Neraugoties uz avāriju Meksikas GP pirmajā aplī, Luiss Hamiltons nodrošinājis ceturto čempiona titulu, kļūstot par visu laiku titulētāko F1 braucēju no Lielbritānijas, kā arī panākot Alenu Prostu un Sebastianu Fetelu. Vairāk titulus izcīnījuši vien Huans Manuels Fanhio (5) un Mihaels Šūmahers (7). Atšķirībā no šiem braucējiem Hamiltons visus savus titulus izcīnījis ar tikai vienu dzinēju ražotāju – “Mercedes”.

Luiss Hamiltons 32 gadu vecumā kļuvis par vecāko F1 čempionu pēdējo 13 sezonu laikā. 2004. gadā Šūmahers savu pēdējo titulu izcīnīja 35 gadu vecumā, kamēr rekords pieder Fanhio, kurš 1957. gadā palika nepārspēts 46 gadu vecumā.

Sasniegums tika izcīnīts, finišējot devītajā vietā, kas ir Hamiltona vājākais finišs četras sezonas ilgušajā V6 Turbo dzinēju ērā. Hamiltons finišu sasniedza apli aiz uzvarētāja Verstapena, kas nozīmē, ka viņam neizdosies veikt visus šosezon paredzētos apļus. Pēc sacīkstēm Meksikā Hamiltons un Okons joprojām ir veikuši vairāk nekā 99% no šogad paredzētās distances, kamēr Makss Verstapens, neraugoties uz četriem finišiem pēc kaŗtas, joprojām veicis mazāk apļus kā Fernando Alonso un Džolions Palmers.

“F1LV

Kamēr Hamiltons panācis Fetelu pēc izcīnīto titulu skaita, Sebastianam ir iespēja panākt Hamiltonu, otro reizi karjerā kļūstot par vicečempionu. “Ferrari” braucējam šobrīd ir 15 punktu pārsvars pār Valteri Botasu, kas nozīmē, ka “Mercedes” vēl ir iespēja atkārtot iepriekšējo 3 sezonu sasniegumu, ieņemot abas vadošās pozīcijas braucēju ieskaitē.

Pie trešās uzvaras karjerā tika Makss Verstapens. Katra no uzvarām atnākusi pēc cita “Red Bull” sistēmas braucēja nedienām – pērn uz Spānijas posmu Daņila Kvjats tika pārcelts no “Red Bull” uz “Toro Rosso”, savukārt šogad krievu braucējam nācās atbrīvot pamatsastāva vietu pirms Malaizijas GP, bet pirms Meksikas posma Kvjata un “Toro Rosso” attiecības tika pilnībā pārtrauktas. Šī bija pirmā reize, kad Verstapens atrodas vadībā visā sacīkšu garumā no starta līdz finišam.

Lielisku dāvanu 19 gadu dzimšanas dienā sev sarūpēja “Williams” pilots Lenss Strols. Kanādietis otro reizi karjerā finišēja vadošo sešiniekā, gūstot astoņus punktus, kas ļāvis Strolam kopvērtējumā apsteigt komandas biedru Felipi Masu un ielauzties vadošo desmitniekā.

Lai gan Sebastiana Fetela nedēļas nogale neizvērtās, kā “Ferrari” braucējs cerēja, kvalifikācijā viņam izdevās sasniegt 50. pole position karjerā. Šai rādītājā sekmīgāki bijuši vien Airtons Senna (65), Mihaels Šūmahers (68) un Luiss Hamiltons (72). Fetels finiša līniju šķērsoja 4. vietā. Šai pozīcijā vācietis finišējis jau 26 reizes, panākot Gerhardu Bergeru un Fernando Alonso. Neviens cits braucējs nav tik bieži palicis vienu vietu aiz goda pjedestāla.

Vietējo līdzjutēju uzmanība allaž tika pievērsta ne tikai intrigām ap “Ferrari”, “Mercedes” un “Red Bull” cīņām, bet arī mājinieka Serhio Peresa gaitām. Startējot Meksikā, “Force India” braucējs atkārtoja iepriekšējo divu gadu rezultātu – finišs punktos, taču aiz sava komandas biedra. Peresa un Okona pārstāvētā komanda divus posmus pirms sezonas beigām nodrošinājusi ceturto vietu konstruktoru kausā, neatkarīgi no pēdējo sacīkšu rezultātiem.

Meksikas GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Sebastians FetelsFerrariFerrari1'18''78568
2Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'18''89265
3Valteri BotassMercedesMercedes1'19''37470
4Serhio PeressForce IndiaMercedes1'19''92954
5Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'19''94569
6Kimi RaikonensFerrariFerrari1'20''05459
7Romēns GrožānsHaasFerrari1'20''34564
8Pjērs GazlīToro RossoRenault1'20''85970
9Estebans OkonsForce IndiaMercedes1'20''94667
10Stofels VandūrnsMcLarenHonda1'20''97266
11Fernando AlonsoMcLarenHonda1'21''01450
12Lenss StrolsWilliamsMercedes1'21''06253
13Felipe MasaWilliamsMercedes1'21''13655
14Kevins MagnusensHaasFerrari1'21''21468
15Karloss SaincsRenaultRenault1'21''36034
16Paskāls VerleinsSauberFerrari1'21''63856
17Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'21''68654
18Niko HulkenbergsRenaultRenault1'21''69118
19Brendons HārtlijsToro RossoRenault1'22''57228
20Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'22''7894
Grafiks: Pirelli
Grafiks: F1.com
Grafiks: FIA