Bernijs Eklstons atklājis, ka Singapūras GP organizatori vairs nevēlas rīkot F1 līmeņa sacensības, tai pašā laikā paužot neizpratni par šādu lēmumu. “Jā, sacīkšu rīkošana tur maksā daudz, tomēr jānovērtē tas, ko mēs esam panākuši. Arī mēs viņiem esam dāvājuši daudz līdzekļu un Singapūra vairs nav tikai lidosta, kur nolaisties pirms doties tālāk. Viņi jūtas savu mērķi sasnieguši.“
Pavisam drīz no kalendāra pazudīs vēl viena Dienvidāzijas trase – Sepanga, jo Malaizijas kultūras un tūrisma ministrs norādījis, ka pēc līguma beigām 2018. gadā, tas netiks pagarināts, jo 1 posma rīkošana izmaksā 97 miljonus USD, kas ir 10 reižu vairāk kā 1999. gadā, kad sacīkstes Kualalumpurā notika pirmoreiz. Eklstons arī nenoliedz, ka šobrīd riska zonā atrodas Kanādas, Brazīlijas un Vācijas GP izcīņas.
86 gadus vecais britu miljardieris norādījis arī to, ka labprāt mainītu nedēļas nogales formātu, esošo sistēmu aizvietojot ar divām aptuveni 40 minūšu ilgām sacīkstēm vienā nedēļas nogalē, sekojot vairāku junioru sēriju un salonautomobiļu čempionātu piemēram.
Kā galveno iemeslu Eklstons min faktu, ka mūsdienās cilvēki spēj noturēt uzmanību uz vienu nodarbi ļoti īsu laiku, turklāt Brazīlijas GP, kas saņēma daudz pozitīvu atsauksmju, laikapstākļu dēļ faktiski iekļāvās šai formātā ar diviem startiem. Pirmais brauciens tiktu izmantots, lai noteiktu starta kārtību otrajam, kur braucēji cīnītos par punktiem un uzvaru, bet pauze pa vidu tiktu izmantota, lai intervētu braucējus.
Eklstons arī aicinājis pārdomāt čempionāta noteikumus, lai braucēji tiktu mudināti cīņai savā starpā. “Protams, viņiem nevajag apzināti radīt kontaktus, bet pat, ja kas tāds notiek, tam nevajadzētu būt izšķirošam. Es ik pa laikam prātoju, vai daži braucēji šeit ir lai sacenstos, vai vienkārši vizinātos ar F1 mašīnu.“
Kopumā priekšlikumi ir samērā loģiski un racionāli… Tajā pašā laikā ceru, ka nenonāks līdz ASV marazmam, kad apzināti aiz drošības mašīnas restartē sacīksti. Tad labāk 2 braucieni, turklāt pirmajā varētu papildus mazākus punktus piešķirt, lai visiem būtu motivācija cīnīties līdz galam. Līdzīgi kā rallijkrosā, kad lielu daļu punktu ražas var ievākt jau pirms pusfināliem un fināliem.
Kas attiecas uz aizejošajiem GP – par Singapūru viens pīpis, savukārt par Sepangu gan žēl – forša trase ar neprognozējamiem laikapstākļiem. Par Kanādu un Vāciju – tās ir pietiekami turīgas valstis ar senām autosporta tradīcijām (it īpaši Vācija)… viss nokārtosies 🙂
a kamdēļ vācu birģeriem vai kenediešiem būtu jāmaksā par bernija cirka trupas gastroļiem tās vājprāta naudas?
Tradicionālais storijs ir (bija), ka naudiņas arī ienākoties no palielinātā tūrisma utml. formuļu sacīkšu blakusefektiem, ne tikai tērējoties maxājumos par iekļaušanu kalendārā.
Vāczemes trasēs, kuras abas ir ‘nekurienes vidū’, nekādi dižie papildienākumi ‘no tūrisma’ nekad nav bijuši, un fizisko apmeklētāju skaits turpina sarukt, neskatoties uz Mercedes/VET/ROS/HUL u.c. vācu birģeru sirdīm tuvu jēdzienu klātbūtni iekš F1.
Tā ka ‘bagātas valstis’ or not, bet “we will be taupīgi” laikos un vietās (kā visa Vecā Pasaule) F1 rīkošana pašlaik (‘normāli’ katra nākamā sacīkstes rīkošanas TIESĪBAS izmaksā par 10% tikaivairāk nekā iepriekšējā) nav ‘ilgstpējīga’.
tik neliels papildinājums-precizējums par ‘Veco Pasauli’ – cik nu sagrābstīts no infas druskām šur un tur, “+10% per year” likumam ir divi izņēmumi –
tvīdā un tartānā tērpto extraordināro džentlmeņu līga a.k.a. British Racing Drivers Club – britu GP promoteri, kuru ikgada likmes pieaugums ir daži procenti ‘tikai’,
un Monako auto-moto-velo-foto klubs, kas vispār neko nemaksājot bernija anštaltei.
…nu ja divus pusposmus nedēļā kautkā vēl varētu pieņemt, tad punktu kārtību gan mainīt nebūtu vēlams…īpaši kā rallijkrosā vai vēl katastrofālāk – kā spīdvejā…jo tas neiet nekādā objektivitātes rāmī, ka posma uzvarētājam nereti ir izcīnīti mazāk punktu posmā nekā sekotājiem, jo galvenais posma uzvarētājam ir uzvarēt finālā..jeb sanāk – mazāk panākuma posmā, bet būt pirmajam īstajā brīdī (finālā)…nekad šo punktu sistēmu neesmu uztvēris objektīvi…nu vismaz ceru, ka neaizies tik tālu ,kā piemēram līdz Nascāra ,,vērtībām,, līdzīgi kā Spint cup čempionātā 😀 …ceru ka prāta pietiks nepārvērst šo sportu par vēl lielāku farsu….
Viss tas F1 iet uz grunti ar visiem shiem jauninaajumiem…
Normālu sacīksti pārvērst par divām pabraukāšanām ,kurās pat pitstopu nebūs? Nu nu 😀 No visas šitās Bērnija muldēšanas vienīgais jēdzīgais ir tas, ka sacīkstes atkal jāpadara par sacīkstēm, nevis rāmu pabraukāšanos, jo par jebkuru mēģinājumu sacensties seko sods. 😀
atmini dziesmiņu – ‘Video Killed The Radio Star’?
Es, protams, no šīm lietām neko nesaprotu, bet man liekas, ka normāli būtu, ja trases no F1 pelnītu, nevis ciestu zaudējumus. Tad nebūtu nekas jārunā un jālūdzas. Trases pašas pieteiktos un cīnītos, kura būtu labākā.
Tāpat man liekas, ka komandu skaits ir jāpaliena, bet tas arī notiktu automātiski, ja naudas sadales sistēma būtu loģiskāka.
Un kādam beidzot vajadzētu savākt visu drosmi un godīgi pateikt – skatītāji grib redzēt avārijas 🙂 Ja atgrieztu atpakaļ normālas sacīkstes, tad daudzas lietas nokārtotos pašas no sevis. Atgrieztos sponsori, u.t. Tagad nezini, smieties vai raudāt, kad pilots pa radio žēlojas komandai, ka pretinieks, redziet, neļāva sevi apdzīt!!! Marasms…
Un kāds pa visu to baru varētu pateikt vecajam marasmātiķim, ka informācijas laikmetā nav normāla situācija, ka F1. sacensības nav pieejamas tiešraidē internetā! Tas ir absurdu absurds! Es varu skatīties dzīvajā cik reizes dienā nopiržas kaut kāda Kardašjana un kā olas perē ēŗgļi, bet nevaru noskatīties motosporta augstāko līmeni!? ffs…
PANEM ET CIRCENSES – un par brīvu, protams! 😀
Ivar, atmini citu senu patiesību – faktiski divas – 1) No Nekā Nekas Nerodas; 2) Par Brīvu Siers Ir Tikai Peļuslazdā
DTM pirms kāda laika izmainīja taktiku: tagad nav par maksu, bet tiešraides un pat 2 valodās!, IndyCar un NasCar arī (bet ar nokavēšanos) liek Tūbē. Laikam WTCC un Austrāļu V8 Supercars arī. Varētu arī F1 sekot piemēram, DTM auditorijja pieaug pēc šī “manevra” 🙂
Viss vairāk iegūst no F1 tās valstis,kurās ir IKP zems…aptuveni tik pat zems kā LV…Brazīlijai pat zemāks par Lv 😉 Nu tad, ja būtu posms piemēram Biķerniekos, Jūs domājiet Vucāns par 400e (aizņemoties SMScredīt) stāvus no krūmiem negribēs redzēt kā riepas dilst un sajust pirelli smaku?! 😉 + uzvārītos viesnīcas,Hesburgeri utt… 😀 Biezām valstīm tas F1 vairs nav interesants…Tikai kušs…par Vucānu (Biķerniekiem) mazliet pārspīlēju 😉
Fan, nu diezvai es būtu gatavs maksāt 400 eiro ,lai Biķernieku krūmos vērotu F1…pirms 10-15 gadiem varbūt, un labprāt arī Tev izpirktu kādu biļeti, lai Tev nebūtu jālien kredītos… 😀 …bet uz F1 kāda tā ir mūsdienās es nemaksātu pat 40 eiro, nu varbūt vienīgi Šūmahera Mercedes laikos – būtu gatavs uz 50 eiro 😀 ..
Mazliet sasmīdināji par to IKP …procenti ta proceni, tikai piemirsi, ka Brazīlijā tas valsts līdzekļu apgrozījums atšķiras no mums pa dažām nullēm… mums ar savu nepilno 2 miljonu iedz. skaitu + F1 popularitātes attiecību uz iedz. skaitu F1 pat sapņos nevar rādīties f1….
Par Ivara teikto, ka ,,normāli būtu, ja trases no F1 pelnītu, nevis ciestu zaudējumus. Tad nebūtu nekas jārunā un jālūdzas. Trases pašas pieteiktos un cīnītos, kura būtu labākā.,,
‘pīrāgs no f1 rīkošanas valstīm ir salds,par to nešaubieties…Problēma ir tajā, ka F1 birokrāti turpina palielināt posmu rīkošanas maksu, kas samazina ieņēmumus pašiem posmu rīkotājiem..tāpēc brēka tikai loģiska….tas,ka tu vari atļauties nopirkt maizes klaipu, nenozīmē,ka tu nebūsi apmierināts, ja par to vajadzēs maksāt vairāk un vairāk… jeb tu domāji, ka f1 posma rīkošana nes tikai tēriņus, ir spiesta lieta, un katru reizi ,kad tuvojas f1 posms – visi saķer galvu un saka ,,ak nē, atkal tas f1…nu būs tēriņi,, 😀
F1 posma rīkošanā jebkura valsts būtu ieinteresēta…jautājums – cik kurš var vispār atļauties un cik kurš ir gatavs ziedot ienākumus, kad ceļ dalības maksu….šeit nejau rīkotāji spēlējas ar F1, bet gan otrādi….leģendārās trases protams reizēm piedraud ar aiziešanām u.t.t. , bet tas tik tā, sevis mierinājumam….
Jā Vucān,tikai mums uz vienu iedzīvotāju IKP ir lielāk nekā Brazīlijai 2x,tas nekas ka viņiem apgrozījums ir ar vairākām 0,ja ieguvums no tā ir tāda pati 0 😉 bet tā kā viņi tur ir 100x vairāk nekā Lv…tad mērķauditorija tur tiešām liela un arī atradīsies kāds,kas var atļauties aiziet uz F1 🙂
nu jau, nu jau Fan…. īsti nesaprotu, kādā sakarā Tu velc paralēles ar IKP, bet nu ok, lai tā būtu 😀 ..šo tēmu skatos ka labāk likt mierā, savādāk būs……..
,,tas nekas ka viņiem apgrozījums ir ar vairākām 0,ja ieguvums no tā ir tāda pati 0 ,, …tad man Tev jājautā, kā Tavā skatījumā tad veidojas valsts iekšējie resursi un valsts rezerves…tas ir tēlaini runājot tas pats, ja tavā sētā ir saimniecība ar piemēram 50000 apgrozījumu gadā ,bet kaimiņam tikai 2000 gadā… tas,ka tavi ieguldījumi pārsniedz kaimiņa ieguldījums – tava peļņa tāpat ir rakstāma ar vairākām nullēm, un kamēr tas tev ļauj iegādāties kādu luksus auto, tikmēr tavs kaimiņš knapi velk galus kopā un labi ja Žigulīti var atļauties…ceru ka saprati domu…. tu būsi aizmirsis, ka valsts attīstība ir atkarīga arī no tās iekšējiem resursiem, biznesa telpas, rūpniecības u.t.t. savukārt sporta jomā galvenais lauciņš ir ,kā valsts vidē jūtas investori un atbalstītāji…. nu tu vecais salīdzināji Lv ar Braz. kā diena pret nakti…tam nav nekāda sakara ar IKP …LV gariem zobiem pielāgoja Biķerniekus rallijkrosam, kur nu vēl f1 trases mūrēšanai vai posma rīkošanai, kur aizietu 10x vairāk naudas,nekā LV atvēl visai sporta nozarei gadā….jou must joking….parādi man, kādā līmenī ir investoru vide LV ,un kāda BRA un tu jutīsi atšķirību..
…visu arī izšķir tās nulles, nevis IKP procents uz vienu iedz. ..
Vucān…būtu briinums ja Tu arii saprastu 😀
…nē vecozēn – būtu brīnums, ja Tu spētu nosaukt kaut vienu investoru LV ,kurš spētu apmaksāt kaut vienu Felipes Nasra papēdi zinot ,cik par Nasru pilnā viņa komplektācijā spēj atdot Brazīlijā ,un kādu iespēju līmeni tas atspoguļo…. diezvai Tev ir skaidrs, kādas funkcijas pilda valsts, un kadas piesaistītie investori sakarā ar šādiem grand pasākumiem…bet nu, es nemaz par to nebrīnos,tākā Tu ieminējies, ka ,,,,tas nekas ka viņiem apgrozījums ir ar vairākām 0,ja ieguvums no tā ir tāda pati 0 ,, , tad šķiet ka tavā skatījumā valsts vispār ir kautkas līdzīgs kautkād 😀 😀 😀 …fiksi nu atzīsties, cik Tev ir gadu, cik klašu esi beidzis un vai esi vispār bijis Latvijā??? 😀
Vucān Vucān…nav šī tēma Tev paceļama 😀 Atgriezies labāk pie malkas skaldīšanas 🙂
Kāpēc gan visi pie visa vaino Ekklstōnu? Paskatieties no otras puses – ja neviens to piķi nemaksātu, tad Bernards Čārlzs arī tik daudz neprasītu. Bet ir pāris ambiciozu šeihu utml kas ir ar mieru maksāt 40,50,60 mlj ka tik dabū gonku un par pārējiem šiem maza bēda. Tāpat par ienākumu sadali – neviena biezā komanda negrib daļu no sava pīrāga dalīt ar plānākām blicēm. Nejau Bernijs ir pie visa vainīgs, Viņš vienkārši ir Ģeniāls Spēlmanis(Gambler) un Politiķis. Un tas ka rīkotāji un komandas nav spējīgi apvienoties kādās ūnijās un par kautko sakarīgu vienoties un mēģināt kautko mainīt nav Viņa vaina – ja ir aitas, tad ir arī vilks un cirpējs.
Yep.. I Couldn’t Agree More.
gļuka labojums…
Tu ieminējies, ka ,,,,tas nekas ka viņiem apgrozījums ir ar vairākām 0,ja ieguvums no tā ir tāda pati 0 ,, , tad šķiet ka tavā skatījumā valsts vispār ir kautkas līdzīgs kautkādai bezpeļņas organizācijai…
….daiļrunība, daiļrunība, un vēlreiz daiļrunība Fan….
Pie tā arī paliksim Vucān 😉
…protams, ka paliksim, kad gan ir bijis savādāk??? ..kā vienmēr – izsaki viedokli, taču tā vietā lai to aizstāvot turpinātu tēmu – sākas daiļrunība…protams ka pie tā paliksim, savādāk nemaz būt nevar 😉
Vucān…man nekas nav jaaizstaav…Tev vienkaarshi jaaiet ekonomikas pamatprincipi jaapastudee! 😉
hmm. Draugu logins vairs nedarbojas. Vai ta arī šis blogs pārdots Cukkermanam?
…ko nu tur laist garām tādu peļņu Fan… zvani tik Tilkem..mums visi ceļi vaļā…ko nu tur aprobežoties ar f1 , mēs i olimpiādi varētu novadīt..Latvija var 😀