Lai gan sacīkstes Meksikā beigušās, tomēr emocijas vēl nerimstās. Piedāvājam pēdējo apļu galveno varoņu komentārus par pēdējo apļu notikumiem.

Sebastians Fetels:

“F1LV

“Man liekas, ka visi redzēja pēdējos apļus un manas dusmas bija pamatotas. Kopumā esmu apmierināts, spējām nodemonstrēt lielisku ātrumu, lai gan pēc pirmā apļa atradāmies tikai astotajā pozīcijā. Pēc sacīkstēm devos pie Čārlija Vitinga un atvainojos, tādēļ nesaprotu, par ko tiek celts tracis. Protams, emocijas un adrenalīns lika visu uztvert saasinātāk, tādēļ nedomāju, ka šeit kas sekos.

Danielam es devu tieši tik daudz vietas, cik bija nepieciešams, tomēr viņa lēmums bija pārlieku optimistisks. Centos nosargāt pozīciju, bet mēs sadūrāmies, tomēr, lai sniegtu precīzāku situācijas izklāstu, man nepieciešams vēlreiz noskatīties šo situāciju. Protams, es biju ļoti sarūgtināts par Maksa uzvedību trasē, kas arī noveda līdz šai situācijai.”

Daniels Rikjardo:

“Sebs izdarīja tieši to, par ko pats pēdējā laikā visvairāk ir sūdzējies – mainīja trajektoriju bremzēšanas laikā. Nedomāju, ka šodien viņš ir pelnījis kāpt uz goda pjedestāla. Sacīkstes beigās man bija izdevība veikt apdzīšanas manevru, tomēr bremzēšanas laikā viņš pietuvojās iekšmalai, neatstājot man vietu.

Man nav saprotams arī sacīkšu starts – kā tas ir iespējams, ka, nobloķējot riteņus, izbraucot ārpus trases, nogriežot līkumu, tu vari palikt vadībā? Es uzskatu, ka Luiss bija pelnījis saņemt sodu. Jebkurš tai situācijā būtu pelnījis. Galu galā Makss saņēma sodu, bet Luiss nē. Nezinu, kas viņu manevros bija atšķirīgs, bet, ja tu nobloķē riteņus un izbrauc ārpus trases, tad par to ir jāsamaksā.

Lai gan pēdējos apļos pozīcijas iegūt neizdevās, esmu apmierināts ar rezultātu un to, ka izdevās izjust cīņas azartu, tomēr tikt uz goda pjedestāla būtu bijis īpaši patīkami. Pēdējos apļos inženieris man ziņoja, ka tas ir izdarāms, bet diemžēl man pietrūka divu apļu. Es mīlu sacīkstes un cīņu uz robežas, līdz tiek nobloķētas riepas un mašīnas saskaras, tomēr manevrēšana bremzēšanas laikā man nav pieņemama!”

Makss Verstapens:

“Pēdējos apļos notika tieši tas pats, kas sacīkšu startā – Luiss nogrieza līkumu, iegūstot pamatīgu pārsvaru, Niko arī nogrieza, cīnoties ar mani par otro vietu, bet tad, kad es nogriezu to pašu līkumu, pārsvars netika gūts, jo atrados tieši turpat, kur pirmstam, tādēļ šis lēmums man nav saprotams. Lai gan tika ieteikts atdot pozīciju, tas nebija oficiāli, kā arī tas nebija nekāds takstisks solis, lai palīdzētu Danielam.

Redzēju viņa manevru bremzējot – tas bija bīstams un viņš nav sapratis, kā tas strādā. Daniels viņam bija jau blakus, bet Fetels uzgrieza viņam virsū, izraisot kontaktu un tad sāka klaigāt pa radio. Nezinu, cik reižu viņš nolamājās, bet, manuprāt, viņam būtu jādodas atpakaļ uz skolu, lai apgūtu manieres. Viņš ir ļoti dusmīgs čalis.”

[socialpoll id=”2397326″]

55 KOMENTĀRI

  1. Ja jau Vettels izdarīja to pašu par ko agrāk sūdzējās;citējot Ric,tad nafig tās reizes neviens netika sodīts?! Ric sanāk runā muļķības?! Hamiltonam arī ir ko teikt tad šajā sakarā,kad Max bremzējot mainīja trajektoriju….tā kā tiesnešus ziepēt vajag!

  2. Formula paliek neskatāma. ja Hamiltons paliek bez soda par trases saīsināšanu,Rosbergs arī,Verstapens tik bezkaunīgi saīsina trasi un nepalaiž gar;am Fetelu,bet savukārt Fetelam uzliek tik neiedomājamu sodu par incidentu ar Rikjardo-ko te piebilst-korumpētība. Redbul un Mercedes ir “neaizskaramo”statusā. Ko Rikjardo domāja,kad centās ielīst līkumā spraugā,kur tam nepavisam nebija vietas-vai cerēja,ka Vetels šo tā vienkārši laidīs garām. Gatavais sviests.

      • Vermin – Tev taisnība , Rosis tika izspiests…taču vēlāk Rosim bija izvēle – braucot pa zāli censties atgriezties līkumā , vai vai iztaisnot stūri, un braukt taisni ..tā nu bija Niko izvēle, un tālāk jau Maxis ir ņipričom , kā izvēlējās izkļūt no šīs situācijas Rosbergs… pareizi būtu censties atgriezties trasē līkuma robežās , zaudējot pozīcijas, un tad jau toč varētu skatīties ,cik Makša manevrs bija netīrs ….bet Rosbergs izlēma citādāk…. Rosis pat takā gribēja atgriezties līkumā, taču saprotot ,ka pozīciju zaudēs, iztaisnoja stūri un brauca taisni…

      • Skatos video….Rosbergs izstaisnoja stuuri,lai zaliitee neuztaisiitu sauliiti…taapeec arii aizbrauca taisni…
        “Rosis pat takā gribēja atgriezties līkumā, taču saprotot ,ka pozīciju zaudēs, iztaisnoja stūri un brauca taisni…” Ja Rosbergs buutu kaut ko taadu gribeejis,tad vinjsh F1 nemaz nebrauktu,to tikai var gribēt Vucāns un noteikti tā arī izdarītu,tad skatītājiem būtu ko redzēt kā Tu pa zālītī piruetes taisi 😉

      • Redzi Vucān, katriem noteikumiem ir ne tikai burts bet arī gars. un konkrēto noteikumu gars ir tāds , lai tos pārkāpjot netiktu gūtas negodīgas priekšrocības. Tad redzi Verstapena un Rosberga gadījumā, tās nebūtu godīgas priekšrocības, ja Verstapens būtu nonācis priekšā Rosbergam. viņu rupji izsitot no trases. Tāpēc es te neredzu nekādu pamatu kaut ko pārmest Rosbergam. Verstapena un Fetela gadījumā ir pavisam citādi, Verstapens varēja palikt priekšā Fetelam tikai izbraucot no trases – tātad paliekot priekšā viņš ir guvis negodīgas priekšrocības. Un te nav un nevar būt nekādas vajadzības pētīt kurs bija priekšā tajā brīdī , kad Verstapens pameta trasi un cik tāds ceļš ir īsāks vai garāks. Tikai tā skatot šos noteikumu punktus tiem ir kaut kāda loģiska jēga

      • Fan – pilnībā nepiekrītu…tā kā šīs sezonas laikā esi pierādījis, tad detaļām Tu nepievērs nekādu uzmanību…taču katra formulas un pilota darbība/kustība par kautko liecina…. Rosbergam nebija gluži tā pati situācija ,kāda bija Maxim… Rosbergs pārbremzējot riteņus ,,gāja pa taisno,, ārpus trases robežām , un mašīnas ,,peldēšanas,, nebija nevienā vietā…gluži otrādi – Rosberga ātrums bija pietiekami mazs, lai Rosbergs NESASLĪDOT vēl spētu mainīt savu virzienu tajā sekundes desmitdaļā, kad lēma braukt taisni, vai tomēr griezt atpakaļ līkumā..tāpēc par formulas nestabilitāti un iespējamo sanešanu nevar būt pat runas… savukārt Maxa gadījumā pilnīgi pretēji – atšķirībā no Rosberga , Maxa formulai jau pārbremzēšanas brīdī aizmugure peldēja prom , un iebraucot zālē tikai formulas iztaisnošana ļāva situāciju glābt… divas krasi atšķirīgas situācijas Fan…tā kā Tu detaļām uzmanību nepievērs – tas protams Tev neko neizsaka…bet nu – lai jau tā būtu …

      • Vucān….gribētu redzēt kā Rosb izdotos zālītē sagriezt stūri un neuztaisītu saulīti 😉
        Piedod man nav tādas spējas kā Tev,es nemāku lasīt pilotu domas kā Tu 😉

      • Vermin – pilnībā Tev piekrītu par Rosbergu vs Maxi …. – lieta ir tāda – soda būtība ir atkarīga no tā , kādas sekas ir izraisījusi konkrēta situācija…… jo kā saka – ja jau soda par trases īsināšanu, tad jau būtu jāsoda arī tas, kurš izbraucot ārpus trases zaudē piemēram tur 10 vietas..neloģiski vai ne??? …tāpēc ir svarīgas sekas, ko radījis konkrēts manevrs…. tāpēc pilnībā Tev piekrītu, ka ja Rosbergs būtu zaudējis pozīciju , Verstapenam no tā jau būtu riekšrocības un tad jau Maxis būtu sodāms..
        Tākā Rosbergs atgriezās trasē tādā veidā, ka Maxis no tā neko neieguva, tātad Maxim nekādas priekšrocības nevar piešūt, jo tādu vienkārši nebija…. un šajā brīdī kārtis nostājas Makša pusē, jo tālākais ir atkarīgs jau no Rosberga, kādā veidā viņš atgriezīsies trasē – noīsinot trasi ,vai tomēr cenšoties iegriezt līkumā , bet jau esot ārpus trases…un tā jau ir pavisam cita situācija….

        par Fetelu vs Maxi gan nevaru piekrist, jo te situācija bija daudz savādāka..kā jau Fanam izskaidroju… ja Rosbergam bija izvēle, kādā virzienā atgriezties trasē, tad Maxim tādas izvēles vairs nebija, jo viņa formula atšķirībā no Rosberga norāvās jau bremzēšanas brīdī esot vēl uz asfalta – un tālākais Makša virziens pa zāli bija tikai sekas tam, lai spētu savākt formulu…jā , no vienas puses viņš saglabāja savu vietu un guva priekšrocību..bet no otras puses – cita varianta kā rīkoties Makšam vairs nebija..cits variants būtu tikai nevākt formulu un ļaut tai saslīdēt….tad kurš pilots ir sodāmāks – tāds pilots, kuram ir izvēle , kā rīkoties tālāk, vai tāds pilots, kuram izvēles vairs nav?? detaļas Vermin..visu izšķir detaļas un nianses…
        ja ne šīs detaļas, tad tas noteikums kļūst tik apsurds, ka jebkurš pilots kļūst par sodāmu , pat ja viņš izbrauc no trases ne savas vēlmes pēc, un pat ja apmet kaut 10 saules slīdot pa zāli , atgriežoties trasē nezaudējot vietu , jo slīdot pa zāli līdz līkuma izejai tas šā vai tā kļūst par tuvāko ceļu līdz trasei un līkuma noīsināšanu ….viss atkarīgs no detaļām , manevra cēloņiem un sekām….

      • Fan – ļoti vienkārši – ja tava formula bremzēšanas brīdī nepeld prom , un izbrauc ārpus trases taisnvirzienā , tad tev ir ļoti lielas iespējas NESASLĪDĒT … un tu pat vēl vari manevrēt , bez sekām…līdzīgi kā pilotiem reizēm skaistā līnijā sanāk atgriezties trasē pēc ekskursijām ārpus trases(tas nozīmē, ka ātrums ir pietiekami mazs, lai spētu noturēt formulu bez koriģēānas) ….savukārt ja formula kļūst nestabila jau bremzēšanas brīdī, tad iebraucot zālē bez virziena koriģēšanas tu diezgan droši uzmetīsi sauli… ir liela atšķirība, kādā stāvoklī atrodas formula tajā brīdī, kad izbrauc ārpus trases uz nevēlama seguma….

      • Edgar nu taču paskaties uzmanīgi Verstappen vs Vettel video Par kādu formulas nesavākšanu var būt runa, ja Max pat nemēģināja bremzēt. Nebija nekādu kūpošu riepu… viņš vienkārši redzēja, ka viņš tuvākajā likumā būs ārmalā un tāpēc zaudēs, un slaidi pārbrauca pāri trasei un pa zālīti ( samērā līdzens, tāpēc maz riska ) apejot pagriezienu palika priekšā.
        BTW tur vēl nekur nebūtu rakstīts, ka Max nākošajā pagriezienā nevarētu atgūt zaudēto, jo tur viņš būtu iekšmalā. Bet viņs izvēlējās palikt priekšā negodīgā veidā.

  3. Neba velti mexikāņu mēlei kājas aug visai nepastarpināti no latīņu..

    QVOD LICET JOVI, NON LICET BOVI

    mexikas soģu brigāde:

    Garry Connelly (AUS): FIA funkcionārs, bij. rallists
    Silvia Bellot (ES): karjeras tiesnese iekš FIA. Par sportiskiem pašas sasniegumiem jeb vismaz gaitām infa ļo-o-oti trūcīga
    Danny Sullivan (US): ex. driveris plašā spektrā sacīkšu sēriju
    Jorge Rodriguez – nekāda infa angļuvalodīgajā inetā sarokama naf. Pieņemu, ka vietējs mexikāņu funkcionārs.

    • p.s. Fan – esot zālē tu vari manevrēt tikai pie viena noteikuma – ja ātrums to atļauj , jeb, ja tas ir pietiekami mazs, lai formula neizslīdētu…ja tā nebūtu – visi kā viens mētātu saules izbraucot ārpus trases, bet nu tā tas nav …viss atkarīgs no ātruma tajā brīdī….

    • Vermin – beidz šitik nežēlīgi jokot :)..ja Maxis pirms tā manevra nebūtu bremzējis – viņš atrastos kautkur Texasas reindžera kabinetā, pagrābis sev līdzi kāda Meksikāņa cepuri , nokaitinot pašu Čaku Norisu 😀 …. ja nopietni Vermin – pirmkārt ne katru reizi riteņi nobloķējas un rada dūmus bremzējot, ja ātrums ir stipri virs vēlamā, tad gan, jo tad pilots pa pilno mauc uz bremzēm…taču simtiem reižu ir redzēts tas, kā pilots vienkārši tālu ārmalā vai ar plašāku loku, ja līkuma konfigurācija to atļauj…tāpēc ne katru reizi riteņi bloķējas..

      ,,BTW tur vēl nekur nebūtu rakstīts, ka Max nākošajā pagriezienā nevarētu atgūt zaudēto, jo tur viņš būtu iekšmalā. Bet viņs izvēlējās palikt priekšā negodīgā veidā.,,

      ..Tu tiešām domā, ka F1 pilots šādas nianses nezina un izvēlas sliktāko variantu?? da beidz …tāpēc tie ir f1 piloti, jo viņi visdažādākās situācijas savas dzīves laikā izstudē tūkstošiem reižu.. Makša problēma arī bija tāda, ka bremzēšanas brīdī uz sekundes simtdaļu viņa priekšgals noraustījās, kas ir skaidra zīme tam, ka formulai sākas neizbēgama nestabilitāte… un man šķiet ka Tev būtu jāzina, ko nozīmē tas, ja formula kļūst nestabila kaut uz sekundes tūkstošdaļu….ar t var pietikt ziepēm… tāpēc tevis pieminēto labāko variantu Maxis nespēja izpildīt, jo bija jāglābj šī situācija…. paskat kā formulas priekša noraustās bremzēšanas brīdī Maxim un Rosbergam..atšķirība milzīga…..

      • Nē viņš apzināti izvēlēja priekš sevis drošāko bet negodīgu variantu – jo bija jau šajā sacīkstē redzējis , ka tā ir droši.

      • ….šāds triks neietu cauri Vermin, jo tad Verstapens nemaz tik agresīvi nebremzētu pirms tā līkuma nokūpinot sev riepas , riskējot tādā veidā izplēst caurumu un bremzēšanas laikā sagriezties, kas gandrīz jau notika..no sagriešanās Maxi paglāba tieši šī
        līkuma nogriešana, jo brīdī, kad riteņi bloķējās, formulu jau sāka svaidīt…. Maxis izdarīja pareizi atlaižot vaļā bremzes riteņiem bloķējoties, jo ja viņš turpinātu bremzēt vēl vairāk , tad jau zālē iebrauktu sāniski…
        protams mani kārtējo reizi pārsteidza Fans , kurš apgalvoja , ka Maxam nevienā vietā riteņi nedūmoja..nu tur – nav ko piebilst…ceru, ka Fans sacīksti ir noskatījies un nevadās tikai pēc f1.lv rakstiem 😀

      • p.s. …vēl līdzīgi es varu spriest par tiem, kas apgalvo ,ka Hamis pietiekami atlaidis gāzi un nav neko ieguvis, tāpēc izvairījies no soda…. nu tad kā lai nosauc to, ka pirms Hamja izlidošanas sekotāji bija labi ja sekundi aizmugurē, a pēc viņa trases noīsināšanas šie bija divreiz lielākā atstatumā aiz viņa….? kur tur neieguvums protams grūti saprast…

        Tas pats ar Fetelu un Rikjardo.. Austins apgalvo, ka Sebs MAZLIET pabīdījies uz Rika pusi..a video redzams, ka viņš to dara vismaz 40 metru garumā (visa taisnā gabala laikā pirms līkuma), .kas vēl pie tam arī izsauc Rika smago bremzēšanu un riteņu bloķēšanos…. un kā laikā varēja saskaitīt vismaz līdz divi…ja tas ir drusciņ, nu tad……………………………..nu sorry veči…. neredzam vai negribam redzēt??

      • Lūdzu Vucān parādi,kur es kaut ko tādu teicu:”mani kārtējo reizi pārsteidza Fans , kurš apgalvoja , ka Maxam nevienā vietā riteņi nedūmoja…” kārtējo reizi putra Tavā galvā,jo par kūpošām riepām liekās Vermins teica nevis es….atkal kārtējo reizi pats savā sulā vāries 😀

      • Vucāna kārtējais purkšķis…:”Austins apgalvo, ka Sebs MAZLIET pabīdījies uz Rika pusi..a video redzams, ka viņš to dara vismaz 40 metru garumā (visa taisnā gabala laikā pirms līkuma), .kas vēl pie tam arī izsauc Rika smago bremzēšanu un riteņu bloķēšanos…. un kā laikā varēja saskaitīt vismaz līdz divi…ja tas ir drusciņ, nu tad……………………………..nu sorry veči…. neredzam vai negribam redzēt??” Tad nu luudzu pats paskaties video veelreiz un veelreiz…Vettels Ric atstaaja pietiekami vietas…vinjam pat nebija jaanobrauc no trases…Vucānam saprašana par gonkām kārtējo reizi pierādāma kā apaļa 0 😉

      • Protams Vucān , kāda mārrutka pēc riskēt saplēst riepas mēģinot braukt godīgā cīņā pa trasi, ja var mierīgi atlaist bremzes un pa zālīti noīsinot trasi pārbraukt pat lielākā ātrumā kā to var izdarīt braucot pa trasi, kurā kaut kādi idioti līkumu uztaisījuši, pa kuru izbraucot jāsabremzējas 😀 Un ja nu pēc tam vēl var apgalvot ka taisne ( jeb citiem vārdiem, ka trījstūra viena mala tikpat gara kā divas pārējās ) ir tikpat gara kā līkums, tad vispār nav problēmu 😀

  4. …vienkārši vaaaaauuuuuuu.. īsta paraugstunda ,,studentiem,, cik tālu var iet bezjēgā….šito jāsaglabā zelta arhīvos uz mūžīgiem laikiem…
    …..pēc sportiskās būtības jāsoda nebija neviens , jo tās tomēr ir sacensības ,un lai pirms vairākiem gadiem būtu iespēja redzēt kautko šim līdzīgu – būtu bijis neiedomājami…
    …es teiktu tā – vai nu sodiet pēc panta un visus, kurus būtu jāsoda, vai arī nesodiet nevienu….viens no diviem…..

    Nerunājot par to, ka abi Mercedesi nodrošināja savas vietas pēc starta ar saīsināšanas palīdzību (Rosis pat atguva pozīciju, jo ja nebūtu aizbraucis taisni , griežot līkumā plaši neizbēgami būtu zaudējis Maxim) tika sveikā cauri , kad tiesneši tajā brīdī malkoja tēju, uz otro sacīkstes daļu visi atmodās 😀
    ….

    nu tad ko – ja sodiet par šādiem pārkāpumiem, tad sodiet vai nu visus, kas tos veic, vai nesodiet nevienu..

    …kādos gadījumos trases noīsināšana būtu jāsoda?? svarīga detaļa sodu piešķiršanā par trases noīsināšanu ir tieši katra incidenta izpēte…jeb – ko un cik pilots ar to ir ieguvis…. vai ir gūts kāds pārsvars vai nav…. Makša gadījumā viņam vēl noveicās , ka spēja zālē neaslīdēt, jo uz brīdi aimugurējie riteņi tā i prasījās uz sānslīdi… šī iemesla dēļ Max nemaz neko neieguva attiecībā pret Fetelu , tāpēc piekrītu Makša apgalvojumam ,, pārsvars netika gūts, jo atrados tieši turpat, kur pirmstam, tādēļ šis lēmums man nav saprotams. Lai gan tika ieteikts atdot pozīciju, tas nebija oficiāli,, …. tur jau ir tā atšķirība – cik daudz tu esi ieguvis ar izbraukšanu ārpus trases…. vēlāk Maxis visu darīja pareizi – pat ja viņam oficiāli tiktu paziņots atdot pozīciju – kamdēļ viņam tas būtu jādara no komandas interešu viedokļa?? pirmkārt no soda šā vai tā neizvairītos, otrkārt pjedestāls šā vai tā nespīdētu…es rīkotos tieši tāpat kā Maxis šajā gadījumā…..

    bet ņemot vērā jau bijušās sacīkstes atkal Maxis netika sodīts par tādu pašu manevru kā Fetelam ….nu un protas pērle bija Hamiltons Monako, kad par līkuma noīsināšanu guva labāku paātrinājumu, neļaujot Rikjardo veikt manevru…… tāpēc- idiotisma tiesāšanas paraugstundu šosezon daudz un sakarā gandrīz ar katru pilotu….. tāpēc ja sodam ,tad sodam visus ..ja nesodam, tad nesodam nevienu…..

    Par Fettelu man tas bija saldais ēdiens tā viena iemesla dēļ, ka manās acīs tālu ir no ,,pilota čempiona,, uzvedības , kā arī līmeņa….diezgan liela vilšanās pēdējos gados gan Fetela, gan Hamiltona izskatā…

    ..par Rosbergu runājot – vēl līmeni zemāks…tituls tiks izvilkts , nevis izcīnīts…kamēr Hamis spēj kontrolēt sacīksti , tikmēr Rosbergs nespēj darbu izdarīt maximāli jau visas sezonas laikā….

    ..par tiesāšanu kopumā man prieks, ka dažs labs beidzot šeit sāk aprast politisko piegaršu..man tiešām prieks….jo nekāda loģika nestāv šādai tiesāšanai pāri – īpaši , ka mēs nedzirdam nekādas nožēlas vai kļūdu atzīšanu no tiesnešiem viņu darbā…tātad tā tam visam jābūt…..

    • …bāc Fan – es laikam Tev alus kausu būšu parādā….nogļučīju – atvainojos Tev …. tas bija domāts par Vermina frāzi.. ,,Par kādu formulas nesavākšanu var būt runa, ja Max pat nemēģināja bremzēt. Nebija nekādu kūpošu riepu… ,, ..

      atvainojos…..

    • Fan – sorry , bet atļaušos Tev nepiekrist…. Fetelam bija gana daudz vietas labajā pusē, lai tur pavirzītos un atstātu Rikam vietu…visa problēma bija tā, ka incidents notiek tieši bremzēšanas laikā, un bremzēšanas apstākļos Fetelam atrodoties trases pašā viducī, kur Riks viņu negaidīja – Fetelam sākot bremzēt šādā stāvoklī sāk kūpēt riepas , un pilnīgi tas pats notiek ar Rikjardo , kura riepas vienkārši ieķeras Fettela formulas sānos…. braucot ātrumā nekas tāds nenotiktu – Riks padotu vēl vairāk uz sāniem un iespējams ar diviem riteņiem izbrauktu zālē, lai izvairītos no kontakta, bet tā kā tas viss notika bremzēšanas laikā, tad brīdī kad viņiem abiem jau kūpēja ripuki – mainīt virzienu neviens no viņiem vairs nespēja, jo formula kļūst nevadāma riteņiem bloķējoties..tieši tāpēc abi kā salipušu izslīdēja tālu trases ārmalā… pilota vaina (Fettela) bija tā, ka viņš nepalika sākotnējā trajektorijā bremzēšanas laikā, kas izsauca Rika nespēju no viņa izvairīties, tākā Rikam sāka bloķēties riteņi… tieši ar to kustības maiņa bremzējot ir bīstama un uzskatāma par pārkāpumu…. nebūtu Fetels pavirzījies uz trases vidu – nebūtu Rikam jau bremzējot no viņa jāizvairās, ko viņš protams izdarīt vairs nevarēja……..

      • p.s. to visu var darīt braucot ātrumā , nevis bremzēšanas laikā …tur tā lielā atšķirība…

    • Vermin – Tu taču saproti, ka Verstapens nebūtu tik dumjš kūpinot riepas pirms trases noīsināšanas….ja tas būtu tīšām – tu nekādus dūmus neredzētu , un Verstapens vienkārši aizbrauktu taisni..savukārt inscinēt riteņu bloķēšanos un dūmus apzināti būtu ļoti muļķīgi, jo tas būtu risks gan saslīdēt, gan izplēst riepā caurumu… vai arī Tu esi skatījies kādu citu video un neredzi, ka Verstapens nokūpina riteņus bremzējot maksimāli pirms šī līkuma???? vai arī tavuprāt riteņus nokūpina piedodot gāzi??? 😀 😀 😀

  5. Vermin, nu tad protams neviens tur nebrauktu. Nāk prātā Bahreina un Padro de la Rosa. Vinš tur slidinājās pa asfaltētajām drošības joslām. Nu pilotus var saprast, sacīkstes tomēr, lēmums jāpieņem sekundes 1/10 vai pat 1/100 laikā, tas nav kā kādā advokātu kantora sapulcē, kur var tam var veltīt ilgas stundas. Es varbūt VES vietā darītu tāpat, jo palaists garām, ir palaists garām, bet nepalaists garām….tur varbūt daudz variantu. Kaudze subjektīvu tiesnešu lēmumu un tā tālāk. Trešo vietu RIC būtībā izkārtoja VES. Ja vinš būtu VET palaidis…VET aizripinātu līdz 3 vietai un punkts. Tagad vinš satracināja VET līdz baltkvēlei, VET labi saprata, RIC pat i tuvumā nebūtu ja ne VES. RIC uzbrukums VET nervi pa gaisu nu arī tiesnešiem , kas jālemj un
    finālā RIC – trešais. Būtībā, nepelnīti jo VES rīcība, par kuru vinš saņēma SODU deva iespēju RIC uzbrukt – kur uz soda uzrāvās VET. Tā divos vārdos un prasti sakot – nu sačakarēja abi komandas biedri sacīksti VET :)))

    • Tieši tādēļ jau Tāli es tik kategoriski pret to iebilstu, ka zem godīgas cīņas karoga faktiski tiek izdarīts kaut kas tāds , kurā no godīgas cīņas rezultātā veidota iznākuma vairs nav ne smakas. Tas ir amorāli.

  6. …mani vispār pārsteidz jau tas vien, ka tiesāšanas lēmumi tiek pieņemti pāris minūšu laikā..tas vien jau izsaka to, ka šie pārkāpumi ne grama netiek izmeklēti, jo šādos incidentos ir vajadzīga ļoti un ļoti pamatīga analīze – mini izmeklēšana, kas sastāv no detaļām un niansēm, un rezumē būtu jāsniedz vismaz pēc vairākām stundām, ja ne ilgāk…incidentos ,,pirmais acu skats,, vienmēr ir mānīgs, jo beigās visu izšķir nianses….

  7. nesaprotu, kas notiek jau veselu nedēļu… vienam rakstam var pievienot komentu, citam nevar.. vai tā ir kāda kļūme manā kompī, vai F1 lv lapā?? veči , Jums tā nav?????

    Fan , tāpēc es atbildēšu uz Tavu komentu šajā rakstā…

    fans81
    02/11/2016 at 12:23 Pieslēgties, lai rakstītu komentāru
    “…. pēdējo reizi tādu mēs redzējām Verstapena izpildījumā nesen…. nejauc trajektorijas maiņu ātrumā, kuru ir desmitiem katrā sacīkstē, ar trajektorijas maiņu bremzējot ” Vucān….ātri paklausies,ko Hamiltons teica…..Verstapens trajektoriju mainiija tieshi bremzeeshanas laikaa,taapeec arii Hamim nekas cits neatlika kaa izbraukt aarpus trases shie 2 gadiijumi tgd pasauleee tiek baazti arii tiesnieshiem aciis,kaa var vienu sodiit un otru nee par identisku riiciibu! iipashi sacepushies ir Hamja fani,jo deelj Maxa izgaajiena Hamim iespeejams titulu neredzeet Tev Vucān atkal juuk aatrumi

    0 3 Novērtē!

    …. Fan – pilnīgi pareizi – Verstapens veica aizliegtu manevru..sodāmu manevru…bet te arī ir viens bet – soda pamatojums ir krasi atkarīgs arī no viena svarīga aspekta – kādas sekas kurš manevrs ir izraisījis…. Verstapens pēc būtības pārkāpa likumu – to pat es atzīstu.. no otras puses – kontakta nebija..un es varu pateikt kāpēc.. – tāpēc ka visu izšķir konkrēta līkuma konfigurācija…. tā kā Hamis atradās līkuma ārmalā tajā brīdī , tad viņš arī izvēlējās vienīgo pareizo lēmumu – braukt taisni, taču ja pilots atrodas līkuma iekšmalā, kā Rikjardo, tad viņam neder variants – braukt taisni .. – kontakts kļūst neizbēgams, kas arī notika Rika gadījumā… tiesneši kontaktus uztver asāk ….un tomēr arī nezkatoties uz to ja jau sodam , tad sodam visus… tākā kontakta nebija – Maxis bija pelnījis vismaz 5 sek sodu vai vietas atdošanu…bet Fettela sodam bija jābūt vēl bargākam , jo kontakts bija, kas ir daudz nopietnāk…. bet galu galā Tev piekrītu Fan – ja sodam, tad sodam visus..ja nevienu, tad nevienu..bardaks bija un būs…..

  8. … gaiss ir apostīts un pārostīts no pilotu puses – turpmāk varētu tēmēt augstāk… kāds varētu mēģināt aizvadīt veselu sacīksti ar viena tipa riepām…likumi nestrādā kā nekā , tad aiziet uz pilnu klapi… ,,Charlie said – ou , its nothing special,, 😀 …