Ķīnas GP noslēdzās ar Luisa Hamiltona uzvaru. Britu braucējs aizvadīja perfektu nedēļas nogali, pārspējot konkurentus arī kvalifikācijā un uzrādīja sacīkšu ātrāko apli, savu pirmo pozīciju nezaudējot ne mirkli. Tāda dominance līdz šim viņam bija izdevusies tikai divas reizes. Hamiltons arī kļuva par sesto braucēju, kam izdevies vismaz 10 reizes noturēt pirmo vietu no starta līdz finišam.
Šī bija piektā reize, kad Hamiltons kāpj uz Šanhajas trases augstākā goda pjedestāla pakāpiena. Tikai viņam un Mihaelam Šūmaheram ir izdevies gūt 5 uzvaras vismaz trīs dažādās trasēs. Hamiltons to paveicis arī Hungaroringā un Monreālā.
Ķīnas GP ātrākie apļi
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'35''378 | 44 |
| 2 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'35''423 | 40 |
| 3 | V. Botass | Mercedes | Mercedes | 1'35''849 | 41 |
| 4 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'36''003 | 42 |
| 5 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1'36''511 | 50 |
| 6 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1'36''531 | 55 |
| 7 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'36''722 | 31 |
| 8 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'36''791 | 36 |
| 9 | E. Okons | Force India | Mercedes | 1'37''036 | 55 |
| 10 | K. Saincs | Toro Rosso | Renault | 1'37''398 | 30 |
| 11 | K. Magnusens | Haas | Ferrari | 1'37''528 | 35 |
| 12 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1'37''551 | 50 |
| 13 | N. Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'38''015 | 36 |
| 14 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1'38''181 | 47 |
| 15 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1'39''496 | 31 |
| 16 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'39''732 | 50 |
| 17 | D. Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'40''090 | 18 |
| 18 | S. Vandūrns | McLaren | Honda | 1'41''460 | 15 |
| 19 | A. Džiovinaci | Sauber | Ferrari | 2'02''409 | 1 |
“Mercedes” braucējs pakāpies uz otro vietu aiz Šūmahera vēl vienā statistikas rādītājā – viņš guvis vismaz vienu uzvaru jau 11 sezonas pēc kārtas. Līdz Šūmahera rekordam gan vēl ir kurp tiekties, jo vācietis spēja triumfēt kaut reizi 15 gadus pēc kārtas. Turklāt, kāpjot uz goda pjedestāla 106. reizi, Hamiltons panācis četrkārtējo pasaules čempionu Alenu Prostu, kamēr līdz Šūmahera rekordam pietrūkst vēl 49 finiši labāko trijniekā.

Tikmēr pati “Mercedes” komanda svinēja nelielu jubileju – skaitot vienības startus 1950-tajos gados, šī bija 150. reize, kad uz starta redzējām Sudraba bultas, turklāt šajā laikā no pole position viņi startējuši tieši pusē sacīkšu (75). Tikmēr “Mercedes” pagājušā gada sīvākajiem konkurentiem “Red Bull” šī bija 100. Grand Prix izcīņa, kad vismaz viens komandas pārstāvis kāpj uz goda pjedestāla.

Īpaši aizraujošas cīņas risinājās peletona lejasgalā. Kopš 1992. gadā ieviestās kārtības, kad visām komandām obligāti jāstartē ar divām mašīnām, šī bija tikai otrā reize, kad starp sešām lēnākajām formulām katra pārstāv savu komandu. Turklāt kopš 2010. gada tikai trešo reizi pilnīgi visām komandām izdevās vismaz ar vienu mašīnu pārvarēt pirmo kvalifikācijas kārtu. Iepriekšējās reizes tas notika 2014. gadā ASV, kad Q1 izkrita tikai 4 braucēji un pirms 2 nedēļām Austrālijā.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!


