Ar trešo Porsche uzvaru pēc kārtas noslēdzās šī gada Lemānas 24 stundu sacīkste, tomēr Latvijas līdzjutēji paralēli galvenai ieskaitei šoreiz varēja sekot līdz latviešu sportista startiem. Konstantīns Calko pārrakstīja vēsturi un kļuva par pirmo latvieti Lemānā un turklāt viņam savā debijā izdevās sasniegt finišu.

Lai noskaidrotu nostāju “ARC Bratislava” komandā, iepazīstinātu ar citiem vadošajiem komandas cilvēkiem, piedāvājam īsas intervijas ar otru jauno pilotu Riku Brēkeru, komandas īpašnieku un pilotu Miro Konopku un komandas menedžeri Grehemu Džonsonu.

“F1LV

Riks Brēkers. 19 gadus jauns holandietis, kurš kopā aizvadījis jau 17 diennakts sacīkstes, tomēr pirmo reizi tik augstā līmenī un Lemānā.

Aldis Putniņš: Kādas ir emocijas pēc finiša?

“Pēc pirmās reizes noteikti viss šķiet īpašs, esmu sajūsmināts. Mēs noteikti varam justies gandarīti, ka mums izdevās sasniegt finišu. Es uzskatu, ka epizodiski mēs spējām nodemonstrēt labu ārtrumu. Sākumā gan mums bija pāris tehniskas problēmas un tāpēc es esmu priecīgs, ka mums izdevās sasniegt finišu.”

A.P.: Kāds būtu rezultāts, ja komanda sacīksti nesāktu ar vairākām tehniskām problēmām pēc kārtas?

“Noteikti būtu labāks, bet cik tieši, grūti teikt. Es uzskatu, ka komanda pieļāva kļūdu, jo viņi aizmirsa nomainīt visas bojātās detaļas (ģeneratorā – A.P.). Arī Ligier šasija nebija augstākajā līmenī. Atzīšos, ka mēs visi par zemu novērtējām šīs tehniskās problēmas un tās atgriezās sacīkstē, ko mēs nebijām gaidījuši. Vēlāk mums salūza cita detaļa un arī to vajadzēja nomainīt jau pirms starta, jo tā bija savu laiku nokalpojusi. Tātad kopā pāris ļoti vienkāršas problēmas, kuras jāmācās novērst. Bet kopumā mēs izbaudījām šo sacīksti.”

A.P.: Vai Tavos plānos ietilpst vēl kāda sacīkste ARC Bratislava sastāvā?

“Es ceru un esmu atvērts piedāvājumiem, jo īpaši prototipu sacīkstēs, jo šī bija mana pirmā sacīkste ar prototipu. Tāpēc ceru uz turpinājumu un jo īpaši vēlētos vēlreiz startēt Lemānā.”

Grehems Džonsons. Komandas menedžeris, kurš pārraudzīja tehnisko un sportisko pusi.

A.P.: Vispirms apsveicu ar finišu! Tomēr komandas vadītājam vienmēr ir augstāki mērķi. Reālistiski raugoties, ko varējās sasniegt Lemānas sacīkstēs, ja nebūtu tehnisko problēmu?

“Tādā gadījumā ierobežojošais faktors būtu “Ligier” šasija. Pie esošā spēku samēra mēs pie ideālas sacīkstes varētu būt vadošā astotniekā LMP2 klasē vai nu pavisam perfektā situācijā top sešiniekā.”

A.P.: Vai pirms starta uzstādījāt kādus konkrētus mērķus rezultātiem vai tomēr uzreiz domājāt par to, lai vispār finišētu?

“Pie situācijas ar komandu un tehniskajām problēmām mēs sapratām, ka finišs jau būs sasniegums. Taču, protams, mēs vēlamies labāku rezultātu un tieši uz to mēs strādāsim nākotnē. Pat laikā, kad mēs bijām 60.pozīcijā, strādājām pie stratēģijas, lai mēģinātu panākt un apdzīt sāncenšus.”

A.P.: Ko Jūs varētu teikt par pilotu sniegumu?

“Ļoti labi! Abi jaunie piloti bija ļoti līdzīgi sniegumā un pietiekami prātīgi. Nopietnas kļūdas no viņiem nebija, ja neskaita Konstantīna mazo kļūdu naktī. Tomēr kopumā stabils sniegums un tieši to mums arī vajadzēja.”

Miro Konopka. Komandas īpašnieks un pilots.

A.P.: Apsveicu ar finišu Lemānā! Redzu, ka esi sajūsmināts, bet īsumā pastāsti, kāpēc par savu komandas biedru izvēlējies tieši Konstantīnu Calko?

“Man Kostja patīk kā cilvēks un patiesībā tas bija noteicošais faktors. Turklāt arī es nāko no mazas valsts (Slovākijas) un zinu, cik grūti ir izsisties autosporta pasaulē, ja neesi ļoti bagāta tētuka dēls. Tāpēc gribēju dot iespēju viņam un Latvijai!”

A.P.: Liels paldies Tev par to! Tagad Latvijā ir daudzi ARC Bratislava komandas līdzjutēji. Kādi plāni nākotnei?

“Šobrīd nav plānu! Es gribu izbaudīt šo sacīksti un nedomāt par nākotni. To sākšu darīt pēc pāris nedēļām, bet tagad mēs sāksim svinēt un es ceru, ka arī Latvijā notiek svinības, jo šis ir vēsturisks panākums jūsu valstij un pat visām trim Baltijas valstīm.”