk runāt par recepti ,,kā visgardāk pagatavot medus torti,, pirms tam tortes tikai ēdot ,nevis cepjot…. tas pats par f1 principiem.. – iezubrīj , un tikai tad runā…

    un šito es arī rakstīju esot krietnā reibumā un nezinot, par ko runāju , vai ne???? 😀 …..unikums 😀

    :…..