Friday, October 31, 2025
spot_img
SākumsF1Meksikas GP ātrākie apļi un statistika

-

spot_img

Aizvadītajā nedēļas nogalē notikušajās F1 sacīkstēs Meksikā Luisam Hamiltonam ar 51. uzvaru karjerā izdevās panākt leģendāro francūzi Alenu Prostu, kurš jau paguvis nokomentēt, ka “Mercedes” braucēja triumfu sērija noteikti turpināsies. Vienīgais braucējs, kam karjeras laikā izdevies gūt vairāk panākumus ir Mihaels Šūmahers ar 91 uzvaru.

Meksikas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Dzinējs Rezultāts Aplis
1 D. Rikjardo Red Bull TAG Heuer 1’21”134 53
2 S. Fetels Ferrari Ferrari 1’22”497 61
3 K. Raikonens Ferrari Ferrari 1’22”512 47
4 L. Hamiltons Mercedes Mercedes 1’22”596 66
5 N. Rosbergs Mercedes Mercedes 1’22”792 43
6 M. Verstapens Red Bull TAG Heuer 1’22”887 66
7 K. Magnusens Renault Renault 1’23”146 53
8 R. Grožāns Haas Ferrari 1’23”278 53
9 N. Hulkenbergs Force India Mercedes 1’23”288 50
10 E. Gutjeress Haas Ferrari 1’23”456 63
11 V. Botass Williams Mercedes 1’23”540 65
12 F. Masa Williams Mercedes 1’23”576 64
13 S. Peress Force India Mercedes 1’23”607 62
14 D. Kvjats Toro Rosso Ferrari 1’23”618 59
15 F. Nasrs Sauber Ferrari 1’23”657 58
16 F. Alonso McLaren Honda 1’23”668 69
17 Dž. Batons McLaren Honda 1’23”777 70
18 M. Ēriksons Sauber Ferrari 1’24”340 65
19 K. Sainss Toro Rosso Ferrari 1’24”467 52
20 Dž. Palmers Renault Renault 1’24”574 64
21 E. Okons Manor Mercedes 1’24”964 43

Tā kā šī bija Hamiltona pirmā uzvara Meksikā, vienīgās divas šobrīd kalendārā esošās trases, kur britu braucējs vēl nav guvis panākumu ir Baku un Interlagosa, kur Hamiltons startējis deviņas reizes. Tā kā uzvara Brazīlijā dāvātu Rosbergam čempiona titulu, Hamiltona faniem jācer, ka trīskārtējais pasaules čempions lauzīs savu melno sēriju Brazīlijā. Brāļu Rodrigesu trase bija 24. vieta, kur Hamiltonam izdevies gūt pole position, nevienam citam braucējam tas nav izdevies vairāk kā 22 trasēs.

- Reklāma -

“Mercedes” komandai izdevies kļūt par pirmo komandu, kas izcīnījusi 17 uzvaras vienas sezonas laikā. Lai gan gadu gaitā sacīkšu skaits ir strauji audzis, tomēr nevar noliegt, ka komanda pēdējo trīs sezonu laikā nodemonstrējusi neticami dominējošu sniegumu.

Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena pēc Maksam Verstapenam piešķirtā soda kāpa “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels, tomēr arī viņš vēlāk no 3. vietas atvadījās. Šī nav pirmā reize, kad Fetels kāpj uz goda pjedestāla, bet vēlāk tiek atbīdīts uz piekto vietu – 2012. gadā par Batona apdzīšanu ārpus trases robežām otrajā vietā finišējušajam Fetelam tika piešķirts 20 sekunžu sods. Pavadītie apļi vadībā gan ļāva Fetelam apsteigt Prostu un karjerā pavadīto apļu vadībā skaita ziņā viņš zaudē vien Šūmaheram, Sennam un Hamiltonam.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Tikmēr Fetela komandas biedrs Kimi Raikonens Meksikā aizvadīja savas 250. sacīkstes. Kvalifikācijas braucienos somu braucējs uz starta ir izgājis 251 reizi, tomēr nestartēja “Michelin” boikotētajā 2005. gada ASV GP izcīņā. Raikonens ir tikai septītais braucējs, kurš sasniedz šo robežu, neraugoties uz divām izlaistām sezonām, kad ledusvīrs pilnveidoja sevi kā rallija braucējs.

Fetela sods ļāva trešo vietu čempionāta kopvērtējumā nodrošināt Danielam Rikjardo, kurš, pateicoties atšķirīgai riepu stratēģijai, pēdējos apļos brauca ar jaunākām un mīkstākām riepām kā konkurenti, tādējādi uzrādot sacīkšu ātrāko apli, kas bija par vairāk kā 1.3 sekundes ātrāks par Fetela iespēto.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Lai gan “Williams” braucēju sniegums trasē šogad nav no spožākajiem, tomēr komanda kārtējo reizi paveica pašu ātrāko pitstopu Masas mašīnai, kamēr Valteri Botass sacīkšu laikā attīstīja 372.54 km/h lielu ātrumu, kas tikai par 0.06 km/h atpaliek no Huana Pablo Montoijas 2005. gadā Moncā sasniegtā. Kvalifikācijas režīmā “Williams” gan šogad Baku apliecināja, ka iespējams attīstīt pat 378 km/h lielu ātrumu.

Grafiks: F1.com
Grafiks: F1.com

Lai gan pēdējos apļos notika vairāki kontakti starp vadošajiem braucējiem, tomēr visiem izdevās veiksmīgi sasniegt finišu. Tas liedza punktos tikt vienīgajai F1 komandai, kas šogad ir sausā – “Sauber”. Pēc sadursmes pirmajā aplī boksos devās Ēriksons un nolēma vairāk riepas nemainīt. Ja zviedru braucējam būtu izdevies tikt pie punkta, tas gandrīz droši nozīmētu pamatīga izmaiņas (pērn tie būtu 14 miljoni USD) finansējuma sadalē starp “Sauber” un “Manor” komandām.

Asas cīņas netrūka arī peletona lejasgalā – cīņā par 17. vietu, kur Kevins Magnusens pārspēja Daņilu Kvjatu, abus braucējus finišā šķīra vien 0.001 sekundes.

Grafiks: FIA
Grafiks: FIA

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS