Meksikas GP izcīņas trešās vietas ieguvējs Sebastians Fetels saņēmis 10 sekunžu sodu par pārlieku agresīvu mēģinājumu noturēt savu pozīciju un trajektorijas maiņu bremzēšanas laikā, kas izraisīja sadursmi ar Danielu Rikjardo. Līdz ar to Fetels atkritis no trešās uz piekto pozīciju.

Par saviem manevriem “Ferrari” braucējam arī divi soda punkti, kas nozīmē, ka nu to skaits sasniedzis četrus, kas nerada pamatu stresam.

Komandas vadītājs Mauricio Arivabene jau paguvis paziņot, ka lēmums pārāk bargs un morāli smags, jo komanda bija cīnījusies ļoti smagi, lai izcīnītu šo goda pjedestālu.

ziņojām iepriekš, Daniels Rikjardo jau apbalvošanas ceremonijas laikā izteicās, ka viņa kādreizējais komandas biedrs Sebastians Fetels nav pelnījis vietu uz goda pjedestāla. Tā kā uz Fetela soda rēķina pozīciju ieguva arī Verstapens, tad Fetela sodīšana ļāva “Red Bull” par vēl 10 punktiem palielināt pārsvaru pār “Ferrari” konstruktoru kausā.

26 KOMENTĀRI

  1. Cik skaists bija vakara noslēgums tik briesmīgs nākamās dienas rīts 😉 Var teikt baigā poha…
    Tiesneši laikam grib samazināt reitingus iekš F1 😉 nerodās velme vairs skatīties šo cirku,kad vieni var braukt kā grib,bet otri…
    Amen 😀

  2. Pilnīgs bulshits. Kā var šitā vispār darīt? Verstapens var mainīt bremzēšanas laikā jebkādas trajektorijas, citi nedrīkst.

    Tas ir murgs, stulbums pašā kalngala galā.

    Kas vienam atļauts, tas citiem nav. Un tiešām, Rikardo nekad nebūtu ticis uz apdzīšanu, ja Verstapens nebūtu saīsinājis trasi un pēc tam bremzējis vēl Fetelu tīši.
    Tiesnešiem idioti galvā sakāpuši.

  3. Ja jau tā, tad jāsaka , ka tiesāšana šajā sacīkstē ir pilnīgi tajā vietā , kur mugura zaudē savu nosaukumu 😀
    Ja jau grib būt konsekventi, tad sacīkstes sākumā Hamim bija jāsaņem sods par trases noīsināšanu, un Verstapenam bija jāsaņem sods par vienu no diviem ( forcing out of track, vai causing collision) Un tad jau būtu redzams , kā sacīkste attīstās. Sods Verstapenam sacīkstes beigās, it kā atjaunoja taisnīgumu, bet lēmumam, kas sekoja pēc tam, jau nu ir tik politiska nokrāsa , ka vēmiens nāk. Tātad Verstapens faktiski nelikumīgi atrodoties priekš dara visu, lai Rikjardo varētu apdzīt Fetelu u beigās Fetelu vēl par vainīgo pataisa . Kauns FIA tiesnešiem . Ja jau gribēaj, tad varēja uzlikt Ferrari naudas sodu par Fetela mutes palaišanu – tas vismaz būtu saprotams sods.

  4. Ja driving erraticaly tiek tulkots tā kā šajā epizodē ar Fetelu, tad tas ir absolūts sviests. lai arī Fetela formula nedaudz pabīdījās uz Ricciardo pusi tā pat neiegāja viņa trajektorijā. Un te nevar būt nekādas runas par bīstamu bloķēšanu.

  5. Hamiltons nedabuja sodu, jo Mersedes iesniedza telemetrijas datus Charlijam kur paradijas ka uzreiz pec likuma vins ieverojami samazinaja atrumu lai kompensetu ieguto parsvaru!!!

    rosbergs nesanema sodu jo tiesnesu kameras no augsas bija redzams ka pirmaja likuma epeksa rosbergs bija prieksa Verstopenam , vinu izstuma no trases un vins atgriezas trase prieksa verstopenam tur pat kur bija…

    nu vetels dabuja sodu jo mainija trajektoriju bremzesanas laika..

    • ‘uzreiz pēc līkuma’ (šajā gadījumā pabraukāšanās pa zāli) ātruma samazinājums ir vienkāŗši neizbēgams – ar visādu drazu aplipušās kalošas vienkāŗši ne ļauj paātrināties , ne arī ļauj stūrēt – drusku laiciņš paiet, kamēr notīrās…

    • Hamiltona gadījumā atsaukšanās uz telemetrijas datiem ir stulba atruna! Nu un tad, ka pēc līkuma viņš atdeva iegūto distances pārsvaru?! Daudz būtiskāk, ka Hamiltona tajā pirmajā pagriezienā nemaz nebija. Neviens viņu tur nevarēja apdzīt un neviens viņam nevarēja uztriekties virsū, jo viņa vienkārši tur nebija. Ir absurdi, ka pilots var sacīkstes pirmajā līkumā smagi kļūdīties, taču izvairīties gan no pozīciju zaudēšanas, gan tiesnešu soda.

      • Pilnībā piekrītu Pro ….
        ..visa fiška jau ir tajā, ka braucot ārpus trases Hamis pat samazinot ātrumu tika atpakaļ trasē ātrāk , nekā piloti, kuri šo līkumu izbrauca, tāpēc ātruma samazinājums te neko nenozīmē… pilotiem , kas šo līkumu izbrauca – tas prasīja vairāk laika, nekā Hamim braucot pa taisno pat ar samazinātu ātrumu… arī acīmredzamais to apliecina – sekotāju atstatums palielinājās….

    • Formāli, protams, var atrast, ka Fetela mašīna ir nedaudz pavirzījusies uz kreiso pusi bremzēšanas laikā. tikai pēc būtības viņš pat neiebrauca Ricciardo trajektorijā. Līdz ar to, to nu nekādi nevar uzskatīt par bīstamu bloķēšanu, par ko būtu jāpiešķir sods. Ja uz to lietu skatās tik formāli tad tādiem sodiem var atrast padsmitiem iemeslu un sodāmo jebkurā sacīkstē. Un tad pārstāsim runāt par autosacīkstēm bet gan par daiļbraukšanas ( līdzīgi kā saiļslidošanas ) sacensībām :D.
      Da varbūt vispār nav vērts braukt. Sastājas uz starta Sanāk kopā FIA tiesneši un nolemj kādiem būs būt rezultātiem. VIsi izkāpj, paklanās skatītājiem un iet mājās. Jums ko liekas, ka tagad Ķirzakas smaids būtu jāapsveic ar sacīkstēs izcīnīto pjedestālu? 😛 Jeb arī tomēr ar tiesnešu pielemto? 😀

      • Vermin – neiet runa, bija Fetals tieši Rika trajektorijā vai nebija…iet runa par to, ka Fetels mainīja virzienu…savukārt aizmugurē braucošs pilots vienmēr reaģēs uz katru priekšā braucošā kustību …ātrumā tas nebūtu nekas briesmīgs, bet tāpēc jau ir tāds termins kā trajektorijas maiņa bremzējot, kas ir ļoti bīstama ar to , ka uzbrūkošais pilots bremzēšanas brīdī vairs nespēj reaģēt ne uz kādu priekšā braucošā pilota kustību , pat ne mazāko… tas arī notika ar Riku, jo viņš jau bremzēšanas brīdi vairs nespēja izvairīties no kontakta bremzēšanas brīdī…. tur visa atšķirība.. ātrumā Fettela aizstāvēšanās būtu ikdienišķa, taču bremzēšanas laikā tā kļūst par bīstamu padarīšanu… tāpēc vispār tika radīts tāds noteikumu punkts un termins – ,,trajektorijas maiņa bremzējot,, …

      • ..Vermin – katrā sacīkstē vis nav redzēta pozīcijas aizstāvēšana mainot trajektoriju bremzējot…. pēdējo reizi tādu mēs redzējām Verstapena izpildījumā nesen…. nejauc trajektorijas maiņu ātrumā, kuru ir desmitiem katrā sacīkstē, ar trajektorijas maiņu bremzējot , kas notiek diezgan reti ……..

      • “…. pēdējo reizi tādu mēs redzējām Verstapena izpildījumā nesen…. nejauc trajektorijas maiņu ātrumā, kuru ir desmitiem katrā sacīkstē, ar trajektorijas maiņu bremzējot ” Vucān….ātri paklausies,ko Hamiltons teica…..Verstapens trajektoriju mainiija tieshi bremzeeshanas laikaa,taapeec arii Hamim nekas cits neatlika kaa izbraukt aarpus trases 🙂 shie 2 gadiijumi tgd pasauleee tiek baazti arii tiesnieshiem aciis,kaa var vienu sodiit un otru nee par identisku riiciibu! 🙂 iipashi sacepushies ir Hamja fani,jo deelj Maxa izgaajiena Hamim iespeejams titulu neredzeet 🙂 Tev Vucān atkal juuk aatrumi 🙂

  6. Un varbūt vispār tad piedāvājam F1 sacīkšu rezultātu noteikšanu a la Mexican GP stilā. 😛 Noteikumi vienkārši – sacīkste beidzas, tiek rūpīgi analizēti visi video un telemetrijas dati. par katru izbraukšanu no trases +5 sekundes, par katru formālu trajektorijas maiņu bremzēšanas laikā + 10 sekundes. Pēc divām nedēlām sacīkstes rezultāti ir iegūti un piektdienas vakarā pirms nākošas kvalifikācija rīko iepriekšējās sacīkstes apbalvošanas ceremoniju -. visi priecīgi un laimīgi un galvenais viss objektīvi 😀

  7. Ar šo «čempiona titulu ieguvēja» attieksmi un uzvedību Vettel parādīja ka ar Sarkaniem ir galīgā pakaļā, jo tiklīdz parādās izdevība kautko parādīt, tā arī sākas stress un panika «kaut tik nepa***st, kaut tik nepa***st… vācās pa malām, salašņas!!» stilā.
    Honestijs Blūflags ar savu lamāšanos skaidri parāda ka Sarkanstallī nestrādā un galvas ripos, pretēji Mauricija apgalvotajam «mēs esam pārliecināti par saviem kadriem, mēs strādājam pareizā virzienā — tikai Verstapens visu laiku traucē…».
    Ik palaikam apkopoju domas — manis rakstīto domu komentārus, manis pēc, varat nerakstīt.

  8. Zāles vietā granti tajā līkumā (ar pāris stūmējtiesnešiem kaujas gatavībā, ja kādu reāli izstumj no trases un nav paša kļūda) nākošgad un viss nokārtots.
    Jo viss šis “eposs” sākās (uzreiz pēc starta) un beidzās (F*** no Fetela Čārlija virzienā 😀 ) ar zālītes iepīpēšanu radiatoros…