Poļu autosportists Roberts Kubica atklājis, ka pēc atgriešanās F1 apritē viņam ievērojami nācies mainīt savu braukšanas stilu un šobrīd tas par 70 procentiem tiek veikts ar kreiso roku, kamēr traumēto labā roka tiek izmantota tikai 30 procentos.

33 gadus vecais Kubica savu pēdējo startu F1 sacensībās aizvadīja 2010. gadā. Gatavojoties 2011. gada seonai rallija sacensībās Andorā tika piedzīvota smaga avārija, kā rezultātā par mata tiesu izdevās izvairīties no labās rokas amputācijas. Lai gan Kubica atgriezās rallijā, tomēr roka lika par sevi manīt un pie F1 stūres poļu sportists piesēdās vien pērn, tomēr šogad jau kļuvis par “Williams” testpilotu, piedaloties piecās testu dienās un divās piektdienas treniņu sesijās.

Pirms vairākiem gadiem sāku trenēties simulatoros. Vaicāju savam ārstam, vai ir iespējams, ka man ir labāka reakcija un precizitāte kreisajai rokai. Pērn “Renault” piedāvāja doties uz viņu medicīnas centru, kur tiek veikti daudz dažādi testi. Mani precizitātes, ātruma un spēka rezultāti bija par 35 % labāki kā jebkad. Kaut kādā veidā ķermenis pielāgojas realitātei. Ja tev ir divas veselas rokas, nav nepieciešamības vienai rokai būt tik precīzai.

“F1LV

Piemēram, braucot pie stūres par 70 procentiem izmantoju kreiso un par 30 procentiem labo roku. Ja mēģinātu abas rokas izmantot vienlīdzīgi, kā tas bija agrāk, es to nespētu. Tas nāk dabiski, jo tā ir vienīgā iespēja. Savu ierobežojumu dēļ nespēju braukt kā agrāk. Tas attiecas ne tikai uz braukšanu, bet dzīvi kopumā. Ja cenšos ko darīt ierastajā veidā, bieži sanāk vilties, taču esmu sapratis, ka daudz ko var paveikt citādāk.

Kubica arī piebildis, ka neredz risku šādā veidā iekulties vēl kādā smagā avārijā, norādot, ka šāda braukšana ir daudz drošāka par 2010. gadu, kad, F-Duct sistēmu aktivizējot, braucējiem nācās ar rokām vai kājām nosegt caurumus kokpita iekšienē.