Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Sauber” komandas iespējas.
Vēsture
Lai gan F1 sacīkstēs Pītera Zaubera dibinātā komanda piedalās no 1993. gada,tās saknes meklējamas krietni senākā pagātnē. Tieši “Sauber” rindās Mihaels Šūmahers 1991. gadā vienīgo reizi piedalījās Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Kā jau privātajai vienībai, “Sauber” nekad nav bijis pienācīgs budžets, lai cīnītos par titulu. Tam vistuvāk izdevās pietuvoties 2007. gadā, sadarbojoties ar “BMW”, kad pēc “McLaren” diskvalifikācijas, “Sauber” ieņēma otro vietu, kamēr Roberts Kubica gadu vēlāk atnesa komandai tās vienīgo uzvaru. “Sauber” allaž bijusi lieliska jauno braucēju kalve, kur F1 karjeru uzsāka Kimi Raikonens, Felipe Masa, Sebastians Fetels un Serhio Peress. Pēdējo gadu laikā gan arvien biežāk nācies samierināties ar pozīcijām peletona lejasgalā.
Kas jauns?
Divos vārdos – gandrīz viss. Monišu Kaltenbornu pērn komandas vadītāja amatā nomainīja Frederiks Vasūrs, ienākot ar ievērojamām ambīcijām padarīt “Sauber” par regulāriem punktu guvējiem. Komanda joprojām izmantos “Ferrari” dzinējus, tomēr tie marķēti zem “Alfa Romeo” zīmes. Tas nozīmē ciešāku sadarbību ar “Ferrari”, kas atstājis pēdas arī uz braucēju sastāvu – Markuss Ēriksons savu vietu saglabājis, bet “Mercedes” protežē Paskālu Verleinu nomainījis “Ferrari” atbalstītais Formula 2 čempions Šarls Leklerks.
Tehniskajā jomā par vienu no pamanāmākajām izmaiņām kļuvuši sānu gaisa savācēji, kas kļuvuši ievērojami mazāki un papildus aerodinamiskajām detaļām veiksmīgākai gaisa novirzīšanai. Sadarbība ar “Ferrari” ļāvusi iegūt ne tikai jaudas agregātus, bet arī pārnesumkārbu un aizmugurējo balstiekārtu. Tikmēr mašīnas dizainā pazudusi zilā krāsa. “Alfa Romeo” ietekme ir jūtama – turpmāk “Sauber” rotās baltie un sarkanie toņi.
Ko gaidīt?
Roberts Graudiņš: “Visām pārmaiņām nepieciešams laiks. “Sauber” rezultāti pirmssezonas testos liecina, ka arī šogad nāksies samierināties ne tikai ar pēdējo vietu konstruktoru kausā, bet, iespējams, arī regulāriem startiem no pēdējās rindas. Sadarbības stiprināšana ar “Ferrari” atvieglos tehnisko sagatavošanos un vieš ticību, ka jau tuvāko gadu laikā komandā iemirdzēsies cerību stars, tomēr šobrīd jāsakož zobi un jāatrod balanss starp risku un efektīvām, varbūt pat atšķirīgām stratēģijām, jo, ja ar mašīnas spējām konkurentus pārspēt būs grūti, jāmeklē citi ceļi. Markusa Ēriksona pieredze un Šarla Leklerka jaunības azarts radīs aizraujošu dinamiku komandas iekšienē. Leklerka sakarā nedrīkst aizmirst, ka Raikonena līgums ar “Ferrari” beidzas šī gada izskaņā…”
Aldis Putniņš: “Iespējams, “Sauber” komandas iespējas un izredzes šajā sezonā nebūs pašas augstākās, tomēr ievērojama intriga būt tieši pilotu frontē. Markusam Ēriksonam ir pievienojies ’supertalants’ Šarls Leklerks un monegaskam, lai saglabātu savu īpašo auru šajā sezonā ir jāsasit zviedrs lupatu lēveros. To iepriekš prasīja arī no Paskāla Verleina un vācietis no nespēja izdarīt. Tas noteikti ir viens no iemesliem, kāpēc viņu vairs neredzam F1 aprindās. Dominantes gadījumā Leklerkam varētu pavērties ceļš uz “Ferrari”. Savukārt Ēriksons īpaši nevar zaudēt šajā duelī: ja pārāks būs Leklerks, tad to visi uztvers par pašsaprotamu, bet, ja pārāks zviedrs, tad tas ievērojami cels viņa akcijas.”