Krietni siltākos un piemērotākos apstākļos aizvadīts otrais sagatavošanās cikls 69. Formula 1 čempionāta sezonai. Kura komanda paveikusi vislabāko darbu? Šobrīd atbilde uz šo jautājumu būtu nekas vairāk kā subjektīvs viedoklis, tādēļ ielūkosimies statistika – kā komandām veicies pieveiktās distances un uzrādīto rezultātu rādītājos, kā arī kā šie rādītāji atšķiras no pagājušā gada.
REZULTĀTI
Jau trešo gadu pēc kārtas “Ferrari” braucējiem Sebastianam Fetelam un Kimi Raikonenam izdodas testus noslēgt ar ātrākajiem apļu laikiem. Te gan jāpiebilst, ka viņu galvenie konkurenti “Red Bull” un “Mercedes” pēdējās dienas visu uzmanību veltīja sacīkšu simulācijām, tādēļ būtu muļķīgi domāt, ka Hamiltons šogad brauks septītajā ātrākajā komandā. Turklāt sacīkšu simulācijas dati ievērojami atšķiras no rezultātiem, kas lielākoties tika sasniegti pēdējās divās testu dienās.
V. | Braucējs | Mašīna | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | 1m20.396s | 1m19.541s | 1m17.182s | |
2 | Kimi Raikonens | Ferrari | 1m20.242s | 1m17.221s | ||
3 | Fernando Alonso | McLaren | 1m19.856s | 1m17.784s | ||
4 | Daniels Rikjardo | Red Bull | 1m18.047s | 1m18.047s | ||
5 | Karloss Saincs | Renault | 1m21.455s | 1m20.042s | 1m18.725s | 1m18.092s |
6 | Kevins Magnusens | Haas | 1m21.298s | 1m18.360s | ||
7 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | 1m20.973s | 1m18.363s | ||
8 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 1m20.808s | 1m18.400s | 1m19.296s | 1m19.464s |
9 | Romēns Grožāns | Haas | 1m20.237s | 1m18.412s | ||
10 | Valteri Botass | Mercedes | 1m20.596s | 1m18.560s | 1m19.532s | 1m18.825s |
11 | Niko Hulkenbergs | Renault | 1m21.432s | 1m20.758s | 1m18.675s | |
12 | Stofels Vandūrns | McLaren | 1m21.946s | 1m18.855s | ||
13 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | 1m19.823s | 1m18.949s | ||
14 | Estebans Okons | Force India | 1m20.805s | 1m18.967s | ||
15 | Šarls Leklerks | Sauber | 1m20.919s | 1m19.118s | ||
16 | Sergejs Sirotkins | Williams | 1m21.588s | 1m22.350s | 1m19.189s | |
17 | Markuss Ēriksons | Sauber | 1m21.706s | 1m19.244s | ||
18 | Roberts Kubica | Williams | 1m19.629s | |||
19 | Serhio Peress | Force India | 1m21.643s | 1m19.634s | ||
20 | Makss Verstapens | Red Bull | 1m20.649s | 1m19.842s | ||
21 | Lenss Strols | Williams | 1m22.937s | 1m20.349s | 1m20.262s | 1m19.954s |
VEIKTĀ DISTANCE
Interesanti, ka šonedēļ veiktās distances ziņā vadošās sešas komandas sarindojās tieši tādā secībā, kā pērn ierindojās konstruktoru kausā. Problēmas ar bremžu sistēmu otrdien liedza “Toro Rosso” pievienoties šai grupiņai, tomēr atlikušajās trīs dienās viss ritēja gludi un “Honda” dzinēji nepievīla, ko nevar teikt par “McLaren” un “Renault” sadarbību. Mehāniķi jau atkal mainīja jaudas agregātus vienu pēc otra, kā rezultātā abi tās braucēji Alonso un Vandūrns kopā veica mazāku distanci kā “Ferrari” līderis Sebastians Fetels viens pats. Turklāt pa četrām testu dienām “McLaren” veica mazāku distanci kā visas pārējās komandas pirmajās 3 dienās. Vai Vokingā bāzētajai komandai izdosies savest visu kārtībā līdz sezonas sākumam?
Saskaitot visās 8 testu dienās veikto distanci, “Mercedes” tāpat kā pērn kļuva par vienīgo komandu kas sasniedza 1000 veikto apļu robežu. Kopumā veiktas nepilnas 16 sacīkšu distances (pa pusotru vairāk nekā “Ferrari”, par četrām vairāk nekā “Red Bull”), kamēr “McLaren” arī šai rādītājā palika pārliecinoši pēdējā vietā ar 599 apļiem.
SALĪDZINĀJUMS AR 2017. GADU
Lai gan šonedēļ komandas varēja ļoti brīvi izmantot trasi, jo to atļāva gan laikapstākļi, gan pusdienu pauzes atcelšana, kā arī sarkano karogu fāzes bija samērā maz, pusei vienību astoņu testu dienu summā joprojām neizdevās veikt tikpat daudz apļu cik pērn. Īpatnēji, ka vislielāko progresu piedzīvojusi “Toro Rosso” vienība, kuras pāreju uz “Honda” jaudas agregātiem pirms sezonas daudzi uzskatīja par pamatīgu kļūdu.
Ievērojami mīkstākas riepas, advancētāki aerodinamiskie risinājumi, piemērotāki trases apstākļi un nerimstošā dzinēju attīstība ļāvusi visām komandām veikt ievērojamu progresu arī rezultātu ziņā. Lai gan šie skaitļi var būt mānīgi, nevar noliegt, ka vismaz ātrumu “McLaren” ir atguvuši. Tikmēr “Mercedes” slēpšanās ļauj ar noslēpumainību un nelielu neziņas devu gaidīt Austrālijas GP.

Sekojiet jaunumiem F1.LV lapā, kur aplūkosim katras komandas izredzes šai sezonai, kā arī katra braucēja ceļu līdz F1 un pieredzi šai čempionātā. Tikmēr nedēļas notikumu apskats video formātā katru pirmdienu “Motorsporta 5minūte” atrodams mūsu Facebook lapā.