“Force India” apstiprinājusi sastāvu nākamā gada F1 sezonai. Neraugoties uz nesaskaņām trasē gan Serhio Peress, gan Estebans Okons turpinās sadarbību arī 2018. gadā. Komandas sastāvu bija plānots paziņot īsi pēc vasaras pārtraukuma, tomēr sponsoru sarunas ievilkās, atstājot abus talantus nelielā neziņā. Šogad Peresa vārds tika cieši saistīts ar “Ferrari” komandu, kas nolēma nešķirties no Kimi Raikonena. Vairumam vadošo komandu braucēju līgumi beidzas 2018. gada izskaņā, kad arī Peresam un Okonam tiek paredzēta nozīmīga loma braucēju tirgus notikumos.
Pēc tam, kad “Red Bull” nolēma izīrēt Karlosu Saincu “Renault” vienībai, kļuva skaidrs, ka koši dzeltenajā mašīnā nākamsezon vieta neatradīsies Robertam Kubicam, kura atgriešanās F1 varētu notikt “Williams” sastāvā. Jau šobrīd notiek diskusijas par poļu braucēja iespējamajiem testiem ar 2014. gada “Williams” spēkratu. Lensa Strola vieta komandā ir visai droša, kamēr runas par Felipes Masas karjeras noslēgšanu turpina pieņemties spēkā.
Pēc Singapūras GP startā notikušās sadursmes, kas lika jau pirmajā aplī izstāties abiem “Ferrari” braucējiem un Maksam Verstapenam, jaunais “Red Bull” talants vaino Fetelu, norādot, ka Sebastians izspiedis abus konkurentus pašā trases malā līdz viņiem vairs nav palikusi vieta, lai izvairītos no sadursmes, turklāt Fetels arī neesot atvainojies Verstapenam. Asu kritiku Fetela virzienā raidījis arī 1997. gada čempions Žaks Vilnēvs, uzsverot, ka Raikonenam un Verstapenam viņa darbību rezultātā nebija iespējas izvairīties no kontakta. Fetela galvenais konkurents cīņā par titulu Luiss Hamiltons gan nesteidzas vainot “Ferrari” braucēju, uzsverot, ka viņš tobrīd esot atradies vadībā un, visticamāk, neesot redzējis, kur atrodas aizmugurē esošās formulas. Avārijas rezultātā abas sarkanās mašīnas palika trases malā. “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs pat atzina, ka viņam palika žēl savu konkurentu pēc tik ātras un smagas neveiksmes.
Lūk, Žaka Vilinēva teiktais:
“Vettel only has himself to blame,” said 1997 F1 world champion Villeneuve when asked by Motorsport.com for his view of the incident.
“If you take a start and move across the line, the chances are something might happen because you don’t know what is happening behind. When you fight for a championship, you cannot take a risk like that.”
“You don’t change line like this,” he said. “It doesn’t matter if he could see Kimi or not. In his mind, he didn’t know if there were two or three cars there. He knew he had taken an average start, so he knew other people had taken better starts than him. That’s why we went across.
To think that way they will slow down – no, he ended up crashing. Don’t point at the finger at Max. He was just there.”
Taču Feteli par Singapūras masveida avārijas izraisīšanu skarbi kritizē nu jau arī Nikijs Lauda!
Вопрос: Кого вы считаете виновником инцидента на старте?
Ники Лауда: С этим всё просто. Себастьян сделал то, что обычно делает лидер в такой ситуации – он увидел, что Ферстаппен сокращает отставание и сместился в его сторону, чтобы блокировать атаку. Он не знал, что с другой стороны от него едет Райкконен.
Была допущена ошибка, из-за которой все трое выбыли из борьбы. Совершенно ненужная ошибка. Если бы Феттель просто ехал прямо, он бы первым вошел в первый поворот, а cмещаясь в сторону он здорово рисковал.
Tu negribi izstāstīt kura no tavām identitātēm tad beidza to karjeru? 🙂 Kā redzams visām pārējām caureja ir pilnā sparā 🙂
Vai! Vai, vai kā te vienam patiesība kož acīs! 🙂 Nu bija Fetels vainīgs pie ūberallessadursmes Singapūras GP startā, nu vajadzēja viņu bargi sodīt, nu Ferrari draudziņi FIA viņu vispār nesodīja, nu taču par to pasmaidi, Vermin, nevis par pavisam citu tēmu tagad kaut ko kurksti kā purva varde! 😀
Ja tu atceries tad tiesneši šo gadījumu izskatīja un nesaskatīja neviena pilota darbībā kaut ko sodāmu. Punkts! Bet tas tev netrauce tā itkā būtu bikses pietaisījis nodarboties ar vainīgā meklēšanu 🙂
Vismazāk jau nu muti ko vārstīt būtu Dirstapenam. vinam bija kontakts ar KImi brīdī kad labajā pusē līdz Fetela mašinai bija brīvs gandrīz metrs. 🙂 Tas jau ir elementārs meistarības trūkums.
Vai atceries , ko es teicu , kad tu te bārstīji savus stāstus par karjeras beigšanu? Es teicu , ka tava plānprātība Tev ir Dieva sods uz mūžu 🙂 Tā ka turpini vien izciest šo sodu 🙂
IMO elementārs ‘racing accident’..
katrs var piemeklēt argumentus par labu savai prolet. pārliecībai, saprotams – vielas un materiāla pietiekami da jelkura no trijotnes vainošanai – ja ļoti grib, var arī kimsteru (mēģināt) par malējo pataisīt 😛
Max-im vienkārši vajadzēja izmantot iespēju paklusēt 🙂 Bet ne ir jāvārās 🙂
Labvakar, kungi! Vai drīkst pievienoties Jūsu diskusijai?
Vermin: “tiesneši šo gadījumu izskatīja un nesaskatīja neviena pilota darbībā kaut ko sodāmu.”
Redzi, Vermin, es kaut kā nevaru atbrīvoties no sajūtas, ka dalībnieku personībām šajās epizodēs nebija tā beidzamā loma. Un tad kad likums tiek piemērots ne pēc likuma burta, bet ‘pēc deguniem’ tad mani kaut kā neapciemo domas par ‘taisnprātīguma’ triumfu. 🙂
Pēc lietu loģikas priekšā esošajam ir pilnas tiesības bez mētāšajnās izvēlēties ideālo trajektoriju . Fetels nevienam virsū neuzbrauca , nevienu no trases neizspieda , un vairākkārt trajektoriju nemainīja . Tā ka ar taisnprātību te viss ir vislabākajā kārtībā – ja būtu kāds cits lēmums ,tad kā reiz taisnprātība būtu dupsī 🙂
Par pilota kļūdu varētu uzskatīt Max-a darbību Pirmkārt viņš ietriecās blakus esošajā formulā ,otrkārt raut uz kreiso pusi vispār bija idiotisks lēmums – tik daudz jau būtu jāsaprot ka pa to pusi tevi vairs nepalaidīs 🙂 Bet nu tas neliels meistarības trūkums -piekrītu traktējumam, ka sacīkšu incidents 🙂
Verstapens braucot taisni pat teorētiski nevarēja ietriekties blakus esošajā formulā, Vermin! Verstapenam, iespējams, pat nācās ievērojami nobremzēt, lai viņā neietriektos “red mist” momentu piedzīvojušais Fetels;)
Idiotisks lēmums bija Fetelim – braukt šķērsām pāri visai trasei, lai nobloķētu Verstapenu, jo pirms līkuma Fetelim tik un tā nācās atgriezties ideālajā trajektorijā, bet sava idiotiskā lēmuma dēļ Fetels jau bija zaudējis ļoti daudz laika un pat Hamiltons jau bija blakus Fetelim.
Palasi, Vermin, kā Feteli kritizē Žaks Vilinēvs, Deimons Hils, Nikijs Lauda u.c. F1 čempioni, tad sapratīsi, ka Tev nav taisnība pat tik cik melns aiz naga. 😉
Noliegt acīmredzamo, ka Verstapiens ietriecās Kimi formulā ir ūdensvinetas cienigi 🙂
Ir tāda profesionāla irsēju kategorija tai skaitā bijuši čempioni, kas vienmēr gatavi apspriest tēmu , ka pēc ugunsgrēka arī mīžanmais ir ūdenssūknis 🙂
Ja jau reiz bija kontakts starp Max un Kimi , tad tas nozīmē tikai to ka Max, redzot, ka labajā pusē vieta samazinās, instinktīvi padeva nedaudz uz kreiso pusi, bet nu tur vietas nebija nemaz. Vienkārši pietrūka meistarības nepakļauties instinktam 🙂 Nu bet neliels meistarības trūkums nav sodāma darbība tāpēc piekrītu- sacīkšu incidents 🙂
Vermin, tu biji tas, kurš ar putām uz lūpām apgalvoji, ka Pacific GP esot notikušas Āfrikā? 😀 😀 Ja tā, tad man tev nav vairāk jautājumu, jo neko saprātīgu no tevis tāpat nesagaidīt. 🙂
Runājot par Singapūras GP startu… kad Raikonens ietriecās blakus esošajā Verstapena formulā… tad pa kreisi no Raikonena bija vairāk vietas nekā tajā brīdī starp Fetelu un Verstapenu (gandrīz metrs), tā kā šaubu nav, ka Raikonens pagrieza stūri pa labi pārāk ātri. 😉
Kurš no Ferrari pilotiem ir vairāk vainīgs šajā masveida avārijā?
Raikonena nenozīmīgā trajektorijas maiņa neradītu sekas, ja Verstapenam būtu iespējas pagriezt stūri pa labi, bet tā kā Fetelis tuvojās Verstapenam kā kamikadze, tad Verstapenam nācās braukt taisni un pārējais jau ir vēsture.
FIA nevēlējās sodīt abus Ferrari pilotus, tāpēc šī masveida sadursme tika nodēvēta par sacīkšu incidentu. 😉
Vienkārši ģeniāli plānprātiņ , tagad vel izrādās , ka Raikonens ietriecās Verstapena formulā. :). Tālāk jau nav kur 🙂 Tev laikam ragkari atstāj nopietnu iespaidu uz redzi 🙂 Ar prātu tev vienmēr ir bijušas problēmas 🙂
Vermin, slimniek, tev tiešām vajag ārstēties. 😀
Es, protams, neesmu tik kategorisks kā Valdis Valters,
https://twitter.com/GeneralisLV/status/909388257321943041
kurš uzskata, ka Raikonenu vajag atlaist no Ferrari, bet tomēr Raikonena vaina ir acīmredzama. 😉
Nevajag pat video skatīt, paskaties kaut vai bildē pie raksta. Taisni ir tikai Raikonena formula, Verstapena formula ir sagriezta uz kreiso pus :i Jeb arī to tavas škībās ačteles nespēj ieraudzīt? 🙂
Vermin, tu ko lieto? Nu, apskatījos to bildi pie raksta šajā portālā. Ja tev liekas, ka Raikonena formula brauc taisni, tad pārmet krustu. 🙂
Tu pat neredzi to, ka pa kreisi no Raikonena ir vismaz 2x vairāk vietas (tātad 2 metri), nekā starp Feteli un Verstapenu, tādējādi, šaubu nav, ka Verstapenam nācās sekundes desmitdaļās izlemt no kura “red mist”momentu piedzīvojušā Ferrari pilota vairāk izvairīties. 😉
Ar cilvēku kuram acis ir kā pauti, bet kurš neredz kā bānis iet diskutēt nav vērts 🙂
Vermin, ar tevi neviens nediskutē, tev tikai piedāvā noņemt rozā Ferrari brilles un aplūkot šo Josa Verstapena tvītu, lai tu, ja tev ir ar ko, spētu saprast, ka tieši Fetels un Raikonens ir vainojami pie sadursmes:
https://twitter.com/MaVic009/status/909497457880399872
Maxis nevarēja “izkūpēt” gaisā, kad viņam no abām pusēm virsū brauca abi Ferrari piloti! 😉
Verstapena twīts ir naturāli meli, jo tajā fiksēts stāvoklis pēc tam kad Max-a formula jau bija aizķērusi Raikonenu, un tā jau bija sākusi sagriešanos
Vermin, tu cita (Makša) acī redzi skabargu (formulu, kas ir iespējams dažus milimetrus pagriezta prom no aptrakušā Feteļa), bet sava Feteļa acī neredzi baļķi (sliktāk nekā Maksis startējušais Fetelis vairākus metrus šķērsām nesas virsū Maxim, kaut arī Maxis jau ir ar gandrīz pusformulu “blakus” (metra attālumā) Fetelim). 🙂
Bet bilde pie raksta, kas tev patīk, taču nav meli un tur ir redzams, ka pa kreisi no Raikonena ir 2 metri brīvas vietas. 😉
Cik vēl ir brīvas vietas Raikonenam šeit galīgi nav svarīgi, kā jau teicu viņš ir meistarīgs un prot braukt wheel to wheel. Ja vien tev neliekas , ka visiem ir jārīkojas pēc principa – razojģis bļ… MadMax brauc 🙂 BTW tajā pašā twitera saitē līnijas ir savilcis tāds AxisOfOversteer, pirms kontakta. Vai tas nepārliecina 🙂
Vermin, tu atkal kļūdies! Raikonens neprot braukt wheel to wheel.
Tev tas visticamāk nemaz nav zināms, bet šogad formulu priekšējo riepu platums ir 305 mm, bet aizmugurējo riepu platums ir 405 mm, tāpēc Raikonenam, kad viņš sāka apdzīt Verstapenu un jau gandrīz saskārās abu pilotu priekšējās riepas, bija turpmāk jāvirzās pa kreisi gan tāpēc, ka tur bija daudz brīvas vietas, gan tāpēc ka pastāvēja risks ka ar platākajām aizmugurējām riepām Raikonena formula aizķers Verstapena formulas priekšējās riepas. 😉
Vermin, ieklausies taču ko saka F1 čempioni, F1 komentētāji, F1 žurnālisti, nevis izdomā pats savus un pilnīgi neloģiskus F1 noteikumus. 😀
Uzliec brilles un tad skaties tik ilgi , kamēr tomēr ieraudzīsi, ka tieši Verstapens pabīdīja savu formula apmēram par riteņa platuma tiesu uz Raikonena pusi, kas bija pietiekami lai aizķertu Raikonena pakaļējo riteni un viņu sagrieztu 🙂 Ja nespēj ieraudzīt, tad tev ar acīm kaut kas nav ok 🙂
Vermin, tu pat ar visām savām rozā Ferrari brillēm nespēj saskatīt, ka pa kreisi no Raikonena ir vairāk vietas nekā starp Feteli un Verstapenu. 😀
Noņem savas rozā Ferrari brilles, varbūt arī saskatīsi ka Raikonens stūrē pa labi vēl pirms ir pilnībā apdzinis Verstapenu! 😉
Raikonenes ir meistarīgs un spēj braukt wheel to wheel. Atšķirībā no Max–a. Nu bet ja tu nespēj ieraudzīt ka Raikonena dormula ir tieši paralēli trases malai, tātad tieši viņš brauc taisni, tad deso pie acu ārsta 🙂
Vermin, līdz trases malai ir ļoti tālu, tāpēc Raikonenam vajadzēja pagriezt stūri pa kreisi, nevis pa labi, jo no labās puses gan Maxim, gan Raikonenam kā viesulis nesās virsū Fetelis, kuram bija “aizkritis širmis”.
Raikonena trajektoriju var labi redzēt šajā Josa Verstapena tvītā:
https://twitter.com/mavic009
Verstapena formula, ja arī ir pagriezta uz kreiso pusi, tad ļoti minimāli, bet Raikonena formula ir acīmredzami pagriezta pa labi, kaut arī līdz trases malai vēl ir vieta pusformulai. 😉
Ja nespēj pat to saskatīt, tad tev pat acu ārsts vairs nepalīdzēs. 😀
Ja netici izdrukā to bildīti, kas ir pie ši raksta un savelc tādas pašas līnijas kā ir savilcis melis Joss, lai attaisnotu savu padumjo atvasi.
Vermin, ko tu darītu Makša vietā, ja tev pilnā ātrumā ar aizkritušu širmi virsū brauktu Fetels, kurš ir spējīgs uzbraukt konkurentam (Hamiltonam) pat lēnām braucot aiz drošības mašīnas (Baku trasē)? 😉
Max-im vienkārši bija ‘jābrauc taisni. Who knows , varbūt tad viņš būtu varējis iehavot funu skatoties kā Ferrari piloti viens no otra izvairītos viņa deguna priekšā 🙂
Vermin, Fetels bija uzņēmis tādu kursu, kad sadursme ar Raikonenu bija neizbēgama! 😉
Tev ko ir ziņas, ka Fetelam stūre bija ieklemmējusies ? 🙂 Esmu drošs, ka Trajektorija būtu koriģēta pat tad ja MAX būtu turpinājis braukt taisni, nevis sturējis virsū Raikonenam 🙂
Palasīju šo diskusiju un gribu pavaicār Verminam:
Tu acīmredzot piederi pie tiem, kuri domā, ka visiem pilotiem ir jārīkojas pēc principa – razojģis bļ… MadVettel brauc? Bet kā lai Maxis “razojģas”, ja Maxim trasē vairs nav vietas ne pa labi, kur tuvojas MadVettel, ne arī pa kreisi, kur jau spiežas Raikonens?
Ūdensjēkab brīdi, ķad Max-im bija kontakts ar Kimi līdz Fetelam vel bija vismaz metrs, tātad vietas diezgan :). Kārtējā identitāte diskusiju palasījusi 🙂
Sirsnīgi apsveicam mūsu viedo skolotāju Verminu vārda dienā! Es un citi rātnie, pieklājīgie un ļoti uzcītīgie Vermina skolēni. 🙂
Bet par Singapūras GP startu es varu pateikt tikai vienu. Esmu drošs, ka Maxša trajektorija būtu koriģēta ja MadVettel būtu turpinājis braukt taisni, nevis sturējis virsū Verstapenam. Un arī Raikonena nemākulība un savas formulas riepu platuma nezināšana būtu palikusi bez sekām. 😉
Situācija ka Vettel kādam stūrē virsu ir kaut kas no sērijas. kas būtu ja būtu ( respektīvi būtu tantei pauti, iznāktu onkulis ) Jo šeit pietrūkst paša būtiskākā lieta – virsū uzstūrēsanas fakts 🙂 Toties Verstapena virsū uzstūrrēšanas fakts Raikonena formulai ir pilmīgi reāls. Tad nu pieturēsimies pie faktiem. nevis izdomas bagātām fantāzijām 🙂
Redzi, Vermin, tu neredzi acīmredzamo, ka tieši Raikonens uzbrauca virsū Verstapenam! Verstapens uzreiz pēc starta pagrieza stūri pa labi, bet, redzot, ka tur jau pilnā ātrumā šķērsām trasei tuvojas MadVettel, Verstapens pagrieza stūri pa kreisi, bet pēc tam jau brauca taisni! Apskatīt tikai mirkli, kad Verstapens pagrieza stūri pa kreisi, kad līdz Raikonenam vēl bija palikuši vairāki metri ir ļoti aprobežoti, tāpēc nedari tā, Vermin! 😉
Īsi pirms Verstapena un Raikonena sadursmes apstādini kadru un ja tev ar redzi un prātu viss ir kārtībā, tad pamanīsi, ka tajā brīdī jau tieši Raikonena formula nav paralēli trases malai, bet Verstapens brauc taisni!
Formulas skatīšanās priekš tevis ir pārāk smaga nodarbe -halucinācijas nomoka 🙂 Labāk izstāsti pēc kāda algoritma tu savas šizoidentitātes laid pie vārda ? 🙂
Vermin, tev rādās halucinācijas ne tikai pa tv, bet arī dzīvē! Mani gan neinteresē ne tavas, ne kādu citu šizoidentitātes. Es tikai vēl varu piebilst vienu: Vermin, vai tu tuvojoties gājēju pārejai vienmēr ej pāri neskatoties uz to kas notiek, jo tev taču ir priekšroka, tātad taisnība? 🙂 Laikam jau nē, ja jau esi vēl dzīvs 🙂 Vot arī Verstapens īstu pašnāvnieku netēloja, kad sākotnēji pagrieza stūri pa kreisi – prom no trakojošā Fetela. 😉