Lai gan pēdējos mēnešos Pasaules rallijkrosa čempionāts nonācis ziņu virsrakstos dēļ vairāku (visu) ražotāju un dažu lielo komandu aiziešanas dēļ, tagad laiks pozitīvām ziņām. Nosacītā krīze un pārejas periods Pasaues čempionātā ir īstais brīdis drosmīgiem privātajiem projektiem un skatītāji būs tikai ieguvēji – konkurence čempionāta kopvērtējumā un cīņa trasē kļūs tikai aizraujošāka.

STARD būvē jaunu auto

Jau ziņoām, ka STARD komanda beidzot atvēzējusies uz jauna auto buvēšanu un cer jaunajā sezonā startēt ar divām mašīnām, vienā no kurām visdrīzāk būs Jānis Baumanis. Ja STARD izdosies izpildīt uzstādītos tehniskos uzdevumus un izvairīties no jaunās mašīnas ‘bērnu slimībām’ pirmajā sezonā, tā noteikti kļūs par vienu no čempionāta līderkomandām. Iepriekšējos gados gūtā pieredze un rezultāti pagājušā sezonā ir pietiekami svarīgs priekšnoteikums. Protams, pilots ir viens no svarīgākajiem kompenentiem ceļā uz panākumiem. STARD ir novērtējuši Jāņa ātrumu, darba ētiku un uzticību. Turklāt būvējot jaunu mašīnu, Jānis kļūs par svarīgu atskaites punktu. Tagad tikai jāsagaida Jāņa paraksts uz līguma, jo izskatās, ka viņam netrūkst arī citu piedāvājumu.

Foto: Rihards Baumanis

Leiši testē Ostbergu un Bakerūdu

Ļoti interesanti rosās jaunā leišu komanda “ES Motorsport” komanda ar Ernestu Staponkus komandas bosa lomā. Komanda ir nolīgusi pieredzējušo Sebastianu Lesonē tehniskā direktora amatā – francūzis iepriekš strādāja “Hyundai Motorsport” WRC komandā un pērn bija Andreasa Bakerūda sacīkšu inženieris “EKS Audi Sport” komandā. Pēc veiksmīgiem testiem Biķerniekos septembrī, komanda šonedēļ strādā Metē trasē Beļģijā, kur otrdien trasē devās Mads Ostbergs. Norvēģis izrādījās liekais “Citreon” WRC projektā un jaunajā sezonā meklē iespējas atkal saglābt savu rallija programmu. Pagaidām viņa plānos ir WRC2 programma, taču Ostbergs neizslēdz arī pāris viesizrādes WorldRX, lai gan pagaidām nedomā nomainīt ralliju pret rallijkrosu. Trešdien tur pat Metē “ES Motorsport” Skoda Fabia Supercar testēja Andreass Bakerūds, kurš nesen izmēģināja DTM mašīnu. Ja Ostbergs ir tikai interesants eksperiments, tad viņa tautietis Bakerūds, protams, ir nopietns kandidāts, turklāt viens no spilgtākajiem jaunajiem talantiem rallijkrosā. Lai vairotu savas komandas pievilcību spēcīgu pilotu acīs, Staponkus ir apsolījis pusmiljona Eiro savam braucējam, ja izdosies sezonas kopvērtējumā iekļūt TOP3.

Foto: FIAWorldRallycross.com

Čempions neaizstāvēs titulu…

Johans Kristofersons, kurš izcīnīja 11 uzvaras 12 posmos šajā sezonā, visdrīzāk nestartēs 2019.gada sezonā, jo Petera Solberga komanda ir ‘iepauzējusi’ savu rallijkrosa programmu. Kristofersons, kurš paralēli rallijkrosam uzvarēja arī Skandināvijas touring car čempionātā, lieki laiku nav tērējais un jau piedalījies WTCR testos Algarvē ar VW Golf WTCR mašīnu. Pēc neoficiālas informācijas Johana apļa laiki ir bijuši Roba Hafa, kas ir viens no WTCR līderiem, līmenī. Gan Johanam, gan viņa tēvam Tomijam Kristofersonam ir bijusi cieša sadarbība ar “Volkswagen” kompāniju jau kopš 2008.gada, tāpēc tikai loģiski, ka Johans meklē iespējas VW ietvaros un izskatās, ka ir tās atradis. Ziemas periodā Kristofersons plāno startēt rallijā WRC2 klasē ar jauno Polo R5 rallija mašīnu, kura ugunskristības piedzīvoja kopā ar Peteru Solbergu Spānijas rallijā. Kristofersons plāno aizvadīt testus vēl pirms gada beigām un februārī piedalīties Zviedrijas rallijā, kur startēja arī pērn ar Skoda Fabia. Bet rallijkrosā divkārtējais čempions plāno atgriezties 2021.gadā, kad plānojas elektromobīļu čempionāta debija. Līdz tam brīdim vēl divi gadi jāgaida un divi čempioni jānoskaidro. Derētu latvietis…

Johans Kristofersons pēc uzvaras Rīgā; Foto: FIAWorldRallycross.com