Formula 1 īpašnieki “Liberty Media” nolēmuši atlikt plānus radīt revolūciju čempionāta kalendārā. Sākotnēji tika plānots sadalīt posmus pa reģioniem un rīkojot tuvākos vienu aiz otra, tādā veidā ievērojami samazinot loģistikas izdevumus un ceļā pavadīto laiku.

Čempionāta komerciālās daļas vadītājs Šons Bračess vēlējās sezonu uzsākt Eiropā, tad doties pāri okeānam uz Ameriku, bet noslēgt čempionātu ar tūri Āzijā. Tomēr ideju, ko optimistiski plānoja ieviest jau nākamgad, nav iespējams īstenot vairāku apsvērumu.

Austrālijas un Abū Dabī Grand Prix rīkotājiem pieder unikālas tiesības rīkot attiecīgi sezonas pirmo un pēdējo posmu, no kā abas iesaistītās puses nevēlās atteikties.

Lielu aspektu spēlē arī laikapstākļi – pirms pāris gadiem Malaizijas GP tika pārcelts no pavasara uz rudeni, lai izvairītos no spēcīgajām lietusgāzēm. Taifūni nereti ietekmējuši arī sacensību norisi Ķīnā, Japānā bet viesuļvētras ir īpaši aktīvas ASV un Meksikā vasaras beigās. Tikmēr pat allaž siltajā Spānijā vēl pagājušonedēļ sniga sniegs, kas apdraudētu sezonas pirmo posmu norisi, it īpaši, ja tie tiktu rīkotu Eiropas centrālajā daļā.

Bračess uzsver, ka vēl viena priekšrocība, sacīkšu kalendārā pieturoties pie reģionālā principa, būtu atvieglots darbs ar sponsoriem, kas dažkārt vēlās koncentrēties uz konkrētu apgabalu, kamēr skraidīšana šurpu turpu neesot produktīva nevienai no iesaistītajām pusēm.

Tāpat netiek slēpts, ka ilgtermiņa mērķis ir palielināt Grand Prix skaitu līdz 25. Lai gan jauni līgumi nav noslēgti, starp potenciālajiem kandidātiem ir sacīkstes Argentīnā, Vjetnamā un Maiami, ASV. Lai gan jauni posmi vēl vairāk palielinātu komandu izmaksas, organizatoru Grand Prix rīkošanas licences nereti sasniedz pat 50 miljonus USD par posmu, kas potenciāli varētu radīt ievērojamu pieaugumu arī starp komandām sadalāmo ienākumu sadalē.

Par to, kā komandas sadala čempionāta kopējos ienākumus, skaties raidījumā MotorStops!