Neticamu uzvaru Lemānas 24 stundu braucienā izcīnījusi Timo Bernarda, Ērla Bambera un Brendona Hārtlija vadītā “Porsche”, neraugoties uz 18 apļu deficītu, kas radās ceturtās stundas laikā. Finišu veiksmīgi sasniedza arī latvieša Konstantīna Calko pārstāvētā “ARC Bratislava”.
Sacensības LMP1 klasē izvērtās par patiesu drāmu. Jau pašā sacīkšu sākumā problēmas piemeklēja vienīgo privāto vienību “ByKolles”, kas izstājās, veicot tikai septiņus apļus. Ceturtajā stundā bez priekšējās piedziņas palika #2 “Porsche”. Problēmas tika likvidētas garā pitstopā un ekipāža atgriezās trasē gandrīz 20 apļus aiz līderiem.
Vienīgais līderu grupā palikušais “Porsche” tempa ziņā neturēja līdzi “Toyota” spēkratiem, tomēr japāņus jau atkal skāra “Toyota” lāsts – eļļas sūce #8 tika likvidēta ļoti garā pitstopā, kura laikā mašīna paguva izmest pamatīgus dūmu mākoņus, dažas stundas vēlāk #7 izstājās sajuga defekta dēļ, bet #9 pārsprāga riepa un mašīna ietriecās barjerās.
#1 “Porsche”, lecot rīta saulei, bija ieguvis 10 apļu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem no LMP2 klases. Uzvara izskatījās akmenī kalta līdz Loterers 4 stundas pirms finiša nobrauca malā eļļas spiediena problēmu dēļ.
Pilnīgi visas LMP1 klases mašīnas bija saskārušās ar problēmām, tomēr piepeši par favorītiem kļuva #2 “Porsche”, kam vēl bija jānoķer LMP2 klases līderi tika noķerti stundu pirms finiša un uzvara bija rokā.
LMP2 klasē sākotnēji vadībā izvirzījās Olivers Džarviss, kurš pārstāv aktiera Džekija Čana sacīkšu komandu. Nelielas problās ar motoru lika atdot līderpozīcijas abām “Rebellion Racing” ekipāžām. Pārnesumkārbas problēmas lika no cīņas izstāties Prosta ekipāžai, kamēr otri “Rebellion” pēc vairākām nelielām problēmām atkrita aiz “Signatech Alpine” uz trešo vietu klasē. Cenšoties atgūt zaudēto, Nelsons Pikē Jr. sadūrās ar Konstantīnu Calko, tomēr abi turpināja braucienu un Pikē Jr. saņēma 10 sekunžu sodu, bet sasniedza 3. vietu pēc “Signatech Alpine” problēmām.
Konstantīna ekipāžai problēmas ar ģeneratoru sākās jau sacīkšu pirmajā nogrieznī, kas tika likvidētas ļoti garā boksu apmeklējuma laikā. Uzreiz bija skaidrs, ka uz augstvērtīgu rezultātu cerēt nav jēgas, tomēr pirmajā gadā pamatmērķis tomēr bija sasniegt finišu.
Miroslava Konopkas temps nebija diez ko ātrs, tomēr Calko un Brekers sevi lieliski pierādīja kā ātri braucēji, kas dažbrīd apļus veica līdzīgā tempā ar klases līderiem. Nakts gan nebija viegla – sabojāts purngals uz atlūzām un iestigšana grantī prasīja laiku.
Lai gan visas šīs problēmas lika ilgu laiku pavadīt pēdējā vietā kopējā ieskaitē, konkurenti tika noķerti un “ARC Bratislava”, kam pēdējo nogriezni veica komandas īpašnieks un vadītājs Miroslavs Konopka 60 dalībnieku konkurencē finišēja 46. vietā.
Lieliskas cīņas risinājās arī GTE Pro klasē, kur līdz pēdējam pieci dažādi autoražotāji iekļāvās vienā aplī. Sacīkšu sākumā vadībā izvirzījās “Aston Martin”, tomēr caura riepa lika Sorensenam doties boksos un vadību pārņēma kvalifikācijā bezcerīgie “Ford”. “Aston Martin”gan vadību ar otru ekipāžu atguva vadību un drīz vien atguvās arī Sorensena / Tīma /Stenaveja komanda. Pēdējais gan izslīdēja un avarēja. Cīņā ik pa laikam iesaistījās arī “Chevrolet Corvette”, kas pēdējā stundā atradās tieši priekšā “Aston Martin”. Sākoties pēdējam aplim “Aston Martin” dramatiski izrāva uzvaru.
GTE Am klasē “Aston Martin” ar ierasto virknējumu Lauda / Lamī / Dalla Lana otrajā stundā pārņēma vadību no “Ferrari”, tomēr vēlu vakarā sprāga Lamī riepa un “Ferrari” atguva vadību, aizņemot visu goda pjedestālu.
Timo Bernards Lemānā uzvarēja arī 2010. gadā (tolaik ar “Audi”), kamēr Ērls Bambers to paveica savā debijā 2015. gadā. Bambera tauties Brendons Hārtlijs šādas raudzes sacensības uzvar pirmo reizi. Pēdējos 3 gadus Bernards un Hārtlijs pavadīja vienā ekipāžā ar Marku Vēberu, kurš pagājušās sezonas izskaņā beidza savu autosportista karjeru.
Pasaules izturības sacīkšu čempionāta kopvērtējumā Bernards / Bambers / Hārtlijs ar 83 punktiem pārņēmuši vadību. Deividsona / Nakadžimas / Buemi “Toyota” pēc fiasko Lemānā iekrājuši 62 punktus un ieņem otro vietu. Nākamais posms – 6 stundu sacīkstes Nirburgringā 16. jūlijā.
V. | Klase | Mašīna | Braucēji | Apļi |
1 | LMP1 | #2 Porsche | Bernhard, Bamber, Hartley | 367 |
2 | LMP2 | #38 Oreca | Tung, Laurent, Jarvis | 366 |
3 | LMP2 | #13 Oreca | Piquet Jr, H. Hansson, Beche | 364 |
4 | LMP2 | #37 Oreca | Cheng, Gommendy, Brundle | 363 |
5 | LMP2 | #35 Alpine | Panciatici, Ragues, Negrao | 362 |
6 | LMP2 | #32 Ligier | Owen, De Sadeleer, Albuquerque | 362 |
7 | LMP2 | #40 Oreca | Allen, Matelli, Bradley | 361 |
8 | LMP2 | #24 Oreca | Graves, Hirschi, Vergne | 360 |
9 | LMP1 | #8 Toyota | Buemi, Davidson, Nakajima | 358 |
10 | LMP2 | #47 Dallara | Lacorte, Sernagiotto, Belicchi | 353 |
11 | LMP2 | #36 Alpine | Dumas, Menezes, Rao | 351 |
12 | LMP2 | #34 Ligier | Moore, Hanson, Chandhok | 351 |
13 | LMP2 | #17 Ligier | Lafargue, Lafargue, Zollinger | 344 |
14 | LMP2 | #29 Dallara | Lammers, Van Eerd, Barrichello | 344 |
15 | LMP2 | #21 Oreca | Hedman, Hanley, Rosenqvist | 343 |
16 | LMP2 | #33 Ligier | Nicolet, Nicolet, Maris | 341 |
17 | LMP2 | #31 Oreca | Prost, Canal, Senna | 340 |
18 | GTE Pro | #97 Aston | Turner, Adam, Serra | 340 |
19 | GTE Pro | #67 Ford | Priaulx, Tincknell, Derani | 340 |
20 | GTE Pro | #63 Chevrolet | Magnussen, Garcia, Taylor | 340 |
21 | GTE Pro | #91 Porsche | Lietz, Makowiecki, Pilet | 339 |
22 | GTE Pro | #71 Ferrari | Rigon, Bird, Molina | 339 |
23 | GTE Pro | #68 Ford | Hand, Muller, Kanaan | 339 |
24 | GTE Pro | #69 Ford | Briscoe, Westbrook, Dixon | 337 |
25 | GTE Pro | #64 Chevrolet | Gavin, Milner, Fassler | 335 |
26 | GTE Pro | #95 Aston | Thiim, Sorensen, Stanaway | 334 |
27 | GTE Am | #84 Ferrari | Smith, Stevens, Vanthoor | 333 |
28 | GTE Pro | #66 Ford | Mucke, Pla, Johnson | 332 |
29 | GTE Am | #55 Ferrari | Cameron, Scott, Cioci | 331 |
30 | GTE Am | #62 Ferrari | Macneil, Sweedler, Bell | 331 |
31 | GTE Am | #99 Aston | Howard, Gunn, Bryant | 331 |
32 | GTE Am | #61 Ferrari | Mok, Sawa, Griffin | 330 |
33 | LMP2 | #45 Ligier | Patterson, Mcmurry, Capillaire | 330 |
34 | LMP2 | #27 Dallara | Aleshin, Sirotkin, Shaitar | 330 |
35 | GTE Am | #77 Porsche | Ried, Cairoli, Dienst | 329 |
36 | GTE Am | #90 Aston | Yoluc, Hankey, Bell | 329 |
37 | GTE Am | #98 Aston | Dalla Lana, Lamy, Lauda | 329 |
38 | GTE Am | #93 Porsche | Long, Al Faisal, Hedlund | 329 |
39 | GTE Am | #86 Porsche | Wainwright, Barker, Foster | 328 |
40 | LMP2 | #22 Oreca | Rojas, Hirakawa, Gutierrez | 327 |
41 | GTE Am | #60 Ferrari | Wee, Katoh, Parente | 327 |
42 | GTE Am | #54 Ferrari | Flohr, Castellacci, Beretta | 326 |
43 | GTE Am | #83 Ferrari | Krohn, Jonsson, Bertolini | 320 |
44 | LMP2 | #39 Oreca | Guibbert, Trouillet, Winslow | 318 |
45 | GTE Am | #65 Ferrari | Nielsen, Balzan, Curtis | 314 |
46 | LMP2 | #49 Ligier | Konopka, Calko, Breukers | 314 |
47 | GTE Pro | #51 Ferrari | Calado, Pier Guidi, Rugolo | 312 |
48 | LMP2 | #43 Riley | Keating, Bleekemolen, Taylor | 312 |
49 | GTE Am | #50 Chevrolet | Rees, Brandela, Philippon | 309 |
50 | LMP1 | #1 Porsche | Jani, Lotterer, Tandy | 318 |
51 | LMP2 | #23 Ligier | Barthez, Buret, Berthon | 296 |
52 | LMP2 | #28 Oreca | Perrodo, Vaxiviere, Collard | 213 |
53 | GTE Pro | #92 Porsche | Christensen, Estre, Werner | 179 |
54 | LMP1 | #9 Toyota | Lapierre, Kunimoto, Lopez | 160 |
55 | LMP1 | #7 Toyota | Conway, Kobayashi, Sarrazin | 154 |
56 | LMP2 | #25 Oreca | Gonzalez, Trummer, Petrov | 152 |
57 | GTE Pro | #82 Ferrari | Vilander, Fisichella, Kaffer | 72 |
58 | LMP2 | #26 Oreca | Rusinov, Thiriet, Lynn | 20 |
59 | GTE Am | #88 Porsche | Bachler, Lemeret, Al Qubaisi | 18 |
60 | LMP1 | #4 Enso | Webb, Kraihamer, Bonanomi | 7 |