Ar Kurta Buša uzvaru noslēgušās sezonas prestižākās NASCAR sacensības. Kā jau šādam pasākumam pienākas drāma bija augstā līmenī – milzīgas avārijas, biežas līderu maiņas un problēmas ar degvielu sacensību līderiem deva iespēju daudziem autosportistiem. Karjeras labākais sasniegums “Ford” braucējam Raienam Bleinijam, kurš finišēja otrais.

Pēc jaunajiem noteikumiem sacīkstes tiek sadalītas vairākos segmentos. Pirmais beidzās pēc 60 no 200 sacīkšu apļiem. Jau 14. aplī problēmas piemeklēja vienu no galvenajiem favorītiem Džoiju Logano, tomēr viņam izdevās neiepalikt apli. Segmenta vidū aizmugurē braucošais Korijs LaDžoije piedzīvoja avāriju izraisot dzelteno karogu fāzi. Sacīkstēm atsākoties vadībā bija nonācis Kevins Hārviks, tomēr drīz vien vadību pārņēma Kails Bušs. Lielisku sniegumu demonstrēja arī Raiens Bleinijs, tomēr sadursme lejasgalā ļāva konkurentiem pietuvoties. Bušs un Hārviks apsteidza Bleiniju, pieciniekā iekļuva arī Keselovskis un Ērnhards Jr.

“F1LV

Hārvikam izdevās pakāpties vietu augstāk un uzvarēt otro segmentu, tomēr par galveno notikumu tajā kļuva avārija, kuru izraisīja Kaila Buša saslīdēšana, ko, visticamāk, izraisīja caura riepa. No avārijas nepaguva izvairīties sacensību līderis Ērnhards Jr., otrajā vietā braucošais Eliots Sadlers, kā arī vēl trīs braucēji. Sacīkstes tika apturētas, līdz ar to tām mašīnām, kas bija devušās boksos segmenta vidū (pārsvarā visi “Ford”) pēkšņi radās izdevība. Hārviks uzvarēja segmentu priekšā lieliski atkopušajam Logano. Piekto vietu, segmentu noslēdzot, ieguva Danika Patrika, kas sacīkstēm atsākoties pat bija tikusi līdz 2. vietai.

Trešais segments skatītājiem sniedza iespēju redzēt vēl iespaidīgāku sadursmi. Džeimijs Makmarejs nesadalīja trasi ar Džimiju Džonsonu, kas izraisīja ķēdes reakciju, no sacīkstēm izsitot arī Daniku Patriku un radot bojājumus vairākām mašīnām. Vadībā nonāca pole position ieguvējs Čeiss Eliots, tomēr ne uz ilgu, jo drīz vien lejasgalā sekoja vēl viena sadursme. Arī nākamais zaļo karogu periods bija gaužām īss, jo Makmarejs jau atkal izrādījās pārlieku agresīvs – šoreiz cīņā ar Eliotu, jau atkal izraisot ķēdes reakciju aizmugurē braucošajiem. Izstājās arī viens no galvenajiem favorītiem Breds Keselovskis. Tikai piecas mašīnas bija izvairījušās no pilnīgi visiem kontaktiem.

Ostins Dilons bija nonācis 1. pozīcijā. Nākamajā aplī Logano pārņēma vadību, kamēr kārtējais kontakts cīņā par pēdējām pozīcijām izraisīja vēl vienu dzelteno karogu fāzi. Logano un Larsons cīnījās pašā priekšā, kamēr Eliots un Kurts Bušs sekoja cieši aizmugurē. Drīz vien vadībā nonāca Eliots, uz kuru iepriekš piedzīvotā sadursme, šķiet, lielu iespaidu nebija atstājusi, aiz viņa iekārtojās Truekss Jr.

Pēdējos apļos visiem vadošajiem braucējiem izredzes uz uzvaru izdzēsa tukša degvielas bāka, kā rezultātā pēkšņi viss sagriezās kājām gaisā un uzvaru izcīnīja Kurts Bušs. Līdz pēdējam aplim viņš ne reizi nebija vadībā. Trijniekā tika arī Bleinijs un Almendlingers.

“Stewart-Haas” braucējam Bušam, neraugoties uz vairākām uzvarām citos ovālos un titulu 2004. gadā, Deitonā vēl nebija izdevies uzvarēt. Nākamais posms 5. martā risināsies Atlantas spīdvejā.

VietaBraucējsKomandaRezultātsApļiStartēja
1.Busch Ku.Stewart-Haas Racing3:30:092008
2.Blaney R.Wood Brothers Racing+0.22820036
3.Allmendinger A.JTG Daugherty+0.41920038
4.Almirola A.Richard Petty Motorsports+1.19520013
5.Menard P.Richard Childress+1.56420033
6.Logano J.Team Penske+2.19620015
7.Kahne K.Hendrick Motorsports+2.28820026
8.Waltrip M.Premium Motorsports+8.82620030
9.DiBenedetto M.Go FAS+9.45120025
10.Bayne T.Roush Fenway+9.58120011
11.Gaughan B.Beard Motorsports+9.66920039
12.Larson K.Chip Ganassi+11.26720016
13.Truex J. M.Furniture Row+1 aplis19935
14.Elliott C.Hendrick Motorsports+1 aplis1991
15.McDowell M.Leavine Family Racing+1 aplis19922
16.Cassill L.Front Row+1 aplis19927
17.Hamlin D.Joe Gibbs Racing+1 aplis1994
18.Whitt C.Premium Motorsports+2 apļi19817
19.Dillon A.Richard Childress+2 apļi19810
20.Sadler E.Tommy Baldwin Racing+2 apļi19840
21.Newman R.Richard Childress+2 apļi19814
22.Harvick K.Stewart-Haas Racing+3 apļi1975
23.Gase J.BK Racing+4 apļi19629
24.LaJoie C.BK Racing+7 apļi19331
25.Ragan D.Front Row+13 apļi18720
26.Earnhardt J.Circle Sport/TMG+55 apļi14532
27.Keselowski B.Team Penske+57 apļi1437
28.McMurray J.Chip Ganassi+59 apļi1413
29.Suarez D.Joe Gibbs Racing+59 apļi14119
30.Dillon T.Germain Racing+60 apļi14018
31.Stenhouse J. R.Roush Fenway+67 apļi13323
32.Bowyer C.Stewart-Haas Racing+72 apļi1286
33.Patrick D.Stewart-Haas Racing+72 apļi12812
34.Johnson J.Hendrick Motorsports+73 apļi12724
35.Buescher C.JTG Daugherty+73 apļi12737
36.Kennington D. J.Gaunt Brothers Racing+71 apļi12728
37.Earnhardt J. D.Hendrick Motorsports+94 apļi1062
38.Busch Ky.Joe Gibbs Racing+97 apļi10321
39.Jones E.Furniture Row+97 apļi10334
40.Kenseth M.Joe Gibbs Racing+95 apļi1039

1 KOMENTĀRS

  1. Ķēdes reakcija! Deitona tak nav Deitona, ja puse vai biš mazāk no tās vāģu kaudzes netiek salidināti bortos: Īstu “Big One” laikam nav bijis. Skatītājiem šovs ar kaudzi krešiem, kur kāds nu maksimums dabū zilumu, a mehāniķu komandām aizraujoša nākamā nedēļa, kā no lūžņiem atkal sastiķēt (jau bez skoča 🙂 ) ejošus vāģus…