Lai gan “Ferrari” jau ilgāku laiku tiek uzskatīta par šīs sezonas ātrāko formulu, “Mercedes” braucējs Luiss Hamiltons šogad iekrājis jau 30 punktu pārsvaru čempionāta kopvērtējumā. Itāļu vienība šajā nedēļā paziņojusi par lielām izmaiņām, tomēr tā ir nākotne. Nedrīkst raudzīties arī pagātnē – pērn abas sarkani krāsotās mašīnas SIngapūrā izstājās jau pirmajā aplī. Šonedēļ cīņas naksnīgajā Jasmarīnas trasē ir visi pamatnoteikumi aizraujošām sacīkstēm.

Trase izveidota Singapūras pilsētas ielās. Kā jau šāda tipa trasēm ierasts, apdzīšanas iespējas ir ļoti ierobežotas. Tas padarīs kvalifikāciju un riepu stratēģiju īpaši nozīmīgu. Lielāka nozīme kā daudzviet būs arī braucēju prasmēm, jo lēno līkumu sērijās pieļautās kļūdas var atspēlēties ilgstošākā periodā un būtiski ietekmēt apļa laiku.

Starta taisne nav īpaši gara, tādēļ pirmajā rindā startējošajiem ir labas izredzes savu pozīciju noturēt, tomēr starp piekto un septīto pagriezienu ir pietiekami gara taisne, kur ar DRS palīdzību ir labākā vieta pozīcijas iegūšanai. Katra kļūda bremzēšanā var maksāt ļoti dārgi. It īpaši pirms septītā pagrieziena, kur apmales atrodas ļoti tuvu trasei, taču arī citur nav vieglāk – nereti tieši augstās apmales ir liegušas braucējiem sasniegt finišu pēc salīdzinoši nelielas kļūdas.

Daudzi lēnie pagriezieni trešajā sektorā padara to par vienu no lēnākajiem apļiem kalendārā. Augstais drošības mašīnu risks gandrīz droši garantē sacīkšu tuvošanos divu stundu limitam, kamēr komandām jārēķinās ar vienu no lielākajiem degvielas patēriņiem sezonā.

Grafiks: FIA

Sacīkšu rīkošana vēlu vakarā pēc vietējā laika ļauj braucējiem vieglāk pārdzīvot tropiskos apstākļus, tomēr temperatūra stabili turas 25 – 30 grādu robežās neatkarīgi no dienas vai nakts. Mitrais gaiss lietusgāzes padara par normu, tomēr maz ticams, ka šajā nedēļas nogalē tās varētu ietekmēt Grand Prix norisi.

“Pirelli” uz šo posmu komandām ir sagatavojuši divus mīkstākos šogad pieejamos riepu sastāvus – hipermīkstās un ultramīkstās riepas, bet garākiem nogriežņiem paredzētas dzelteni marķētās mīkstās riepas. Vadošās komandas šoreiz izvēlējušās atšķirīgas stratēģijas. “Ferrari” nav noraizējušies par riepu degradāciju, tādēļ pieprasījušas tikai vienu mīksto, bet veselus deviņus hipermīksto riepu komplektus, kamēr “Mercedes” un “Red Bull” bijuši ievērojami konservatīvāki.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Šogad aprit 10 gadi kopš F1 sacīkstes pirmoreiz tika rīkotas Singapūrā. Lai gan organizatori visu paveica godam, šis iegājis kā viens no lielākajiem kaunu traipiem F1 vēsturē. Nelsona Pikē Jr. vieta komandā bija apdraudēta. Nav skaidrs, vai tas bija viņa, Flavio Briatores vai Pata Saimondsa ideja, tomēr Fernando Alonso laicīga iesaukšana boksos un Pikē Jr. apzināti izraisīta avārija atnesa “Renault” komandai uzvaru. Nepilnu gadu vēlāk patiesība nāca gaismā. “Renault” reputācija bija sabojāta, sponsori strauji pameta vienību, Briatore un Saimondss saņēma bargas diskvalifikācijas, bet Pikē Jr. par savas versijas izklāstīšanu saņēma imunitāti. Ironiski, ka no šī trio tikai viņam pēc incidenta F1 durvis tika aizvērtas pilnībā.

Pēdējos posmos arvien biežāk izpaužas “Ferrari” jaudas agregātu pārsvars, tomēr tas nav diez ko liels. Katru mazāko kļūdu steidz izmantot “Mercedes” ar Luisu Hamiltonu priekšgalā. Šoreiz cīņā ir iesaistījies trešais dalībnieks – “Red Bull”. Jau Monako Grand Prix redzējām Daniela Rikjardo pārliecinošo dominanci. Arī Singapūras posms uzskatāms par vienu no čempionāta anomālijām.

Šī sezona pierādījusi, ka dažkārt pat sekundes desmitdaļa ietekmē vairāku pozīciju likteni, tādēļ trim vadošajām komandām primārais uzdevums būs izvairīšanās no lielām kļūdām. Lai gan uz papīra Fetels joprojām ir favorīts, tāds viņš bija arī savas komandas mājas posmā Itālijā, kur uzvara tika viņa galvenajam konkurentam Hamiltonam pēc abu savstarpējā kontakta pirmajā aplī.

Paredzēt otrā ešalona cīņas šogad nav viegli – sezonas pirmajā pusē vadošo lomu šai cīņā uzņēmās “Renault”, tomēr ‘C’ specifikācijas dzinēja progresu ātruma ziņā aizēno tā neuzticamība. Arī abiem braucējiem pēdējos posmos nav klājies viegli, tomēr līgums uz nākamo gadu ir ‘kabatā’, kamēr “Racing Point Force India” nometnē skaidrības ir maz. Papildus motivācija braucējiem nav jāmeklē, turklāt pēdējos posmos Serhio Peress un Estebans Okons vairākkārt pat centušies parādīt zobus vadošo vienību braucējiem.

Pie galvenajiem favorītiem uz punktiem uzskatāmi arī “Haas” puiši – pēc neveiksmīga sezonas sākuma apgriezienus uzņēmis Romēns Grožāns, kamēr Kevinam Magnusenam jānostiprina sava līdera loma. Lēnā trase nav tik prasīga pret jaudas agregātiem, tādēļ pārsteigumus varam gaidīt arī no nākamā gada “Red Bull” braucēja Pjēra Gazlī. Jāpiemin, ka pērn Karloss Saincs ar “Toro Rosso” Singapūrā finišēja ceturtajā vietā.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nākamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Šonedēļ daudzu Latvijas autosporta fanu acis gan būs pievērstas paralēli notiekošajā pasaules rallijkrosa čempionāta posmam CSDD Biķernieku trasē. Ja plāno uz sacensībām doties klātienē, ieskaties skatītāju ceļvedī! Aizraujošas cīņas arī pāri okeānam – IndyCar čempionātā Sonomas trasē tiks noskaidrots šīs sezonas titula ieguvējs. Tikmēr rallija fanus priecēs notikumi pasaules čempionāta posmā Turcijā. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 14. septembris

11:30 Pirmie treniņbraucieni
15:30 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 15. septembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 16. septembris

15:10 Singapūras Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli