Divi treniņbraucieni piektdienā, viens sestdienā, kam seko kvalifikācija un saldais ēdiens – Grand Prix izcīņa – svētdienā. Šāda gan braucējiem, gan līdzjutējiem ierasta sistēma darbojas jau gadiem. Tomēr šajā nedēļas nogalē viss var sagāzties kājām gaisā…
Ir vairāki iemesli, kādēļ braukšana trasē nevar notikt pat tad, ja trase ir šķietami braucamā stāvoklī. Peļķes, kas lielā ātrumā liek mašīnām akvaplanēt, kas bieži bijis iemesls, šoreiz nesagādāja problēmas, arī medicīnas helikopters bija spējīgs pacelties, tādēļ Šanhajas trasē esošo fanu sejās apjukums valdīja ne bez iemesla.
Problēma slēpās tajā, ka laikapstākļi pie slimnīcas, kur vajadzības gadījumā tiktu transportēti sacīkstēs cietušie, nebija pieņemami lidošanai ar helikopteru. FIA gan nesēdēja rokas klēpī salikuši – starp abām treniņu sesijām pat tika veikts izmēģinājums, cik ātri šo distanci var veikt ar medicīnas auto. Rezultāti nebija apmierinoši (virs 20 minūtēm), tādēļ par šo ierosinājumu nācās aizmirst.
Pēc otrās treniņu sesijas, kurā sarkanā gaisma boksu celiņā tā arī palika iedegta visas pusotras stundas garumā. Čārlijs Vitings pat ierosināja papildus stundas sesiju, tomēr komandas šo priekšlikumu noraidīja.
Ņemot vērā šīs dienas situāciju, kā arī faktu, ka svētdien situācija diez vai diži atšķirsies, komandas izteica priekšlikumu sacensības rīkot sestdienā īsi pēc kvalifikācijas. Šāda ideja gan netika atbalstīta un ir skaidrs, ka abi nedēļas nogales gaidītākie notikumi sāksies sākotnēji ierastajā laikā, ja apstākļi to ļaus.
Ņemot vērā to, ka lietus apdraud arī sestdienas notikumus ir iespējami dažādi scenāriji, ja kvalifikāciju neizdotos aizvadīt. Pirmkārt, vērā tiktu ņemti pēdējo treniņu rezultāti. Ja sestdienas rīta sesiju neizdotos aizvadīt, tad par tiem kalpotu pirmie treniņbraucieni. Otrkārt, kvalifikācijas braucieni var tikt pārcelti uz svētdienas rītu vai saīsināti (2015. gadā Ostinā starta kārtību noteica 2. kvalifikācijas kārta). Protams, viss ir tiesnešu rokās un var gadīties, ka tiek piedāvāts kāds jauns risinājums.
Sacīkšu ilgums ir limitēts – braukšana 2 stundas, bet visa Grand Prix izcīņa līdz 4 stundām. Līdz ar to, ja svētdien līdz pl. 13:00 netiks aizvadīta pilna sacīkšu distance, tiks izkārts rūtotais finiša karogs. Ja sacensības būs jāaptur agrāk ar sarkanā karoga palīdzību par rezultātiem kalpos stāvoklis 2 apļus pirms apturēšanas.
Līdz ar to, ja braucēji neaizvada vismaz 3 apļus rezultāti tiek anulēti un visi braucēji pamet Ķīnu identiskā situācijā, kādā tie čempionāta kopvērtējumā atradās pēc Austrālijas GP.
Lai gan šādas situācijas cilvēkam ietekmēt grūti, tomēr šī, iespējams, kļūs par pārdomu vielu un Ķīnas GP pārcelšanu uz citiem datumiem nākotnē, kā tas notika ar Malaiziju pirms pagājušā gada sezonas, kur spēcīgas lietusgāzes sacīkšu nedēļas nogalēs nebija retums.
Atgriežoties pie nedēļas nogales formāta, Luiss Hamiltons izteica ierosinājumu atteikties no braukšanas piektdienā, visas treniņu sesijas pārcelt uz sestdienu, bet kvalifikāciju un sacīkstes rīkot svētdienā. Līdzīgu viedokli jau pērn izteica Kimi Raikonens.
Par vienu no mīnusiem varētu minēt faktu, ka slikti apstākļi vienā dienā var izjaukt gan kvalifikāciju, gan sacīkstes, tomēr nedēļas nogale kļūtu dinamiskāka un sestdienā treniņbraucienu auditorija pieaugtu, ko piektdienās mazina fakts, ka šajā dienā lielākā daļa cilvēku ir darbā vai izglītības iestādēs un notikumus vērot nespēj.
Cerēsim, ka mākoņi virs Šanhajas tik ļoti šonedēļ vairs nesabiezēs un sacīkstes izdosies aizvadīt pēc plāna, tomēr, ja tā nenotiks, “Liberty Media” būs pirmais lielais pārbaudījums, kas, neatkarīgi no rezultātiem, radīs augsni viedokļiem un diskusijām gan no kvēlākajiem atbalstītājie, gan skarbākajiem kritiķiem.
Pārcelt uz Biķerniekiem!
Trešie treniņi notika ideālos apstākļos tā kā neko nevajag darīt un gaidām Q-ju. Ytreniņu laiki tādi nepierasti,lai neteiktu vairāk,bet gan jau Q meršī par\adīs savu patieso ātrumu…..ja nē tad būs pavisam jautri. 🙂