Reinis Nitišs Portugāles RX posmu noslēdzis ar lielisku rezultātu – 5. vietu finālā, kamēr Jānis Baumanis palika savā pusfinālā. Uzvaru Montalegrē guva Matiass Ekstrems.
Trešajā kvalifikācijā lielisku braucienu veica Nitišs, kuram izdevās braucienā finišēt uzreiz aiz komandas biedra Matiasa Ekstrema, bet kopvērtējumā ieņemot trešo vietu. Jāpiemin, gan, ka visātrākā 3. kvalifikācijas laika īpašniekam Johanam Kristofersonam tika piešķirts 30 sekunžu sods par nedošanos džokeraplī. Tikmēr Baumanis trešo kvalifikāciju noslēdza 7. vietā, kamēr ātrāko laiku uzrādīja Kristofersona komandas biedrs Peters Solbergs.
Ceturtajā kvalifikācijā Baumanis braucienā finišēja aiz abiem “Hoonigan Racing Division” braucējam Andreasa Bakerūda un Kena Bloka, kopvērtējumā ierindojoties 8. vietā. Nitišs pēdējā kvalifikācijas kārtā spēja apsteigt arī pasaules čempionu Ekstremu, braucienā paliekot otrais, bet kopvērtējumā piektais. Q4 pirmais trijnieks – Bakerūds, Solbergs, Sebastians Lēbs.
Četru kvalifikāciju kopsummā Nitišs ierindojas 5. vietā, bet Baumanis sestajā, kas abiem Latvijas sportistiem nozīmē startu no otrās starta rindas pusfinālu braucienos. Jāpiemin, ka Baumaņa un Timura Timerzjanova pārstāvētajai “STARD” vienībai šis būs pirmais pusfināls, turklāt tajā brauks abi komandas braucēji.
Pirmajā pusfinālā startēja abi “Volkswagen Team Sweden” braucēji, kā arī Reinis Nitišs, Kevins Hansens, Kens Bloks un Timurs Timerzjanovs.
Nitišam izdevās labs starts, pēc kura Jēkabpilietis uzreiz devās džokeraplī. Pēc tā Nitišs riņķoja aiz Kristofersona, kamēr priekšā atradās Solbergs un Hansens, kuri nebija devušies džokerī. “Volkswagen” braucēju pārākums bija labi redzams, un viņi atrāvās, bet Hansens, kurš džokeraplī devās pēdējā aplī, finišā tomēr palika aiz mūsu sportista.
Otrajā pusfinālā startēja otrs Latvijas sportists Jānis Baumanis, abi “EKS” un “Peugeot-Hansen” braucēji, kā arī Andreass Bakerūds.
Starta brīdis Baumanim izdevās labs, un pirmajā līkumā viņš izvēlējās braukt pa pamattrasi. Iekšmalā Baumanim mēģināja ielekt Bakerūds, kurš pamatīgi ietriecās “STARD” braucēja mašīnā, nolauza savu aizmugurējo riteni un izstājās. Arī Baumanim mašīna tika bojāta, kā rezultātā finišs sasniegts tikai 5. vietā. Uzvaru guva “EKS” komandas boss Ekstrems, bet atlikušās fināla vietas izcīnīja Timijs Hansens un Sebastians Lēbs.
Finālā uzreiz pēc starta džokeraplī devās Lēbs, Hansens un Ekstrems, kamēr pamattrasē palika Solbergs un Kristofersons, aiz kuriem sekoja Nitišs. Brauciena vadībā esošais Solbergs pēc pāris apļiem palika lēnāks, jo norvēģa “Volkswagen Polo” mašīnai bija mīksta riepa. Solbergs devās džokerī, kamēr Nitišs turpināja braukt aiz Kristofersona. No aizmugures gan jau bija pietuvojušies pārējie braucēji, un pēc sava džokerapļa Nitišs atkrita līdz 5. vietai. Arī Kristofersons zaudēja pāris vietas savā džokerī, un trasē atgriezās trešajā vietā. Pēdējā aplī cīņa par uzvaru noritēja starp Ekstremu un Lēbu, tomēr uz finiša līnijas Ekstrems izrādījās pārāks.
Portugāles RX fināla rezultāti:
Vieta | Braucējs | Vieta | Laiks | Punkti |
---|---|---|---|---|
1. | Matiass Ekstrems | 1 | 03:59.345 | 8 |
2. | Sebastians Lēbs | 2 | 03:59.912 | 5 |
3. | Johans Kristofersons | 3 | 04:00.254 | 4 |
4. | Timijs Hansens | 4 | 04:01.074 | 3 |
5. | Reinis Nitišs | 5 | 04:01.935 | 2 |
6. | Peters Solbergs | 6 | 04:30.488 | 1 |
Vispār jau sen gribēju izteikties par rallijkrosu un izskatās, ka šodien to varētu izdarīt. Jā, esmu svētdienas vakarā iedzēris, bet tieši tas liek formulēt patieso domu…
Karoče… Droši vien šis ir mans izteikti subjektīvais viedoklis, taču uzskatu, ka rallijkross (vismaz dotajā brīdī) ir stipri pārvērtēts un pārāk mākslīgi ‘saulītē izcelts’. Jā – protams, ka Nitiša 5. vieta ir labs sasniegums un mēs par to varam priecāties. Protams, ir forši, ka Pasaules rallijkrosa čempī startē divi latvieši. Taču pateikšu atklāti – mani mazliet tracina, ka visos Latvijas interneta portālos ziņas par rallijkrosu stāv augstāk par Pasaules čempionātu motokrosā, kur vēl viens latvietis – Pauls Jonass – ir stabils MX2 klases līderis un šodien atkal izcīnīja uzvaru. Rallijkrosa tradīcijas pasaules kontekstā (un arī Latvijas kontekstā) tomēr ir bērnu autiņos, ja salīdzina ar motokrosu.
Kāpēc es te cepos? Tāpēc, ka ir reāli stulbi, ka man izmisīgi internetā jāmeklē pirātu strīmi, lai tiešraidē redzētu, kā Jonass vinnē kārtējo posmu, kamēr RX tiek legāli translēts vietējā TV kanālā un par letiņu mega-panākumu tiek uzskatīta tikšana finālā. Mani kretinē, ka par rallijkrosu Biķerniekos kaut kāds tur Strokšs plēš 75 eiro (!!!), kas ir praktiski divas reizes vairāk, nekā par jebkuru citu sporta pasākumu. Un nav jau runa par to, vai man ir 75 eiro… Vienkārši es – cilvēks, kurš Biķernieku trasē sāka tusēt jau pirms gandrīz 40 gadiem – principiāli nekad nemaksās tādu piķi par autosacīkšu biļeti TUR. Diemžēl rallijkross Latvijā kļuvis par ‘dzelteno aprindu’ burziņu, ne jau par autosporta līdzjutēju pasākumu.
Sorry par šo iepurpinājumu. Ja ir pretargumenti, lūgtum…