Neticamu uzvaru Lemānas 24 stundu braucienā izcīnījusi Timo Bernarda, Ērla Bambera un Brendona Hārtlija vadītā “Porsche”, neraugoties uz 18 apļu deficītu, kas radās ceturtās stundas laikā. Finišu veiksmīgi sasniedza arī latvieša Konstantīna Calko pārstāvētā “ARC Bratislava”.

Sacensības LMP1 klasē izvērtās par patiesu drāmu. Jau pašā sacīkšu sākumā problēmas piemeklēja vienīgo privāto vienību “ByKolles”, kas izstājās, veicot tikai septiņus apļus. Ceturtajā stundā bez priekšējās piedziņas palika #2 “Porsche”. Problēmas tika likvidētas garā pitstopā un ekipāža atgriezās trasē gandrīz 20 apļus aiz līderiem.

Vienīgais līderu grupā palikušais “Porsche” tempa ziņā neturēja līdzi “Toyota” spēkratiem, tomēr japāņus jau atkal skāra “Toyota” lāsts – eļļas sūce #8 tika likvidēta ļoti garā pitstopā, kura laikā mašīna paguva izmest pamatīgus dūmu mākoņus, dažas stundas vēlāk #7 izstājās sajuga defekta dēļ, bet #9 pārsprāga riepa un mašīna ietriecās barjerās.

#1 “Porsche”, lecot rīta saulei, bija ieguvis 10 apļu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem no LMP2 klases. Uzvara izskatījās akmenī kalta līdz Loterers 4 stundas pirms finiša nobrauca malā eļļas spiediena problēmu dēļ.

Pilnīgi visas LMP1 klases mašīnas bija saskārušās ar problēmām, tomēr piepeši par favorītiem kļuva #2 “Porsche”, kam vēl bija jānoķer LMP2 klases līderi tika noķerti stundu pirms finiša un uzvara bija rokā.

LMP2 klasē sākotnēji vadībā izvirzījās Olivers Džarviss, kurš pārstāv aktiera Džekija Čana sacīkšu komandu. Nelielas problās ar motoru lika atdot līderpozīcijas abām “Rebellion Racing” ekipāžām. Pārnesumkārbas problēmas lika no cīņas izstāties Prosta ekipāžai, kamēr otri “Rebellion” pēc vairākām nelielām problēmām atkrita aiz “Signatech Alpine” uz trešo vietu klasē. Cenšoties atgūt zaudēto, Nelsons Pikē Jr. sadūrās ar Konstantīnu Calko, tomēr abi turpināja braucienu un Pikē Jr. saņēma 10 sekunžu sodu, bet sasniedza 3. vietu pēc “Signatech Alpine” problēmām.

Konstantīna ekipāžai problēmas ar ģeneratoru sākās jau sacīkšu pirmajā nogrieznī, kas tika likvidētas ļoti garā boksu apmeklējuma laikā. Uzreiz bija skaidrs, ka uz augstvērtīgu rezultātu cerēt nav jēgas, tomēr pirmajā gadā pamatmērķis tomēr bija sasniegt finišu.
Miroslava Konopkas temps nebija diez ko ātrs, tomēr Calko un Brekers sevi lieliski pierādīja kā ātri braucēji, kas dažbrīd apļus veica līdzīgā tempā ar klases līderiem. Nakts gan nebija viegla – sabojāts purngals uz atlūzām un iestigšana grantī prasīja laiku.

Lai gan visas šīs problēmas lika ilgu laiku pavadīt pēdējā vietā kopējā ieskaitē, konkurenti tika noķerti un “ARC Bratislava”, kam pēdējo nogriezni veica komandas īpašnieks un vadītājs Miroslavs Konopka 60 dalībnieku konkurencē finišēja 46. vietā.

Lieliskas cīņas risinājās arī GTE Pro klasē, kur līdz pēdējam pieci dažādi autoražotāji iekļāvās vienā aplī. Sacīkšu sākumā vadībā izvirzījās “Aston Martin”, tomēr caura riepa lika Sorensenam doties boksos un vadību pārņēma kvalifikācijā bezcerīgie “Ford”. “Aston Martin”gan vadību ar otru ekipāžu atguva vadību un drīz vien atguvās arī Sorensena / Tīma /Stenaveja komanda. Pēdējais gan izslīdēja un avarēja. Cīņā ik pa laikam iesaistījās arī “Chevrolet Corvette”, kas pēdējā stundā atradās tieši priekšā “Aston Martin”. Sākoties pēdējam aplim “Aston Martin” dramatiski izrāva uzvaru.

GTE Am klasē “Aston Martin” ar ierasto virknējumu Lauda / Lamī / Dalla Lana otrajā stundā pārņēma vadību no “Ferrari”, tomēr vēlu vakarā sprāga Lamī riepa un “Ferrari” atguva vadību, aizņemot visu goda pjedestālu.

Timo Bernards Lemānā uzvarēja arī 2010. gadā (tolaik ar “Audi”), kamēr Ērls Bambers to paveica savā debijā 2015. gadā. Bambera tauties Brendons Hārtlijs šādas raudzes sacensības uzvar pirmo reizi. Pēdējos 3 gadus Bernards un Hārtlijs pavadīja vienā ekipāžā ar Marku Vēberu, kurš pagājušās sezonas izskaņā beidza savu autosportista karjeru.

Pasaules izturības sacīkšu čempionāta kopvērtējumā Bernards / Bambers / Hārtlijs ar 83 punktiem pārņēmuši vadību. Deividsona / Nakadžimas / Buemi “Toyota” pēc fiasko Lemānā iekrājuši 62 punktus un ieņem otro vietu. Nākamais posms – 6 stundu sacīkstes Nirburgringā 16. jūlijā.

V. Klase Mašīna Braucēji Apļi
1 LMP1 #2 Porsche Bernhard, Bamber, Hartley 367
2 LMP2 #38 Oreca Tung, Laurent, Jarvis 366
3 LMP2 #13 Oreca Piquet Jr, H. Hansson, Beche 364
4 LMP2 #37 Oreca Cheng, Gommendy, Brundle 363
5 LMP2 #35 Alpine Panciatici, Ragues, Negrao 362
6 LMP2 #32 Ligier Owen, De Sadeleer, Albuquerque 362
7 LMP2 #40 Oreca Allen, Matelli, Bradley 361
8 LMP2 #24 Oreca Graves, Hirschi, Vergne 360
9 LMP1 #8 Toyota Buemi, Davidson, Nakajima 358
10 LMP2 #47 Dallara Lacorte, Sernagiotto, Belicchi 353
11 LMP2 #36 Alpine Dumas, Menezes, Rao 351
12 LMP2 #34 Ligier Moore, Hanson, Chandhok 351
13 LMP2 #17 Ligier Lafargue, Lafargue, Zollinger 344
14 LMP2 #29 Dallara Lammers, Van Eerd, Barrichello 344
15 LMP2 #21 Oreca Hedman, Hanley, Rosenqvist 343
16 LMP2 #33 Ligier Nicolet, Nicolet, Maris 341
17 LMP2 #31 Oreca Prost, Canal, Senna 340
18 GTE Pro #97 Aston Turner, Adam, Serra 340
19 GTE Pro #67 Ford Priaulx, Tincknell, Derani 340
20 GTE Pro #63 Chevrolet Magnussen, Garcia, Taylor 340
21 GTE Pro #91 Porsche Lietz, Makowiecki, Pilet 339
22 GTE Pro #71 Ferrari Rigon, Bird, Molina 339
23 GTE Pro #68 Ford Hand, Muller, Kanaan 339
24 GTE Pro #69 Ford Briscoe, Westbrook, Dixon 337
25 GTE Pro #64 Chevrolet Gavin, Milner, Fassler 335
26 GTE Pro #95 Aston Thiim, Sorensen, Stanaway 334
27 GTE Am #84 Ferrari Smith, Stevens, Vanthoor 333
28 GTE Pro #66 Ford Mucke, Pla, Johnson 332
29 GTE Am #55 Ferrari Cameron, Scott, Cioci 331
30 GTE Am #62 Ferrari Macneil, Sweedler, Bell 331
31 GTE Am #99 Aston Howard, Gunn, Bryant 331
32 GTE Am #61 Ferrari Mok, Sawa, Griffin 330
33 LMP2 #45 Ligier Patterson, Mcmurry, Capillaire 330
34 LMP2 #27 Dallara Aleshin, Sirotkin, Shaitar 330
35 GTE Am #77 Porsche Ried, Cairoli, Dienst 329
36 GTE Am #90 Aston Yoluc, Hankey, Bell 329
37 GTE Am #98 Aston Dalla Lana, Lamy, Lauda 329
38 GTE Am #93 Porsche Long, Al Faisal, Hedlund 329
39 GTE Am #86 Porsche Wainwright, Barker, Foster 328
40 LMP2 #22 Oreca Rojas, Hirakawa, Gutierrez 327
41 GTE Am #60 Ferrari Wee, Katoh, Parente 327
42 GTE Am #54 Ferrari Flohr, Castellacci, Beretta 326
43 GTE Am #83 Ferrari Krohn, Jonsson, Bertolini 320
44 LMP2 #39 Oreca Guibbert, Trouillet, Winslow 318
45 GTE Am #65 Ferrari Nielsen, Balzan, Curtis 314
46 LMP2 #49 Ligier Konopka, Calko, Breukers 314
47 GTE Pro #51 Ferrari Calado, Pier Guidi, Rugolo 312
48 LMP2 #43 Riley Keating, Bleekemolen, Taylor 312
49 GTE Am #50 Chevrolet Rees, Brandela, Philippon 309
50 LMP1 #1 Porsche Jani, Lotterer, Tandy 318
51 LMP2 #23 Ligier Barthez, Buret, Berthon 296
52 LMP2 #28 Oreca Perrodo, Vaxiviere, Collard 213
53 GTE Pro #92 Porsche Christensen, Estre, Werner 179
54 LMP1 #9 Toyota Lapierre, Kunimoto, Lopez 160
55 LMP1 #7 Toyota Conway, Kobayashi, Sarrazin 154
56 LMP2 #25 Oreca Gonzalez, Trummer, Petrov 152
57 GTE Pro #82 Ferrari Vilander, Fisichella, Kaffer 72
58 LMP2 #26 Oreca Rusinov, Thiriet, Lynn 20
59 GTE Am #88 Porsche Bachler, Lemeret, Al Qubaisi 18
60 LMP1 #4 Enso Webb, Kraihamer, Bonanomi 7