Sunday, November 2, 2025
spot_img
SākumsF1Abū Dabī GP ātrākie apļi un statistika

-

spot_img

Sezonas pēdējā posmā Abū Dabī ceturto uzvaru pēc kārtas izcīnīja “Mercedes” komandas braucējs Luiss Hamiltons, ar ko gan bija par maz, lai sezonas griezumā pārspētu savu komandas biedru Niko Rosbergu. Līdz ar to Hamiltons kļūst par pirmo braucēju F1 vēsturē, kurš ar četrām uzvarām pēc kārtas vienas sezonas ietvaros nespēj izcīnīt titulu. Turklāt šādu sēriju brits šogad sasniedza divreiz.

Abū Dabī GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Dzinējs Rezultāts Aplis
1 S. Fetels Ferrari Ferrari 1’43”729 43
2 F. Alonso McLaren Honda 1’44”495 50
3 D. Rikjardo Red Bull TAG Heuer 1’44”889 29
4 R. Grožāns Haas Ferrari 1’44”970 45
5 L. Hamiltons Mercedes Mercedes 1’45”137 37
6 K. Raikonens Ferrari Ferrari 1’45”163 35
7 M. Verstapens Red Bull TAG Heuer 1’45”187 36
8 S. Peress Force India Mercedes 1’45”249 30
9 N. Rosbergs Mercedes Mercedes 1’45”261 33
10 F. Masa Williams Mercedes 1’45”675 33
11 Dž. Palmers Renault Renault 1’45”715 46
12 E. Gutjeress Haas Ferrari 1’45”928 45
13 N. Hulkenbergs Force India Mercedes 1’45”949 31
14 P. Verleins Manor Mercedes 1’46”145 26
15 E. Okons Manor Mercedes 1’46”189 46
16 M. Ēriksons Sauber Ferrari 1’46”216 40
17 F. Nasrs Sauber Ferrari 1’46”287 44
18 K. Sainss Toro Rosso Ferrari 1’46”591 30
19 V. Botass Williams Mercedes 1’47”837 4
20 K. Magnusens Renault Renault 1’48”601 4
21 D. Kvjats Toro Rosso Ferrari 1’48”752 13
22 Dž. Batons McLaren Honda 1’48”753 4

Arī desmit uzvaras sezonas laikā ir sasniegums, ko līdz šim paveikuši vien Šūmahers un Fetels (abi divreiz), bet pats Hamiltons pat trešo gadu pēc kārtas. Titulam vienmēr pieticis ar astoņām uzvarām. Sezonas laikā Hamiltons izcīnīja ne tikai vairāk uzvaru kā Rosbergs, bet arī biežāk kāpa uz goda pjedestāla, biežāk startēja no pirmās pozīcijas un pavadīja vairāk apļu sacīkšu vadībā. Dubultuzvara dāvāja “Mercedes” 150. uzvaru F1 kā dzinēju piegādātājiem.

- Reklāma -

Niko Rosbergam šis bija pirmais F1 čempiona tituls, tādējādi Rosbergu ģimene kļuvusi par otro tēva-dēla tandēmu, kur abu paaudžu braucēji spējuši izcīnīt čempiona titulu. Interesanti, ka gan Keke un Niko Rosbergi, gan Greiems un Deimons Hili savus pirmos titulus izcīna ar 34 gadu starpību. Tikmēr Niko Rosbergam tēva sasniegumu izdevies atkārtot īpaši precīzi, jo arī Keke 1982. gadā par čempionu kļuva ar 5 punktu starpību, nekļūstot par braucēju ar visvairāk uzvarām sezonā.

Rosbergs kļuva par 33. braucēju F1 vēsturē, kas izcīnījis čempiona titulu, to izdarot savā karjeras 206. Grand Prix izcīņā. Nevienam čempionam ceļš pretim triumfam vēl nav bijis tik garš, lai gan vērtējot sezonu skaitu Rosbergs to paveica savā vienpadsmitajā sezonā, kamēr Naidželam Manselam nācās gaidīt vēl divas sezonas. Līdz ar to 87 gadu vecumā Stirlings Moss 55 gadus pēc karjeras pēdējā starta atguvis visai īpatnēja rekorda godu – visvairāk uzvaras bez čempiona titula. Anglis uzvarējis 16 posmos, kas ir par septiņām mazāk kā Rosbergam.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Šī bija piektā reize čempionāta vēsturē, kad braucējs atņem čempiona titulu savam komandas biedram. “Alfa Romeo” sastāvā Džuzepe Farina kļuva par čempionu 1950.gadā, nākamajā sezonā zaudējot Huanam Manuelam Fanhio, 1966. un 1967. gadā titulus savā starpā sadalīja “Brabham” braucēji Džeks Brebems un Danijs Halms. 1984. gadā pēdējo titulu izcīnīja Nikijs Lauda, kapitulējot Alenam Prostam gadu vēlāk, kamēr 1989. gadā Prosts pārspēja Sennam, kurš bija pārāks gadu iepriekš, neraugoties uz to, ka Prosts sezonas laikā guva vairāk punktu.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Sebastians Fetels, pateicoties supermīksto riepu uzmontēšanai pēdējā sacīkšu nogrieznī, uzstādīja 28. ātrāko apli karjerā, šai rādītājā panākot Džimu Klārku. Vairāk ātrākos apļus uzstādījuši vien Šūmahers (77), Raikonens (43), Prosts (41), Hamiltons (31) un Mansels (30).

Grafiks: F1.com
Grafiks: F1.com

Savu karjeras pēdējo posmu aizvadīja Felipe Masa un Džensons Batons, kurš karjeru noslēgs ar otru garāko sacīkšu distanci karjeras laikā – 80673 km, šai rādītājā piekāpjoties vienīgi Mihaelam Šūmaheram par 535 km, kas nav pat divu pilnu sacīkšu distance. Tikai Batons, Šūmahers un Barikello sacīkstēs veikuši distanci kas līdzināma apriņķošanai ap zemeslodi pa ekvatoru divas reizes. Batons arī karjeru noslēdz kā visbiežāk klasificētais (veicis vismaz 90% sacīkšu distances) braucējs. Tikmēr Masas atvadu sacīkste bija 250. reize, kad brazīlietis stājās uz starta.

Grafiks: FIA
Grafiks: FIA

Stabils brauciens un “Williams” komandas ķibeles ļāva “Force India” komandai izcīnīt 4. vietu konstruktoru kausā, kas ir augstākais sasniegums komandas vēsturē. Teorētiski “Force India” varētu dēvēt par “Jordan” mantiniekiem, jo Edija Džordana komanda sākotnēji tika pārdota “Midland”, tad “Spyker” pirms nonāca Vīdžeja Maljas rokās, šai laikā savu bāzes vietu Silverstounā nemainot. “Jordan” Top 4 iekļuva tikai 1998. un 1999. gadā.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS