Ar mainīgām sekmēm Latvijas pārstāvjiem aizvadītas FIA Pasaules un Eiropas čempionātā rallijkrosā Loekas trasē, Francijā. Labāko sniegumu priekšpiedziņas Super 1600 klasē sasniedza Artis Baumanis, izcīnot trešo vietu.

Starta kontakti liek Jānim palikt aiz pusfināla

Cerību pilns uz starta pašā vidū pirmajam braucienam stājās Jānis Baumanis. Cīkstēšanās par katru centimetru lika jau starta taisnē saskarties ar Niklasa Gronholma un Gerlēna Šišerī mašīnām. Tam sekoja sekmīga cīņa par pozīciju trasē ar Oliveru O’Donavanu. Baumanis nostiprinājās trešajā pozīcijā un brauciena turpinājumā izvarījās no lieka riska, finiša līniju šķērsojot trešajā pozīcijā, kas ļāva kopējā ieskaitē ieņemt 10. vietu.

Otrajā kvalifikācijas braucienā Jānis startēja no ārmalas, tomēr centās to izmantot kā priekšrocību, pirmajā līkumā iebraucot ar lielāku ātrumu par konkurentiem. Priekšā esošā Gronholma mašīna liedza paveikt manevru, tad tika saņemts pamatīgs sitiens no Kevina Hansena. Jau mirkli vēlāk Baumanis atspēlējās, vienā līkumā tiekot garām gan Kevinam Hansnam, gan Liamam Dorānam. Diemžēl starta kontakti radīja stūres defektu, kas ievērojami apgrūtināja mašīnas vadāmību. Riepa regulāri pārkarsa, kā rezultātā divreiz gandrīz nācās izslīdēt. Finišs tika sasniegts 13. vietā.

Foto: McKlein Photography

Neesmu pilnībā apmierināts ar savu sniegumu. Ja starti sanāk samērā labi, tad pagaidām mūs problēmas sagādā ātrie pagriezieni. Tas liedz trasi pašlaik izbraukt tā, kā esam iecerējuši. Nepieciešams piestrādāt pie mašīnas. Trasē ir ļoti liela saķere. Spējām uz to noreaģēt starp abiem kvalifikācijas braucieniem, taču, riteņ tika sasisti un ‘sagāzti’ no diviem triecieniem no Kevina Hansena puses. Tādēļ otrajā braucienā rezultāts nav tik labs. Neskatoties uz to, uz rītdienu dodos ar paceltu galvu. Būs jāpacīnās, lai iekļūtu pusfinālā, taču sacensības vēl nav beigušās. Mums ir visas iespējas!” pēc pirmās dienas stāstīja Jānis Baumanis.

Pirms svētdienas braucieniem Loekas trase tika pamatīgi salaistīta, radot neierastu situāciju, kad džokera aplis bija ātrāks par pamattrases daļu. Jāņa Baumaņa komanda pieņēma lēmumu doties tajā jau pirmajā aplī, tomēr startā Jānis nonāca uzreiz aiz Liama Dorāna, kurš bija izvēlējies līdzīgu taktiku. Nācās veikt korekcijas, atliekot došanos džokera sekcijā apli vēlāk. Tas ļāva Baumanim izcīnīt trešo vietu savā braucienā un astoto vietu kopējā ieskaitē.

Ceturtajā kvalifikācijas braucienā Jānis iekļuva starta sadursmēs. Tā rezultātā tika nolocīts ritenis un ātrums bija zaudēts, tomēr cīņasspars nezuda un Baumanim izdevās pieveikt priekšā esošo Kevinu Ēriksonu. Ceturtā kvalifikācija tika noslēgta 14. vietā, ar ko pietrūka pusfināla sasniegšanai.

13. vieta četru braucienu summā ļāva Jānim Baumanim tikt pie četriem punktiem čempionāta kopvērtējumā.

Aizmugurējās piekares svira tika salauzta pēdējā kvalifikācijas brauciena pirmajos līkumos pēc kontakta ar Gerlēnu Šišerī. Tas ietekmēja manu ātrumu un trasē nevarēju parādīt, to ko vēlējos. Ļoti žēl, ka pēc lieliska brauciena Kanādā, šoreiz Francijā tikai 13. vieta. Šī būs viela pārdomām. Turpināsim ar komandu strādāt, lai pēc iespējas labāk sagatavotos nākamajam posmam mājās, Biķernieku trasē, un uzrādītu vismaz tikpat labu rezultātu kā Kanādā. Vakardien tika nolaistīta trase, līdz ar to šodien tīrā trase bija mašīnas platumā. Noturēties tajā ar salauztu piekari ir ļoti grūti. Francijas posms allaž bijis populārs ar daudzajiem kontaktiem pirmajos pagriezienos. Šis nebija izņēmums. Mehāniķus gaida liels darbs ne tikai pie tehniskās uzbūves, bet arī pie vizuālā darba, lai mašīna uz treniņiem Rīgā ir skaista, tīra un ar jaunām uzlīmēm. Cīņasspars ir saglabāts. Nevaru sagaidīt mājas posmu ar daudzajiem latviešu atbalstītājiem tribīnēs. Tur gribēsies parādīt to, ko neparādījām šeit.

Artim pirmais pjedestāls Francijā

Arti Baumani šajā nedēļas nogalē gaidīja lielas izmaiņas, jo pēc pusotru sezonu ilga darba ar “Škoda Fabia” spēkratu, “Volland Racing” komanda nolēmusi veikt izmaiņas, tādēļ šodien Artis sacentās “Audi A1” mašīnā.

Ne pārāk veiksmīgi starti dienas pirmajos divos braucienos lika Artim izcīnīt divas septītās vietas, tomēr gūtā pieredze pie jaunā spēkrata stūres lika par sevi manīt pēdējā kvalifikācijā, kad tika izcīnīta uzvara braucienā pēc aizraujošas cīkstēšanas pirmajā pagriezienā ar Aidaru Nurievu un izmantotas priekšā esošās brīvās trases priekšrocības. Tika ieņemta otrā vieta kopējā ieskaitē aiz sava komandas biedra Rokasa Baciuškas.

No rīta galīgi nebiju braucējs. Uz trešo braucienu beidzot izdevās saņemties startā. Atradām, kur bija problēmas pirmajos divos braucienos.  Tajos iekļuvām starta burzmā un nespējām izbraukt pirmajā vietā. Uz trešo braucienu beidzot uzķēru, kā ar jauno mašīnu ir jāstartē. Rīt no rīta iesildīšanās un ceturtā kvalifikācija ļaus izprast smalkākas nianses. Trešā kvalifikācija izvērtās ļoti veiksmīgi. Ātrums ir, tikai jāatrod, kur vēl varu pielikt. Rīts nebija tik veiksmīgs, tomēr diena noslēgusies uz pozitīvas nots. Izanalizēsim datus, lai saprastu, kur vēl var pielikt ātrumu,” Artis dalījās iespaidos pēc pirmās dienas.

Lielisks starts jaunajā “Audi A1” mašīnā ļāva Artim pēdējā kvalifikācijas braucienā iekārtoties aiz Rokasa Baciuškas pēc džokera sekcijas veikšanas. Turpinājums neizrādījās tik veiksmīgs un finišs tika sasniegts 10. vietā.

Ar to bija pietiekami, lai kvalifikācijā ierindotos 4. vietā un sasniegtu sacensību pusfinālu. Starts no pirmās rindas atmaksājās un visa brauciena laikā tika pārliecinoši kontrolēta otrā pozīcija, kurā arī tika šķērsota finiša līnija.

Pēc pamatīgas cīņas ar sevi un jauno mašīnu Artim izdevās izcīnīt savu pirmo goda pjedestālu Francijā, finišējot trešajā vietā. Palīdzēja arī Rokasa Baciuškas problēmas, kas liedza lietuvietim sasniegt finišu.

Nedēļas nogales laikā Baumanis izcīnīja 22 punktus, kas ļāvis nosargāt pirmo vietu čempionāta kopvērtējumā. Divus posmus pirms sezonas beigām viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju Baciušku ir viens punkts.

Šīs nebija no labākajām sacensībām, kādas man bijušas. Iekšēji mocījos pats ar sevi, tomēr finālā izdevās izcīnīt trešo vietu ar jauno mašīnu. Rezultāts nav slikts, tomēr vēl daudz kas jāmācās, lai varētu braukt ātrāk. Pieļauju, ka gaidīju vairāk, kā reāli varēju izpildīt. Jāaizmirst, kā es uzvedos šodien trasē. Rīgā jāver jauna lappuse vaļā un jābrauc ar jaunu jaudu. Šī nedēļa paliks atmiņā ar savu karstumu. Braucot varēja just, kā sviedru piles tek pāri acīm. Visa posma laikā ļoti saulaini apstākļi, daudz skatītāji un lielisks atbalsts arī no francūžiem, tādēļ bija milzīgs prieks šeit braukt. Liels paldies visiem latviešu faniem, kas bija ieradušies mūs atbalstīt arī šeit uz vietas. Tiekamies visi Biķernieku trasē!

Nitišam vēl jāpaciešas līdz titulam

Reiņa Nitiša pirmā brauciena (piektā starta pozīcija, ārmala) rezultātu ietekmēja pēc treniņbraucieniem veiktās starta sistēmas izmaiņas – to rezultātā starts padevās lēnāks kā cerēts. Turpinājumā Nitišam veiksmīga cīņa ar portugāli Barbosu; tikmēr brauciena līderi ungāru Szabo šoreiz noķer neizdevās – brauciena finišā otrā vieta, otrais ātrākais laiks arī kvalifikācijas kopvērtējumā.

Foto: Set Promotion

Arī otrais brauciens jēkabpilietim (otrā starta pozīcija) izdevās notikumiem piepildīts – labs starts, tam sekojoša cīņa ar konkurentiem, kā rezultātā iekšmalā tika atstāta pārāk plaša vieta Szabo, kurš izmantoja situāciju, un mirkli vēlāk izstūma Reini ārpus trases. Atkritis uz pēdējo pozīciju, Nitišs steidza labot situāciju – vienu pa vienam apsteidzot konkurentus, uzrādot arī absolūti ātrāko apli braucienā. Kad kļūdu pieļāva zviedrs Marklunds, izdevās pakāpties pat uz otro pozīciju, kuru gan nosargāt izdevās vien uz īsu brīdi. Brauciena finišā trešais, kvalifikācijas kopsummā piektais ātrākais laiks.

Šodien notika divas kvalifikācijas kārtas, un abās no tām Nitišs uzrādīja trešo ātrāko laiku. Pēdējā brauciena laikā, pēc kontakta ar Reimondu, uz īsu brīdi izslēdzās auto, kas ne bez veiksmes palīdzības mirkli vēlāk atsāka darboties. Kā izrādījās, turbīnas sistēmā bija atsisti netīrumi, kas bloķēja auto darbību. Mehāniķiem izdevās novērst šo defektu, un tikai pēdējā brīdī Nitišs ieradās uz pusfinālu – brauciens padevās labs, un spēcīgā konkurencē, ar Reimondu un Marklundu, tika izcīnīta otrā vieta, un otrā starta rinda finālā.

Finālbraucienā, pēc laba starta notika vairākas cīņas pirmajā līkumā, kā rezultātā neizturēja pusass – ar bojātu auto, ātrus apļa laikus uzrādīt nebija iespējams, kā rezultātā Nitišs finišu sasniedza sestais.

“No vienas puses savu rezultātu vērtēju labi, ne vienmēr iespējams kāpt uz goda pjedestāla. No otras puses, varēja būt arī labāk, jo mums noteikti pietika ātrums, lai cīnītos ne tikai par goda pjedestālu, bet arī uzvaru. Vēl no citas puses apzinos, ka ceturtajā kvalifikācijā iegūtos bojājumus novērsām pašā pēdējā minūtē – posms būtu beidzies, ja pirmsstarta laukumā iebrauktu brīdi vēlāk. Tagad jāievelk elpa, un ar prātu jānobrauc pēdējais posms, un, kā saka, jāpārkāpj suņa aste!

Liels paldies SET Promotion komandai, kas padarīja lielisku darbu – ja pirmajā kvalifikācijā varbūt mazliet trūka ātruma, un ne viss izdevās, tad ar katru nākamo braucienu spējām uzlabot sniegumu un tuvoties līderiem. Mazliet žēl, ka sanāca pievilt komandu, un finālā jau pirmajā līkumā zaudēt visas cerības, bet tāds nu ir sports – uzvaru katru reizi izcīnīt nevar.

Sveicieni visiem latviešu faniem – gan šeit, gan tiem, kas pie TV ekrāniem. Paldies par uzmundrinājumiem un sveicieniem! Uz drīzu tikšanos jau mājās – pēc divām nedēļām Biķerniekos, kur notiks Eiropas čempionāta pēdējais, izšķirošais posms!” sacensību finišā stāsta Reinis Nitišs.

Grjazins un Ošs RX2 finālu neaizsniedz

Sacensībās pasaules čempionāta RX2 ieskaitē piedalījās arī divi “Sports Racing Technologies” pārstāvji Vasīlijs Grjazins un klases debitants Edijs Ošs. Diemžēl sacensības neizvērtās kā cerēts. Vasīlijam izdevās trešajā kvalifikācijas kārtā uzrādīt piekto labāko rezultātu, tomēr sniegums pārējos braucienos lika samierināties ar desmito vietu kvalifikācijā, bet pusfināla barjeru neizdevās pieveikt. Edijs Ošs centās izmantot konkurentu neveiksmes un spēja sacensības noslēgt punktu zonā, Francijas posmu noslēdzot 16. vietā.

World RX rezultāti
World RX kopvērtējums

Euro RX rezultāti
Euro RX kopvērtējums

Euro Super 1600 rezultāti
Euro Super 1600 kopvērtējums

RX2 rezultāti
RX2 kopvērtējums