Šodien apstiprināts 2018./2019. gada FIA Formula E čempionāta kalendārs, kā arī sacīkšu formāta jaunie noteikumi, kas jau vairākkārt salīdzināti ar populārās datorspēles “Mario Kart” noteikumiem.
Otrās paaudzes Formula E mašīnas pirmo reizi sacentīsies šī gada izskaņā – 15. decembrī Rijādā, bet sezonas laikā viesosies 12 dažādās pilsētās un čempionātu noslēgs ar dubultposmu Ņujorkā.
Pagaidām gan ap jauno kalendāru vēl valda vairākas neskaidrības. Piemēram, nav paziņota trešā posma norises vieta, jo Santjago infrastruktūra un loģistika neatbilst vajadzīgajām prasībām. Tikmēr 23. martā notiekošajām sacensībām Ķīnā vēl atbilstošā trase nav piemeklēta.
Kā jau ierasts pavasara siltajos mēnešos sportisti aizvadīs vairākas sacensības Eiropā. Vietu kalendārā saglabājušas Roma, Parīze, Berlīne un Cīrihe, kur ePrix risināsies šajā nedēļas nogalē, bet to papildinās arī Monako ePrix, kas tiks aizvadīts pilnajā F1 trasē, nevis saīsinātajā daļā, kā tas bija vērojams 2015. un 2017.gadā.
Īpatnējas izmaiņas plānotas arī sacīkšu formātā. Lai gan braucējiem sacīkstēs būs pieejama jauda līdz 200 kW, trasē atradīsies īpašas zonas (ne uz ideālās trajektorijas), caur kurām izbraucot, būs iespēja iegūt papildus 25 kW jaudu. Lai gan sākotnējā versija paredzēja, ka šo ‘anti-džokera’ segmentu varēs izbraukt divas reizes un papildus jauda darbosies uz 4 minūtēm, organizatori nolēmuši, ka šie noteikumi uz katru posmu tiks noteikti individuāli.
Tas gan nenozīmē, ka Fomula E plāno atteikties no FanBoost, kas ļauj skatītājiem balsot par braucējiem, piešķirot tiem papildus jaudu uz vairākām sekundēm, ko sportisti pārsvarā izmanto cīņā par pozīciju. Tāpat sacīkšu ilgums vairs netiks mērīts konkrētā distancē, kā tas bijis līdz šim, bet pieņems DTM un Eiropas F3 čempionātu pieeju – 45 minūtes + 1 aplis.