“Renault Sport” F1 daļas vadītājs Sirils Abitebuls ir pārliecināts, ka Formula 1 čempionāts nopietni iegūtu, ja sacensību kalendārs tiktu saīsināts līdz 15 posmiem.
Abitebuls uzskata, ka tiekšanās uz pēc iespējas vairāk sacīkstēm esot bezjēdzīga, ko jau apliecināja pēdējā mēneša jauninājums – 3 posmi 3 nedēļās. Abitebula ideja ir pretēja čempionāta organizatoru “Liberty Media” redzējumam, kuri vēlas paplašināties ASV un Āzijā, radot 22 vai pat 23 Grand Prix garu sezonu.
“Mums ir jāizpatīk faniem, tomēr tam visam ir jāsaglabā burvību. Mēs to jau esam pārkāpuši ar pārlieku daudz sacīkstēm. Ir jāsniedz lepnuma, enerģijas un motivācijas pilns vēstījums, tomēr tas nevar būt tādā līmenī, ja mums būtu jābrauc tikai uz 15 trasēm. Ja pašiem nebūs enerģija, to nespēsim izpaust arī uz āru. Tā pamazām kļūst par rutīnu. Tam nevajadzētu būt ikdienas darbam. Mums jābūt ļoti piesardzīgi, jo esam jau iegājuši šai zonā,” stāsta Abitebuls.
“No komerciālā viedokļa es saprotu, ka kalendāram būtu jāizplešas, tomēr esmu pārliecināts, ka tas nenāktu pa labu sportam. 15 līdz 18 sacīkstes ievērojami palielinātu čempionāta vērtību. Ja mēs paturētu tikai 15 trases, visu 21 posmu organizatoriem tiktu pateikts, ka sešas tiks izsvītrotas. Lai viņi sacenšas savā starpā! Būtu ļoti interesanti, ja tiktu iets pretēji tirgus straumei.”
Kā zināms pēdējo gadu laikā čempionāta organizatori nopietni apsver idejas par sacensībām Dānijā, Nīderlandē, Vjetnamā, Maiami un citās ASV pilsētās.
“Es saprotu, ka tas būtu risks. Tas būtu pretēji F1 šī brīža politikai, kas katru gadu piesaista vairāk naudas, cilvēku un trašu ar lielākiem balvu fondiem. Kādā brīdi gan jāseko lūzuma punktam, tādēļ varbūt ir vērts mainīt virzienu.”
Vairāki mazo komandu vadītāji un īpašnieki, tostarp Gunters Steiners un Vīdžejs Malja, izteikušies, ka, palielinot Grand Prix skaitu, ievērojami pieaug komandu budžeti un vairāk kā 20 sacīkšu sezonā vairs neatmaksājas, bet pagarināt kalendāru bez finansiāla pamatojuma neesot jēgas.