Lai gan Luisa Hamiltona kvalifikācijā piedzīvotās avārijas dēļ Brazīlijas Grand Prix skatītāji palika bez cerētās “Mercedes” braucēja divkaujas ar Sebastianu Fetelu, tomēr šī bija pirmā reize, kad uz F1 sacīkšu starta stājās divi četrkārtējie pasaules čempioni.
Starts no aizmugures gan neliedza Luisam Hamiltonam un Danielam Rikjardo finišēt labākajā sešiniekā. Neraugoties uz pārliecinošo dominanci visa gada garumā, šī ir tikai otrā reize sezonā, kad Top 6 iekļūst tikai “Mercedes”, “Ferrari” un “Red Bull” braucēji. Arī Ķīnā, lai to paveiktu “Red Bull” bija jāatgūst daudz pozīciju, kad Makss Verstapens kvalifikācijā dzinēja problēmu dēļ palika priekšpēdējais.
Sebastians Fetels kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, kļūstot par vienīgo aktīvo braucēju, kas to Interlagosā paveicis 3 reizes. Viņa pārstāvētā “Ferrari” komanda Brazīlijā nebija uzvarējusi kopš 2008. gada, kad emocionālu uzvaru guva Felipe Masa, bet savu pirmo titulu karjerā izcīnīja Luiss Hamiltons.
Fetels vadošo trijniekā iekļuva 98. reizi, šai rādītājā pārspējot Fernando Alonso. Biežāk tas ir izdevies tikai Mihaelam Šūmaheram (155), Luisam Hamiltonam (116) un Alenam Prostam (106).
“Ferrari” komanda izcīnīja pirmo uzvaru pēc vasaras pārtraukuma, turklāt šogad “Mercedes” nav spējuši uzvarēt jau 8 posmos – tikpat cik 2014., 2015. un 2016. gadā kopā.
Kimi Raikonens spēja izsargāties no Luisa Hamiltona uzbrukumiem un neļaut britu braucējam finišēt 3. vietā, līdz ar to Hamiltons, Fetels un Valteri Botass šosezon uz goda pjedestāla ir kāpuši tieši 12 reižu. Lai Botass kopvērtējumā apsteigtu Fetelu, somu braucējam Abū Dabī ir jāizcīna uzvara un jācer, ka Fetels paliks ārpus vadošo astotnieka.
Sacensību ātrāko apli, labojot trases rekordu, uzrādīja “Red Bull” braucējs Makss Verstapens. Šī bija tikai otrā reize jaunā talanta karjerā, kad viņam izdevies uzrādīt ātrāko apli. Pirmo reizi tas tika sasniegts tieši pirms gada Brazīlijā.
Estebans Okons pirmo reizi savas F1 karjeras laikā izstājās. Francūzis finišēja pirmos 27 karjeras posmus, uzstādot jaunu čempionāta rekordu. Pirms ienākšanas F1 Okons startēja GP3 un DTM čempionātos, arī tajos sasniedzot finišu katrā braucienā, kas nozīmē, ka “Force India” braucējs nebija izstājies 55 secīgas sacīkstes.
Sezonas pēdējā posmā Abū Dabī būs vērojama cīņa par sesto vietu konstruktoru kausā, ko pagaidām ieņem “Toro Rosso” ar 53 punktiem, tomēr viņiem uz papēžiem min “Renault” (49 punkti) un “Haas” (47 punkti). Finansiālās atlīdzības atšķirība starp sesto un astoto vietu mērāma aptuveni 12 miljonu USD vērtībā.
Brazīlijas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'11''044 | 64 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'11''845 | 63 |
3 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'11''862 | 69 |
4 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'12''029 | 71 |
5 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'12''466 | 58 |
6 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'12''492 | 61 |
7 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'12''539 | 63 |
8 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'13''052 | 61 |
9 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Renault | 1'13''323 | 61 |
10 | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1'13''451 | 57 |
11 | Felipe Masa | Williams | Mercedes | 1'13''452 | 60 |
12 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'13''532 | 66 |
13 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'13''625 | 67 |
14 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'13''666 | 70 |
15 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'13''758 | 57 |
16 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Renault | 1'14''658 | 29 |
17 | Paskāls Verleins | Sauber | Ferrari | 1'14''812 | 60 |