Aizvadītajā nedēļas nogalē notikušajās F1 sacīkstēs Meksikā Luisam Hamiltonam ar 51. uzvaru karjerā izdevās panākt leģendāro francūzi Alenu Prostu, kurš jau paguvis nokomentēt, ka “Mercedes” braucēja triumfu sērija noteikti turpināsies. Vienīgais braucējs, kam karjeras laikā izdevies gūt vairāk panākumus ir Mihaels Šūmahers ar 91 uzvaru.
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis | 
| 1 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1’21”134 | 53 | 
| 2 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’22”497 | 61 | 
| 3 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’22”512 | 47 | 
| 4 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’22”596 | 66 | 
| 5 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’22”792 | 43 | 
| 6 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1’22”887 | 66 | 
| 7 | K. Magnusens | Renault | Renault | 1’23”146 | 53 | 
| 8 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1’23”278 | 53 | 
| 9 | N. Hulkenbergs | Force India | Mercedes | 1’23”288 | 50 | 
| 10 | E. Gutjeress | Haas | Ferrari | 1’23”456 | 63 | 
| 11 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’23”540 | 65 | 
| 12 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’23”576 | 64 | 
| 13 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’23”607 | 62 | 
| 14 | D. Kvjats | Toro Rosso | Ferrari | 1’23”618 | 59 | 
| 15 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’23”657 | 58 | 
| 16 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’23”668 | 69 | 
| 17 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’23”777 | 70 | 
| 18 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’24”340 | 65 | 
| 19 | K. Sainss | Toro Rosso | Ferrari | 1’24”467 | 52 | 
| 20 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1’24”574 | 64 | 
| 21 | E. Okons | Manor | Mercedes | 1’24”964 | 43 | 
Tā kā šī bija Hamiltona pirmā uzvara Meksikā, vienīgās divas šobrīd kalendārā esošās trases, kur britu braucējs vēl nav guvis panākumu ir Baku un Interlagosa, kur Hamiltons startējis deviņas reizes. Tā kā uzvara Brazīlijā dāvātu Rosbergam čempiona titulu, Hamiltona faniem jācer, ka trīskārtējais pasaules čempions lauzīs savu melno sēriju Brazīlijā. Brāļu Rodrigesu trase bija 24. vieta, kur Hamiltonam izdevies gūt pole position, nevienam citam braucējam tas nav izdevies vairāk kā 22 trasēs.
“Mercedes” komandai izdevies kļūt par pirmo komandu, kas izcīnījusi 17 uzvaras vienas sezonas laikā. Lai gan gadu gaitā sacīkšu skaits ir strauji audzis, tomēr nevar noliegt, ka komanda pēdējo trīs sezonu laikā nodemonstrējusi neticami dominējošu sniegumu.
Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena pēc Maksam Verstapenam piešķirtā soda kāpa “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels, tomēr arī viņš vēlāk no 3. vietas atvadījās. Šī nav pirmā reize, kad Fetels kāpj uz goda pjedestāla, bet vēlāk tiek atbīdīts uz piekto vietu – 2012. gadā par Batona apdzīšanu ārpus trases robežām otrajā vietā finišējušajam Fetelam tika piešķirts 20 sekunžu sods. Pavadītie apļi vadībā gan ļāva Fetelam apsteigt Prostu un karjerā pavadīto apļu vadībā skaita ziņā viņš zaudē vien Šūmaheram, Sennam un Hamiltonam.

Tikmēr Fetela komandas biedrs Kimi Raikonens Meksikā aizvadīja savas 250. sacīkstes. Kvalifikācijas braucienos somu braucējs uz starta ir izgājis 251 reizi, tomēr nestartēja “Michelin” boikotētajā 2005. gada ASV GP izcīņā. Raikonens ir tikai septītais braucējs, kurš sasniedz šo robežu, neraugoties uz divām izlaistām sezonām, kad ledusvīrs pilnveidoja sevi kā rallija braucējs.
Fetela sods ļāva trešo vietu čempionāta kopvērtējumā nodrošināt Danielam Rikjardo, kurš, pateicoties atšķirīgai riepu stratēģijai, pēdējos apļos brauca ar jaunākām un mīkstākām riepām kā konkurenti, tādējādi uzrādot sacīkšu ātrāko apli, kas bija par vairāk kā 1.3 sekundes ātrāks par Fetela iespēto.

Lai gan “Williams” braucēju sniegums trasē šogad nav no spožākajiem, tomēr komanda kārtējo reizi paveica pašu ātrāko pitstopu Masas mašīnai, kamēr Valteri Botass sacīkšu laikā attīstīja 372.54 km/h lielu ātrumu, kas tikai par 0.06 km/h atpaliek no Huana Pablo Montoijas 2005. gadā Moncā sasniegtā. Kvalifikācijas režīmā “Williams” gan šogad Baku apliecināja, ka iespējams attīstīt pat 378 km/h lielu ātrumu.

Lai gan pēdējos apļos notika vairāki kontakti starp vadošajiem braucējiem, tomēr visiem izdevās veiksmīgi sasniegt finišu. Tas liedza punktos tikt vienīgajai F1 komandai, kas šogad ir sausā – “Sauber”. Pēc sadursmes pirmajā aplī boksos devās Ēriksons un nolēma vairāk riepas nemainīt. Ja zviedru braucējam būtu izdevies tikt pie punkta, tas gandrīz droši nozīmētu pamatīga izmaiņas (pērn tie būtu 14 miljoni USD) finansējuma sadalē starp “Sauber” un “Manor” komandām.
Asas cīņas netrūka arī peletona lejasgalā – cīņā par 17. vietu, kur Kevins Magnusens pārspēja Daņilu Kvjatu, abus braucējus finišā šķīra vien 0.001 sekundes.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!




