Trīs dažādi braucēji no trim dažādām komandām izcīnījuši pa divām uzvarām sezonas pirmajos sešos posmos. Kamēr visi gaida kārtējo Luisa Hamiltona un Sebastiana Fetela dueli, piepeši viņiem klāt piezadzies un cīņā iesaistījies Daniels Rikjardo. Tieši viņš, nevis Makss Verstapens, ap kuru šķietami tiek veidota komanda. Neaizmirstam arī par abiem somiem Raikonenu un Botasu, kuru rezultāti sezonas pirmajā pusē ne vienmēr atainojuši viņu patieso varēšanu un mūs gaida satriecošas sacīkstes Kanādā!
Gara taisne trešajā sektorā ar lieliskām apdzīšanas iespējām, kam seko strauja bremzēšana un ass ‘S’ veida pagrieziens. Sākumā stūre jāpagriež pa labi, uzreiz pēc tam pa kreisi. Šķietami nevainīgs un viegli pieveicams līkums… ja vien neesi pasaules čempions. 1999. gadā šai pagriezienā avārijas piedzīvoja Mihaels Šūmahers, Žaks Vilnēvs un Deimons Hils. Uzreiz tas ieguva jaunu vārdu – ‘Čempionu siena’. Lai gan pēdējos gados tā nomierinājusies, tomēr ik pa brīdim liek sevi manīt, piesaistot arī Sebastianu Fetelu, Niko Rosbergu un Džensonu Batonu.
Arī pārējā trase ir samērā ātra un pietiekami plata, lai veiktu apdzīšanas, kam palīdz arī veselas trīs DRS zonas, savukārt drošības joslas pārsvarā ir ļoti mazas un nereti pat neliela kļūda var beigties ar izstāšanos. Gandrīz kā Monako, tikai garantēts, ka apdzīšanu būs vairāk. Tikmēr salīdzinoši īsais boksu celiņš nozīmē, ka braucēji pitstopā zaudē mazāk laika kā citur, līdz ar to palielinās iespēja viņus tajos redzēt vairāk kā tikai vienu reizi.

No faktu vācelītes: 2011. gadā Kanādā risinājās viens no īpatnējākajiem un visaizraujošākajiem posmiem F1 vēsturē. Spēcīgs lietus lika sacensības apturēt uz divām stundām, bet vairāki incidenti noveda pie tā, ka pirmo un vienīgo reizi F1 vēsturē bija nepieciešamas sešas drošības mašīnas fāzes, turklāt pats posms, skaitot pauzi pa vidu, aizņēma rekordilgas 4 stundas. Par uzvarētāju kļuva septītajā pozīcijā startējušais Džensons Batons, kurš sacīkšu laikā piedzīvoja 2 avārijas, 6 reizes devās boksos, divreiz tika sodīts, 20 apļus pirms finiša atradās pēdējā pozīcijā, bet vadību pārņēma vien pusapli pirms sacīkšu finiša, pierādot, ka cīņa nav galā, kamēr nav sasniegts rūtainais finiša karogs.
Lai gan temperatūra šonedēļ gaidāmajā Kanādas Grand Prix diez vai pakāpsies virs +20 grādiem un vēja brāzmas var radīt izaicinājumus gan braucējiem, gan komandām, nokrišņi pagaidām netiek plānoti un braucēji varēs koncentrēties darbam ar sausam laikam paredzētajām riepām un regulējumiem.
“Red Bull” iespējas cīņā par uzvaru lielā mērā būs atkarīgas no tā, vai viņiem izdosies tikt pie jaunā dzinēja, tomēr jebkurā gadījumā šoreiz vairāk jāraugās Maksa Verstapena virzienā, jo MGU-K sistēmas defekts Monako GP uzvarētājam Danielam Rikjardo liks sacīkstes Kanādā uzsākt no beigām. Smaidīgo austrālieti gan vēl nevajag norakstīt – drošības mašīna šai trasē tiek izmantota samērā bieži, kas palīdz cīņā cauri vidus ešalona braucējiem. Turklāt tieši Kanādā Rikjardo 2014. gadā izcīnīja savu karjeras pirmo uzvaru, startējot no tikai sestās pozīcijas.
Vēl viens braucējs, kurš Žila Vilnēva vārdā nosauktajā trasē izcīnīja savu karjeras pirmo uzvaru ir Luiss Hamiltons (starp citu, arī pats Vilnēvs tieši Kanādā pirmoreiz uzvarēja F1 sacīkstēs), kurš šķiet šo trasi spējis atkost līdz pēdējai niansei – “Mercedes” braucējs te triumfējis 6 reizes un šajā nedēļas nogalē cer kļūt par otro braucēju, kas vienā trasē uzvarējis 7 reizes (Šūmaheram tas izdevies Monreālā, Imolā un Maņikūrā). Arī viņa komandas biedrs Valteri Botass Kanādā bijis veiksmīgs – tā ir vienīgā trase kalendārā, kur somu sportists uz pjedestāla kāpis trīs reizes.
Par vienu no galvenajiem faktoriem tam, vai “Mercedes” braucējiem Ziemeļamerikā izdosies turpināt savu veiksmes stāstu un pieveikt “Ferrari” braucējus, kļūs riepu jautājums. Kamēr konkurenti izvēlējušies 8 hipermīksto riepu komplektus, ‘sudraba bultas’ nolēmuši būt konservatīvāki un izmantos tikai piecus rozā krāsā marķētos riepu komplektus, lielāku uzsvaru liekot uz abiem cietākajiem piejamajiem sastāviem. Ja temperatūra saglabāsies samērā zema un trase pārāk neuzsils, iespējams, Hamiltons būs izvilcis lielo lozi, tomēr pat ātrākā mašīna ar pareizajām riepām var neuzvarēt pie neveiksmīgas stratēģijas vai virtuālās / reālās drošības mašīnas parādīšanās.
Dzinējam būs liela nozīme ātrajās taisnēs, kas līdz šim bijis “Mercedes” trumpis, turklāt sarkanie te nav triumfējuši kopš 2004. gada. Šī gan ir viņu iespēja, jo “Mercedes” regulāri bijuši īpaši ātri kvalifikācijās, kam šai trasē būs krietni mazāka nozīme, kā, piemēram, Spānijā, kur Hamiltons ar Botasu izcīnīja dubultuzvaru gan kvalifikācijā, gan sacīkstēs.
Fernando Alonso šajā nedēļas nogalē aizvada savu 300. nedēļas nogali F1 čempionātā. Šobrīd viss liecina, ka tam vajadzētu tikt atalgotam ar punktiem – komanda pamazām sacīkšu režīmā sāk nostiprināties ceturtajā pozīcijā, turklāt “Renault” uzlabojumiem vajadzētu palīdzēt sasniegt šo mērķi. Nevar gan aizmirst par “Renault” rūpnīcas komandu, kā arī “Force India”, kuru lielākās priekšrocības būs meklējamas “Mercedes” dzinējos, tomēr tieši divkārtējā pasaules čempiona stabilitāte sezonas pirmajā pusē ļāvusi padarīt viņu par favorītu uz septīto vietu čempionāta kopvērtējumā, tomēr redzot, cik strauji spēku samēri var mainīties starp visām septiņām lēnākajām komandām, trasē ar labām apdzīšanas iespējām mūs gaida pamatīgas ‘elkoņu cīņas’ par pēdējiem pieejamajiem punktiem un, iespējams, arī par pozīcijām otrajā desmitā.
Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.
Pēc Monako GP rezultāts 13:18 @GeneralisLV labā. Mana prognoze uz Kanādas GP: 1.FET 2.RIK 3.HAM!
— Aldis Putniņš (@F1LV) June 7, 2018
Manējā būs:1.HAM,2.FET,https://t.co/jJ6puSUKgn https://t.co/jOC0VG3Wiz
— Valdis Valters (@GeneralisLV) June 7, 2018
Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā. Taču Formula 1 nebūt nav vienīgais čempionāts, kam motorsporta faniem ir vērts sekot šajā nedēļas nogalē. Formula E čempionāta ietvaros pirmo reizi kopš 1955. gada notiks autosacīkstes Šveicē, bet IndyCar sportisti dosies uz Teksasas ovālu. Latviešu sportistu Jāņa un Arta Baumaņu gaitām Pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta posmam Norvēģijā varēs sekot “LTV7” kanālā, bet Sardīnijā risināsies WRC sezonas septītais posms.
Piektdiena, 8. jūnijs
17:00 Pirmie treniņbraucieni
21:00 Otrie treniņbraucieni
Sestdiena, 9. jūnijs
18:00 Trešie treniņbraucieni
21:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 10. jūnijs
21:10 Kanādas Grand Prix starts

