Ross Brauns atzinis, ka zemais apdzīšanu skaits laupījis svarīgu elementu no autosacīkstēm, padarot F1 sezonas posmu mazāk aizraujošu kā gaidīts, tomēr problēmai nav tūlītēja risinājuma un sacīkšu faniem vēl kādu laiku nāksies samierināties ar šo problēmu.
Austrālijas Grand Prix laikā pēc pirmā apļa tika reģistrēti tikai pieci sekmīgi apdzīšanas manevri. “Red Bull” braucējs Makss Verstapens savos izteikumos bija īpaši skarbs, norādot, ka izslēgtu TV un neskatītos posmu, ja tajā nepiedalītos.
“Šoreiz trūka viens ļoti svarīgs elements – apdzīšanas. To pirmajā posmā bija ļoti maz. Ir ļoti svarīgi, ka formulas ir spējīgas braukt cieši viena aiz otras – ritenis pie riteņa. Kad ātruma starpība ir neliela, iedzinējam ir ļoti grūti nonākt uzbrukuma pozīcijā. To sacīkstēs redzējām ar Hamiltonu, Fetelu, Verstapenu, Magnusenu, vēlreiz nīderlandieti, Alonso, kā arī ar Rikjardo un Raikonenu,” uzskaita Brauns.
“Padomājiet, cik daudz braukšanu sāns pie sāna mēs palaidām garām. Turklāt pirmo reizi tika izmantotas 3 DRS zonas, lai uzlabotu apdzīšanu skaitu. Kamēr nebūs strukturētas pieejas problēmas risināšanai, tikmēr nekas nemainīsies. Viens no virzieniem, kurp veramies kopā ar FIA, ir tehnisko noteikumu pielāgošana, lai 2021. gadā braucēji trasē varētu cīnīties daudz brīvāk.”
Lai to panāktu FIA sadarbībā ar F1 veido aerodinamikas izpētes grupu ar diviem formulu modeļiem, vēja tuneli un šķidrumu un gāžu plūsmas simulatoru, tomēr šīs un nākamo divu sezonu laikā lielas pārmaiņas situācijas uzlabošanai netiks veiktas.
Jā, jā – ar ko tik F1 sacīkšu faniem mūsdienās nenākas samierināties. Ar lēnām un garlaicīgām trasēm, ar kroplām mašīnām, ar bezpersoniskiem pilotiem, ar neadekvātiem noteikumiem, ar idiotisku dugu virs braucēju galvām, tagad arī ar apdzīšanu trūkumu trasē. Sāk šķist, ka laiks šo bodīti klapēt ciet. Un arī ar to visi samierināsies…