Sebastians Fetels svētdien notikušajā Austrālijas GP izcīņā izcīnīja uzvaru, raisot cerības sarkanajiem pacīnīties par titulu ar pēdējo gadu dominējošo “Mercedes” vienību. Fetels kļuvis par pirmo čempionāta līderi V6 Turbo ērā, kas nepārstāv “Mercedes” komandu.
Papildus komandas 225. uzvarai, otrs “Ferrari” braucējs Kimi Raikonens sacīkšu noslēgumā pamanījās uzstādīt ātrāko apli, kamēr otrs ātrākais šai rādītājā bija viņa tautietis Valteri Botass. Raikonenam šis bija jau sestais ātrākais aplis Melburnā. Kas tāds līdz šim izdevies tikai Alenam Prostam Spa un Naidželam Manselam Silverstounā, kamēr Mihaels Šūmahers Barselonā ātrāko apli uzstādījis 7 reizes.
AUSTRĀLIJAS GP ĀTRĀKIE APĻI:
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'26''538 | 56 |
2 | V. Botass | Mercedes | Mercedes | 1'26''593 | 56 |
3 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'26''638 | 53 |
4 | D. Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'26''711 | 51 |
5 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'26''964 | 43 |
6 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'27''033 | 44 |
7 | K. Magnusens | Haas | Ferrari | 1'27''568 | 46 |
8 | K. Sainss | Toro Rosso | Renault | 1'27''677 | 53 |
9 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1'28''045 | 49 |
10 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1'28''336 | 56 |
11 | E. Okons | Force India | Mercedes | 1'28''475 | 55 |
12 | N. Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'28''486 | 55 |
13 | A. Džiovinaci | Sauber | Ferrari | 1'29''052 | 51 |
14 | L. Strols | Williams | Mercedes | 1'29''389 | 38 |
15 | S. Vandūrns | McLaren | Honda | 1'29''440 | 53 |
16 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'29''447 | 21 |
17 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1'30''077 | 48 |
18 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1'30''183 | 12 |
19 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'32''052 | 18 |
20 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1'32''195 | 6 |
Luisam Hamiltonam ar īsāku pirmo sacīkšu nogriezni nācās iesprūst aiz Maksa Verstapena, kas liedza pacīnīties par uzvaru, tomēr viņam izdevās kļūt par otro braucēju aiz Mihaela Šūmahera, kurš sasniedzis trīs nozīmīgas atzīmes – 100 posmi, kuros pavadīts vismaz vienas aplis sacīkšu vadībā, 3000 apļi, kā arī 15000 kilometru vadībā karjeras laikā.
Lai gan sacīkstēs Romēnam Grožānam neizdevās sasniegt finišu un atkārtot pagājušā gada varoņdarbus, viņš visus pārsteidza kvalifikācijā, kur ierindojās sestajā pozīcijā. Tas ir labākais sasniegums “Haas” komandas pastāvēšanas vēsturē.
Tikmēr Grožāna tautietis Estebans Okons var būt ļoti priecīgs par savu nedēļas nogali, jo Okonam izdevās šķērsot finiša līniju desmitajā vietā un gūt pirmo punktu karjerā 20 gadu un 6 mēnešu vecumā, kas padara viņu par astoto visu laiku jaunāko punktu guvēju F1 vēsturē.
“Red Bull” komandai jau trešo gadu pēc kārtas Austrālijā neizdevās startēt ar abām mašīnām. Pēdējos divus gadus elektronikas un pārnesumkārbas dēļ vēl pirms starta malā nācās palikt Daņilam Kvjatam, bet šoreiz neveiksme piemeklēja Daniela Rikjardo formulu. Lai gan problēmas izdevās likvidēt, Rikjardo savu mājas posmu uzsāka divus apļus aiz līderiem, bez īpašām cerībām uz punktiem. Līdz ar to pārtrūka viņa 17 secīgu finišu punktos sērija. Šai rādītājā rekords pieder Kimi Raikonenam, kurš no 2012. līdz 2013. gadam guva punktus 27 posmus pēc kārtas.
Pēc Paskāla Verleina paziņojuma par nestartēšanu, “Sauber” nācās vērsties pie Antonio Džiovinaci, kurš kļuva par pirmo itāli F1 kopš 2011. gada sezonas, kad čempionātā startēja Jarno Trulli un Vitantonio Liuci. Džiovinaci, kurš līdz sestdienas rītam ne reizi nebija braucis Albertparka trasē, tikai par 0.2 sekundēm piekāpās Ēriksonam, bet finišu sasniedza atzīstamā 12. pozīcijā.
Verleina nestartēšanas dēļ šajā posmā Vācija bija pārstāvēta ar tikai Sebastianu Fetelu un Niko Hulkenbergu. Pēdējoreiz tik maza pārstāvniecība bija 2005. gadā, kad sezonas pēdējos posmos Vācijas karogu varēja ieraudzīt tikai blakus brāļiem Šūmaheriem.
Džiovinaci nebija vienīgais debitants, jo pirmo posmu savā karjerā aizvadīja Lenss Strols. 18 gadu 4 mēnešu un 26 dienu vecumā Strols ir otrais jaunākais braucējs F1 vēsturē aiz Maksa Verstapena. Lai gan pirmais posms daudz pozitīvu emociju nesniedza, kanādietim ir pusotrs gads laika, lai kļūtu arī par otro visu laiku jaunāko punktu guvēju.
Līdz ar Fetela uzvaru vērojama īpatnēja tendence – gan F1, gan IndyCar, gan WRC sezonas pirmo posmu uzvarēja braucējs vārdā Sebastians (IndyCar – Burdē; WRC – Ožjē). Šajā nedēļas nogalē risināsies pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas pirmais posms Barselonā, kur šo sakritību ir iespējas pastiprināt Sebastianam Lēbam, kurš pērn guva panākumu Latvijā.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
Kāpēc statistika neko nepateica par LABĀKO (Ričija versija) F-1 driveri Diasa kungu? Viņš ko,pat statistikā vairs neiederas vai vnk nevienam vairs nekas par šo spīdekli neinteresē? 😀