Sezonas pēdējā posmā Abū Dabī ceturto uzvaru pēc kārtas izcīnīja “Mercedes” komandas braucējs Luiss Hamiltons, ar ko gan bija par maz, lai sezonas griezumā pārspētu savu komandas biedru Niko Rosbergu. Līdz ar to Hamiltons kļūst par pirmo braucēju F1 vēsturē, kurš ar četrām uzvarām pēc kārtas vienas sezonas ietvaros nespēj izcīnīt titulu. Turklāt šādu sēriju brits šogad sasniedza divreiz.
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
| 1 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’43”729 | 43 |
| 2 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’44”495 | 50 |
| 3 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1’44”889 | 29 |
| 4 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1’44”970 | 45 |
| 5 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’45”137 | 37 |
| 6 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’45”163 | 35 |
| 7 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1’45”187 | 36 |
| 8 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’45”249 | 30 |
| 9 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’45”261 | 33 |
| 10 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’45”675 | 33 |
| 11 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1’45”715 | 46 |
| 12 | E. Gutjeress | Haas | Ferrari | 1’45”928 | 45 |
| 13 | N. Hulkenbergs | Force India | Mercedes | 1’45”949 | 31 |
| 14 | P. Verleins | Manor | Mercedes | 1’46”145 | 26 |
| 15 | E. Okons | Manor | Mercedes | 1’46”189 | 46 |
| 16 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’46”216 | 40 |
| 17 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’46”287 | 44 |
| 18 | K. Sainss | Toro Rosso | Ferrari | 1’46”591 | 30 |
| 19 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’47”837 | 4 |
| 20 | K. Magnusens | Renault | Renault | 1’48”601 | 4 |
| 21 | D. Kvjats | Toro Rosso | Ferrari | 1’48”752 | 13 |
| 22 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’48”753 | 4 |
Arī desmit uzvaras sezonas laikā ir sasniegums, ko līdz šim paveikuši vien Šūmahers un Fetels (abi divreiz), bet pats Hamiltons pat trešo gadu pēc kārtas. Titulam vienmēr pieticis ar astoņām uzvarām. Sezonas laikā Hamiltons izcīnīja ne tikai vairāk uzvaru kā Rosbergs, bet arī biežāk kāpa uz goda pjedestāla, biežāk startēja no pirmās pozīcijas un pavadīja vairāk apļu sacīkšu vadībā. Dubultuzvara dāvāja “Mercedes” 150. uzvaru F1 kā dzinēju piegādātājiem.
Niko Rosbergam šis bija pirmais F1 čempiona tituls, tādējādi Rosbergu ģimene kļuvusi par otro tēva-dēla tandēmu, kur abu paaudžu braucēji spējuši izcīnīt čempiona titulu. Interesanti, ka gan Keke un Niko Rosbergi, gan Greiems un Deimons Hili savus pirmos titulus izcīna ar 34 gadu starpību. Tikmēr Niko Rosbergam tēva sasniegumu izdevies atkārtot īpaši precīzi, jo arī Keke 1982. gadā par čempionu kļuva ar 5 punktu starpību, nekļūstot par braucēju ar visvairāk uzvarām sezonā.
Rosbergs kļuva par 33. braucēju F1 vēsturē, kas izcīnījis čempiona titulu, to izdarot savā karjeras 206. Grand Prix izcīņā. Nevienam čempionam ceļš pretim triumfam vēl nav bijis tik garš, lai gan vērtējot sezonu skaitu Rosbergs to paveica savā vienpadsmitajā sezonā, kamēr Naidželam Manselam nācās gaidīt vēl divas sezonas. Līdz ar to 87 gadu vecumā Stirlings Moss 55 gadus pēc karjeras pēdējā starta atguvis visai īpatnēja rekorda godu – visvairāk uzvaras bez čempiona titula. Anglis uzvarējis 16 posmos, kas ir par septiņām mazāk kā Rosbergam.
Šogad čempionam ROS mazāk uzvaras nekā HAM (9:10). Pēdējo reizi tas notika 2008.gadā, kad čempions HAM guva mazāk uzvaru par MAS (5:6).
— Aldis Putniņš (@F1LV) November 28, 2016

Šī bija piektā reize čempionāta vēsturē, kad braucējs atņem čempiona titulu savam komandas biedram. “Alfa Romeo” sastāvā Džuzepe Farina kļuva par čempionu 1950.gadā, nākamajā sezonā zaudējot Huanam Manuelam Fanhio, 1966. un 1967. gadā titulus savā starpā sadalīja “Brabham” braucēji Džeks Brebems un Danijs Halms. 1984. gadā pēdējo titulu izcīnīja Nikijs Lauda, kapitulējot Alenam Prostam gadu vēlāk, kamēr 1989. gadā Prosts pārspēja Sennam, kurš bija pārāks gadu iepriekš, neraugoties uz to, ka Prosts sezonas laikā guva vairāk punktu.

Sebastians Fetels, pateicoties supermīksto riepu uzmontēšanai pēdējā sacīkšu nogrieznī, uzstādīja 28. ātrāko apli karjerā, šai rādītājā panākot Džimu Klārku. Vairāk ātrākos apļus uzstādījuši vien Šūmahers (77), Raikonens (43), Prosts (41), Hamiltons (31) un Mansels (30).

Savu karjeras pēdējo posmu aizvadīja Felipe Masa un Džensons Batons, kurš karjeru noslēgs ar otru garāko sacīkšu distanci karjeras laikā – 80673 km, šai rādītājā piekāpjoties vienīgi Mihaelam Šūmaheram par 535 km, kas nav pat divu pilnu sacīkšu distance. Tikai Batons, Šūmahers un Barikello sacīkstēs veikuši distanci kas līdzināma apriņķošanai ap zemeslodi pa ekvatoru divas reizes. Batons arī karjeru noslēdz kā visbiežāk klasificētais (veicis vismaz 90% sacīkšu distances) braucējs. Tikmēr Masas atvadu sacīkste bija 250. reize, kad brazīlietis stājās uz starta.

Stabils brauciens un “Williams” komandas ķibeles ļāva “Force India” komandai izcīnīt 4. vietu konstruktoru kausā, kas ir augstākais sasniegums komandas vēsturē. Teorētiski “Force India” varētu dēvēt par “Jordan” mantiniekiem, jo Edija Džordana komanda sākotnēji tika pārdota “Midland”, tad “Spyker” pirms nonāca Vīdžeja Maljas rokās, šai laikā savu bāzes vietu Silverstounā nemainot. “Jordan” Top 4 iekļuva tikai 1998. un 1999. gadā.
And then there were 33… @nico_rosberg is the 33rd #F1 world champion and only the 3rd German to win the crown pic.twitter.com/f2Rlj6CPvK
— Formula 1 (@F1) November 27, 2016
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!




