Neraugoties uz Sebastiana Fetela Malaizijas GP goda aplī piedzīvotā incidenta un Kimi Raikonena nestartēšanu, “Ferrari” komandai, visticamāk, izdosies izvairīties no starta pozīciju sodiem par komponenšu maiņu.
Uzreiz pēc Fetela avārijas ar “Williams” braucēju Lensu Strolu par aktuālu jautājumu kļuva Fetela mašīnas pārnesumkārbai radītie bojājumi. Pārnesumkārba tika transportēta uz vienības bāzi Maranello, kur netika atklāti nopietni bojājumi. “Ferrari” plāno šo pašu ātrumkārbu Fetela mašīnā ievietot sestdienas rītā uz Japānas GP trešajiem treniņiem. Ja tai tomēr būs jūtams defekts, jaunas pārnesumkārbas uzstādīšana četrkārtējam pasaules čempionam maksātu piecas starta pozīcijas.
Pozitīvas ziņas arī Kimi Raikonenam – lai gan precīzs problēmu cēlonis joprojām nav identificēts, par ticamāko variantu tiek uzskatīts turbīnas defekts, kas liedza viņa komandas biedram Fetelam piedalīties Malaizijas GP kvalifikācijā. Lai gan somu braucējam vairs nav lieku turbo kompresoru un MGU-H sistēmu, šīs komponentes nebūs jāmaina, līdz ar to Kimi varēs sacīkstes uzsākt no kvalifikācijā iegūtās vietas. Pats Raikonens atzīst, ka problēmas Malaizijā bijušas negaidītas un dīvainas, tomēr apzinās mašīnas potenciālu un neuztraucas par iespēju, ka problēmas varētu atkārtoties.
Fetelim bija jāsaņem sods par stūres noņemšanu no savas formulas pēc tam, kad bija notikusi sadursme ar Strollu Malaizijas GP, bet Čarlijs Vitings izlikās, ka neredz šo Fetela klajo pārkāpumu!!!
No investigation over Vettel’s steering wheel error because it wasn’t reported:
http://www.f1fanatic.co.uk/2017/10/03/vettel-avoided-investigation-over-steering-wheel-because-it-wasnt-reported/
Sebastian Vettel was not investigated for failing to replace his steering wheel following his crash after the end of the Malaysian Grand Prix because it wasn’t reported to the stewards.
The Ferrari driver failed to leave the steering wheel attached to his car after his collision with Lance Stroll on the slow-down lap. Vettel initially replaced the steering wheel then went back to retrieve it before taking a lift back to the pits on Pascal Wehrlein’s Sauber.
This was potentially in contravention of article 22.5 of the sporting regulations which states: “A driver who abandons a car must leave it in neutral or with the clutch disengaged, with the ERS shut down and with the steering wheel in place.”
Although the stewards did investigate the collision between Vettel and Stroll, and cleared both drivers, they did not examine why Vettel failed to reattach his steering wheel.
“We didn’t look at that,” FIA steward Garry Connelly told the BBC. “It wasn’t reported to us so we haven’t looked at it.”
The stewards receive reports of potential incidents from the race director, Charlie Whiting, who in turn can receive complaints from competitors.
Vitings grauj F1 reputāciju atklāti lobējot Ferrari pilotu! Cik nožēlojami!!!
Sacīkšu laikā izstājoties formula jāatstāj neitrālajā un ar stūri tajā, lai tiesneši varētu pastumt formulu vajadzības gadījumā. Šeit, pēc sacīkstes, formulu nebija problēmas transportēt ar evakuatoru, līdz ar to nav svarīgi vai formulu ir iespējams pastumt vai nē.
Jā, es arī esmu šokā par to, kā darbojas tiesneši šajā autosporta virsotnē. Tas ir nožēlojami, ka tiesāšana F1 čempionātā ir vēl akmens laikmetā! Ja tiesnešiem sacīkstes laikā Vaitings nepaziņo par pārkāpumu, tad acīmredzams (šajā gadījumā Fetela) pārkāpums paliek tiesnešu neizskatīts un pēc sacīkstes faktiski pazūd nebūtībā kā nemaz nebijis! Absurds!
Ko teiktu cilvēki, ja šādi (kā F1 tiesneši) runātu un strādātu arī piem. ceļu policija, respektīvi, gaidītu, kad kāds cits paziņotu par klaju pārkāpumu uz ceļa, bet policisti paši neko nespētu izdarīt, kaut arī būtu redzējuši pārkāpumu (piem. ātruma pārkāpumu)?!
Tiesāšana F1 ir izsmiekls nevis tiesāšana!