F1 sporta daļas direktors Ross Brauns un “Mercedes” F1 komandas vadītājs Toto Volfs ir vienisprātis, ka čempionātam nepieciešams meklēt veidus kā attīstīties dzinēju jomā, nevis atgriezties pagātnē, kad tika izmantoti V8 un V10 dzinēji.

Neraugoties uz fanu nostaļģiskajām vēlmēm atgriezties pie V8, V10 vai pat V12 dzinējiem, šobrīd izskatās, ka no 2021. gada F1 sāksies jauna ēra jaudas agregātos ar V6 twin-turbo hibrīdiem, kuriem nebūs nepieciešama sarežģītā un dārgā MGU-H sistēma.

Esmu pārliecināts, ka F1 ir jābūt tehnoloģiju un inovāciju virsotnei, tādēļ atgriezties populāro 80-to vai 90-to gadu tehnoloģiju līmenī tikai mīlestības pret tā laika mašīnām dēļ nebūtu prātīga stratēģija,” uzsver Toto Volfs. “Esam uzsākuši pārrunas par to, ko saglabāt no esošajiem noteikumiem, un pagaidām viss rit veiksmīgi.

“F1LV

Volfs arī iezīmējis galvenos punktus, pēc kuriem būtu jāvadās, lai uzlabotu čempionāta norisi. Pirmkārt, jāsamazina jaudas agregātu izmaksas, tomēr jāsaglabā tehnoloģiju izcilība. Tāpat dzinējiem jābūt hibrīdiem ar labāku jaudas/svara attiecību kā šobrīd, kā arī jāuzlabo to skaņa, par ko V6 ēra saņem galveno kritiku no līdzjutējiem.

Līdzīgās domās ir tehnikas guru Ross Brauns. “Daudzi līdzjutēji saka, ka vēlētos redzēt dabīgi aspirēto dzinēju atgriešanos, tomēr jājautā, kādēļ viņi to vēlās? Iemesls – tas rada vairāk emociju ar savu skaņu un augstajiem apgriezieniem. Tātad, vai mēs esam spējīgi radīt hibrīddzinēju, kas spēj radīt šādu troksni un apgriezienus, saglabājot šādu šarmu? Uzskatu, ka F1 dzinēju ražotāji zin, ka tas ir pats svarīgākais.”

Brauns arī norādījis, ka F1 jāspēj atrast balansu starp saikni ar ielas mašīnām un spēju radīt tehnoloģijas, kas joprojām sajūsmina autosporta fanus, jo nav nekāda jēga radīt un demonstrēt tehnoloģijas, uz kurām neviens neskatās.